Tradiciškai vasarą pajūryje gausu įvairiausių renginių. Vieni plačiai reklamuojami ir sulaukia nemažo susidomėjimo, kiti taip ir prabėga nepastebėti. Šį savaitgalį pajūryje vykusio renginio nepastebėti buvo sunku. Ir ne todėl, kad jo reklamai ar pristatymui būtų skirta labai daug dėmesio. Ne. Renginys, tiksliau, jo „dalyviai" buvo tokie, kad jų nepamatyti ar neišgirsti neįmanoma. Pirma Palangoje, o vėliau ir Šventojoje vyko antrasis Amerikietiškų automobilių sąskrydis.
Pagrindinis sąskrydžio organizatorius Aleksandras autoreviu.lt sakė, kad mintis organizuoti tokio tipo renginį kilo entuziastams - amerikietiškų automobilių savininkams. Tipiški amerikietiški automobiliai kitokie, jie išsiskiria iš bendros automobilių masės, todėl buvo nuspręsta sukviesti jų savininkus. Po pirmojo pernai vieną dieną trukusio ir 45 automobilių ekipažų sulaukusio renginio buvo nuspręsta, kad tokių renginių Lietuvai reikia. Juo labiau, kad mūsų kaimynai latviai tokius sąskrydžius organizuoja penkeri metai, o estai per metus turi net keturis panašus pobūdžio renginius.
Organizatorių sprendimas sąskrydžius tęsti buvo teisingas - šiemet renginys išsiplėtė iki dviejų dienų, o į jį atvyko net 88 automobilių ekipažai. Be lietuvių renginyje dalyvavo svečiai iš Latvijos, Estijos, Kaliningrado ir net Suomijos. Sąskrydyje buvo galima išvysti pačių įvairiausių Amerikos automobilių pramonės gaminių - nuo senučiuko, bet puikiai atrodančio 1923 m. gamybos „Ford T"
iki pastaraisiais metais pagamintų „Hummer" ar „Chrysler" modelių.
Pasak Aleksandro, sąskrydyje kaip dalyviai galėjo dalyvauti visų tikrų amerikietiškų automobilių savininkai, nepriklausomai nuo jų turimo automobilio modelio ar pagaminimo metų. Šiuo atveju sąvoka „tikrų" reiškia, kad kaip dalyviai buvo registruojami Amerikoje pagaminti arba specialiai Amerikos rinkai skirti amerikietiški automobiliai. Tarkim, Europoje surinkto „Ford" savininkas irgi gali atvažiuoti, pasižiūrėti, švęsti drauge su kitais, tačiau dalyvio statusas jam suteiktas nebus (sąskrydis planuojamas ir kitais metais, taigi ši informacija gali padėti išvengti nesusipratimų).
Pirmąją dieną sąskrydžio dalyviai rinkosi Palangoje. Aleksandras pasidžiaugė, kad Palangos miesto savivaldybė buvo supratinga ir leido šiems nekasdieniškiems automobiliams poilsiautojų ir dalyvių džiaugsmui važiuoti J. Basanavičiaus gatve. Autoreviu.lt organizatorius pasakojo, kad rėmėjų šiais sunkiais laikais pavyko rasti, tačiau didelė parama renginiui buvo ir Palangos miesto savivaldybės leidimas, tad jis labai tikisi, kad kitąmet automobiliai vėl galės išsirikiuoti J. Basanavičiaus gatvėje ir džiuginti miestiečius ir miesto svečius.
Po pasirodymo Palangoje iškilminga kolona patraukė į Šventąją, kurioje buvo numatyta renginio dalyvių nakvynė. Prieš pasukant į nakvynei numatytą aikštelę automobiliai pradžiugino ir Šventosios gyventojus ir miestelio svečius.
Beje, įdomu tai, kad iškilmingoje kolonoje kartu su visais automobiliais važiavo ir daug laiko garaže praleidžiantis „Ford T".
Tiesa, automobilis garaže stovi ne dėl to, kad būtų techniškai netvarkingas ar netinkamas eksploatacijai, o dėl... biurokratinių kliūčių. Automobilio savininkas autoreviu.lt sakė, kad automobilis negali pereiti techninės apžiūros, nes... neatitinka šiandienos automobiliams keliamų reikalavimų. Tai, kad jis pagamintas 1923 metais ir yra tikra muziejinė retenybė, techninę apžiūrą atliekančiai įstaigai neįdomu. „Tuvlitos" darbuotojai remiasi moderniems automobiliams keliamais reikalavimais ir niekaip nenori suprasti, kad XX amžiaus pradžioje automobiliai neturėjo nei posūkių, nei „stop" ar avarinių signalų. Na bet tai, atskira problema, prie kurios bandysime grįžti rugsėjį.
Aleksandras autoreviu.lt sakė, kad dvi dienos renginiui buvo numatytos norint pritraukti daugiau dalyvių ir siekiant suteikti dalyviams galimybę pailsėti.
Juk, tarkim, iš Estijos ar Suomijos atvykusiam renginio dalyviui tikrai būtų sunku tą pačią dieną traukti atgal ar paskubomis ieškoti nakvynės. Dabar šis klausimas buvo išspręstas - šalia Šventosios parinktoje aikštelėje tilpo visų norinčių ten pasilikti dalyvių automobiliai, šalia buvo vietos palapinėms. Organizatoriai pasirūpino ir gėlu vandeniu, ir biotualetais. Didesnio patogumo ieškantys galėjo apsistoti šalimais esančiuose poilsio namuose. Norintys savo automobilius galėjo palikti saugojamoje aikštelėje.
Tie, kas nusprendė pasilikti iki ryto, tikrai neturėjo gailėtis. Sekmadienis buvo saulėtas ir šiltas, organizatoriai visus dalyvius vaišino sočiais ir šiltais pusryčiais, o vėliau apdalino prizais. Asmeninis pastebėjimas - organizatoriai ne tik pasirūpino dalyvių pusryčiais, bet vėliau surinko visas po pusryčių likusias šiukšles. Panašu, kad palikti po savęs švarią gamtą pamažu tampa tradicija.
Po pusryčių prasidėjo bene linksmiausia renginio dalis - prizų dalinimas.
Dalyvių ekipažai ir automobiliai varžėsi keliose nominacijose. Nugalėtojus rinko tarptautinė komisija, kurią sudarė visų šalių dalyvių atstovai.
Kaip ir buvo galima tikėtis, „Seniausio automobilio" titulą pelnė „Ford T",
prizas už geriausią interjerą atiteko 1978 m. gamybos „Lincoln Continental Town Car" savininkui.
Apdovanoti kategorijų „Labiausiai įsimintino variklio", „Patraukliausios išvaizdos", „Geriausio visureigio/autobusiuko", „Labiausiai išpuošto" ir „Geriausio be kategorijos" nugalėtojai. Prizus gavo dalyviai, nugalėję kategorijose „Amerikietiškiausias stilius" ir „Linksmiausias stilius". Prizą gavo daugiausia žiūrovų simpatijų surinkęs automobilis.
Paskutinį prizą organizatoriai įteikė iš toliausiai (Suomijos) atvykusiam dalyviui.
Šiemetinis renginys baigėsi, tačiau Aleksandras pažadėjo, kad kitąmet panašiu laiku pajūrio gyventojai ir svečiai vėl galės grožėtis nekasdieniškais amerikietiškais automobiliais. Atvykti kitąmet pažadėjo ir šiemet pirmą kartą sąskrydyje dalyvavęs svečias iš Baltarusijos Aleksandras Šurinas. Pasak renginio „Retro Minsk" organizatoriaus, jis liko sužavėtas ne tik Lietuvos gamta, bet ir pačiu renginiu, organizatorių profesionalumu ir jų dėmesiu dalyviams. Tą patį apie renginį sakė ir autoreviu.lt kalbinti svečiai iš Latvijos.
Jie žadėjo sugrįžti, tad mes su nekantrumu lauksime kitų metų ir jau trečiojo Amerikietiškų automobilių sąskrydžio.
Kalbėjosi V. Misevičius
Automobilio nuoma – kokios yra mano teisės Europoje?
Patarimai nuomojantis automobilį Europoje \ \
Atsidariusiose parodose – inžinerinės pramonės ir transporto verslo potencialas
LITEXPO vykstančio parodos sukvietė...
Įspūdžiai iš Balio salos
Skaitytojos parengtas foto reportažas
Projektas „Gražioji Lietuva“: savaitgalis Birštone
Kada paskutinį kartą lankėtės šiame Lietuvos kurorte?
Projektas „Gražioji Lietuva“: Iš Vilniaus į Druskininkus
Įpusėjęs pavasaris šiltais orais dar nedžiugina, bet dažnas pasvajoja apie atostogas ir...
2000 km istorijos pro visureigio langą (2-a dalis)
Tęsiame mūsų skaitytojos Vaivos atsiųstą pasakojimą apie 2000 km. kelionę iki Juodosios jūros.
2000 km istorijos pro visureigio langą - Ukraina (1-a dalis)
Senuosiuose Trakuose startavo projektas „2000 km istorijos": dešimt raitelių išjojo Juodosios jūros link. Raiteliams ir žirgams buvo skirta daug dėmesio, tačiau buvo pamiršti nuopelnai komandos, lydėjusios raitelius šiame nelengvame žygyje. \
Reportažas iš Perto, Australijos
Kaip ir mūsų didieji miestai, Pertas kenčia nuo spūsčių. Ypač didelės jos greitkeliuose tarp 16 ir 18 valandos.
Automobiliu - pasisemti kelionių įspūdžių
Laisvės pojūtis, neužmirštami įspūdžiai ir galimybė sutaupyti vilioja leistis į atostogų kelionę automobiliu.
Kelionė iš Vilnius į Ventės ragą
Vis dažniau pasigirsta, kad nepažinę savo krašto bandome ieškoti grožio kitur. Tai tiesa.