Naujasis „Chevrolet Spark" - taupus, manevringas ir stilingas miesto automobilis. Mažalitražis „Spark" yra labai kompaktiškas: būdamas vos 3640 mm ilgio ir 1597 mm pločio jis lengvai įsispraus į mažiausią tarpelį gatvėje, kas ypač aktualu miesto vairuotojui.
„Tikimės, jog funkcionalumas, energingumas ir valdymo galimybės pradžiugins daugybę vairuotojų. Automobilis yra labai taupus ir manevringas". - sako „Chevrolet" atstovybės Europoje prezidentas ir generalinis direktorius Wayne Brannonas.
Perpildytos miesto gatvės tampa nemažu iššūkiu vairuotojams ne tik važiuojant, bet ir ieškant vietos sustoti. Tad mažesnis ir taupus automobilis - tiesiog nepakeičiamas. „Spark" išvaizda ir savybės atitinka didmiesčio gyvenimo ritmą - jis ne tik patrauklus, bet ir labai praktiškas - turintis penkerias duris, penkiavietis su talpiu bagažo skyriumi.
„Spark" automobiliuose montuojami 1,0 ir 1,2 litro benzininiai varikliai. Jų korpusas išlietas iš ketaus, o viršutinė dalis - iš aliuminio lydinio. Šių jėgos agregatų konstrukcijoje - po du paskirstymo velenus ir keturis vožtuvus cilindrui. Abu varikliai su įdiegta daugiataške degalų įpurškimo sistema atitinka „Euro V" emisijos standartus. „Spark" varikliai komponuojami su penkių laipsnių mechaninėmis pavarų dėžėmis.
Mažesniojo darbo tūrio 995 kub.cm variklis pasiekia 68 AG (50kW) pajėgumus, esant 6,400 aps./min. Šių savybių pakanka, kad naujasis "Spark" automobilis nuo 0 iki 100 km/h įsibėgėtų per 15,5 sek., pasiekdamas maksimalų 154 km/h greitį. "Spark" modifikacija su 1,0 litro varikliu pasižymi nuosaikiomis degalų sąnaudomis, kombinuotu režimu 100 km kelio sunaudodama tik 4,8 litro benzino su nedidele, vos 113 g/km siekiančia emisija. Didžiausią sūkio momentą - 93 niutonmetrus šis variklis pasiekia, esant 4,800 aps./min.
Antrasis, didesnio darbo tūrio, 1206 kub.cm variklis 81 AG (60kW) pasiekia esant 6,200 aps./min. Šios savybės, kartu su didžiausiu 111 niutonmetrų sūkio momentu, esant 4,600 aps./min. "Spark" automobiliui garantuoja spartesnį veržlumą, suteikiantį galimybes nuo 0 iki 100 km/h įsibėgėti per 12,1 sek. ir pasiekti maksimalų 164 km/h greitį.
Siekiant pagerinti išmetamųjų dujų recirkuliaciją, abiejuose varikliuose įdiegta prievadų deaktyvavimo technologija (užtikrinanti optimalius degalų emisijos ir stabilumo tuščiąja eiga parametrus) su grandinine pavara (garantuojančia kuo ilgesnį nedidelių techninės priežiūros ir naudojimo sąnaudų laiką). Dėl šių patobulinimų, „Spark" automobilio degalų sąnaudos siekia tik 4,8 l/100 km, o emisija - vos 113 g/km.
„Spark" modeliu „Chevrolet" kompanija siekia sugriauti mitą, kad mažas automobilis - nesaugus. Anaiptol, „Spark" priekinė pakaba pagaminta naudojant tradicinę, bet patikimą „McPherson" atramų konstrukciją ir torsioninę galinio tilto pakabą. Tai derinys, garantuojantis pusiausvyrą ir puikias valdymo charakteristikas. Manevruojant net ir didesniu greičiu „Spark" automobilis išlieka stabilus.
60 proc. „Spark" automobilio kėbulo pagaminta iš pakietinto įvairaus tvirtumo plieno rūšių, sukuriant specialias saugumo zonas, absorbuojančias avarijos smūgį. Priekinių variklio laikiklių ir porėmio konstrukcija skirta nuslopinti smūgio jėgą ir užtikrinti didžiausią galimą apkrovą smūgio metu. „Pereinamoji zona", sudaryta iš apatinių A statramsčių ir prietaisų skydelio plieno skersinės sijos, paskirsto likusią smūgio jėgą keleivių skyriuje.
Tokios pat saugumo zonos įrengtos ir automobilio gale, iki minimumo sumažinančios galimybę, jog bus pažeistas degalų bakas ir nutrūks jo laikikliai. Papildomą apkrovą smūgio į automobilio galą metu sugeria tvirtas galinės sijos skersinis.
Keleivių apsaugą padeda užtikrinti ir dvi priekinės bei šoninės užuolaidinės saugos oro pagalvės. Papildomai krūtinės ir pilvo apsaugai skirtos saugos oro pagalvės sėdynėse, diržai su tempikliais ir pedalų įtraukimo sistema, susidūrimo iš priekio metu įtraukianti pedalus ir taip sumažinanti kojų traumos riziką.
Stabdžių antiblokavimo (ABS) ir elektroninė stabdžių sistemos standartiškai montuojamos visuose „Spark" modelių versijose. Naująjį „Spark" galima įsigyti ir su elektronine stabilumo kontrolės sistema ESC.
Saugi naujojo „Spark" kėbulo konstrukcija bei aktyvaus ir pasyvaus saugumo įrangos kompleksas leido pasiekti itin aukšto lygio saugumo įvertinimą Euro NCAP saugumo bandymuose.
Siekiant pateisinti miesto vairuotojų lūkesčius, mini klasės automobiliai turi būti ne tik saugūs bei taupūs, bet ir stilingi. Naujojo „Spark" išvaizda solidi bei moderni, įgijusi išraiškingesnių ir „aštresnių" formų.
„Spark" išorė sukurta pagal principą „ratai į išorę, korpusas sumažintas". Vientisą „Spark" stogo linkį pabrėžia stiprios ir aiškios kėbulo šoninės linijos - jokių nereikalingų detalių. Todėl „Spark" atrodo elegantiškai, šiek tiek agresyviai ir neabejotinai prabangiau nei daugelis kitų jo varžovų. Pasak Taewano Kimo, „Spark" dizainerių grupės vadovo ir GM DAT („GM Daewoo Auto & Technology Co") viceprezidento, „Spark" suteikus daugiau agresyvumo, sudarytas iš vietos pasiruošusio šokti automobilio įspūdis, todėl naujasis „Spark" prarado apvalumus ir įgijo aštresnes formas.
Automobilio erdvus, solidus ir patrauklus salonas turėtų nudžiuginti kiekvieną vairuotoją. Pagrindinis vidaus akcentas yra priekinė panelė, primenanti modernų motociklo prietaisų skydą. Įrengtas prie vairo kolonėlės jis glaustai bei aiškiai pateikia svarbiausią informaciją vairuojant. Analoginis spidometras sujungtas su skaitmeniniu tachometru, kaip ir sportiniuose motocikluose. Įjungus priekinius žibintus, visi valdikliai apšviečiami prabangia žydra šviesa. Tai dar vienas įrodymas, jog „Spark" modelyje buvo grįžta prie idėjos, kad kiekvieną automobilio funkciją turi būti smagu naudoti. „Spark" klientai gali pasirinkti pageidaujamą automobilio garso bei vaizdo sistemą, ir klausytis savo mėgstamų laidų ar įrašų per radiją, įrašytų CD diskuose, MP3 įrenginiuose, taip pat jungti nešiojamuosius prietaisus į USB ar AUX lizdus. Išgaubtos priekinės panelės linija kartojasi ir keleivio vietos dizaine.
Keleiviai priekinėse sėdynėse nejaus nepatogumo. Jų kojoms skirta 1067 mm (gale - 893 mm), vienos sėdynės plotis yra 1295 mm (gale - 1255 mm), o nuo sėdynės iki lubų yra 1010 mm (gale - 947 mm). Tai taip pat geriausi parametrai šių automobilių segmente, patvirtinantys, kad mažame automobilyje nebūtinai turi būti ankšta. Turėdamas penkerias duris ir penkias sėdimąsias vietas „Spark" yra vienas erdviausių mini automobilių.
Sutaupyti erdvės salone padėjo protingas jo išplanavimas. Salonas buvo projektuojamas, siekiant sukurti kuo daugiau vietos daiktams susidėti. Pavyzdžiui, centriniame pulte yra dėtuvė, skirta smulkiems daiktams, tokiems kaip mobilusis telefonas, MP3 leistuvas ar kramtomosios gumos pakelis, o šalia pavarų perjungimo svirties įrengti du puodukų laikikliai.
Tikslumas ir dėmesys detalėms pastebimas ne tik žvelgiant į šio automobilio išorę. Ne klasikinė išvaizda ir praktiškumas, nedidelės degalų sąnaudos, maža emisija ir pigi eksploatacija užtikrina „Spark" patrauklią ir konkurencingą kainą. Tai būtent toks automobilis, kurio reikia mieste.
Naujojo „Chevrolet Spark" kaina Lietuvoje startuos nuo 26 500 LT.
„Chevrolet" istorija Europoje
Per pastaruosius metus „Chevrolet" sukūrė vieną įspūdingiausių Europos automobilių rinkos sėkmės istorijų. 2004 m. Paryžiaus automobilių parodoje GM paskelbė apie savo planus vėl pradėti prekiauti „Chevrolet" automobiliais Europoje. Iki 2008 m. pabaigos pardavimas išaugo nuo 295 tūkst. (2005 m.) iki daugiau kaip 500 tūkst. vienetų. Beprecedentis augimas kilo pradėjus rinkoje prekybą mažais, kompaktiškais ir vidutinio dydžio automobiliais, pagamintais 2002 m. Pietų Korėjoje įsteigtoje naujoje „General Motors" antrinėje bendrovėje GMDAT (GM Daewoo Auto & Technology Co.). Šiandien GMDAT yra pilnateisė pasaulinės „Chevrolet" gamybos ir dizaino grupės narė, kurianti visiškai naujus Europos, Azijos, Šiaurės ir Pietų Amerikos bei Afrikos rinkoms skirtus „Chevrolet" ir SUV modelius.
Pirmasis visiškai naujas rinkai pasiūlytas „Chevrolet" modelis buvo 2006 m. debiutavęs „Captiva" visureigis. Po jo pasirodė „Epica", o visai neseniai dienos šviesą išvydo ir kompaktų klasės atstovas „Cruze" - pasaulinis „Chevrolet" automobilis, surenkamas Korėjoje, Kinijoje, Rusijoje. Artimiausiu laiku jo gamyba turėtų prasidėti ir JAV.
Didžiąją savo egzistavimo dalį „Chevrolet" buvo priskiriamas prie geriausiai pasaulyje perkamų automobilių markių. 1911 m. šveicarų mechanikas, inžinierius ir lenktynininkas Louis Chevrolet bei „General Motors" steigėjas Billy Durant sukūrė „Chevrolet Motor Company". Bendrovė sparčiai augo ne tik JAV, bet ir Europoje. „Chevrolet" automobiliai buvo gaminami Danijoje, Lenkijoje ir L. Chevrolet gimtinėje Šveicarijoje - čia jų gamyba tęsėsi iki pat 1968 m.
Išsaugojusi rinkos lyderės poziciją Šiaurės ir Pietų Amerikoje, XX a. antrojoje pusėje „Chevrolet" sėkmingai surado nišą Europoje. Į ją iš Šiaurės Amerikos kompanija pradėjo eksportuoti garsiuosius „Corvette", „Camaro" ir kitus „Chevrolet" modelius, taip pat didžiuosius SUV klasės automobilius.
Šiandieninė pasiūla tinka didesniam ir nuolat augančiam klientų būriui. Naujieji „Spark" bei „Orlando" modeliai papildys „Chevrolet" kolekciją ir pamėgins laimėti dar didesnio pirkėjų skaičiaus simpatijas.
Nuo 2005 iki 2009 m. vidurio „Chevrolet" rinkos dalis Europoje išaugo nuo 1,4 iki 2,2 proc. Tikimasi, kad iki 2011 m., kai bendrovė švęs savo 100 metų jubiliejų, šis skaičius dar padidės. „Chevrolet" pradės savo antrąjį šimtmetį, pasiūliusi naujų lengvųjų automobilių ir SUV modelių, kurių Europos rinkoje iki 2005 m., kai bendrovė čia vėl pradėjo prekybą savo automobiliais, nebuvo. O naujajame šimtmetyje ketinama pereita prie visiškai naujos lengvojo automobilio koncepcijos - „Chevrolet Volt", nemažą atstumą galinčio įveikti elektromobilio, kurio degalų sąnaudos sieks vos 1 l/100 km, o CO2 emisija mažesnė nei 40 g.
Zoltan Kaszas
„Chevrolet" ryšių su visuomene vadovas Baltijos šalims
+36 23 446 274
+36 23 446 338
zoltan.kaszas@gm.com
Šeimos elektromobilis: pasirinkimas nedidelis, tačiau kokybiškas
Naujų elektromobilių pasiūla sparčiai plečiasi, tačiau elektra varomos transporto priemonės besidairantiems žmonėms neretai tenka ieškoti kompromisų.
Nauji „Audi S3 Sportback“ ir „S3 Limousine“
Daugiau greičio, daugiau galios, daugiau važiavimo malonumo
Kokį automobilį rinktis: benzininį, dyzelinį ar hibridinį?
Kokio tipo varikliu varomo automobilio įsigijimas šiuo metu būtų ekonomiškai patraukliausias variantas.
Automobilių ekonomiškumas auga ne tik techninių duomenų lentelėse
Akivaizdu ir tai, jog nebeliko automobilių, neva turinčių neįtikėtinas 3 l / 100 km siekiančias sąnaudas.
Geriausi 2013 m. projektiniai modeliai
2013 m. baigėsi. Bet nelabai seniai, tad galima prisiminti
„Škoda Octavia“ - naujasis "Metų automobilis"
Pirmadienio vakarą sostinės „Litexpo" rūmuose ...
„Euro NCAP“ išbandė 11 naujų modelių saugumą
Europos organizacija „Euro NCAP" nelabai seniai
Automobiliui „Renault 6“ – 45 metai
2013 m. spalio mėn. sukako 45 metai nuo tos dienos, kai...
Trivietis elektromobilis „Nissan BladeGlider“
Išskirtinis pastarųjų metų automobilių parodų bruožas
Net patyrusiems patirties niekad nebūna per daug
Jau dvi savaitės kai vyksta Lietuvos „Metų automobilio 2014"