Rinktis yra iš ko.
Kiekvieno iš dviejų kėbulų tipų – sedano ir universalo – buvo gaminama trys variantai, iš esmės besiskiriančių papuošimai. Klasikinis buvo paprasčiausias, elegantiškasis – aristokratiškas, avangardinis – sportinis.
Rinkoje galima rasti ir su kukliais C180 arC240 varikliukais, ir galingesniais C320 varikliais, esančiais tik brangesnėse versijose, arba sportiniais C200 „Kompressor“. Nutraukus modelio su W203 kėbulu gamybą, jo paklausa Europoje gerokai sumažėjo, tad antrinėje rinkoje pasirinkti tikrai yra iš ko. Juo labiau, kad dėvėtam automobiliui svarbu ne sąranga, o rida ir techninė būklė.
„C-class“ sąrangos turtingumas įtakos mašinos patikimumui beveik neturi, nes gedimai vienodai pasireiškia visuose trijuose variantuose.
Benzininis?
Vieno modelio „Mercedes“ prestižą nusako ant bagažinės dangčio esantys skaičiai, kuriuose užšifruotas darbinis variklio tūris. Tiesa, indeksai jį nusako ne visada tiksliai.
Tarkim, C180 ir „C200-Kompressor“ turi 2 l variklį. C180 turi 129 AG, o C200 – 163 AG.
C180 – pats paprasčiausias „C-class“ atstovas tiek prestižo, tiek variklio galimybių atveju. Paprasčiausiam važinėjimui jo užtenka. 4 cilindrų „Kompressor“ variantas gali nustebinti, nes dinamika nenusileidžia C240, o kainuoja pigiau. Be to, mechaninis kompresorius, skirtingai nuo turbinos, puikiai veikia net tuščia eiga. Vienintelis ypatumas – smarkus gurgėjimas veikiant, o tai patinka ne visiems.
4 cilindrų variklių eksploatacija paprasta ir pigi. Tiesa, jei ankstesnis savininkas nekeitė oro filtro, su kompresoriumi gali kilti problemų. Iš pradžių gaudomas tepalas, vėliau jis pradeda triukšmauti. Tai ženklas, kad teks remontuoti arba keisti. Jei oro filtro nebus, gali tekti ruošti variklį kapitaliniam remontui. Taigi, jei mašina nebuvo prižiūrima, laukite sunkumų, jei savininkas ja rūpinosi, variklis problemų nekels.
Prestižiškiausiais laikomi V6 C240, 2,6 l, 170 AG ir C320, 3,2 l, 218 AG. Mašinos su šiais varikliais brangios, todėl antrinėje rinkoje sutinkamos retai.
Yra ir išskirtinis modelis su galingu V6, C32AMG 3,2 l 354 AG su mechaniniu kompresoriumi. Naujas automobilis kainuoja ketvirtį milijono litų, tad antrinėje rinkoje juo mažai ką sudominsi.
V6 varikliai taip pat patikimi, tik mėgsta tepalą, todėl, greičiau važinėjant, 1l/1000 km yra norma. Žvakių keitimas taip pat kainuoja, tačiau tiems, kurie sau gali leisti tokį automobilį, tai neturėtų rūpėti.
Žvakės su platina apipurkštais elektrodais, pilant prastesnį benziną, tarnaus iki 30 000 km. KPM prievadas – grandininis. 4 cilindrų varikliuose grandinę reikia keisti kas 150 000 km, V6 varikliuose ji tarnauja ilgiau. Per kiekvieną apsilankymą servise reiktų patikrinti ir, prireikus, išvalyti droselinę sklendę, nes laikui bėgant suprastės šalto variklio paleidimas ir padidės kuro sąnaudos. Kai kada valymas nepadeda, droselinės sklendės bloką tenka keisti. Kartais sugenda alkūninio veleno padėties daviklis – variklis neužsiveda arba springsta ir vėl užsiveda tik po kelių minučių. Daviklį tenka keisti.
4 cilindrų varikliuose maždaug kas 60 000–80 000 km tenka keisti įtempiklį ir prievado diržo skriemulį, o po 120 000 – vandens siurblį. Pasitaiko atveju, kad tepalą pradeda leisti cilindrų galvutės tarpinė, užliejamos žvakės. Tarpinė nesunkiai pakeičiama. Jei kompresorius slėgtuvas dėl ne laiku pakeisto oro filtro sugedo, jį galima remontuoti. Keisti tenka retai.
V6 varikliuose reikia tikrinti alkūninio veleno skriemulį. Jo elastingas slopintuvas dėvisi, o nutrūkęs skriemulys gali pridaryti daug problemų. Be būtino reikalo neplaukite V6 purkštukų. V6 varikliuose jie nenuspėjami – gali tarnauti 100 000 km, bet gali pradėti leisti skysčius jau po 40 000 km. Jei purkštukus teks valyti, valykite juos tik ultragarsu ir tik uždarytus. Jei naudosite skysčius, problemų gali pradėti kelti ir nesugedę purkštukai.
Ką siūlo dyzelis?
„C-class“ gali turėti ir benzininį, ir dyzelinį variklį. Populiariausi dyzeliniai yra: С200CDi 2,1 l, 116 AG ir С220CDi, 2,1 l, 143 AG, nes kainuoja pakenčiamai ir labai puikiai veikia. 5 cilindrų С270Cdi, 2,7 l, 170 AG geresnis, bet kaip dyzelinis – per daug brangus.
Dyzeliniai varikliai, jei bus laikomasi turbininio dyzelio eksploatacijos taisyklių, sumontuotas papildomas filtras ar dažniau keičiamas kuro filtras, problemų kelti neturėtų.
Problema gali būti tik rida. Tada ne tik variklis, bet ir kiti agregatai jau gali būti atitarnavę savo laiką, tad nors ir ekonomiški, bet dyzeliai gali kainuoti brangiau, negu atrodo. Spręsti jums.
Jei įsigijote dyzelį, pilkite tik kokybišką kurą, sustoję neskubėkite išjunkti variklio, laiku keiskite visus filtrus, kasmet plaukite kuro baką.
Purkštukus ir kaitinimo žvakes reiktų tikrinti ir valyti per kiekvieną apsilankymą servise, kitaip jos gali taip prikepti, kad teks keisti net visą bloko galvutę. Paprastai purkštukai tarnauja 100 000 km, kaitinimo žvakės keičiamos pagal nusidėvėjimą. KMP prievadas dyzeliniuose varikliuose grandininis ir kažkada jį teks keisti, tačiau apie jo galimybes informacijos dar trūksta. Taip pat savininkas turi būti pasiruošęs turbinos keitimui, kuri visada tarnauja trumpiau negu variklis. Taip pat galimos problemos su kuro siurbliu, tačiau jos labai retos.
Įdomus transmisijų pasirinkimas
C320 ir C32AMG pirkėjai neturi galimybės rinktis transmisijos – su šiais varikliais buvo tik APD. Visi kiti varikliai suderinti su abiejų tipų pavarų dėžėmis.
Mechaninė pavarų dėžė problemų nekelia. Tepalus reiktų pakeisti po 100 000 km, sankaba tarnauja 150 000–180 000 km.
Gamintojai teigia, kad naujoje 6 pavarų APD tepalo galima nekeisti, bet kas 60 000 km rekomenduotina. Rimtų problemų jie neturi, o apie ridos ribas žinių dar nėra. Visgi, nemalonumų gali būti. Dažnai pradeda leisti skysčius elektra valdomas tarpelis. Naujo montuoti neapsimoka. Verčiau labai atsargiai, kad jis nepatektų į dėžės tepalą, pasinaudokite hermetiku, nes kitaip laukia rimti nemalonumai. Iš išorės pratekėjimo beveik nematyti, bet tepalas laidais kyla iki elektroninio valdymo bloko, kuris pradeda strigti ir įjungia avarinį režimą. Bloką keisti tenka retai. Paprastai užtenka gerai išplauti.
APD selektorius bijo bet kokio agresyvaus skysčio, tad net neatsargiai salone išlieta kola gali tapti nepigiai kainuojančio selektoriaus keitimo priežastimi.
Daugiau rimtų problemų transmisija neturi. Aišku, kai mašina nėra nauja, reikia žinot, kad gali tekti keisti užpakalinio reduktoriaus riebokšlius ar tarpinį kardano veleno guolį. Laimė, tai smulkmenos.
Vidutinio patikimumo važiuoklė
„C-class“ su W203 kėbulu tapo daug sportiškesnis, nes jame sumontuota krumpliastiebinė vairo sistema ir priekinė „McPherson“ pakaba. Ši pakaba visai nebloga, bet silpnų vietų turi. Tarkim, atrodytų galingos, apatinių išilginių svirčių atraminės gumos tarnauja iki 50 000 km. Tiesa, jų keitimas nėra brangus. Svirtys, kurias tenka keisti susidėvėjus rutulinėms atramoms, irgi galėtų tarnauti ilgiau.
Tradicinė „Mercedes“ užpakalinė daugiasvirtė pakaba patvaresnė. Silpnesnės jos išorinės atraminės gumos, bet jų keitimas nėra brangus. Kitos pakabos detalės turėtų tarnauti apie 100 000 km. Žinotina, kad jei viename iš šarnyrinių jungčių atsiras laisvumas, nereiktų tempti su šios jungties atraminės gumos ar svirties keitimu, nes kitaip dėl jų greitai teks tvarkyti ir kitus šarnyrus.
Vairo sistemai priekaištauti nėra dėl ko. Traukės ir krumpliastiebinė pavara patvari. Visgi, jei vairo pavara pradės leisti skysčius, ją teks keisti.
Su stabdžiais jokių problemų. Diskai paprastai atlaiko 2–3 trinkelių komplektus. Problemų gali kelti tik užsiteršę suportai, tad juos reiktų valyti.
Per daug – nesveika
Atrodytų, kuo gali pakenkti salono valymas? Deja, jei plovimo skystis pasieks priekinėse durelėse esančius elektroninius stiklų ir veidrodėlių valdymo blokus, jie gali pradėti kaprizytis. Gerai, jei problemos prasidės iškart. Tada elektroniką dar galima atgaivinti, priešingu atveju teks keisti. Beje, iškart po valymo gali tekti keisti ir elektroninį APD selektorių.
Vėdinimo sistemoje kartais sulūžta kojų šildymo vamzdžio sklendė. Sklendė nėra brangi, tačiau jos pakeitimui reikia išrinkti beveik visą priekinį panelį. Žibintuose kartais perdega posūkio lempučių lizdai. Keisti galima tik lizdus arba visą žibintą.
Nepripildykite kondicionieriaus. Net nedidelis perpildymas lemia tai, kad per karščius kondicionierius neįsijungia. Pildymas pažeidžiant taisykles gali tapti kompresoriaus keitimo priežastimi. Neturėdami atitinkamos patirties neatjunkite akumuliatoriaus. Tai gali sugadinti energijos skirstytuvus – vadinamuosius SAM blokus.
„Mercedes C-class C 200 Kompressor“
KĖBULAS |
|
Kėbulo tipas |
Kupė |
Durų skaičius |
2 |
Vietų skaičius |
5 |
Ilgis |
4343 mm |
Plotis |
1728 mm |
Aukštis |
1406 mm |
Ratų bazė |
2715 |
Maksimalus bagažinės tūris |
1100 l |
Minimalus bagažinės tūris |
310 l |
VARIKLISЬ |
|
Variklio tūris |
1796 cm3 |
Cilindrų skaičius |
4 |
KPM |
dohc |
Maitinimo sistema |
Paskirstytas įpurškimas |
Turbininis įpūtimas |
Mechaninis įpūtimas |
Galia |
163/5500 AG |
Sukimo momentas |
240/3000 Nm |
Kuras |
А–95 |
TRANSMISIJA |
|
Varantys ratai |
Užpakaliniai |
Pavarų skaičius, MPD |
6 |
Pavarų skaičius, APD |
5 |
PAKABA |
|
Priekinė pakaba |
Skersinė svirtis |
Užpakalinė pakaba |
Sraigtinė spyruoklė |
VAIRO SISTEMA |
|
Vairo stiprintuvas |
Hidraulinis |
Vairo sistema |
Krumpliastiebinė pavara |
Apsisukimo skersmuo |
9,9 m |
STABDŽIAI |
|
Priekiniai stabdžiai |
Diskiniai ventiliuojami |
Užpakaliniai stabdžiai |
Diskiniai |
ABS |
yra |
EKSPLOATACINIAI RODIKLIAI |
|
Kuro bako talpa |
62 l |
100 km/val. pasiekia |
9,1 (9,9) s. |
Maksimalus greitis |
234 (231) km/val. |
Kuro sąnaudos užmiestyje |
6,5 (6,5) l/100 km |
Kuro sąnaudos mieste |
12 (12.7) l/100 km |
Kuro sąnaudos, mišrus ciklas |
8,6 (8,7) |
Prošvaisa |
150 mm |
Automobilio masė |
1395 kg |
Leidžiama automobilio masė |
1935 kg |
Padangos |
205/55 R16 |
Parengta pagal užsienio spaudą
http://constructeurs.photos.caradisiac.com/
Autoreviu.lt informaciją atgaminti visuomenės informavimo priemonėse bei interneto tinklalapiuose be raštiško UAB "IKS" sutikimo draudžiama.
Mažas ar didelis, bet "Mercedes" yra gerai. Reikia? Galite pasinaudoti nemokama autoreviu.lt skelbimų sistema. Tai tikrai nėra sudėtinga. Tiesiog reikia užsiregistruoti ir galite talpinti skelbimus.
Šeimos elektromobilis: pasirinkimas nedidelis, tačiau kokybiškas
Naujų elektromobilių pasiūla sparčiai plečiasi, tačiau elektra varomos transporto priemonės besidairantiems žmonėms neretai tenka ieškoti kompromisų.
Nauji „Audi S3 Sportback“ ir „S3 Limousine“
Daugiau greičio, daugiau galios, daugiau važiavimo malonumo
Kokį automobilį rinktis: benzininį, dyzelinį ar hibridinį?
Kokio tipo varikliu varomo automobilio įsigijimas šiuo metu būtų ekonomiškai patraukliausias variantas.
Automobilių ekonomiškumas auga ne tik techninių duomenų lentelėse
Akivaizdu ir tai, jog nebeliko automobilių, neva turinčių neįtikėtinas 3 l / 100 km siekiančias sąnaudas.
Geriausi 2013 m. projektiniai modeliai
2013 m. baigėsi. Bet nelabai seniai, tad galima prisiminti
„Škoda Octavia“ - naujasis "Metų automobilis"
Pirmadienio vakarą sostinės „Litexpo" rūmuose ...
„Euro NCAP“ išbandė 11 naujų modelių saugumą
Europos organizacija „Euro NCAP" nelabai seniai
Automobiliui „Renault 6“ – 45 metai
2013 m. spalio mėn. sukako 45 metai nuo tos dienos, kai...
Trivietis elektromobilis „Nissan BladeGlider“
Išskirtinis pastarųjų metų automobilių parodų bruožas
Net patyrusiems patirties niekad nebūna per daug
Jau dvi savaitės kai vyksta Lietuvos „Metų automobilio 2014"