„Subaru Legacy Outback" pradėjo naują erą automobilių gamybos istorijoje. Iki 1996 m. automobiliai buvo dviejų tipų - lengvieji ir džipai. „Subaru" inžinieriai pirmieji nusprendė sujungti šiuos du tipus į vieną. Taip sukurtas „Subaru Legacy Outback".
Apie išvaizdą ir kitus dalykus
Absoliuti dauguma „Legacy Outback" turi įprastą visų keturių varančiųjų ratų sistemą, tačiau paieškojus rinkoje galima rasti ir modelių su diferencialo blokatoriumi arba pažeminta pavara. Tiesa, Europoje tokie modeliai - retenybė. Jie daugiausia buvo skirti Japonijos vidaus rinkai. Žinoma, labai norint tokio automobilio galima pasiieškoti su vairu dešinėje pusėje ir vėliau vairą perdėti, bet ar apsimoka? Be to, tokias iniciatyvas neigiamai vertina ir servisuose dirbantys meistrai. Galima rinkoje sutikti ir automobilių „Legacy Lancaster". Stebėtis nereiktų - skirtingose rinkose tie patys modeliai buvo vadinami skirtingai. Daug antrinėje rinkoje ir „amerikiečių". Nustatyti „gimtąją" automobilio rinką galima pagal VIN kodą, europiniuose modeliuose jis prasideda „JF", amerikietiškuose - skaičiumi 4.
Automobilio išvaizda - diskusinė tema, tačiau iš bendros masės jis išsiskiria dėl sėkmingo dizainerių sprendimo, kai buvo panaudoti dviejų spalvų dažai. Agresyvumo automobiliui suteikia priekinis ir užpakalinis bamperiai su integruotais rūko žibintais. Įdomiai atrodo ir per visą užpakalinę automobilio dalį einantis žibintas. Tiesa, prieš pirkdami automobilį atidžiai apžiūrėkite, ar šis žibintas sveikas. Jeigu sudaužytas, naujas kainuos padorią sumą, o rasti autolaužyne naudotą - nebus labai paprasta. Pigiau kainuoja net priekinis automobilio bamperis. Žinoma, juos taip pat reikia apžiūrėti. Kaip ir priekinius žibintus. Jei pastebėsite, kad kuris nors žibintas skilęs, reikalaukite nuleisti kainą. Gali būti, kad skilęs žibintas jums dar pasitarnaus, bet taip pat gali būti, kad jį teks keisti jau po poros dienų. Deja, bet „Legacy Outback" optika pigumu pasigirti negali. Net pigesni žibintai be šviesos srauto korekcijos kainuoja nemažai. Žinoma, visada galima aplankyti autolaužynus, tačiau juose ne visada būna tai, ko reikia. Beje, patarimas norintiems pirkti „Legacy Outback" - šio automobilio eksploatacija nepigi, tad pirkti jį už paskutinius pinigus ar lįsti į skolas tikrai neapsimoka. Kita vertus, tą patį galima pasakyti apie daugelį prestižinių automobilių.
Korozijos žymių „Subaru Legacy Outback" neturėtų turėti. Jeigu jų pastebėjote ant kėbulo, tikėtina, kad automobilis buvo avarijoje. Jeigu automobilio kaina nebus didelė, į tai galima nekreipt dėmesio, bet automobilio geometriją reiktų patikrinti. Kita vertus, jei už automobilį prašoma normalios rinkos kainos, reiktų pasiieškoti kito varianto. Juo labiau, kad 10 metų senumo „Subaru Outback" šiandien kainuoja ne 5 000, o 15 000-16 000 Lt. Daugumas šių automobilių savininkų teigia, kad jų „Outback" verti tokių pinigų. Žinoma, pagal apdailos kokybę japoniški atsilieka nuo prestižinių europietiškų analogų, tačiau pagal surinkimo kokybę niekuo jiems nenusileidžia. Žinoma, pasitaikys ir teigsiančių, kad „Subaru" automobiliai net kokybiškesni, tačiau dėl to būtų galima ginčytis. Elektra valdomos sėdynės yra toli gražu ne visuose „Subaru Legacy Outback", tačiau visi modeliai turi klimato kontrolę. Be to, inžinieriai daug dėmesio skyrė patikimam elektros įrangos darbui, tad net ir važinėjant bekele ar per purvus, elektros įrenginiai turėtų dirbti patikimai.
Automobilis turi labai erdvią bagažinę, kurioje telpa ne tik lagaminai, bet, tarkim, ir pora dviračių. Krovinius galima gabenti ir ant stogo, kur sumontuotos dvi kreipiančiosios stogo bagažinei.
Paslaptingasis opozicinis variklis
Daugelis „Subaru" savininkui teigiamai atsiliepia apie automobilio variklį. Visi modeliai, išskyrus pačius mažiausius, turi taip vadinamąjį opozicinį variklį. Tokio tipo variklius be japonų naudoja tik „Porsche". Jie kompaktiški ir kelia mažai vibracijų. Jų svorio centras žemai, todėl galima sukurti puikiai valdomą, bet didelę prošvaisą turintį automobilį. Prie variklio trūkumų galima priskirti sudėtingą jų konstrukciją, todėl tiek jie patys, tiek jų remontas kainuoja brangiau. Pasak specialistų, 300 000-400 000 km varikliai turėtų veikti be problemų. Žinoma, jeigu jais bus rūpinamasi. Variklių priežiūrą rekomenduotina patikėti tik specialistams. Patiems galima pasikeisti nebent tepalus.
Antrinėje rinkoje gausu automobilių su 2,5 l 156 AG varikliais. Reikalas tas, kad iki 2000 m. pabaigos į „Legacy Outback" buvo montuojami tik tokie varikliai. Vėliau pasirodė visiškai naujas aliumininis 3 l 209 AG agregatas. Žinoma, su šiuo varikliu automobilis gerokai dinamiškesnis, tačiau antrinėje jie pasitaiko rečiau ir kainuoja brangiau. Taigi, greičiausia įsigysite automobilį su 2,5 l varikliu. Ką apie juos reiktų žinoti? Deja, bet jis nepatikimas, lyginant su kitais „Subaru" agregatais. Kalbama, kad jis linkęs perkaisti, tačiau meistrai teigia, kad, jei varikliu bus rūpinamasi, jis tarnaus ilgai. Svarbu kas 15 000 km nepamiršti keisti tepalo ir kasmet keisti aušinimo skystį. Taip pat būtina keisti filtrus. Daugiausia išlaidų automobilis pareikalaus ties 100 000 km riba. Tada reikia keisti KPM diržą. Rekomenduojama kartu pakeisti ne tik skriemulį, bet ir visus riebokšlius, kuriuos tektų keisti jau pasiekus 115 000 km. Nekeičiamas skriemulys gali užstrigti ir - diržas nutruks. Diržo keitimas kainuoja nemažai, o dar reikia nepamiršti apie variklio ir transmisijos tepalą, filtrus, žvakes. Jeigu aplinkybės susiklostys nepalankiai ir dar teks remontuoti pakabą, tai išlaidos automobiliui tik didės.
Transmisija ir važiuoklė
Priekinių diskų turėtų užtekti 40 000-50 000 km. Kartais juos tenka keisti kartu su trinkelėmis, bet pasitaiko atvejų, kai diskai jau nusidėvi, o trinkelės ne, nes diskai pagaminti iš minkšto metalo, kuris užtikrina gerą stabdymą, bet greičiau dėvisi. Priekinius diskus teks keisti kas 2-3 metus. Užpakaliniai turėtų tarnauti ilgiau. Nebent automobilis bus ilgam paliktas. Tada užpakalinius diskus gali užpulti korozija. Visi „Subaru" turi ABS sistemą, kuri veikia patikimai. Problemų gali kilti, jei automobilis bus nuolat varinėjamas per duobes ar šokinėjama nuo šaligatvių.
Turbūt jau aišku, kad neverta pirkti „Subaru", kuriuo važinėjosi bekelių mėgėjas - remontas kainuos labai brangiai. Nepaisant savo panašumo į visureigį, pagrindinis „Outback" uždavinys - saugiai važinėti asfaltu ir kartais nuvežti šeimininką į užmiesčio namelį. Jeigu savininkas nuspręs, kad keturi varantieji ratai skirti maišyti purvus, pasekmės bus liūdnos. Tarkim, jei per ilgai bus važinėjama pirma pavara, anksčiau laiko suges ne tik pavarų dėžė, bet ir variklis. Dažniau teks remontuoti ir pakabą, o tai kainuoja labai nepigiai. APD, kuri dažnai sutinkama antrinėje rinkoje, remontas gali kainuoti tiek, kiek ir pats naudotas automobilis. Laimė, taip pasitaiko labai retai, o automatinė PD tarnauja ilgai ir patikimai. Svarbu nepamiršti kas 50 000 keisti tepalus. Beje, po 50 000 tepalą galima tik papildyti, o po 100 000 įpilti specialaus priedo, po 10 minučių išvalyti visą seną tepalą ir jau tada supilti naujo.
Keturių varančiųjų ratų „Subaru" sistema per ilgus metus tapo beveik tobula, tad trūkumų ji neturi. Reikia atminti, kad ji neskirta nuolatiniam bekelių šturmavimui. Normaliu keliu automobilis važiuoja labai lygiai ir ganėtinai minkštai, tad neverta jo prievartauti varinėjant blogais keliais. „Outback" turi sustiprintus amortizatorius ir spyruokles, tačiau netausojamą važiuoklę teks labai greitai keisti. Jeigu bus tausojami, amortizatoriai ir kitos pakabos detalės tarnaus 100 000 km ar net ilgiau. Deja, pakaba turi vieną silpną vietą - skersinio stabilumo stabilizatoriaus atramas. Kartais jas tenka keisti jau po 15 000 km. Džiugina tik tai, kad tai nebrangu. Užpakalinės atramos patikimesnės, tačiau galėtų tarnauti ir ilgiau. Stebulių guolius reikia keisti kas 3-4 metus. Jei tik pasigirdo pašalinis gausmas, keiskite guolius, nes kitaip gali tekti keisti ir brangiai kainuojančią stebulę. Kitos pakabos detalės patikimos ir turėtų atlaikyti 150 000 km, o kartais riba gali būti ties 200 000 km. Originalios detalės nepigios, tačiau tarnauja ilgai.
„Subaru Legacy Outback" yra automobilis, kuriame puikiai dera lengvojo automobilio ir visureigio charakteristikos. Taip pat jis turi puikiai žinomą opozicinį variklį ir visų keturių varančių ratų sistemą. Žinoma, už tai reikia mokėti. Be to, nepaisant to, kurių metų gamybos automobilį perkate, reikia atkreipti dėmesį į jo ridą. Jei automobilis nuvažiavęs 100 000 km, jo aptarnavimas bus brangus, jei 200 000 - dar brangesnis, nes teis šia riba paprastai reikia keisti ne tik KMP diržą, riebokšlius, stabdžių diskus ir trinkeles, bet ir daugumą pakabos detalių. Kita vertus, jei automobilis patikrintas servise, praėjęs TA ir jam atliktas 100 000 km ridos aptarnavimas, galite drąsiai pirkti. Toks pirkinys džiugins jus ne vienus metus.
„Subaru Outback II (BE,BH) 2.5 i 4WD"(1999 - 2003 m)
KĖBULAS |
|
Kėbulo tipas |
Universalas |
Durų skaičius |
5 |
Vietų skaičius |
5 |
Ilgis |
4730 mm |
Plotis |
1770 mm |
Aukštis |
1545 mm |
Ratų bazė |
2670 mm |
Prošvaisa |
200 mm |
Maksimali bagažinės talpa |
1649 l |
Bagažinės talpa |
459 l |
VARIKLIS |
|
Darbinis tūris |
2457 cm3 |
Galia |
156 AG |
Esant apsukoms |
5600 |
Sukimo momentas |
223/3600 Nm |
Maitinimo sistema |
Paskirstytas įpurškimas |
Kuro paskirstymo mechanizmas |
DOHC |
Kuras |
А-95 |
TRANSMISIJA |
|
Varantys ratai |
Visi keturi |
Pavarų skaičius, MPD |
5 |
Pavarų skaičius, APD |
4 |
PAKABA |
|
Priekinė pakaba |
Amortizatoriai |
Užpakalinė pakaba |
Sraigtinė spyruoklė |
STABDŽIŲ SISTEMA |
|
Priekiniai stabdžiai |
Diskiniai vėdinami |
Užpakaliniai stabdžiai |
Diskiniai |
ABS |
yra |
VAIRAS |
|
Vairo sistema |
Krumpliastiebinė pavara |
Vairo stiprintuvas |
Hidraulinis |
EKSPLOATACINIAI RODIKLIAI |
|
Maksimalus greitis |
197 km/val. |
100 km/val. pasiekiama |
9,5 s |
Kuro sąnaudos mieste |
12,3 l/100 km |
Kuro sąnaudos užmiestyje |
7.2 l/100 km |
Vidutinės kuro sąnaudos |
9.0 l/100 km |
Ekologinis standartas |
EURO III |
Kuro bako talpa |
64 l |
Automobilio masė |
1480 kg |
Leidžiama automobilio masė |
2015 kg |
Padangos |
215/60 R16 |
Parengta pagal užsienio spaudą
Autoreviu.lt informaciją atgaminti visuomenės informavimo priemonėse bei interneto tinklalapiuose be raštiško UAB "IKS" sutikimo draudžiama.
Šeimos elektromobilis: pasirinkimas nedidelis, tačiau kokybiškas
Naujų elektromobilių pasiūla sparčiai plečiasi, tačiau elektra varomos transporto priemonės besidairantiems žmonėms neretai tenka ieškoti kompromisų.
Nauji „Audi S3 Sportback“ ir „S3 Limousine“
Daugiau greičio, daugiau galios, daugiau važiavimo malonumo
Kokį automobilį rinktis: benzininį, dyzelinį ar hibridinį?
Kokio tipo varikliu varomo automobilio įsigijimas šiuo metu būtų ekonomiškai patraukliausias variantas.
Automobilių ekonomiškumas auga ne tik techninių duomenų lentelėse
Akivaizdu ir tai, jog nebeliko automobilių, neva turinčių neįtikėtinas 3 l / 100 km siekiančias sąnaudas.
Geriausi 2013 m. projektiniai modeliai
2013 m. baigėsi. Bet nelabai seniai, tad galima prisiminti
„Škoda Octavia“ - naujasis "Metų automobilis"
Pirmadienio vakarą sostinės „Litexpo" rūmuose ...
„Euro NCAP“ išbandė 11 naujų modelių saugumą
Europos organizacija „Euro NCAP" nelabai seniai
Automobiliui „Renault 6“ – 45 metai
2013 m. spalio mėn. sukako 45 metai nuo tos dienos, kai...
Trivietis elektromobilis „Nissan BladeGlider“
Išskirtinis pastarųjų metų automobilių parodų bruožas
Net patyrusiems patirties niekad nebūna per daug
Jau dvi savaitės kai vyksta Lietuvos „Metų automobilio 2014"