„Aston Martin“ – išskirtiniai automobiliai
Atnaujinta: 2020-03-09
  • lagonda_2
  • 1959
  • Bunnyl_
  • DB35
  • Lagonda3
  • Langonda_sena
  • Le_Man
  • S_Lagonda
  • sp7d414a-_Small_
  • db5
  • db6

Bendrovę įkūrė turtingas automobilių sporto entuziastas Lajonelis Martinas ir jo verslo partneris Robertas Bemfordas. L. Martinas kartą nugalėjo kilimo į Aston Klinto kalvą varžybose ir taip atsirado įmonės pavadinimas.

"Lagonda G F"

Radės „DB" modelių pavadinimuose atsirado gerokai vėliau, po to, kai 1947 m. „Aston Martin" įsigijo Devidas Braunas. Jam vadovaujant sukurti labai sėkmingi sportiniai modeliai „DB2" ir „DB3", tačiau tikroji sėkmė atėjo 1958 m. - Londono automobilių parodoje debiutavus modeliui „DB4".

DB3S modelis

Beje, panaudojus šio automobilio bazę buvo parengtas ir 1959 m. „Le Mano" lenktynes laimėjęs automobilis. Tose įsimintinose varžybose pirmas vietas užėmė lenktyniniai „Aston Martin DBR", vairuojami Rojaus Salvadori ir Kerolo Šelbio.

1953 m. „Le Mans 24 valandų lenktynės", „Aston Marton" komanda prieš pat startą

Tai buvo pergalė, kurios ūkanotasis Albionas laukė daugiau negu 20 metų - nuo 1931 m., kai „Aston Martin" debiutavo šiose varžybose.

Įsimintini „Aston Martin" modeliai

Pasaulio galingieji į „Aston Martin DB4" modelį dėmesį atkreipė dėl jo dizaino, nors automobilio konstrukcija taip pat buvo progresyvi. Beje, puikaus britiško stiliaus „DB4" automobilį sukūrė italų stilistai iš „Touring" ateljė. Italams pavyko perprasti anglišką stilių ir sukurti automobilį, kuriame dera ir angliškas konservatizmas, ir itališka ekstravagancija. Nuomonių gali būti įvairių, bet daugumas pritaria, kad „Aston Martin DB4" - angliškas automobilis. Be to, italams pavyko jį sukurti ne tik „anglišką", bet ir labai lengvą - ant erdvinio plieninių vamzdžių karkaso buvo pakabintas aliumininis kėbulas. Tais laikais tai buvo ypač moderni konstrukcija ir techninės charakteristikos. Automobilis turėjo šešių cilindrų 240 AG variklį. Vėliau variklio galia buvo padidinta iki 266 AG, tačiau ir tai dar nebuvo pabaiga.
Tuo pat metu Italijoje debiutavo „Ferrari 250 GT", tad britams reikėjo pasistengti ir pralenkti konkurentus. Atsakymas pasirodė labai greitai - „Aston DB4 GT" - dar lengvesnis ir galingesnis automobilis, sukurtas... tų pačių italų stilistų. Automobilis buvo išties puikis, tačiau netapo geriausiu ir trokštamiausiu „Aston Martin" modeliu.
1960 m. pasaulį pamatė „Aston Martin DB4 GT Zagato". Jį, padedamas Džianio Zagato, sukūrė jaunas italų stilistas Erkiulis Spada. „GT Zagato" buvo 20 kg lengvesnis už ankstesnius „GT" modelius, variklis turėjo 314 AG, o automobilio dizainas spinduliavo ne tik taurumą ir veržlumą, bet ir itališką agresyvumą. Automobilis savo išvaizda labai skyrėsi nuo įprastų angliškų konservatyvių modelių, tačiau jo paklausa buvo didžiulė. Tai galima suprasti, nes planuota pagaminti tik 19 tokių automobilių. Įdomu tai, kad visi automobiliai buvo unikalūs ir vienas nuo kito skyrėsi keliomis detalėmis: radiatoriaus grotelių tekstūra, šoninių oro paėmimo angų apdaila ir pan. Trylika automobilių buvo skirti Anglijos rinkai, tad juose vairai buvo dešinėje pusėje, kiti šeši, su vairais kairėje pusėje - Europos.

1959 m. legendinių „Le Mans 24 valandų lenktynių" startas

Šiandien norint įsigyti vieną „Zagato" modelių tektų pakloti apie 2,5 mln. JAV dolerių. Tai nėra pigu, bet galima spėti, kad kainuotų dar brangiau, jeigu lenktynių trasose būtų mažiau gedę (panašus „Ferrari 250 GTO" šiandien kainuoja tris kartus brangiau).
Kiti garsiosios „DB4" serijos automobiliai šiandien gerokai pigesni. Paprastas „GT" modelis, parengtas toje pačioje „Touring" ateljė ir turintis analogiškas „Zagato" technines charakteristikas, kainuoja „tik" 500 000 JAV dolerių. Beje, jis taip pat retas - jų buvo pagaminta 75 vnt. Standartinis „DB4" kainuoja nuo 150 000 iki 300 000 JAV dolerių.
Dauguma sako, kad kolekcinis automobilis, ypač šiais neramiais laikais - gera investicija, bet pasitaiko skeptikų, teigiančių, kad mokėti už seną automobilį pasakiškus pinigus gali tik bepročiai. Tokį požiūrį paneigia apie „Zagato" modelius surinkta statistinė informacija, kad įsigijus „Zagato" prieš, tarkim 8-9 metus, šiandien jį pardavus būtų galima uždirbti 1,5 mln. JAV dolerių. 1998 m. aukcione vienas šių automobilių buvo parduotas už 1,1 mln. JAV dolerių. 2002 m. automobilio kaina išaugo iki maždaug 2 mln. JAV dolerių. Šių metų pradžioje „Zagato" parduotas už 2,7 mln. JAV dolerių. Taip pat žiniasklaidoje rašoma, kad be didelės reklamos savininkus pakeitė dar du puikios būklės „Zagato" automobiliai, kiekvienas savo naujiesiems šeimininkams kainavęs po 2,9 mln. JAV dolerių. Ekspertų teigimu, šių modelių kainos augs ir toliau, tad 3 mln. dolerių riba bus ne tik peržengta, bet ir gerokai viršyta.

„Aston Martin" - kino žvaigždė

Dar vienas įdomus faktas iš šio prekių ženklo istorijos - jo „vaidmenys" filmuose apie Džeimsą Bondą. Pirmą kartą superagentas prie superautomobilio vairo sėdo 1964 m. filme „Auksinis pirštas". Tuo metu modelio „DB4" gamyba jau buvo nutraukta. Jį pakeitė galingesnis „DB5". Filme ne kartą pasirodęs „DB5" supažindino plačiąja visuomene su elitiniu britų automobilių prekių ženklu, o Džeisas Bondas ilgam tapo „Aston Martin" „gerbėju".

DB5 modelis

„DB5" istorija nebuvo tokia ilga kaip jo pirmtako, nes po kelių metų jį pakeitė „DB6". Tai buvo savotiška revoliucija, nes „DB6" turėjo ne tik 95 mm ilgesnę bazę. Be vietų vairuotojui ir keleiviui atsirado užpakalinė sėdynė, kurioje drąsiai galėjo tilpti du vaikai. Deja, ši naujovė nepatiko konservatyviems vairuotojams ir automobilių kolekcionieriams, tad keturvietis modelis nei tada, nei dabar didžiuliu populiarumu pasigirti negalėjo.

DB 6 modelis

Kodėl žmonės perka „Aston Martin"?

Vieni „Aston Martin" perka norėdami papildyti savo kolekcijas, kiti, ypač Anglijoje gyvenantys užsieniečiai, kad greičiau pritaptų vietos visuomenėje, mat britai - labai konservatyvi ir patriotiška tauta. Jie ir patys palaiko vietos gamintojus, ir simpatizuoja tiems imigrantams, kurie renkasi prekę britišką ir su ja tinkamai elgiasi. Be to, klasikiniai britiškai automobiliai elegantiški, ekstravagantiški ir, laikui bėgant, jų kaina tik auga. Taip pat jie, nepaisant amžiaus, greiti ir dinamiški, atveria duris į naują ir ne kiekvienam pasiekiamą aukštosios visuomenės pasaulį. Juk su bet kuriuo senesniu ir prižiūrėtu „Aston Martin" modeliu galima dalyvauti „Mille Miglia" lenktynėse, vežti automobilį į parodas ar elegancijos konkursus, o per tokius renginius užsimezgančios pažintys gali tapti būsimos sėkmės garantu.

„Aston Martin Lagonda", 1965 m.

Klasikiniai sportiniai septintojo aštuntojo dešimtmečio automobilio yra tai, ką gerbia ir vertina viso pasaulio aukštoji visuomenė. Tiesa, yra žmonių, kuriuos žavi senųjų modelių išvaizda, bet jiems nerūpi autentiškumas. Specialiai tokiems ieškoma išlikusių senųjų automobilių korpusų, jie sutvarkomi, restauruojami, o vėliau montuojamos modernios technologijos ir salonai kuriami pagal kliento norus. Tikrieji kolekcininkai tokius „naujadarus" vertina, švelniai sakant, neigiamai, tačiau jie turi ir didelį pliusą - juos galima be gailesčio eksploatuoti kiekvieną mielą dieną. Tarkim toje pačioje konservatyviojoje Britanijoje yra bendrovės, gaminančios „Aston Martin", „Jaguar" ir kitų legendinių prekių ženklų modelių naujadarus.

Reklaminis "Lagonda" plakatas

Taip pat, kaip ir reti senoviniai automobiliai, įdomūs ir nauji riboto tiražo modeliai. Dar ne visus juos išbandė laikas, tačiau, gali būti, kad vienas ar kitas modelis taps legenda. Juk ne be reikalo „Aston Martin" nusprendė atnaujinti automobilio „Lagonda" gamybą.

„Aston Martin Lagonda"

Šių metų Ženevos automobilių parodoje „Aston Martin" pristatė pirmąjį projektinį atgaivinto prekių ženklo „Lagonda" modelį. „Lagonda Tikcord" ir „Lagonda Shooting Break" gaminti anksčiau. Nepaisant to, kad jų gaminta mažai ir jie buvo brangūs, savo pirkėjų sulaukdavo visada.


Kaip buvo skelbiama, naujoji „Lagonda" - maždaug penkių metrų ilgio visureigis, turės 12 cilindrų benzininį „Aston Martin" variklį. Kita informacija buvo slepiama, tačiau žurnalistai parodos metu išsiaiškino, kad automobilio gamybai panaudota visureigio „Mercedes-Benz GL" bazė. Greičiausiai tai - pirmas „bendras" vokiečių ir britų projektas, bet jų turėtų būti ir daugiau, nes „Aston Martin" derėjosi su „Mercedes-Benz" dėl galimo bendradarbiavimo ir galimybės naudotis vokiečių sukurtais hibridiniais varikliais ir važiuoklėmis.
„Aston Martin" vadovas Ulrichas Becas yra užsiminęs, kad „Lagonda" planuoja gaminti ne tik „Aston Martin" ne visai įprastus visureigius, bet ir lengvuosius automobilius.
Jeigu situacija radikaliai nesikeis, serijinė „Lagonda" versija turėtų pasirodyti 2012 m. Automobilį planuojama pardavinėti maždaug 100 pasaulio šalių.

 

Modelis

Tipas

Gamybos metai

Straipsnis

V8 Vantage, V8 Vantage Roadster & V12 Vantage

Sportinis super automobilis

2005 - dabar

 

Aston Martin DB9 & DB9 Volante

Sportinis super automobilis

2003 - dabar

 

Aston Martin DBS V12 & DBS Volante

Sportinis super automobilis

2007 - dabar

 

 

 

 

„Aston Martin" atgaivins „Lagonda" prekių ženklą

 

Nuotraukos iš Scanpix

Parengta pagal užsienio spaudą

Autoreviu.lt informaciją atgaminti visuomenės informavimo priemonėse bei interneto tinklalapiuose be raštiško UAB "IKS" sutikimo draudžiama.

Komentarai (0)
Prisijunkite, kad galėtumėte komentuoti

Šeimos elektromobilis: pasirinkimas nedidelis, tačiau kokybiškas

Naujų elektromobilių pasiūla sparčiai plečiasi, tačiau elektra varomos transporto priemonės besidairantiems žmonėms neretai tenka ieškoti kompromisų.

Nauji „Audi S3 Sportback“ ir „S3 Limousine“

Daugiau greičio, daugiau galios, daugiau važiavimo malonumo

Kokį automobilį rinktis: benzininį, dyzelinį ar hibridinį?

Kokio tipo varikliu varomo automobilio įsigijimas šiuo metu būtų ekonomiškai patraukliausias variantas.

Automobilių ekonomiškumas auga ne tik techninių duomenų lentelėse

Akivaizdu ir tai, jog nebeliko automobilių, neva turinčių neįtikėtinas 3 l / 100 km siekiančias sąnaudas.

Geriausi 2013 m. projektiniai modeliai

2013 m. baigėsi. Bet nelabai seniai, tad galima prisiminti

„Škoda Octavia“ - naujasis "Metų automobilis"

Pirmadienio vakarą sostinės „Litexpo" rūmuose ...

„Euro NCAP“ išbandė 11 naujų modelių saugumą

Europos organizacija „Euro NCAP" nelabai seniai

Automobiliui „Renault 6“ – 45 metai

2013 m. spalio mėn. sukako 45 metai nuo tos dienos, kai...

Trivietis elektromobilis „Nissan BladeGlider“

Išskirtinis pastarųjų metų automobilių parodų bruožas

Net patyrusiems patirties niekad nebūna per daug

Jau dvi savaitės kai vyksta Lietuvos „Metų automobilio 2014"

Prenumeruokite mūsų naujienlaiškį: