Ateina mažųjų laikai – „Daewoo Matiz“
Atnaujinta: 2020-03-09
  • daewoo_matiz_05__640x480_
  • daewoo_matiz_03__640x480_
  • daewoo_matiz_02__640x480_
  • daewoo_matiz_01__640x480_
  • daewoo_matiz_06__640x480_

Modelio istorija

Debiutavo „Daewoo Matiz" 1998 m. Ženevos automobilių parodoje. Automobiliui panaudota modelio „Tiko" platforma ir „Suzuki-Alto" agregatai. Automobilis gavo 5 durų chečbeko kėbulą. Varikliai buvo tik benzininiai: P3 0,8 l, 50 AG; P3 0,8 l 52 arba 56 AG; varantys ratai - priekiniai. 5 pavarų MPD.
1999 m. pasirodė automobiliai su 4 pavarų APD.
2000 m. Paryžiuje pristatyta modernizuota versija. Pakeistas variklio dangtis, žibintai, bamperiai. „EuroNCAP" avarijų bandymuose automobilis uždirbo tris žvaigždutes.
2002 m. pradėti naudoti benziniai P4, 1 l, 64 AG varikliai.

Bendrai apie automobilį

„Daewoo Matiz" rinkoje pasirodė prieš dešimt metų ir vis dar turi savo nišą. Tai suprantama: automobilis mažas, tačiau ganėtinai erdvus, sąranga nebloga, o ir kaina prieinama.
„Matiz" ne tik gerai atrodo, bet ir yra ganėtinai patikimas. Pagal „EuroNCAP" bandymų metodiką jis surinko tris žvaigdždutes; kaip tokiam automobiliukui tai tikrai neblogai.
Jei nebuvo avarijų, kėbulas turėtų tvarkingai tarnauti apie penkis-šešis metus. Vėliau gali pasirodyti rūdys ant durų apačių, o dar po metų - užpakalinių ratų arkose. Jeigu vidines ertmes iškart apdorosite antikorozinėmis medžiagomis, rūdžių nematysite dar ilgiau.
Kitų specifinių kėbulo problemų nedaug: gali nusitrinti ir aprūdyti valytuvų gaubtai. Žiemą, dėl nelabai vykusio durų tarpinių profilio, jos „mėgsta" prišalti ir staigiau truktelėjus jas galima tiesiog nuplėšti. Siekiant šito išvengti, reiktų nepamiršti kėbulo apdoroti skystu vašku, o durų tarpines nupurkšti silikoniniu preparatu.

Tuk tuk tuk

Variklių pasirinkimas nedidelis. Galimi tik du variantai - trijų arba keturių cilindrų. Laimei, iš „Suzuki" paveldėti agregatai „vaikiškų ligų" nebeturi. KMP diržą su skriemuliais reikia keisti kas 40 000 km, o kas antrą kartą - ir kuro siurblį, tada problemų su varikliais tikrai nebus.
Kas 20 000 km reiktų tikrinti vožtuvų tarpelius. Tiesa, pasiruoškite, kad gali būti sunku atsukti vožtuvo dangtelį prilaikančius varžtus. Laikui bėgant jie koroduoja. Kita vertus, jei per kiekvieną atidarymą varžtai bus sutepami, problemų nekils. Reguliavimas nėra sudėtingas.
Trijų cilindrų varikliai nemėgsta vandens. Jei ruošiatės rimtai plauti automobilį, uždenkite skirstytuvą. Jeigu atėjo laikas jį keisti, pasiieškokite „Metabo" gaminio. Jame, skirtingai nuo gaminamų DAG bendrovės, nėra problemiško optinio daviklio. Neretai kaprizinasi degimo ritė, sumontuota ne pačioje geriausioje vietoje - prie pat priešakio skydelio garso izoliacijos. Reikalas tas, kad izoliacija gerai sugeria kelių druskas, per kurias, ypač esant drėgnam orui, „pabėga" kibirkštis. Apsaugoti ją galima iš plastikinio butelio pasidarytu skydeliu.
Keturių cilindrų varikliuose šios problemos nėra: jie tramblioriaus visai neturi, o dviejų išėjimų ritės sumontuotos pačiame variklyje. Beje, naujausiuose trijų cilindrų variklių modeliuose ritės taip pat individualios. Neseniai automobilis gavo ir antrą deguonies daviklį. Kas 40 000 - 50 000 km profilaktiškai reiktų praplauti purkštukus nenuimat jų nuo variklio - taip bus nuplauta ir dalis nuodegų nuo kreipiančiųjų vožtuvų.

Elektros instaliacija

Masinių benzino siurblių gedimų nepastebėta. Pavieniai pasitaikė automobiliuose su metaliniais kuro bakais. Greičiausiai dėl to, kad juose sparčiau kaupiasi kondensatas, kuris ir pribaigia varikliuką.
Problemų gali kelti silpnokas generatorius. Po 15 000 - 20 000 km gali nebeįkrauti akumuliatoriaus, o po 40 000 - 50 000 km ruoškitės jį keisti. Oficialūs pardavėjai greičiausiai pasiūlys visą rinkinį, tačiau servise galima ramiai pasikeisti dažniausia sudeganti diodų tiltą. Garažiniai meistrai elgiasi dar drąsiau: nenorėdami kitą kartą vargti išiminėdami generatorių, jie diodus iškelia į paviršių. Pliusas tame, kad taip generatorių prižiūrėti tampa lengviau, tačiau yra ir rimtas minusas - jei darbas atliktas nekokybiškai, laidams susilietus galimas trumpas jungimas. Be to, anksčiau ar vėliau, bet generatorių teks nuimti - profilaktikai arba šepetėlių keitimui.
Neperkraukite žiebtuvėlio lizdo. Pasitaiko atvejų, kad per trišakį prie jo prijungiamas ir telefonas, ir termosas, nors jo saugiklis paskaičiuotas tik 20 A. Beje, šalia variklio esantis radiatoriaus ventiliatoriaus 30 A saugiklis gali sudegti ir be jokio perkrovimo, tad būtinai vežiokitės atsarginį.
Užpakalinio lango šildymo mygtuke dažnai perdega kontaktai. Problemą galima išspręsti sumontavus papildomą relę.
Tai pat būtinai patikrinkite posūkio relę. Ji irgi gali būti perdegusi.

Dar kai kas

Sankaba tarnauja priklausomai nuo vairavimo stiliaus. Pasitaikė atvejų, kai ją tekdavo keisti po 200 000 km, bet būdavo, kad ir po 40 000 km. Būtinai patikrinkite ar sveikas sankabos lynelio apvalkas. Jei jis prairęs, į plyšį patenka purvas, pamina sunkėja, sankaba gali neįsijungti iki galo ir perkaisti.
Neretai koroduoja ir pavarų perjungimą užtikrinantys lyneliai. Jei taip atsitiks, pavarų svirtis judės sunkiau ir nesifiksuos. Pati MPD patikima, tačiau greitai perjungiant pavaras gali pasigirsti nelabai malonus garsas. Kai kurie sprendžia problemą pildami klampesnį tepalą, bet kiek tai padeda, sunku pasakyti.
Priekinėje pakaboje po 40 000 - 60 000 km, dėl rutulinių atramų nusidėvėjimo tenka keisti svirtis. Kiti elementai tarnauja iki 150 000 km. Užpakalinei pakabai dėmesio nereiks ir po 200 000 km. Nebent nepasisektų su amortizatoriais ir stebulių guoliais.
Priekinius guolius keičia kartu su susidėvėjusiais stabdžių diskais, kuriuos tenka keisti po 50 000 - 80 000 km. Deja, atskirai jie nenusiima. Tas pats ir su užpakaline pakaba, tačiau čia vien trinkelės tarnauja iki 80 000 km.
Taigi, jeigu reikia mažo automobiliuko, nereikalaujančio didelių išlaidų, „Matiz" bus kaip tik. Tik prieš pirkdami kruopščiai viską apžiūrėkite ir patikrinkite.

 

Techninės „Daewoo Matiz II 0,8" charakteristikos

Kėbulas

Kėbulo tipas

chečbekas

Durų skaičius

5

Vietų skaičius

4

Prošvaisa, mm

140

Variklis

Variklio tipas

L3

Variklio tūris, cm3

796

Maitinimo sistema

Paskirstytas įpurškimas

Galia, Aps./min

6000

Sukimo momentas, Nm

70

Sukimo momentas, aps./min.

3500

100 km/val. pasiekia, per s

17.6

Maksimalus greitis, km/val.

144

Kuras

Benzinas, A 95

Kuro sąnaudos 100 km užmiestyje, l

5.1

Kuro sąnaudos 100 km mieste, l

7.9

Kuro sąnaudos 100 km, mišrus ciklas, l

6.1

Prievadas

Varantys ratai

Priekiniai

Transmisija

Pavarų skaičius, MPD

5

Stabdžiai

Priekiniai stabdžiai

Diskiniai

Užpakaliniai

Būgniniai

Išmatavimai

Ratų bazė, mm

2340

Ilgis, mm

3495

Plotis, mm

1495

Aukštis, mm

1485

Kiti duomenys

Priekinė pakaba

Amortizatoriai, apatinė skersinė svirtis, skersinis stabilizatorius, sraigtinė spyruoklė

Užpakalinė pakaba

Sujungtos skersinės svirtys, sraigtinė spyruoklė, teleskopiniai amortizatoriai

Padangų dydis

145/70 R13;155/65 R13

Automobilio masė, kg

776

Bagažinės talpa, maks./min., l

145/830

Kuro bako talpa, l

38

Leidžiama automobilio masė, kg

1210

 

Parengta pagal užsienio spaudą

Nuotraukos iš http://daewoo.resmoto.com/

Mažas ir ekonomiškas automobilis. Kaip tik toks, kokia reikia dabar. Galite jį įsigyti pasinaudodami nemokama autoreviu.lt skelbimų sistema. Tai tikrai nėra sudėtinga. Tiesiog reikia užsiregistruoti ir galite talpinti skelbimus.

Komentarai (0)
Prisijunkite, kad galėtumėte komentuoti

Šeimos elektromobilis: pasirinkimas nedidelis, tačiau kokybiškas

Naujų elektromobilių pasiūla sparčiai plečiasi, tačiau elektra varomos transporto priemonės besidairantiems žmonėms neretai tenka ieškoti kompromisų.

Nauji „Audi S3 Sportback“ ir „S3 Limousine“

Daugiau greičio, daugiau galios, daugiau važiavimo malonumo

Kokį automobilį rinktis: benzininį, dyzelinį ar hibridinį?

Kokio tipo varikliu varomo automobilio įsigijimas šiuo metu būtų ekonomiškai patraukliausias variantas.

Automobilių ekonomiškumas auga ne tik techninių duomenų lentelėse

Akivaizdu ir tai, jog nebeliko automobilių, neva turinčių neįtikėtinas 3 l / 100 km siekiančias sąnaudas.

Geriausi 2013 m. projektiniai modeliai

2013 m. baigėsi. Bet nelabai seniai, tad galima prisiminti

„Škoda Octavia“ - naujasis "Metų automobilis"

Pirmadienio vakarą sostinės „Litexpo" rūmuose ...

„Euro NCAP“ išbandė 11 naujų modelių saugumą

Europos organizacija „Euro NCAP" nelabai seniai

Automobiliui „Renault 6“ – 45 metai

2013 m. spalio mėn. sukako 45 metai nuo tos dienos, kai...

Trivietis elektromobilis „Nissan BladeGlider“

Išskirtinis pastarųjų metų automobilių parodų bruožas

Net patyrusiems patirties niekad nebūna per daug

Jau dvi savaitės kai vyksta Lietuvos „Metų automobilio 2014"

Prenumeruokite mūsų naujienlaiškį: