Ateina mažųjų laikai – „Volkswagen Up!“
Atnaujinta: 2020-03-09
  • IMGP2832
  • IMGP2844
  • IMGP2847
  • IMGP2849
  • IMGP2855
  • IMGP2893
  • IMGP2907
  • metu_automobilis_volkswagen_up__6_
  • metu_automobilis_volkswagen_up
  • metu_automobilis_volkswagen_up__1_
  • metu_automobilis_volkswagen_up__2_
  • metu_automobilis_volkswagen_up__3_
  • metu_automobilis_volkswagen_up__4_
  • metu_automobilis_volkswagen_up__5_
  • metu_automobilis_volkswagen_up__7_
  • metu_automobilis_volkswagen_up__8_
  • metu_automobilis_volkswagen_up__9_
  • metu_automobilis_volkswagen_up__10_
  • metu_automobilis_volkswagen_up__11_
  • metu_automobilis_volkswagen_up__12_
  • metu_automobilis_volkswagen_up__13_
  • metu_automobilis_volkswagen_up__14_
  • metu_automobilis_volkswagen_up__15_
  • metu_automobilis_volkswagen_up__16_
  • metu_automobilis_volkswagen_up__17_

Panašu, kad laikai, kai gamintojai stengėsi rinkai pasiūlyti kuo didesnius ir galingesnius automobilius, baigėsi kartu su „Hummer" prekių ženklo istorija. Tai jokiu būdu nereiškia, kad džipai ir pikapai dings iš rinkos, tačiau vis daugiau dėmesio sulaukia nauji, maži automobiliai. Nedidukas „Volkswagen up!", prie kurio vairo sėdau šį kartą, tapo Metų automobiliu. Tai daug ką pasako apie pastarųjų metų tendencijas.

Iš pirmo žvilgsnio besišypsantis nedidelis automobiliukas atrodo mažas ir, nori nenori, kyla mintis, kad jis nebus patogus. Visgi pasižvalgius įdėmiau į akis krenta ganėtinai didelės bagažinės durelės. Nuomonė dar labiau pagerėja įsėdus. Viduje supranti, kad ne viskas taip, kaip atrodė iš pirmo žvilgsnio. Inžinieriai puikiai sugebėjo išnaudoti vidinę „Up!" erdvę. Automobiliuke telpa keturi suaugę žmonės, ką jau kalbėti apie vaikus. Tiesa, priekiniai keleiviai jausis patogiau, negu sėdintys užpakalyje, tačiau turint omenyje tai, kad automobiliukas skirtas miestui, nusigauti iš taško „A" į tašką „B" vietos ir patogumo užteks. Gal nebent sunkiau bus posūkiuose, nes bent jau bandytame modelyje nei palubėje, nei žemiau keleiviams laikytis skirtų rankenėlių nebuvo.

Vienintelis patogumas - lentynėlė gėrimui ar smulkiems daiktams.

Gali būti, kad į galą sodinant aukštesnį žmogų, teks kiek į priekį perstumti vairuotojo sėdynę, tačiau vairuotojas dėl to nukentėti neturėtų. Vairuotojo sėdynė patogi.

Vairas reguliuojamas aukštyn žemyn, matomumas geras, mygtukai, net ir radijo valdymas, lengvai pasiekiami ranka. Pastarųjų mažoka - tik būtiniausios funkcijos, bet tai juk - biudžetinis modelis.

Prietaisų skydelyje ir centriniame panelyje nesunku atpažinti firminį „Volkswagen" stilių - dvi spalvos, klasikinės formos, jokių nereikalingų spalvinių girliandų. Keistokai atrodo tik tai, kad pasukus užvedimo raktelį prietaisų skydelyje taip ir neužsidega įjungtų lempų piktograma - taupumo sumetimais ji nė nebuvo sumontuota.

Apdailos plastikas kietas, o borto kompiuteris pateikė mažokai informacijos. Žinoma, automobilyje galima sumontuoti „Maps+more" sistemą, tačiau už papildomą mokestį.

Automobilis turi nemažą bagažinę su kilnojamu dugnu, tad norint, nulenkus užpakalines sėdynes, galima turėti lygų horizontalų paviršių.

Keista, kad bagažinės uždangalas neturi įprastų prilaikančių virvučių. Jį prilaiko tik silpnoki fiksatoriai.

Europietiški modeliai gavo padangų remonto komplektą, tačiau galima vežiotis ir atsarginį ratą - vieta jam numatyta, tačiau traukti ratą iš tokios gilumos nebus labai patogu.

Automobilis turi litrinį trijų cilindrų „EA211" serijos 60 arba 75 AG varikliuką, kuris komponuojamas su 5 pavarų MPD arba robotizuota jos versija. Bandytas modelis turėjo mechaninę pavarų dėžė. Pavaros persijungia lengvai, bet tikslumas vidutinis. Be to, kaip tokiam mažam automobiliukui, ilgokos.

Trijų cilindrų varikliukas dirba tyliai, tačiau vibracijos juntamos. Beje, visi „Volkswagen" modeliai pasižymi gera garso izoliacija, tad „Up!" ne išimtis. Salone nesigirdi nei variklio, nei kelio. Aerodinaminiai triukšmai pasijaučia tik viršijus 100 km/val. greitį.

Startuojant jaučiasi nedidelis galios trūkumas, tačiau toliau automobiliukas greitėja labai smagiai. Pirma pavara galima pasiekti ir 50 km/val. greitį, nors borto kompiuteris gerokai anksčiau paprašys įjungti aukštesnę pavarą. Beje, laikantis kompiuterio nurodymu, 5 pavara galima važiuoti pasiekus jau apie 65 km/val. greitį ir iki... kiek leis eismo sąlygos, nes viršyti maksimalų mūsų keliuose leistiną greitį nėra sunku. Spustelėjus akceleratorių, automobiliukas smagiai šauna į priekį, palikdamas už nugaros lėtesnius eismo dalyvius. Tiesa, tik tiesiame kelyje. Kylant į kalniuką mieste, kur greičiai gerokai mažesni, gali tekti prisiminti ir trečią pavarą.

Lengvas nediduko automobiliuko vairas sukuria neįtikėtino manevringumo įspūdį. Grįžtamasis ryšis taip pat yra. Manevringumui pretenzijų nėra - posūkiai, nors jaučiami šoniniai nuosvyriai, įveikti tvarkingai, manevruojant irgi problemų nekyla. „Up" puikiai laikosi kelyje. Nemalonių staigmenų pateikti neturėtų. Tik štai neturintys už ko pasilaikyti užpakalinių sėdynių keleiviai nelabai patenkinti staigiais manevrais...

Pakaba irgi nebloga, nors važiuojant per po žiemos pasišiaušusį asfaltą norėtųsi daugiau minkštumo - net ir esant nedideliam greičiui buvo jaučiamas lingavimas. Kadangi automobiliu važiavo ir maži vaikai, žvyrkelių šį kartą nusprendėme vengti. Juolab, kad tai - miesto automobiliukas. Nedidelis, manevringas, patikimas, ganėtinai erdvus.

Nesitikint iš jo per daug - puiki kasdienė transporto priemonė važinėti į darbą ar vežioti vaikus į darželius. Bene vienintelė, ne tiek automobilio, kiek mūsų regiono problema - kaina. Kaip ir kiti „Volskwagen" šeimos modeliai, „Up!", lyginant su konkurentais, nėra labai pigus. Taip, už kokybę ir patikimumą reikia mokėti, tačiau pas mus tai vis dar neįprasta...

„Volkswagen Up!" techninės charakteristikos

Modelis

Volkswagen Up!

Galimos modifikacijos

1,0 (60 AG)

1,0 (75 AG)

Kėbulo tipas

3 durų chečbekas

Vietų skaičius

4

Ilgis, mm

3540

Plotis, mm

1641

Aukštis, mm

1478

Ratų bazė, mm

2420

Automobilio masė, kg

854

Variklio tipas

Benzininis, išskirstytas įpurškimas

Padėtis

Priekyje, skersai

Cilindrų skaičius ir išdėstymas

3, eile

Vožtuvų skaičius

12

Darbinis tūris, cm3

999

Maksimali galia, AG/aps. min

60 / 5000

75 / 6200

Maksimalus sukimo momentas, Nm/aps. min

95 / 3000-4300

95 / 3000-4300

Pavarų dėžė

MPD, 5 pavaros

Varantys ratai

Priekiniai

Padangos

165/70 R14 arba185/55 R15 arba185/50 R16

Maksimalus greitis, km/val.

160

171

100 km/val. pasiekia per, s'-+

14,4

13,2

Kuro sąnaudos, mišrus ciklas, l

4,5

4,7

Kuro bako talpa, l

35

Kuras

Benzinas, A-95

 

Tekstas ir nuotraukos V. Misevičiaus

 

Autoreviu.lt informaciją atgaminti visuomenės informavimo priemonėse bei interneto tinklalapiuose be raštiško UAB "IKS" sutikimo draudžiama.

 

Komentarai (0)
Prisijunkite, kad galėtumėte komentuoti

Kokį automobilį rinktis: benzininį, dyzelinį ar hibridinį?

Kokio tipo varikliu varomo automobilio įsigijimas šiuo metu būtų ekonomiškai patraukliausias variantas.

Automobilių ekonomiškumas auga ne tik techninių duomenų lentelėse

Akivaizdu ir tai, jog nebeliko automobilių, neva turinčių neįtikėtinas 3 l / 100 km siekiančias sąnaudas.

Geriausi 2013 m. projektiniai modeliai

2013 m. baigėsi. Bet nelabai seniai, tad galima prisiminti

„Škoda Octavia“ - naujasis "Metų automobilis"

Pirmadienio vakarą sostinės „Litexpo" rūmuose ...

„Euro NCAP“ išbandė 11 naujų modelių saugumą

Europos organizacija „Euro NCAP" nelabai seniai

Automobiliui „Renault 6“ – 45 metai

2013 m. spalio mėn. sukako 45 metai nuo tos dienos, kai...

Trivietis elektromobilis „Nissan BladeGlider“

Išskirtinis pastarųjų metų automobilių parodų bruožas

Net patyrusiems patirties niekad nebūna per daug

Jau dvi savaitės kai vyksta Lietuvos „Metų automobilio 2014"

Nereikalingiausios modernių automobilių funkcijos

Daugelis moderniuose automobiliuose esančių funkcijų tikrai naudingos ir ...