Atėjo metas išsiskirti – „Renault Captur“
Atnaujinta: 2020-03-09
  • IMGP6609
  • IMGP6615
  • IMGP6619
  • IMGP6621
  • IMGP6623
  • IMGP6627
  • IMGP6632
  • IMGP6633
  • IMGP6636
  • renault_captur__8_
  • renault_captur__1_
  • renault_captur__2_
  • renault_captur__3_
  • renault_captur__4_
  • renault_captur__5_
  • renault_captur__6_
  • renault_captur__7_
  • renault_captur__9_
  • renault_captur__10_
  • renault_captur__11_
  • renault_captur__12_
  • renault_captur

Vienas naujausių „Renault" modelių - „Renault Captur" buvo anonsuotas dar 2012 m. pabaigoje. Gamintojas jį pristatė kaip miesto krosouverį, savo vidine erdve nenusileidžiantį vienatūriui, o važiavimo savybėmis - chečbekams. Turint omenyje tai, kad „Captur" gamybai buvo panaudota miesto mažalitrio „Clio IV" platforma, sulaukusi nemažai ekspertų pagyrų, pastaruoju teiginiu galima patikėti dar net nesėdus prie automobilio vairo.

Serijinė „Captur" versijos gamyba buvo pradėta 2013 m. kovą.

Kaip ir kiti šios klasės atstovai - „Nissan Juke" ar „Opel Moka" - „Captur" bandys privilioti pirkėjus ne techninėmis charakteristikomis, o stilinga išore. Būtent todėl, nors ir pateikiamas kaip krosouveris, „Captur" turi tik priekinius varančius ratus.

Užtat pirkėjai galės rinktis pačius įvairiausius tiek kėbulo, tiek stogo, tiek ir veidrodėlių spalvų derinius. Didelė pasirinkimo laisvė palikta ir komplektuojant saloną.

Jau bazinės sąrangos „Captur" turi beraktę užvedimo sistemą, pajudėjimo į kalną asistentą ir užpakalinius parkavimosi daviklius. Aukštesnio lygio sąranga gauna „Renault" „R-Link" sistemą su daugybe galimybių, šešių garsiakalbių garso sistemą, Bluetooth ® ir t.t.

Vairuotojo vieta, kaip ir daugelyje „Renault", patogi, valdymas patogiai išdėstytas ir lengvai pasiekiamas, tačiau „Eco" ir greičio ribojimo funkcijos mygtukams, manau, tikrai buvo galima rasti kitą vietą, nes greta stovėjimo stabdžio rankenos jie atrodo keistokai.

Sėdynės reguliavimas leidžia patogiai įsikurti ir aukštesniems vairuotojams, tačiau keliaujant vingiuotais Lietuvos keliukais norėtųsi stipresnio šoninio palaikymo.

Neabejotinai džiugi naujovė - lietuviškai „bendraujantys" tiek tarp spidometro ir tachometro įsikūręs, tiek ir „R - Link" kompiuteriai.

Tiesa, bandytame automobilyje prietaisų skydelio kompiuteris dar „nemokėjo" kai kurių lietuviškų žodžių, tačiau „Renault" atstovai patikino, kad jau artimiausiu metu šis mažas trūkumas bus pašalintas.

Vidutinės ir aukštesnės klasės „Captur" gauna nuimamus, plaunamus sėdynių užvalkalus. Panašu, kad taip išsprendžiamas dar vienas, beveik amžinas, klausimas - reikia sėdynėms papildomų užvalkalų ar ne.

Vietoj tradicinės priekinės daiktadežės, „Captur" gavo ištraukiamą net 11 l tūrio stalčiuką. „Captur" salonas primena „Clio" saloną, tačiau pastarojo apdailai panaudotos medžiagos buvo kiek brangesnės ir minkštesnės, o „Captur" viduje nemažai nors ir kokybiško, bet kieto plastiko.

„Renault Captur" ilgis - 4 120 mm, tad lyginant su „bendraklasiais", automobilis yra erdvesnis. Ant užpakalinės sėdynės telpa trys suaugę žmonės, tačiau negaliu sakyt, kad taip sėdėt yra labai patogu. Be to, taip susispaudus, galva vis tiek remiasi į lubas.

Pradžiugino automobilio bagažinė. Iš pirmo žvilgsnio ji pasirodė mažoka, tačiau pakėlęs dugną pamačiau, kad po jo ne atsarginis ratas, o dar vienas bagažinės lygis. Atsarginiam ratui vieta yra paskirta dar žemiau. Bagažinės tūrį toks sprendimas gerokai padidina, tačiau jeigu netyčia tektų pakeliui keisti ratą, sutalpintų daiktų kiekis, kurį tokiu atveju reiktų iškrauti, tiek teigiamų emocijų nebekeltų.

Bandytas modelis turėjo dyzelinį 1,5 l 90 AG variklį ir 5 pavarų MPD. Kaip ir daugelis Europos automobilių gamintojų, taikydamiesi prie normų, „Renault" inžinieriai turi rinkai tiekti ne tik ekonomiškus, bet ir ekologiškus variklius. Panašu, kad jiems tas neblogai sekasi. Naujieji į „Captur" montuojami varikliai gavo visus naujausius šios srities koncerno išradimus. Dyzelinio modelio CO2 emisija tik 95 g/km kelio.

Įpratusiems prie didelių, galingų variklių tautiečiams siūlomi su „Captur" gali pasirodyti silpnoki, tačiau užuot vertinus sausus skaičius verčiau sėsti prie automobilio vairo. Kadangi modelis ganėtinai lengvas, tokios galios variklių, kurie visi yra su turbina, visiškai užtenka.

Kelyje aiškiai pajunti, kad1,5 l DCI varianto variklio galia visiškai atitinka automobilio išmatavimus ir svorį. Kuro sąnaudos mieste sukosi apie 5,4 l/100 km, išsukus už miesto jos nukrito iki 4,5 l/100 km. Gal gamintojo pateiktų 3,6 l/100 km pasiekti ir nepavyktų, tačiau ramiai važiuojant kuro sąnaudas sumažint iki 4l/100 km visai realu.

Kadangi automobilis palyginti aukštas, prieš staigesnius posūkius greitį vertėtų sumažinti, nors šiaip kelyje automobilis puikiai klauso vairo ir stabiliai juda nurodytu kursu.

Kaip jau esame rašę, klasikinių sedanų ir netgi, galima spėti, chečbekų laikai praeina. Juos keičia vienatūriai, visureigiai ir krosouveriai. Tiesa, daugelis iš siūlomų mūsų rinkoje krosouverių gali turėti visus keturis varančius ratus. Kaip jau minėjau, „Renault Captur" šiuo atveju bus savotiška išimtis, nes, bent jau kol kas, jis gaus tik priekinius varančius ratus. Kita vertus, tai - miesto automobilis, tad, tikėtina, kad keturių varančių ratų jo savininkui nelabai kada prireiks. Šiuo atveju žymiai svarbiau tai, kad automobilis yra ryškus, pastebimas ir (vis dar) ne kasdieniškas.

Tikėtina, kad pagrindiniai modelio pirkėjai bus išsiskirti norintis jaunimas ir, galbūt, jaunos mamos, nes, kaip bežiūrėsi, „Captur" kiek praktiškesnis už chečbeką, gerokai įdomesnis už tipišką vienatūrį ir, lyginant su sedanais, pasižymi geresniu pravažumu. Daugeliui dabar to visiškai užtenka.

Variklio charakteristikos

Modifikacija

Tūris, cm 3

Galia, kW (A.G.)/aps.

Sukimo momentas Nm (aps/min.)

Kuro sistemos tipas

Kuras

0.9 Energy TCe 5MT (90 AG)

898

66(90)/5250

136/2500

Išskirstytas įpurškimas

Benzinas

1.2 TCe 6AT (120 AG)

1197

85(116)/4900

190/2000

Tiesioginis įpurškimas

Benzinas

1.5 DCi Eco 5MT (90AG)

1461

66(90)/4000

220/1750

Common-rail

Dyzelinas

Transmisija

Modifikacija

Varantys ratai

Bazinė transmisija

0.9 Energy TCe 5MT (90 AG)

Priekiniai

5 MPD

1.2 TCe 6AT (120 AG)

Priekiniai

6-APD su dviguba sankaba

1.5 DCi Eco 5MT (90 AG)

Priekiniai

5 MPD

Stabdžių ir vairo sistema

 

 

Modifikacija

Priekiniai stabdžiai

Užpakaliniai stabdžiai

0.9 Energy TCe 5MT (90 AG)

Diskiniai vėdinami

Būgniniai

1.2 TCe 6AT (120 AG)

Diskiniai vėdinami

Būgniniai

1.5 DCi Eco 5MT (90AG)

Diskiniai vėdinami

Būgniniai

Padangų dydis

Modifikacija

Išmatavimai

0.9 Energy TCe 5MT (90 AG)

205/55 R 17

1.2 TCe 6AT (120 AG)

205/55 R 17

1.5 DCi Eco 5MT (90 AG)

205/55 R 17

Išmatavimai

Modifikacija

Ilgis, mm

Plotis, mm

Aukštis, mm

Ratų bazė, mm

Prošvaisa, mm

Bagažinės tūris, l

0.9 Energy TCe 5MT (90 AG)

4122

1778

1567

2606

170

377

1.2 TCe 6AT (120 AG)

4122

1778

1567

2606

170

377

1.5 DCi Eco 5MT (90 AG)

4122

1778

1567

2606

170

377

Automobilio masė

Modifikacija

Automobilio masė, kg

Leidžiama masė, kg

Pervežamas svoris, kg

0.9 Energy TCe 5MT (90 AG)

1101

1658

557

1.2 TCe 6AT (120 AG)

1180

1726

546

1.5 DCi Eco 5MT (90 AG)

1170

1729

559

Dinamika

Modifikacija

Maksimalus greitis, km/val.

100 km/val. pasiekia, per s

Oro pasipriešinimo koeficientas

0.9 Energy TCe 5MT (90 AG)

171

12.9

0,790

1.2 TCe 6AT (120 AG)

192

10.9

0,790

1.5 DCi Eco 5MT (90 AG)

171

13.1

0,790

Kuro sąnaudos

Modifikacija

Mieste l/100 km

Užmiestyje l/100 km

Vidutinės, l/100 km

CO2

Kuro tipas

0.9 Energy TCe 5MT (90 AG)

6

4.3

4.9

114

Benzinas

1.2 TCe 6AT (120 AG)

6.6

4.7

5.4

125

Benzinas

1.5 DCi Eco 5MT (90AG)

4.2

3.4

3.7

96

Dyzelinas

 

 

Tekstas ir nuotraukos V. Misevičiaus

Autoreviu.lt informaciją atgaminti visuomenės informavimo priemonėse bei interneto tinklalapiuose be raštiško UAB "IKS" sutikimo draudžiama

Komentarai (0)
Prisijunkite, kad galėtumėte komentuoti

Šeimos elektromobilis: pasirinkimas nedidelis, tačiau kokybiškas

Naujų elektromobilių pasiūla sparčiai plečiasi, tačiau elektra varomos transporto priemonės besidairantiems žmonėms neretai tenka ieškoti kompromisų.

Nauji „Audi S3 Sportback“ ir „S3 Limousine“

Daugiau greičio, daugiau galios, daugiau važiavimo malonumo

Kokį automobilį rinktis: benzininį, dyzelinį ar hibridinį?

Kokio tipo varikliu varomo automobilio įsigijimas šiuo metu būtų ekonomiškai patraukliausias variantas.

Automobilių ekonomiškumas auga ne tik techninių duomenų lentelėse

Akivaizdu ir tai, jog nebeliko automobilių, neva turinčių neįtikėtinas 3 l / 100 km siekiančias sąnaudas.

Geriausi 2013 m. projektiniai modeliai

2013 m. baigėsi. Bet nelabai seniai, tad galima prisiminti

„Škoda Octavia“ - naujasis "Metų automobilis"

Pirmadienio vakarą sostinės „Litexpo" rūmuose ...

„Euro NCAP“ išbandė 11 naujų modelių saugumą

Europos organizacija „Euro NCAP" nelabai seniai

Automobiliui „Renault 6“ – 45 metai

2013 m. spalio mėn. sukako 45 metai nuo tos dienos, kai...

Trivietis elektromobilis „Nissan BladeGlider“

Išskirtinis pastarųjų metų automobilių parodų bruožas

Net patyrusiems patirties niekad nebūna per daug

Jau dvi savaitės kai vyksta Lietuvos „Metų automobilio 2014"

Prenumeruokite mūsų naujienlaiškį: