Automobilio kondicionierius
Atnaujinta: 2020-03-09
  • aircon
  • Untitled_5

Yra daug konstrukcijų, bet oro įpūtimo ir valymo funkcijos visuose yra panašios.

Automobiliniai kondicionieriai skiriasi tik šaldymo funkcijos tipais.  Bandymų metu buvo nustatyta, kad optimaliausias šaldymo įrenginys yra buitiniuose šaldytuvuose naudojama garų kompresija, kai šiluma surenkama išskiriant specialų šaldiklį – freoną, kurį kompresorius varinėja uždara sistema.

Kol kas, kalbant apie kainos ir efektyvumo santykį, niekas nesugebėjo aplenkti paprasto kompresorinio šaldymo įrenginio, todėl daugelis gamintojų nesistengia kurti ką nors naujo, o tik tobulina turimą sistemą. Mėginama sukurti subtilesnę mechaniką, gudresnę automatiką, švaresnį freoną, įdomesnį dizainą, ergonomiką ir pan. Tai ypač aktualu kalbant apie kainą, nes kondicionavimo sistema yra sudėtinga ir ganėtinai brangi.

Sistemą sudaro: - Kompresorius – šaldiklį sistemoje priverčiantis judėti agregatas,
- Šaldiklis – freonas,
- Kondensatorius – kondicionieriaus radiatorius, esantis prieš pagrindinį radiatorių,
- Garintuvas – šilumos rinkiklis, kuriame šaldiklis garuoja ir surenka šilumą, yra prie šildymo radiatoriaus,
- Išlyginamasis rezervuaras-džiovintuvas – slėgio išlyginimui ir šaldiklio džiovinimui skirta talpa.
- Vamzdeliai, sklendės, davikliai, valdymo blokas ir pan. Veikimo principas Kompresorius ir variklis sujungiami diržu. Jis varinėja šaldiklį sistema. Kondensatoriuje šaldiklis kondensuojasi ir išskiria šilumą. Papildomai kondensatorius aušinamas savu elektriniu ventiliatoriumi. Garintuve šaldiklis garuoja ir surenka šilumą – įtraukiamas oras atšaldomas.

Priežiūra. Laiku atlikti diagnostiką ir patikrinti servise, pilti reikiamo tipo šaldiklį.

Kas sudaro diagnostiką: - Patikrinti sistemos sandarumą.
- Patikrinti kompresorių ir jungties diržą.
- Patikrinti šaldiklį ir jungties diržą.
- Dėl difuzijos per metus netenkama apie 20 proc. šaldiklio apimties.
- Patikrinti, kaip veikia garintuvas. Ką galima padaryti pačiam: Nuplauti nuo kondensatoriaus purvą ir druską. Išvalyti garintuvą arba pakeisti salono filtrą (jei, perjungus oro cirkuliaciją iš išorinės į vidinę, srautas susilpnėja, reikia keisti). Patikrinti el. ventiliatoriaus veikimą, paklausyti, ar veikiantis kompresorius neskleidžia pašalinių garsų, ar bevibruoja. Taip pat patikrinti jungties diržo įtempimą. Išlyginamajame rezervuare yra langelis, per kurį matyt, kiek likę šaldiklio. Jei nieko nevyksta, viskas gerai arba ištekėjo visas šaldomasis skystis.
Šiek tiek burbuliukų – normali būsena. Jei burbuliukų daug arba matyti balta emulsija, sistemos verčiau nejungti, nes nuteka daug šaldomojo skysčio. Jei vamzdeliai ar sklendės apšalo arba aprasojo, tai reiškia, kad linija užsiteršė.  Be to, reikia nepamiršti, kad galima pilti tik tinkamo tipo šaldiklį, nes pasitaiko meistrų, kurie šį reikalavimą ignoruoja. Jei nenorite rizikuoti, verčiau kreipkitės į rimtą servisą.

 

Autoreviu.lt informaciją atgaminti visuomenės informavimo priemonėse bei interneto tinklalapiuose be raštiško UAB "IKS" sutikimo draudžiama.

Komentarai (0)
Prisijunkite, kad galėtumėte komentuoti

Kondicionierių reikia prižiūrėti

Mašinų salono oro atšaldymo įtaisas buvo išrastas anksčiau, nei sukurtas kondicionierius.