Automobilių patikimumas – penki didžiausi mitai
Atnaujinta: 2020-03-10
  • IMGP6668__Large_

Esame įpratę tikėti, kad vokiečių gamybos automobiliai tobuliausi,  Japonijos automobilių pramonės produkcija - patikimiausia, ir panašiomis aksiomomis, kurias mums į galvas kala patys automobilių gamintojai. Aišku, yra nepriklausomi tyrimai, kurie patvirtina, kad vienas ar kitas prekių ženklas pagrįstai giriasi savo pasiekimais. Tad tampa dar įdomiau, kai kurie nors kiti patikimumo reitingai visiškai paneigia visuotinai paplitusią klaidingą nuomonę.

 

Pirmas mitas - anksčiau automobiliai buvo patikimesni

Gyvename vienkartinių produktų epochoje. Atrodytų tvirti turistiniai batai po poros mėnesių gali suplyšti, naujo mobilaus telefono dažai nusilupa pirmosiomis eksploatacijos dienomis, o naujas, ką tik iš salono išriedėjęs automobilis per metus savininkui taip įgrysta smulkiais gedimais, kad būna sugrąžinamas atgal. Anksčiau taip buvo?

Manoma, kad anksčiau automobiliai buvo kuriami su gerokai didesne patikimumo atsarga. Ar tai tiesa - pasakyti sunku, tačiau gamintojai įvertino tai, kad automobilius žmonės keičia dažniau ir retas kuris begalvoja apie tai, kokio remonto lengvajam automobiliui reiks po 200 000 km ridos.

Galima išgirsti ir nuomonę, kad visi gamintojai draugiškai pradėjo naudoti prastesnės kokybės dalis, pirkdami jas iš trečiojo pasaulio šalių gamyklų. Situacija dalių rinkoje tikrai pasikeitė. Tarkim stiklų gamintoja iš Kinijos „Fuyao Glass Industry" šiuo metu užima antrą vietą pasaulyje pagal automobilių langų eksportą. Tokie pavyzdžiai ir kelia senesnės kartos vairuotojų abejones.

Visas šias abejones gali išsklaidyti statistika. Europos rinkoje atliekami tyrimai rodo, kad tarp dabartinių 4 - 5 amžiaus senumo automobilių pasitaiko tiek patys 11 proc. modelių su įvairiais gedimais, kuriais skundžiasi ir 15 metų senumo automobilių savininkai. Tokius duomenis pateikia vokiečių „TUV", užsiimanti automobilių technine apžiūra. Tiesa, šį kartą kalbama apie tvarkingus europiečius, kurie prižiūri savo automobilius ir laikosi gamintojo rekomendacijų.

Kokia padėtis kitapus Atlanto? Ten statistika dar geresnė. Amerikiečių agentūros „J.D. Power", fiksuojančios visas, net smulkiausias, problemas tyrimas parodė, kad per pastaruosius 10 metų automobilių eksploatacijos metu kylančių gedimų skaičius sumažėjo dvigubai. 2003 m. 100 trijų metų senumo automobilių tekdavo 273 problemos, o 2013 m. - tik 126.

Jeigu kalbėsime ne apie statistinį automobilį, o apie konkrečius prekių ženklus, galima pastebėti, kad priklausomai nuo gamybos metų patikimumas gali ženkliai skirtis. Tarkim, jeigu tikėti „TUV" reitingu, „Renault" automobilių patikimumas per pastaruosius keletą metų gerokai sumažėjo. 2004 m. ataskaitoje tokie ketverių metų senumo modeliai kaip „Laguna" ir „Megane" reitinge vietomis dalinasi su tokiais modeliais kaip „Audi A6" ar 5 serijos „BMW". Iš patikrintų naudotų automobilių tik 10,5 proc. „Laguna" ir 11,3 proc. „Megane" turėjo rimtų gedimų. Prabėgus keliems metams situacija radikaliai pasikeitė.

2013 m. reitinge keturių - penkių metų senumo „Laguna" ir „Megane" modeliai, gavę 18 ir 23 proc., jau atsiduria reitingo apačioje. Dar žemiau - 23,2 proc. - randame „Renault Kangoo", o nepatikimiausiu modeliu pripažįstama „Dacia Logan" (25,8 proc.).

Panašiai mažėja ir „Citroen" automobilių patikimumas. Jeigu keturių - penkių metu senumo „Golf" klasės modelis „Xsara" 2004 m. pagal patikimumą (užfiksuota tik 9,8 proc. gedimų) nenusileido „Audi" ar „BMW", tai jį pakeitęs „Citroen C4" genda beveik dvigubai dažniau (16,7 proc.).

Laimei, tokie pavyzdžiai - daugiau išimtis. Senų automobilių patikimumu labiausiai tiki „automobiliniai guru", kurie prisimena dar pirmuosius mūsų rinkoje pasirodžiusius „Mercedes" modelius. Ar jais galima tikėti?

Antras mitas - inžinierinis prestižinių modelių tobulumas

Pasaulinėse automobilių premjerose žurnalistų dėmesio visada sulaukia „Mercedes-Benz", „BMW", „Lexus", „Range Rover", „Cadillac". Minėti gamintojai būtinai parodys kokį nors išardytą naują mazgą ir mielai papasakos apie visus naujovės privalumus. Tai daroma tam, kad pirkėjui nebeliktų nė mažiausios abejonės, kad jie moka ne tik už prekių ženklą ir brangias medžiagas, bet ir už naujausius techninius sprendimus. Tik niekas net neužsimins apie tai, kad elektronika perkrautas modelis gerokai kaprizingesnis už paprastesnius analogus, o nauji mazgai ir agregatai, kurių remontas kainuoja brangiai, gali būti mažiau patikimi už įprastas konstrukcijas.

Juolab, kad patikimumo reitinguose prestižiniai modeliai ne visada užima aukštas pozicijas. Kai kurių tyrėjų duomenimis, Premium segmento modeliai išvis yra patys nepatikimiausi.

Prieš metus britų organizacija „Warranty Direct", renkanti informaciją apie garantinius ir pogarantinius remontus, paskelbė prasčiausių per 15 metų automobilių reitingą. Gal tai buvo daroma tikslingai, nes sąraše - beveik vien garsiausi vokiški modeliai. Įdomu tai, kad jame atsidūrė net tie modeliai, kurie kituose reitinguose buvo įvardinami kaip geriausi. Blogiausiųjų dešimtukas, „Warranty Direct' teigimu, atrodo taip:

  1. Audi RS 6 (2002-2011 metų)
  2. BMW M5 (2004-2011)
  3. Mercedes-Benz SL (2002-2012)
  4. Mercedes-Benz Viano (1996-2004)
  5. Mercedes-Benz CL (2000-2007)
  6. Audi A6 allroad (2000-2005)
  7. Bentley Continental GT (2003-2012)
  8. Porsche 911 (kėbulas 996) (2001-2006)
  9. Range Rover (2002-2012)
  10. Citroen XM (1994-2000)

Tokį automobilių parinkimą ekspertai aiškina tuo, kad buvo vertinamas ne tik bendras gedimų skaičius, bet ir remonto kaina. Būtent todėl antireitinge yra ir „Porsche 911", ir „Mercedes-Benz SL". Aišku, remonto kainos lyginimas yra ganėtinai sąlyginis, bet sutikite, kad ją įvertinus, reitingas yra patikimesnis.

Tiesa, ir nevertinant darbų kainos, kai kurių prestižinių prekių ženklų patikimumas kelia abejonių. Tarkim tiek patys „Warranty Direct" pateikia neigiamą „Audi", „BMW", „Mini" ir „Volkswagen" variklių gedimo statistiką: kiekvienai kas 27 „Audi" sugenda variklis. Blogesniu rezultatu gali pasidžiaugti tik „MG Rover" - čia varikliai genda kas 13 automobiliui. Reitingo lyderiai - „Honda" (gedimai fiksuojami tik kas 344 automobilį) ir „Toyota" (gedimai kas 171 automobilį).

Prastai minėti prekių ženklai pasirodė ir už Atlanto - agentūros „J.D. Power" surinktais duomenimis, iki trijų metų senumo „Audi", „Mini" ir „Volkswagen" tai pat yra blogiausių automobilių reitinge. „BMW" rezultatai taip pat nedžiugina.

Siekiant objektyvumo, verta apžvelgti ir „Consumer Reports" reitingą, sudaryta remiantis 2003 - 2012 m. servisų statistiką. į dažniau negu vidutiniškai gendančių modelių dvidešimtuką pateko „BMW 7 serija", „BMW X5", „Mercedes-Benz GL", „Mini Cooper S" ir „Volkswagen Touareg".

Trečias mitas - „japonai" negenda

Yra įprasta manyti, kad japoniški modeliai išvis negenda. Tikrai, tokie modeliai kaip „Toyota" ar „Lexus" užima aukštas pozicijas daugelyje reitingų, tačiau to nepasakysi apie kitus prekių ženklus. Tiesa, „Toyota" aukština irgi ne visi vertintojai. Tarkim vokiečių „ADAC", ne vienus metus tiriantis automobilių rinką, jokių išskirtinių „Toyota" privalumų nepastebėjo. Tarp 21 automobilių, kurių savininkai rečiausia kreipiasi į servisus, tik vienas „japonas" - „Nissan Micra". Tarp 12 blogiausių pateko „Honda Jazz", skeptikams, kurie pareikš, kad Vokietijoje japoniškų automobilių palyginti mažai, siūlome pasižvalgyti po JAV.

„J.D. Power" duomenimis, tarp patikimiausių trijų metų senumo modelių pirmauja „Lexus", o štai „Mitsubishi" randame autsaiderių trejetuke. Blogiau vertinami tik „Dodge" ir „Land Rover". „Subaru", „Nissan" ir „Infiniti" rezultatai - prastesni už vidutinius.

„Consumer Reports" taip pat įrodo, kad „japonai" būna skirtingi. Geriausių vardą iškovojo iškart keli prekių ženklai: „Toyota/Lexus", „Honda/Acura", „Mazda" ir „Infiniti". Likę japonų gamintojai, ekspertų teigimu, patikimumu pasigirti negali.

Ketvirtas mitas - daugiausia problemų kelia „anglai"

Bandant naujus „Jaguar" ar „Land Rover" modelius jaučiasi, kad anglų inžinerija vietoje nestovi. Tarkim, aliuminio kėbulai, kuriuos nuo šiol gauna ne tik sportiniai modeliai, bet ir, pirmą kart istorijoje, visureigiai. Automobiliai puikiai pasirodo ne tik greitkeliuose, bet ir bekelėje, tačiau visas pagyras lydi jau įprastais tapę pastebėjimai apie žemą minėtų modelių patikimumą.

„J.D. Power" reitinguose „Land Rover" prekių ženklas dažnai būdavo minimas tarp prasčiausių, „Jaguar" paskutiniame reitinge buvo 5 nuo pabaigos. Jeigu 100 naudotų, iki trijų metų amžiaus, „Lexus" tenka 71 gedimas, tai analogiškiems „Land Rover" - 220 gedimų.

Anglai į tai atsako, kad per pastaruosius metus jų automobilių kokybė gerokai išaugo. Indų „Tata Motors", 2008 m. įsigijęs „Jaguar" ir „Land Rover", teigia nepagailėjęs lėšų, sprendžiant patikimumo ir inovacijų klausimus. Norit rast tai patvirtinančių faktų, reikia gerokai pasistengti. Tiesa, naujausiame blogiausių modelių „ADAC" dvidešimtuke „anglų" nebėra. Nėra jų ir analogiškame „Consumer Reports" reitinge, tačiau ten galima rast „BMW 7 serija" ir „BMW X5" modelius. Taigi, kaip ir galima teigti, kad „Jaguar XJ" ir „Range Rover Sport" už šiuos vokiškus modelius yra patikimesni. Visgi tai mažai guodžia.

Optimistiškiau nuteikia „Warranty Direct" variklių patikimumo reitingas - čia „Jaguar" užima 5 vietą, nusilesdamas tik „Honda", „Toyota", „Mercedes" ir „Volvo", bet tuoj pat - naujas nusivylimas: brangiausiu garantiniu variklio remontu (13 000 svarų sterlingų) per pastaruosius 15 metų gali pasigirti būtent „Range Rover".

Penktas mitas - masiniai modeliai gaminami iš prastesnių medžiagų

Premium segmento automobilių pirkėjai nori jaustis išskirtiniai, tačiau kalbant apie patikimumą, tai įvairiuose reitinguose jau seniai pirmauja pigūs modeliai. Jeigu dėl visų aukščiau išvardintų mitų, remiantis pateikiama statistika, galima ginčytis, tai kalbant apie mažalitrių modelių patikimumą, visi ekspertai sutinka, kad jie niekuo nenusileidžia, o kartais ir lenkia Premium segmento atstovus.

„ADAC" reitinge kaip ypatingai patikimi išskirti tokie modeliai kaip: „Volkswagen Fox", „Renault Twingo", „Peugeot 206", „Nissan Micra", „Ford Ka" ir „Citroen C1". Jie lyginami su tokiais brangiais automobiliais kaip „Audi A5", „A6" ir „Q5"; „BMW 1-os, 3-os, 5-os serijos" „X1" ir „X3"; „Mercedes A-klasė, B-klasė", „С-klasė" ir „GLK".

„TUV" 4 - 5 metų naudotų automobilių patikimumo reitingas atrodo taip:

  1. Toyota Prius
  2. Mazda 2
  3. Toyota Auris
  4. Toyota Corolla Verso ir Smart Fortwo
  5. Mercedes C-klasė
  6. Porsche Cayenne ir Porsche Boxster
  7. Porsche 911
  8. Volkswagen Golf Plus

„Warranty Direct" teigimu, absoliučiais patikimumo lyderiais (įskaitant remonto kainą) yra:

1. Mitsubishi Lancer (2005-2008 metų)
2. Opel (Vauxhall) Agila (2000-2008)
3. Suzuki Alto (1997-2006)
4. Toyota Aygo (2005-2012)
5-6. Honda HR-V (1998-2006) ir Volvo S40 (1996-04)
7. Mazda MX-5 (2005-2012)
8-9. Mercedes E-klasė (2006-2012) ir Toyota Yaris (1999-2003)
10. Honda Jazz (2001-2008)

2013 m. 4-5 metų senumo automobilių patikimumo reitingas pagal TUV

Vieta

Modelis

Sugedusių automobilių dalis

Vidutinė rida

Km

Vieta

Modelis

Sugedusių automobilių dalis

Vidutinė rida

Km

1

Toyota Prius

4,0 proc.

63 000

62

Volkswagen Touareg

9,9 proc.

92 000

2

Mazda 2

4,8 proc.

48 000

62

Audi Q7

9,9 proc.

101 000

3

Toyota Auris

5,0 proc.

57 000

64

Citroen C4 Picasso

10,0 proc.

76 000

4

Toyota Corolla Verso

5,1 proc.

71 000

64

Suzuki Swift

10,0 proc.

54 000

4

Smart Fortwo

5,1 proc.

42 000

64

BMW Z4

10,0 proc.

52 000

6

Mercedes C-klasė

5,3 proc.

68 000

67

Mitsubishi Colt

10,1 proc.

56 000

7

Porsche Cayenne

5,6 proc.

76 000

67

Ford Mondeo

10,1 proc.

95 000

7

Porsche Boxster

5,6 proc.

46 000

67

Nissan Qashqai

10,1 proc.

64 000

9

Porsche 911

5,8 proc.

47 000

67

Volkswagen Passat

10,1 proc.

111 000

10

Volkswagen Golf Plus

5,9 proc.

61 000

71

Hyundai Getz

10,2 proc.

54 000

10

Ford Fusion

5,9 proc.

51 000

71

Opel Zafira

10,2 proc.

79 000

12

Suzuki SX4

6,2 proc.

61 000

71

Nissan Note

10,2 proc.

60 000

12

Mazda 3

6,2 proc.

61 000

74

Volkswagen Beetle

10,5 proc.

52 000

12

Audi TT

6,2 proc.

58 000

75

Opel Astra

10,6 proc.

70 000

15

Toyota Avensis

6,3 proc.

78 000

76

Volkswagen Caddy

10,9 proc.

87 000

15

BMW X5

6,3 proc.

83 000

76

Opel Agila

10,9 proc.

49 000

17

Mercedes SLK

6,5 proc.

48 000

78

Nissan Micra

11,1 proc.

52 000

18

Toyota RAV4

6,7 proc.

69 000

79

Ford Galaxy

11,3 proc.

101 000

19

Audi A3

6,9 proc.

74 000

80

BMW X3

11,6 proc.

80 000

20

Mazda MX-5

7,1 proc.

44 000

80

Honda Accord

11,6 proc.

76 000

21

Volkswagen Eos

7,2 proc.

58 000

82

BMW 5-serija

11,9 proc.

99 000

22

Audi A4

7,3 proc.

92 000

83

Daihatsu Sirion

12,0 proc.

52 000

23

Ford Fiesta

7,4 proc.

53 000

84

Chevrolet Aveo

12,3 proc.

52 000

24

Audi A6

7,5 proc.

111 000

85

Skoda Superb

12,4 proc.

94 000

25

Volkswagen Golf

7,6 proc.

71 000

86

Mercedes E-klasė

12,5 proc.

110 000

25

Mini

7,6 proc.

53 000

87

Renault Modus

12,8 proc.

50 000

27

Ford C-Max

7,7 proc.

67 000

88

Hyundai Tucson

13,0 proc.

65 000

28

Honda Civic

7,9 proc.

64 000

88

Volkswagen Polo

13,0 proc.

56 000

29

BMW 3-serija

8,0 proc.

79 000

88

Kia Picanto

13,0 proc.

53 000

29

Renault Twingo

8,0 proc.

41 000

91

Volkswagen Sharan

13,2 proc.

98 000

31

Toyota Yaris

8,1 proc.

53 000

92

Fiat Bravo

13,4 proc.

65 000

32

Honda Jazz

8,3 proc.

53 000

93

Citroen C3

13,9 proc.

57 000

32

Mazda 6

8,3 proc.

77 000

94

Renault Scenic

14,0 proc.

70 000

34

Toyota Aygo

8,5 proc.

53 000

95

Suzuki Jimny

14,3 proc.

49 000

34

Mercedes B-klasė

8,5 proc.

60 000

95

Kia Rio

14,3 proc.

64 000

36

Opel Meriva

8,7 proc.

52 000

97

Hyundai Atos

14,4 proc.

46 000

37

Volkswagen Touran

8,8 proc.

89 000

98

Renault Clio

14,5 proc.

55 000

37

Opel Tigra

8,8 proc.

47 000

98

Ford Ka

14,5 proc.

50 000

37

Volvo C30

8,8 proc.

69 000

98

Chevrolet Matiz

14,5 proc.

46 000

40

Seat Altea

8,9 proc.

70 000

101

Kia Sorento

14,6 proc.

82 000

40

Ford Focus

8,9 proc.

74 000

102

Volkswagen Fox

14,7 proc.

55 000

40

Ford S-Max

8,9 proc.

95 000

103

Skoda Roomster

14,8 proc.

67 000

43

Volvo S40

9,1 proc.

89 000

103

Peugeot 207

14,8 proc.

56 000

43

Suzuki Grand Vitara

9,1 proc.

66 000

105

Citroen C2

14,9 proc.

57 000

45

Opel Vectra

9,2 proc.

87 000

106

Citroen Berlingo

15,2 proc.

76 000

45

Skoda Octavia

9,2 proc.

92 000

107

Fiat Punto

15,3 proc.

61 000

47

BMW 1-serija

9,3 proc.

66 000

108

Alfa Romeo 147

15,5 proc.

65 000

47

Citroën C1

9,3 proc.

56 000

108

Volvo V70

15,5 proc.

114 000

49

Subaru Forester

9,4 proc.

72 000

110

Alfa Romeo 159

15,8 proc.

83 000

49

Kia Cee´d

9,4 proc.

65 000

111

Citroen C5

15,9 proc.

89 000

49

Peugeot 107

9,4 proc.

54 000

111

Seat Ibiza

15,9 proc.

62 000

52

Hyundai Matrix

9,6 proc.

55 000

113

Citroen C4

16,7 proc.

70 000

52

Mercedes A-klasė

9,6 proc.

55 000

114

Fiat Panda

16,9 proc.

51 000

52

Honda CR-V

9,6 proc.

71 000

115

Peugeot 307

17,8 proc.

72 000

55

Mercedes CLK

9,7 proc.

62 000

116

Peugeot 407

18,0 proc.

85 000

55

Nissan X-Trail

9,7 proc.

81 000

116

Renault Megane

18,0 proc.

76 000

55

Mercedes ML

9,7 proc.

94 000

118

Fiat Doblo

21,4 proc.

80 000

58

Mazda 5

9,8 proc.

74 000

119

Renault Laguna

23,0 proc.

90 000

58

Opel Corsa

9,8 proc.

53 000

120

Renault Kangoo

23,2 proc.

72 000

58

Seat Leon

9,8 proc.

73 000

121

Dacia Logan

25,8 proc.

73 000

58

Skoda Fabia

9,8 proc.

53 000

120

Renault Kangoo

23,2 proc.

72 000

 

 

 

 

121

Dacia Logan

25,8 proc.

73 000

 

Trijų metų amžiaus automobilių patikimumo 2013 m. pagal „J.D. Power" reitingas (problemos 100 egz.)

Lexus

71

GMC

134

Porsche

94

Scion

135

Lincoln

112

Nissan

137

Toyota

112

Infiniti

138

Mercedes-Benz

115

Kia

140

Buick

118

Hyundai

141

Honda

119

Audi

147

Acura

120

Volvo

149

Ram

122

Mini

150

Suzuki

122

Chrysler

153

Mazda

124

Jaguar

164

Chevrolet

125

Volkswagen

174

Vidutinis gedimų kiekis

126

Jeep

178

Ford

127

Mitsubishi

178

Cadillac

128

Dodge

190

Subaru

132

Land Rover

220

BMW

133

 

 

 

Parengta pagal užsienio spaudą

 

Autoreviu.lt informaciją atgaminti visuomenės informavimo priemonėse bei interneto tinklalapiuose be raštiško UAB "IKS" sutikimo draudžiama.

Komentarai (0)
Prisijunkite, kad galėtumėte komentuoti

Šeimos elektromobilis: pasirinkimas nedidelis, tačiau kokybiškas

Naujų elektromobilių pasiūla sparčiai plečiasi, tačiau elektra varomos transporto priemonės besidairantiems žmonėms neretai tenka ieškoti kompromisų.

Nauji „Audi S3 Sportback“ ir „S3 Limousine“

Daugiau greičio, daugiau galios, daugiau važiavimo malonumo

Kokį automobilį rinktis: benzininį, dyzelinį ar hibridinį?

Kokio tipo varikliu varomo automobilio įsigijimas šiuo metu būtų ekonomiškai patraukliausias variantas.

Automobilių ekonomiškumas auga ne tik techninių duomenų lentelėse

Akivaizdu ir tai, jog nebeliko automobilių, neva turinčių neįtikėtinas 3 l / 100 km siekiančias sąnaudas.

Geriausi 2013 m. projektiniai modeliai

2013 m. baigėsi. Bet nelabai seniai, tad galima prisiminti

„Škoda Octavia“ - naujasis "Metų automobilis"

Pirmadienio vakarą sostinės „Litexpo" rūmuose ...

„Euro NCAP“ išbandė 11 naujų modelių saugumą

Europos organizacija „Euro NCAP" nelabai seniai

Automobiliui „Renault 6“ – 45 metai

2013 m. spalio mėn. sukako 45 metai nuo tos dienos, kai...

Trivietis elektromobilis „Nissan BladeGlider“

Išskirtinis pastarųjų metų automobilių parodų bruožas

Net patyrusiems patirties niekad nebūna per daug

Jau dvi savaitės kai vyksta Lietuvos „Metų automobilio 2014"

Prenumeruokite mūsų naujienlaiškį: