Automobilių vilkimas
Atnaujinta: 2020-03-09
  • IMGP9117__Large_
  • IMGP9114
  • IMGP9115

Autoreviu.lt kartu su Vilniaus apskrities vyriausiojo policijos komisariato Kelių policijos valdyba tęsia bendrą projektą „Pavojingiausios sankryžos". Džiugu, kad antrus metus gyvuojantis projektas pateikia aktualią informaciją eismo dalyviams. Pagrindinis dėmesys skiriamas Vilniaus miestui ir Vilniaus apskričiai, tačiau dalis nagrinėjamų problemų neturi „ribų" ir yra aktualios visoje Lietuvoje. Šiandien, padedami Vilniaus apskrities vyriausiojo policijos komisariato Kelių policijos valdybos pareigūnų, aptarsime kiekvienam vairuotojui pasitaikančią ir gyvenimiškai aktualią problemą - automobilių vilkimą.

Pasitaiko atvejų, kai kelionėje sugenda automobilis, tenka ieškoti išeities, kaip jį nugabenti į artimiausią automobilių servisą. Atrodytų, paprasčiausias būdas - vilkti prisirišus virve ar diržu, tačiau, pasirodo, kad dar daug vairuotojų nežino, kaip iš tikrųjų gali būti velkama transporto priemonė. „Liaudiškas" metodas - vilkimas pririšus virvę (lanksčiąją jungtimi) jau yra ne tik atgyvenęs, bet net kai kuriais atvejais draudžiamas. Deja, nepaisant to, daugelis vairuotojų dažniausiai elgiasi būtent taip. Kelių eismo taisyklėse yra skyrius, kuriame nustatyta transporto priemonių vilkimo tvarka:

XXVIII. TRANSPORTO PRIEMONIŲ VILKIMAS

Velkamą standžia arba lanksčia vilktimi transporto priemonę vairuoti gali tik asmuo, turintis teisę ją vairuoti. Transporto priemonė, kurios vairo mechanizmas sugedęs, velkama užkelta ant vilkiko platformos ar specialaus atraminio įtaiso (KET 216 d.).

Lanksčios vilkties ilgis turi būti nuo 4 m iki 6 m, ji turi būti pažymėta ryškiaspalvėmis vėliavėlėmis (skydeliais) arba turi būti ryškios spalvos ir ne siauresnė kaip 50 mm. Standi vilktis neturi būti ilgesnė kaip 4 metrų (KET 217 d.).

Velkamoji transporto priemonė bet kuriuo paros metu turi važiuoti su įjungta avarine šviesos signalizacija. Jeigu avarinės šviesos signalizacijos nėra arba ji neveikia, velkamosios transporto priemonės gale turi būti pritvirtintas avarinio sustojimo ženklas (KET 218 d.).

Reiktų atkreipti dėmesį, kad velkančiosios transporto priemonės vairuotojas atsako už tai, kad būtų laikomasi šių taisyklių 216-218 ir 220 punktų reikalavimų (KET 219 d.).

KET 220 d. nustatyti atvejai, kai vilkti draudžiama:

tiek standžia, tiek lanksčia vilktimi transporto priemonę, kurios vairo mechanizmas sugedęs (KET 220.1 d.);

lanksčia vilktimi transporto priemonę per plikledį, taip pat transporto priemonę, kurios pagrindiniai stabdžiai sugedę (KET 220.2);

tiek standžia, tiek lanksčia vilktimi transporto priemonę be velkamosios transporto priemonės vairuotojo (KET 220.3);

užkėlus velkamosios transporto priemonės dalį ant specialaus atraminio įtaiso ar vilkiko platformos, kai velkamosios transporto priemonės masė su kroviniu yra didesnė už pusę velkančiosios transporto priemonės masės su kroviniu (KET 220.4);

standžia vilktimi transporto priemonę, kurios pagrindiniai stabdžiai sugedę ir transporto priemonės masė su kroviniu yra didesnė už pusę velkančiosios transporto priemonės masės su kroviniu (KET 220.5). Šiuo atveju reikia ypač atkreipti dėmesį į velkamo ir velkančio automobilių svorio skirtumą, pvz., jeigu „VW Golf" automobiliu bus bandoma vilkti kokį nors „VW Sharann" vienatūrį, svorių skirtumas bus aiškiai per didelis;

daugiau kaip vieną motorinę transporto priemonę, traktorių, savaeigę mašiną (KET 220.6 d.);

motociklais be priekabos ir tokius motociklus (KET 220.7 d.);

mopedais ir mopedus (KET 220.8 d.);

lanksčia vilktimi keliuose, pažymėtuose kelio ženklais „Automagistralė" ar ,,Automobilių kelias" (KET 220.9 d.);

užkėlus velkamosios transporto priemonės dalį ant vežimėlio (KET 220.10 d.).

Būtina atkreipti dėmesį į keleivių vežimą velkamame automobilyje.

XXV. KELEIVIŲ VEŽIMAS

Draudžiam vežti keleivius velkamame autobuse, troleibuse ir velkamo krovininio automobilio kėbule. Jeigu velkamo automobilio priekis (galas) užkeliamas ant vilkiko platformos ar specialaus atraminio įtaiso, draudžiama keleiviams būti velkamos transporto priemonės kabinoje (salone) ir kėbule, o jeigu velkama transporto priemonė užkelta ant vilkiko platformos - ir velkančios transporto priemonės kėbule." (KET 201.4 d.)

Tiesioginio draudimo vežti žmones bet kurioje kitoje velkamoje transporto priemonėje nėra. Taigi išeitų, kad tai daryti galima, tačiau tai - labai pavojinga. Dažniausia velkamame automobilyje neveikia stabdžių stiprintuvas, nors patys stabdžiai veikia - paspaudus stabdo palyginti silpnai. Paprastai neveikia ir vairo stiprintuvas, tad vairas sukamas žmogaus jėga, neveikia langų apipūtimas ir kitos ganėtinai reikalingos funkcijos.

Taigi, kaip matome, KET labai aiškiai nurodo, kokiais atvejais „liaudiškas" vilkimo būdas negali būti naudojamas. Mūsų miestų gatvėse matyti, kad šių KET reikalavimų laikosi mažuma vairuotojų. Net tais atvejais, kai lanksčiąja jungtimi vilkti galima, dažnas vairuotojas tiesiog užkabina virvę, bet nepasirūpina ryškiaspalvėmis vėliavėlėmis ar skydeliais. Apie tai, kad sugedus automobiliui privaloma kviestis specialų vilkiką, nepagalvoja arba taupo saugumo sąskaita. Vilkimas lanksčiąja jungtimi dažnai kelia pavojų tiek velkančiam ir velkamam automobiliui, tiek ir kitoms transporto priemonės. Be to, kadangi tai yra Kelių eismo taisyklių pažeidimas, už jį gresia atsakomybė. Už Kelių eismo taisyklėse nustatytą transporto priemonių vilkimo tvarkos pažeidimą atsakomybė numatyta Administracinių teisės pažeidimų kodekse:

123 straipsnis. Transporto priemonių vairavimo tvarkos pažeidimas.

1 d. Transporto priemonių, neįregistruotų (neperregistruotų) nustatyta tvarka arba be valstybinės techninės apžiūros, arba turinčių gedimų, dėl kurių Kelių eismo taisyklės draudžia važiuoti, arba neturint vidaus reikalų ministro nustatyta tvarka išduoto leidimo naudotis kelių transporto priemone su stiklais, kurių šviesos laidumas mažesnis negu leistina, vairavimas - užtraukia baudą vairuotojams nuo vieno šimto iki vieno šimto penkiasdešimties litų.

1241 straipsnis. Kelio ženklų reikalavimų nesilaikymas, žmonių vežimo ir Kelių eismo taisyklių pažeidimas.

6 d. Kelių eismo taisyklių pažeidimai, išskyrus numatytuosius šiame kodekse, - užtraukia vairuotojams įspėjimą arba baudą nuo dvidešimties iki keturiasdešimties litų.

Tad jei jau atsitiko taip, kad Jūsų automobilis sugedo, verčiau kvieskite saugiai tiek jį, tiek Jus galintį pargabenti vilkiką ir nerizikuokite savo sveikata ar pinigais rišdami virvę prie pro šalį važiuojančių automobilių.

Straipsnis parengtas padedant Vilniaus apskrities vyriausiojo policijos komisariato Kelių policijos valdybos pareigūnams.

Autoreviu.lt informaciją atgaminti visuomenės informavimo priemonėse bei interneto tinklalapiuose be raštiško UAB "IKS" sutikimo draudžiama.

 

Komentarai (0)
Prisijunkite, kad galėtumėte komentuoti

5 dažniausiai užduodami klausimai apie vairuotojo pažymėjimus

Vairuotojo pažymėjimo galiojimas, keitimas internetu ir kiti svarbūs dalykai, kuriuos būtina žinoti kiekvienam vairuotojui.

Dešiniosios rankos taisyklė - kertinis Kelių eismo taisyklių principas

Vairuotojams kartais neaišku, kada ir kaip taikyti dešiniosios rankos taisyklę

Kaip užvesti dyzelinį automobilį šaltyje

Neįprastas būdas kaip neleisti sušalti dyzelinui net ir dideliame šaltyje

7 įdomūs faktai apie vairavimo egzaminus kitose šalyse

Kai kurie faktai priverčia nustebti, o kartais tiesiog nusišypsoti.

Automobilio įtaisų valdymas

Regitra pristato: nuotolinės vairavimo pamokos ne tik pradedantiesiems, tačiau ir ilgą vairavimo patirtį turintiems vairuotojams.

Vairuotojų egzaminavimas vyks realiame eisme

Atsisakoma pratimų aikštelėje, o būsimųjų vairuotojų įgūdžiai bus tikrinami realiame eisme. \ \

Psichologai: rizikingas vairavimas – gyvenimo būdo atspindys

Dažniausiai įvairios asmenybės charakteristikos lemia dažnesnes vairavimo klaidas arba įvairios asmenybės savybės lemia dažnesnius tyčinius kelių eismo taisyklių pažeidimus.

Kaip vairuoti esant permainingiems orams

Jei automobilyje staiga tampa įtartinai tylu ir apima jausmas, kad automobilis tarsi „plaukia”, o ne važiuoja, greičiausiai jūs važiuojate ypatingai lygiu ir slidžiu paviršiumi

Vairavimas žiemą

Lenktynininko patarimai: žiemos kelią reikia „jaukintis“

Kaip vairuoti naktį

Vairuoti užmiesčio keliais naktį visada būna gerokai sunkiau nei dieną

Prenumeruokite mūsų naujienlaiškį: