Bandomojo „Volvo“ automobilių važiavimo vertinimo rezultatai
Atnaujinta: 2020-03-09
  • 1lentele_zpsb4065c80
  • 2lentele_zps811cd6f3
  • 3lentele_zps6add5111
  • 4lentele_zps43221e39
  • 5lentele_zps413002fb
  • 6lentele_zps5f8888f6
  • 7lentele_zps4920ef0d
  • 8lentele_zps6f8d0b8c
  • 9lentele_zps54e09e2f
  • 10lentele_zps8799ef3b
  • 11lentele_zps1d67b1f6
  • 12lentele_zpsa52bd998
  • 13lentele_zps905e86d9
  • 14lentele_zps80957dab
  • IMGP9606__Large_

Praėjusių metų pabaigoje  mūsų bičiuliai "Autovikingai" išbandė šešis Volvo automobilius, siekiant įvertinti jų funkcines, vairavimo, saugumo, patogumo, estetines ir kitas savybes. Taip pat tokio bandomojo važiavimo tikslas buvo palyginti, kas kito Volvo gamintojo, pirkėjui pristatomuose automobiliuose, kokia buvo automobiliuose diegiamų technologijų pažanga. Bandymo metu buvo vertinami 2000, 2003, 2006 ir 2012 metų laidos universalų ir XC serijos modelių automobiliai.

Kiekvienas važiavime dalyvavęs asmuo pildė vertinimo klausimyną, kurio klausimai buvo suskirstyti į keturias grupes: vairuotojo vieta, salonas, vairavimas, subjektyvi simpatija, o pastarieji dar buvo skirstomi į smulkesniu punktus.

I. Vairuotojo vieta

Važiavimo dalyvių buvo prašoma įvertinti, kiekvieno bandyto automobilio vairuotojo vietą pagal šiuos vertinimo kriterijus: sėdynė (patogumas, valdymas), vairas (patogumas, jautrumas), prietaisai (patogus išdėstymas, pasiekiamumas), matomumas (visomis kryptimis), veidrodėliai (matomumas per juos, valdymas).

Vertinant duomenis akivaizdžiai pirmas - antras vietas dalijosi du modeliai XC60 (2012 m.) bei V60 (2012 m.).

Remiantis gautais įvertinimais, šioje „vairuotojo vietos" vertinimo kategorijoje, pagal gautuosius balus bandyti VOLVO automobilių modeliai užėmė šias vietas

(1 lentelė):

Pirmoji - XC60 (2012 m.);
Antroji - V60 (2012 m.);
Trečioji - XC90 (2006 m.);
Ketvirtoji - V40 (2012 m.);
Penktoji - XC70 (2003 m.);
Šeštoji - V40 (2000 m.).

Atsižvelgiant į gautą įvertinimą, galima matyti (2 lentelė), jog 2006 metų laidos XC90 modelis vertinant vairuotojo sėdynės patogumą bei valdymą, beveik nenusileidžia 2012 metų laidos XC60 modeliui ir netgi keletu balų aplenkė 2012 m. V60.

Remiantis gautais įvertinimais taip pat galima matyti (3 lentelė), jog vėlgi 2006 metų XC90 vertinant prietaisų, patogumo išdėstymo bei pasiekiamumo, kriterijų surinko tiek pat balų, kiek ir naujausias 2012 m. VOLVO modelis V40.

II. Salonas

Bandomojo VOLVO automobilių važiavimo dalyvių buvo prašoma įvertinti, kiekvieno bandyto automobilio saloną pagal šiuos vertinimo kriterijus: salono medžiagų kokybė, daiktadėžė (dydis patogumas), saugos diržai (naudojimo patogumas), papildomi įtaisai (puodelių laikikliai, kišenės ir pan.) jų kiekis, išdėstymo patogumas, patekimo į vairuotojo ir keleivių vietas patogumas, individualus saugumo jausmas, audio sistema (naudojimo paprastumas, garso kokybė), vizuali bagažinės talpa, triukšmas salone (išorės, važiuoklės ir variklio garsas), salono skleidžiamas garsas, patogumas keleiviams (vietos, sėdėjimo atžvilgiu), automobilyje pritaikytos inovacijos, technologijos.
Vertinant duomenis dominavo XC60 (2012 m.) modelis, tačiau tokiose srityse, kaip audio sistema (naudojimo paprastumas, garso kokybė), automobilyje pritaikytos inovacijos, technologijos daugiausia balų surinko naujasis V40 (2012 m.). Vertinant vizualią bagažinės talpą, pirmojoje vietoje, kaip buvo galima tikėtis atsidūrė - XC90 (2006 m.) modelis, paskutiniąją, šeštąją užėmė V40 (2012m.)
Remiantis gautais įvertinimais, šioje „vairuotojo vietos" vertinimo srityje, pagal gautuosius balus bandyti VOLVO automobilių modeliai užėmė šias vietas

(4 lentelė):
Pirmoji - XC60 (2012 m.);
Antroji - V60 (2012 m.);
Trečioji - XC90 (2006 m.);
Ketvirtoji - XC70 (2003 m.);
Penktoji -V40 (2012 m.);
Šeštoji - V40 (2000 m.).

Gauti dalyvių įvertinimai nustebino vertinant automobilio daiktadėžės dydį bei patogumą. Didžiausias VOLVO modelis XC90 (2006 m.) surinko lygiai tiek pat balų, kiek ir akivaizdžiai mažesnis V40 (2012).

Vertinant patogumą patekti į vairuotojo bei keleivių vietas mažiausiai balų (6 lentelė) surinko naujasis V40 (2012 m.), jį vertinant pagal minėtąjį kriterijų aplenkė ir 12 metų senesnis V40 (2000 m.).


Taip pat vertinant patogumą keleiviams vietos bei sėdėjimo atžvilgių V40 (2012m.) vėlgi atsidūrė paskutinėje šeštoje vietoje.


III. Vairavimas

Važiavimo dalyviai taipogi vertino kiekvieno modeli vairavimo ypatumus. Kiekvieno bandyto automobilio vairavimo savybės buvo vertintos pagal šiuos vertinimo kriterijus: automobilio reakcija į vairo judesius, automobilio reakcija į stabdžio pedalą, automobilio reakcija į akseleratorių (dinamika), stabilumas, pakabos minkštumas, pasukamumas, manevringumas, automobilio gabaritai (per dideli? per maži?).

Vertinant duomenis pagal didžiąją dalį vertintų kriterijų, tokių, kaip automobilio reakcija į vairo judesius, automobilio reakcija į akseleratorių (dinamika), stabilumas, pasukamumas, manevringumas, daugiausia balų surinko V40 (2012 m.). Atkreiptinas įdomus faktas tas, kad vertinant automobilių pakabos minkštumą daugiausią balų surinko didysis XC 90 (2006 m.).
Remiantis gautais įvertinimais, šioje „vairavimo" vertinimo srityje, pagal gautuosius balus bandyti VOLVO automobilių modeliai užėmė šias vietas

(8 lentelė):
Pirmoji - V40 (2012 m.);
Antroji -XC60 (2012 m.);
Trečioji - V60 (2012 m.);
Ketvirtoji - XC90 (2006 m.);
Penktoji - XC70 (2003 m.);
Šeštoji - V40 (2000 m.).

Vertinat automobilių reakciją į akseleratorių (dinamika), galima teigti, be konkurencijos pirmąją vietą užėmė V40 (2012 m.) (9 lentelė).

IV. Subjektyvi simpatija

Važiavimo dalyvių buvo prašoma įvertinti, kiekvieną bandytą automobilį pagal savo „subjektyvią simpatiją" atsižvelgiant į šiuos vertinimo kriterijus: gražiausias, elegantiškiausias, saugiausias, patogiausias, geidžiamiausias, įspūdingiausias, ekonomiškiausias, labiausiai kokybiškas, labiausiai atitinkantis asmeninius poreikius, labiausiai atitinkantis šeimos poreikius, labiausiai atitinkantis verslo poreikius.
Vertinant duomenis vėlgi daugiausia balų beveik visose vertinimo srityse: gražiausias, elegantiškiausias, saugiausias, patogiausias, geidžiamiausias, įspūdingiausias, labiausiai kokybiškas, labiausiai atitinkantis asmeninius poreikius, labiausiai atitinkantis šeimos poreikius, labiausiai atitinkantis verslo poreikius, surinko XC60 (2012 m.) modelis. Galima išskirti tik vieną sritį, kur minėtasis XC 60 (2012 m.) nusileido tai vertinant ekonomiškumą, šiuo atžvilgiu geriausiai buvo įvertintas V40 (2012 m.).
Remiantis gautais įvertinimais, šioje „subjektyvios simpatijos" vertinimo srityje, pagal gautuosius balus bandyti VOLVO automobilių modeliai užėmė šias vietas

(10 lentelė):
Pirmoji - XC60 (2012 m.);
Antroji - V60 (2012 m.);
Trečioji - V40 (2012 m.);
Ketvirtoji - XC90 (2006 m.);
Penktoji - XC70 (2003 m.);
Šeštoji - V40 (2000 m.).

Vertinant automobilius pagal tai, kuris iš bandytų modelių labiausiai atitiktų asmeninius vairavusiojo poreikius, paaiškėjo, jog pirmenybė teikiama XC60 (2012 m.), tik keliais balais atsiliko ir antroje vietoje įsitvirtino V60 (2012 m.) (11 lentelė). Atkreiptinas dėmesys, jog bandančių automobilius grupė buvo pakankamai skirtinga, kad galima būtų įvertinti skirtingų asmenų poreikius. Automobilius bandė vyrai bei moterys, asmenys turintys šeimas ir jų neturintys. Taip pat bandančiųjų amžiaus grupė buvo jauni bei vidutinio amžiaus žmonės.

Nepaslaptis, kad VOLVO markės automobiliai vertinami, kaip vieni saugiausių pasaulyje. Nepriklausoma Europos naujų automobilių saugumo bandymus atliekanti organizacija „Euro NCAP" naujajam Volvo V40 (2012 m.) suteikė aukščiausią „Euro susidūrimų bandymo reitingą. Gautas bendras įvertinimo rezultatas buvo geriausias per visą organizacijos gyvavimo istoriją. O tarkim „Volvo V60 Plug-in Hybrid" pademonstravo pačias geriausias saugumo charakteristikas per visą hibridinių automobilių su akumuliatorių įkrovimu iš įprasto tinklo istoriją. Taigi atlikto bandomojo važiavimo metu buvo prašoma iš bandytųjų automobilių įvertinti vieną, kaip patį saugiausią. Šioje vertinimo kategorijoje daugiausia balų surinko XC60 (201 2m.), vėlgi tik keliais balais atsiliko ir antroje liko V60 (2012 m.), o trečioje įsitvirtino Lietuvos metų automobilio rinkimuose 2013 saugiausiojo automobilio titulą gavęs V40 (2012) (12 lentelė). Atkreiptinas dėmesys, kad šis vertinimas atliktas remiantis subjektyvia, automobilius bandžiusiųjų nuomone.


Viena iš paskutiniųjų vertinimo kategorijų buvo įspūdingiausio iš bandytųjų automobilių, rinkimas. Šioje kategorijoje daugiausiai balų surinko trys naujausi automobiliai, tarp kurių surinktų balų suma skyrėsi tik po vienetą. Taigi pirmojoje vietoje, minėtoje vertinimo kategorijoje, atsidūrė XC 60 (2012 m.), antroje V40 (2012 m.), trečioje V60 (2012 m.) (13 lentelė).


V. Apibendrinimas

Įvertinus automobilius pagal įvairius vertinimo kriterijus buvo susumuoti visi gauti balai, kurių bendri rezultatai buvo tokie

(14 lentelė):
• Pirmoji vieta: XC60 (2012 m.)
• Antroji vieta: V60 (2012m.)
• Trečioji vieta: V40 (2012 m.)
• Ketvirtoji vieta: XC90 (2006 m.)
• Penktoji vieta: XC70 (2003 m.)
• Šeštoji vieta: V40 (2000 m.).

Kai matoma iš surinktų balų pirmąją vietą užėmė pagal daugelį vertinimo kriterijų pirmavęs XC60 (2012 m.). Antrojoje bei trečiojoje vietoje liko kiti du 2012 metų laidos VOLVO automobiliai V60 (2012 m.), V40 (2012 m.). Ketvirtąją-šeštąją vietas atitinkamai užėmė XC90 (2006 m.), XC70 (2003 m.), V40 (2000 m.). Pagal gautus bendrus įvertinimus atrodo, kad automobilių užimtos vietos siejasi su pagaminimo metais, tačiau vertinant automobilius pagal skirtingus kriterijus buvo matoma akivaizdi kaita tarp bandytų modelių, neatsižvelgiant į jų pagaminimo metus, laikmetį. Kiekvienas iš pateiktų modelių turėjo tam tikrose kategorijose tiek savų pliusų tiek minusų. Taip pat bandomojo važiavimo metu buvo siekiama ne tik įvertinti pateiktus modelius pagal skirtingus kriterijus, tačiau ir praktiškai palyginti ir pamatyti, kokia kaitą įvyko (šiuo atveju) 12 metų laikotarpyje kuriant naujus modelius bei taikant pažangiausias technologijos jų tobulinime ir gaminime.


Galbūt nereiktų vertinti gautų bendrų rezultatų vienareikšmiškai, kadangi vertindami automobilius kiekvienas žmogus pateikė savo asmeninę nuomonę pagrįstą praktiniu bandymu, tačiau tam tikros pasireiškusios tendencijos, lyderių pozicijoje matomos akivaizdžiai.

*Pateikiant bandytųjų automobilių vertinimo duomenis ir aprašymą nebuvo daromos prielaidos ir išvados remiantis gautais rezultatais, siekiant išvengti subjektyvios vertintojo nuomonės bei šališkumo.

Autovikingų klubo informacija

Komentarai (0)
Prisijunkite, kad galėtumėte komentuoti

Kokį automobilį rinktis: benzininį, dyzelinį ar hibridinį?

Kokio tipo varikliu varomo automobilio įsigijimas šiuo metu būtų ekonomiškai patraukliausias variantas.

Automobilių ekonomiškumas auga ne tik techninių duomenų lentelėse

Akivaizdu ir tai, jog nebeliko automobilių, neva turinčių neįtikėtinas 3 l / 100 km siekiančias sąnaudas.

Geriausi 2013 m. projektiniai modeliai

2013 m. baigėsi. Bet nelabai seniai, tad galima prisiminti

„Škoda Octavia“ - naujasis "Metų automobilis"

Pirmadienio vakarą sostinės „Litexpo" rūmuose ...

„Euro NCAP“ išbandė 11 naujų modelių saugumą

Europos organizacija „Euro NCAP" nelabai seniai

Automobiliui „Renault 6“ – 45 metai

2013 m. spalio mėn. sukako 45 metai nuo tos dienos, kai...

Trivietis elektromobilis „Nissan BladeGlider“

Išskirtinis pastarųjų metų automobilių parodų bruožas

Net patyrusiems patirties niekad nebūna per daug

Jau dvi savaitės kai vyksta Lietuvos „Metų automobilio 2014"

Nereikalingiausios modernių automobilių funkcijos

Daugelis moderniuose automobiliuose esančių funkcijų tikrai naudingos ir ...