„BMW“ ir „Porsche“ automobiliai bus išmokyti naujų triukų
Atnaujinta: 2020-03-09
  • BMWx1

Bene didžiausias automobilių gamintojų galvos skausmas - kova dėl naujų klientų. Pastaraisiais metais, kai automobilių pramonė patyrė ganėtinai rimtą sukrėtimą, ši kova dar aršesnė. Juo labiau, kad „žaidėjų" šioje rinkoje sumažėjo - vieni buvo priversti užsidaryti, kiti - išsiparduoti. Pasilikę stipriausi stengiasi „pasiimti" atsiradusius potencialius naujus klientus. Tai ne taip paprasta. Šiais laikais norint pritraukti žmones, reikia pasiūlyti jiems kažką „naujo ir nematyto". Išvaizda ar spalvų pasirinkimu šiandien jau mažai ką nustebinsi, tad inžinieriams tenka tobulinti tai, kas slepiasi po variklio dangčiu.
Kadangi kuro kainos auga, inžinieriai stengiasi kurti taupiau kurą naudojančius variklius. Kartu tai mažina į atmosferą išmetamų nuodingų medžiagų kiekį. Panaudoti šias problemas savo įvaizdžio gerinimui ir naujų klientų pritraukimui nutarė galingų ir ne pačių ekonomiškiausių automobilių gamintojai - „BMW" ir „Porsche".
Žinoma, koncernams svarbiau ne degalų ekonomija, o nauji klientai ir jų pinigai, tačiau juos galima pagirti jau vien už tai, kad, ilgą laiką gaminę daug kuro naudojančius ir smarkiai aplinką teršiančius automobilius, jie dabar pasuko kitu keliu. Pagrindinė naujiena šių prekių ženklų gerbėjams bus ta, kad vokiečiai automobilius gamins su 4 cilindrų varikliais. Tiesa, tai jau yra buvę ir anksčiau, tačiau dabar varikliai bus modernūs.


„BMW" planuoja rinkai pasiūlyti 4 cilindrų variklį su turbina, kuris pakeis atmosferinius 6 cilindrų agregatus. Tiesa, prieš paleisdami 4 cilindrų variklius į serijinę gamybą, vokiečiai juos išbandys. „Bandomuoju triušiu" pasirinktas „BMW X1". Modelis su naujuoju varikliu 100 km/val. greitį turėtų pasiekti per 6,1 s su robotizuota pavarų dėže ir per 6,7 s su APD. Maksimalus automobilio greitis turėtų siekti 240 km/val.
Su nauju 2 l 245 AG ir 350 Nm sukimo momentu „BMW X1" kuro sąnaudos neturėtų viršyti 8 l 100 km kelio. Toks pats automobilis, bet su 3 l 258 AG varikliu, 100 km kelio sunaudos jau 9,4 l kuro. Įsibėgės šis automobilis taip pat lėčiau. Taigi, nauda akivaizdi.
Įdomu tai, kad naujasis bavarų variklis nėra kažkas ypatingo ar nežinomo. Tiesiog „BMW" pasuko konkurentų iš „Volswagen" pasirinktu keliu ir daugiau dėmesio pradėjo skirti turbininių technologijų vystymui. „BMW" naujovės konstrukcija ganėtinai paprasta - tradicinis ir gerai prekių ženklo mylėtojams pažįstamas aliumininis blokas, keturi cilindrai ir turbininis kompresorius „twin-scroll". Kuras į darbinius cilindrus įpurškiamas 200 bar slėgiu. Papildomai šį procesą kontroliuoja „Double-Vanos", kuri reguliuoja kuro paskirstymo fazes įpurškimo ir išleidimo momentais. Taip pat čia sumontuota ir bedroselinė kuro mišinio paruošimo sistema „Valvetronic". Rinkoje automobiliai su minėtu varikliu turėtų pasirodyti šių metų pavasarį.
Sportinių automobilių gamintojai „Porsche" šiuo atveju atsilieka: jų 4 cilindrų opozicinis variklis pasirodys tik šių metų rudenį. Tikimasi, kad naujasis agregatas taps baziniu naujiems koncerno ruošiamiems modeliams. Jį turėtų gauti ir įperkamiausių serijų - „Boxster" ir „Cayman" - modeliai. Bendrovės atstovai neatmeta galimybės, kad naujovė bus pradėta montuoti ir į „911" modelį. Tiesa, nuo tikslesnių komentarų šiuo klausimu „Porsche" kol kas susilaiko.
Pranešama, kad naująjį variklį turės ir 2013 m. turintis pasirodyti modelis „Cajun". Beje, kadangi „Porsche" tapo „Volkswagen" dalimi, naująjį variklį gali gauti ir sportiniai „VW" bei „Audi" modeliai.
Preliminaria informacija, naujasis variklis bus 2,5 l 360 AG su turbininiu įpūtimu. Atmosferinė modifikacija bus gerokai silpnesnė - tik 220 AG. Šiuo metu bazinė „Porsche Boxster" versija turi 6 cilindrų 2,9 l 255 AG agregatą.


Parengta pagal užsienio spaudą

Nuotrauka gamintojo ©

Autoreviu.lt informaciją atgaminti visuomenės informavimo priemonėse bei interneto tinklalapiuose be raštiško UAB "IKS" sutikimo draudžiama.

Komentarai (0)
Prisijunkite, kad galėtumėte komentuoti

Kokį automobilį rinktis: benzininį, dyzelinį ar hibridinį?

Kokio tipo varikliu varomo automobilio įsigijimas šiuo metu būtų ekonomiškai patraukliausias variantas.

Automobilių ekonomiškumas auga ne tik techninių duomenų lentelėse

Akivaizdu ir tai, jog nebeliko automobilių, neva turinčių neįtikėtinas 3 l / 100 km siekiančias sąnaudas.

Geriausi 2013 m. projektiniai modeliai

2013 m. baigėsi. Bet nelabai seniai, tad galima prisiminti

„Škoda Octavia“ - naujasis "Metų automobilis"

Pirmadienio vakarą sostinės „Litexpo" rūmuose ...

„Euro NCAP“ išbandė 11 naujų modelių saugumą

Europos organizacija „Euro NCAP" nelabai seniai

Automobiliui „Renault 6“ – 45 metai

2013 m. spalio mėn. sukako 45 metai nuo tos dienos, kai...

Trivietis elektromobilis „Nissan BladeGlider“

Išskirtinis pastarųjų metų automobilių parodų bruožas

Net patyrusiems patirties niekad nebūna per daug

Jau dvi savaitės kai vyksta Lietuvos „Metų automobilio 2014"

Nereikalingiausios modernių automobilių funkcijos

Daugelis moderniuose automobiliuose esančių funkcijų tikrai naudingos ir ...