„Bugatti Veyron 16.4“ - svajonių automobilis
Atnaujinta: 2020-03-09
  • logo
  • ettore01
  • senas
  • atskleidzia
  • paroda
  • veyron
  • geschwindigkeit01
  • verzoegerung02

Pagrindiniai įmonės istorijos faktai

Etorė Bugatis (Ettore Bugatti, 1881-1947 m.) 1909 m. įkūrė įmonę „Bugatti".
Pirmasis žymiausias „Bugatti" modelis buvo 1914 m. pasirodęs automobilis „13".
1930 m. „Bugatti" pirmą kartą dalyvavo „24 valandų Le Mano" lenktynėse.
1998 m. „Bugatti" įsigijo vokiečių koncernas „Volkswagen AG".
2007 m. Frankas Juozapas Pefgenas paskirtas bendrovių „Bugatti Automobiles S.A.S." ir „Bugatti International S.A." prezidentu.
2007 m. liepos mėnesį vykusioje retų automobilių parodoje „Concorso D'Eleganza Villa d'Este" modelis „Bugatti Type 57C Convertible Voll & Ruhrbeck" užėmė pirmąją vietą ir gavo seniai trokštamą apdovanojimą „Coppa d'Oro Villa d'Este".
2007 m. rugsėjį gamintojas pristatė naują superautomobilį - „Bugatti EB 16.4. Veyron Pur Sang". Šiame automobilyje įkūnytos visos geriausios ankstesniųjų modelių - „Atalante", „Type 55" ir „Type 41 Royale" - savybės. Po automobilio anonsavimo prabėgus 24 valandoms, buvo parduoti penki vienetai, nepaisant naujovės įspūdingos kainos - 1,4 mln. eurų.
2007 m. lapkritį „Bugatti" pradėjo rengti specialius vairavimo kursus šių automobilių savininkams „Feeling the road". Netrukus paskelbta, kad automobiliams suteikiama ketverių metų garantija, o klientams pagalba teikiama 24 val. per parą.
2008 m. kovą tarptautinėje Ženevos automobilių parodoje pristatytas bendrai su prancūzų dizainerių biuru „Hermes" kurtas modelis - „Bugatti Veyron 16.4 Fbg par Hermès".
2008 m. rugpjūtį dienos šviesą išvydo naujas rodsteris - „Bugatti Veyron 16.4 Grand Sport".

„Bugatti Veyron 16.4" iš arčiau

„Bugatti Veyron 16.4" - brangiausias, ir vienas galingiausių bei greičiausių automobilių pasaulyje, turintis leidimą važinėti visuomeninio naudojimo keliais. Jį gamina „Volkswagen AG" padalinys „Bugatti Automobiles S. A.S.". Pavadinimą automobiliui „paskolino" Pjeras Veironas, 1939 m. su „Bugatti" laimėjęs „24 valandų Le Mano lenktynes".

Automobilio kūrimas prasidėjo 1999 m., kai Tokijo automobilių parodoje publikai buvo pristatytas projektinis modelis „EB 18/3 Chiron", turėjęs 6,3 l 555 AG variklį, sukurtą naudojant „W18" formulę - trys blokai po 6 cilindrus. Projektinio modelio dizainą sukūrė Džoržeto Džudžaro ateljė „ItalDesign".

Deja, pirmasis bandymas sukurti idealų sportinį automobilį nebuvo labai vykęs. „VW" valdybos pirmininkas Ferdinandas Karlas Pjechas automobilį įsivaizdavo visiškai kitokį, o siūlomas modelis turėjo palyginti silpną, didžiulį variklį ir labiau priminė ne sportinį, o prabangų automobilį.

2001 m. Ženevos automobilių parodoje „Bugatti Automobiles S. A.S." stende lankytojai galėjo apžiūrėti „Bugatti EB 16/4 Veyron", kuriam buvo lemta tapti serijiniu modeliu. Pakeistas ne tik pavadinimas: automobilis gavo V tipo variklį su dviem blokais po 8 cilindrus ir visiškai naują „Volkswagen" dizainerio Hartmuto Varkuso sukurtą kėbulą.

Planuota naujojo modelio gamybą pradėti 2003 m., tačiau, pasikeitus aplinkybėms, šią datą teko nukelti. 2003 m. Ferdinandą Pjechą „VW" grupės pirmininko poste pakeitė Bernardas Pišetsrideris, o 2003 m. gruodį „Bugatti" prezidentu tapo Tomas Bšeras. Laimė, kadrų kaita neturėjo lemiamos įtakos automobilio kūrimui ir 2005 m. atstatytoje Molschaimo gamykloje nuo konvejerio nuvažiavo pirmasis serijinis „Bugatti Veyron 16.4".
Per metus pagaminama tik 300 vienetų. Automobilis kainuoja daugiau negu 1 mln. eurų. Techninės charakteristikos taip pat įspūdingos: W16 variklio su keturiais turbininiais įpūtimais darbinis tūris - 7993 cm3. Kuro paskirstymo mechanizmą sudaro 4 paskirstymo velenai ir 64 vožtuvai. Variklio galia, skirtingais vertinimais, siekia 1020-1040 AG (VW) arba 1006-1026 AG (SAE). Siekiant išvengti nesusipratimų, „Bugatti Automobiles S. A.S." oficialiai pareiškė, kad variklio galia - 1001 AG. Maksimalus sukimo momentas - 1250 Nm., varantys visi keturi ratai. Automobilyje sumontuota septynių pavarų PD, pavaros perjungiamos po vairu esančiomis svirtelėmis. Perjungimas į kitą pavarą užtrunka 0,2 s.
Per oficialius bandymus „Bugatti Veyron" „Ehra-Lessien" trasoje pasiekė 407 km/val. greitį, 100 km/val. greitį šis automobilis pasiekia tik per 2,5 s, iki 200 km/val. įsibėgėja per 7,3 s, o pasiekti 300 km/val. greitį užtenka 16,7 s.


Su tokiais rodikliais šiandien „Bugatti Veyron" yra ne tik vienas greičiausių, bet ir dinamiškiausių serijinių automobilių pasaulyje. Deja, modelis taip pat pirmauja pagal kuro sąnaudas - atidarius droselinę sklendę 100 km kelio sunaudojama 125 l kuro. Mieste automobiliui 100 km reikia 40,4 l, užmiestyje - 14,7 l, mišriu ciklu turėtų užtekti 24,1 l. Kita vertus, tie, kas sau gali leisti tokias išlaidas, mėgaujasi nepakartojamu važiavimo malonumu.

Darbinis automobilio greitis - 377 km/val. Pasiekus 220 km/val. greitį, hidraulika automobilį nuleidžia žemyn, prošvaisa pasidaro 8,9 cm.Tuo pat metu automobilio užpakalinėje dalyje iškyla antisparnas, užtikrinantis reikiamą prispaudimo jėgą.

Norėdamas pasiekti maksimalų greitį, vairuotojas specialiu raktu turi aktyvuoti greitojo judėjimo režimą. Beje, net ir tokiu atveju elektronika, siekdama apsaugoti padangas, neleis važiuoti greičiau negu 407 km/val.

„Bugatti Veyron" turi unikalius anglies keramikos stabdžių diskus ir apkabas su aštuoniais guoliais. Esant didesniam negu 200 km/val. greičiui, stabdant antisparnas veikia kaip aerodinaminis stabdis.

Pradėjus stabdyti, 70 laipsnių kampu sparnas pasisuka per 0,4 s. Maksimaliu greičiu lėkęs automobilis sustoja per 10 s. Beje, net jei vairuotojas paleis stabdomo automobilio vairą, „Bugatti Veyron" nenukryps nuo tiesios trajektorijos.

Perspektyvos

Šie metai labai svarbūs net dėl dviejų priežasčių: šiemet automobilių gamintojas švęs 100 m jubiliejų, o rugsėjį bus paviešinti tolesni „Bugatti" planai ir pristatytas naujas modelis.
Rugsėjis buvo pasirinktas, nes būtent tą mėnesį Etorė Bugatis įkūrė savo įmonę. Automobilių gamintojas pristatys savo paskutinį, specialų „Veyron" modelį - „Bleu Centenaire Veyron", kurį jau galėjo pamatyti Ženevos automobilių parodos lankytojai. Taip pat pranešta, kad šiuo metu kuriami keli modeliai, vienas jų kaina nenusileis „Bugatti Veyron". Bendrovės atstovas patikino, kad naujasis modelis bus toks pat išskirtinis ir unikalus kaip ir ankstesni „Bugatti" gaminiai.

Naujas, tobulesnis „Veyron" pasirodys tik tokiu atveju, jei kas nors kitas sugebės sukurti geresnį automobilį, išstumsiantį „Veyron" iš dabartinių lyderio pozicijų. Tokiu atveju „Bugatti" iššūkį priims. Taip pat patvirtinta, kad pasirodys daugiau specialių modelių „Grand Sport" ir „Veyron" leidimų.

Parengta pagal užsienio spaudą

Nuotraukos Scanpix, www.bugatti.com

Autoreviu.lt informaciją atgaminti visuomenės informavimo priemonėse bei interneto tinklalapiuose be raštiško UAB "IKS" sutikimo draudžiama.

Komentarai (0)
Prisijunkite, kad galėtumėte komentuoti

Šeimos elektromobilis: pasirinkimas nedidelis, tačiau kokybiškas

Naujų elektromobilių pasiūla sparčiai plečiasi, tačiau elektra varomos transporto priemonės besidairantiems žmonėms neretai tenka ieškoti kompromisų.

Nauji „Audi S3 Sportback“ ir „S3 Limousine“

Daugiau greičio, daugiau galios, daugiau važiavimo malonumo

Kokį automobilį rinktis: benzininį, dyzelinį ar hibridinį?

Kokio tipo varikliu varomo automobilio įsigijimas šiuo metu būtų ekonomiškai patraukliausias variantas.

Automobilių ekonomiškumas auga ne tik techninių duomenų lentelėse

Akivaizdu ir tai, jog nebeliko automobilių, neva turinčių neįtikėtinas 3 l / 100 km siekiančias sąnaudas.

Geriausi 2013 m. projektiniai modeliai

2013 m. baigėsi. Bet nelabai seniai, tad galima prisiminti

„Škoda Octavia“ - naujasis "Metų automobilis"

Pirmadienio vakarą sostinės „Litexpo" rūmuose ...

„Euro NCAP“ išbandė 11 naujų modelių saugumą

Europos organizacija „Euro NCAP" nelabai seniai

Automobiliui „Renault 6“ – 45 metai

2013 m. spalio mėn. sukako 45 metai nuo tos dienos, kai...

Trivietis elektromobilis „Nissan BladeGlider“

Išskirtinis pastarųjų metų automobilių parodų bruožas

Net patyrusiems patirties niekad nebūna per daug

Jau dvi savaitės kai vyksta Lietuvos „Metų automobilio 2014"

Prenumeruokite mūsų naujienlaiškį: