Apie „Dacia" automobilius
Pikapai mūsų kraštuose nepopuliarūs. Tai galima pasakyti ir apie didžiulius „Toyota" ar „Isuzu" modelius, apie gerokai mažesnius automobilius: „Subaru" ar „Dacia Logan pick up". Gali būti, kad mūsų krašte tiesiog nėra pikapų tradicijos, o gal kaime gyvenantys (mieste tokie automobiliai ne tokie naudingi) žmonės jų tiesiog privengia, nes dar nelabai „pažįsta". Pikapai - ganėtinai patogūs ir praktiški automobiliai užsiimantiems žemdirbyste ar gyvulininkyste. Jie talpūs, į juos lengva įkrauti ar iškrauti, be to, daugumas jų pasižymi puikiu pravažumu. Tiesa, apie „Logan pick up" to pasakyti negalima. Automobilis palyginti aukštas, bet jis turi tik priekinius varančiuosius ratus, tad nereiktų juo mėginti įveikti bekelės. Jis puikiai tinka prireikus į pievas nuvežti karvėms vandens ar surinkti iš žmonių pieną, pervežti nedidelį kiekį statybinių medžiagų.
Tikėtis iš „Dacia" modelių prabangos ar „daugybės privalumų" neverta. Mūsų skaitytojai jau galėjo įsitikinti, kad šie automobiliai gaminami kaip „pigūs darbiniai arkliukai". Juose sumontuojama tik tai, kas būtina, ir tai stengiamasi padaryti kuo mažesnėmis išlaidomis (legendinė „Dacia" priekinė konsolė). Galimų sąrangos variantų taip pat nedaug. Tarkim mūsų rinkai siūlomi du: „Basse" ir „Confort".
Kita vertus, toks minimalizmas turi ir labai apčiuopiamų pliusų - automobiliai išeina ilgaamžiai, paprasti ir, tai šiandien daugeliui tikrai aktualu, pigūs. Būtent toks ir yra „Logan pick up".
Išvaizda
„Dacia" automobilių išvaizda visada buvo diskusijos objektas. Pirmosios kartos „Logan" teigiamų emocijų nekėlė beveik niekam. Vėliau automobiliai pradėjo gražėti ir, tarkim, „Dacia Duster" jau net lyginti negalima su pirmaisiais modeliais. Naujos kartos „Logan Van" irgi jau atrodo ganėtinai neblogai. Tiesa, tai ne šio modelio nuopelnas. Reikalas tas, kad „Dacia" atnaujino automobilį „Logan MCV", tad pasikeitė ir pikapas, kurio gamybai buvo panaudota šio universalo bazė. Pikapas turi dvi dureles, tačiau keturis šoninius langus. Du langai sumontuoti durelėse, dar du nedideli langiukai įtaisyti šalia durelių ir tarsi sujungia kabiną su krovinine automobilio dalimi. Būtent šis perėjimas suteikia automobiliui vientisumo ir tam tikros harmonijos pojūtį. Nemalonių, „kapotų" pirmųjų „Logan" formų neliko. Kėbulas „įrėmintas" plastiko apvadais, kurie ne tik puošia, bet atlieka ir apsauginę funkciją. Taip pat automobilis gavo didelius, aiškiai matomus žibintus.
Salonas ir krovinių skyrius
Kaip jau ne kartą buvo minėta, stebuklų „Dacia" automobilių salonuose tikėtis neverta. Ten nebus nei technikos naujovių, nei gausios pagalbinės įrangos. Baziniai modeliai gauna tik tai, kas būtina - čia nėra nei CD grotuvo, nei oro kondicionieriaus ir net centrinio per atstumą valdomo užrakto. Aukštesnės klasės sąranga, nors ir gauna centrinį užraktą, taip pat nėra įspūdinga. CD grotuvą, kondicionierių ar atjungiamą keleivio oro pagalvę taip pat tenka užsisakyti papildomai. Liūdna tik tai, kad kai kurių papildomų opcijų, perkant „Basse" modelį nebus galima užsisakyti net už papildomą kainą. Norint turėti kondicionierių teks rinktis „Confort" variantą.
Panašu, kad gamintojas, norėdamas maksimaliai sumažinti automobilio kainą, atsisakė visko, kas nėra gyvybiškai būtina (keleivio saugos pagalvę buvo galima palikti). Kita vertus, jei automobilį įsigis dažniausia vienas važinėjantis ūkininkas, tai jam aktualiau maža automobilio kaina, o ne saugos pagalvė, kurios gyvenime gali neprireikti.
Vairuotojo vieta, kaip ir kitose „Dacia", patogi. Vietos užtenka, matomumas geras, dideli šoniniai veidrodėliai jį dar labiau padidina. Už vairuotojo ir keleivio sėdynių yra palikta tuščios erdvės, kurią galima išnaudoti kaip vidinę bagažinę. Keleivis ten netilps, tačiau daiktų galima susikrauti nemažai. Kadangi pikapo kėbulas atviras, aišku, kad brangesnius daiktus norėsis palikti saugiau. Juo labiau, kad kabinoje jie bus po stogu, tad dabar, už lango pliaupiant lietums, jie neperšlaps.
Pavarų perjungimo svirtis užtektinai ilga, tad prie jos lenktis nereikia, tačiau reikia pasilankstyt norint pareguliuoti automobilio krosnelės skleidžiamą šilumą - šios rankenėlės, tradiciškai, sumontuotos per žemai, po toje pačioje centrinėje konsolėje sumontuotais langų pakėlimo mygtukais.
Kadangi tai - pikapas, krovinių skyrius čia toks pats svarbus kaip ir salonas. Gamintojai stengėsi mažinti gamybos sąnaudas, bet krovininio skyriaus grindys, bortai ir net kabinos pertvarka gaminta iš cinkuoto metalo. Gaila, kad ant grindų patiesiama krovinių perkėlimą palengvinanti guminė danga siūloma už atskirą kainą. Beje, taip pat reikia būti atidiems atidarant krovinių skyriaus užpakalinį bortą - jis atsidaro greitai ir gali skaudžiai smogti per rankas.
Krovinių skyriaus ilgis - 180 cm, jei užpakalinis bortas nuleistas, jis pailgėja dar 60 cm. Teoriškai krovininės dalies plotis - 138 cm, tačiau reikia nepamiršti, kad tarp ratų arkų ji susiaurėja iki 100 cm. Europinio standarto padėklui vietos užtenka, tačiau su platesniu kroviniu gali kilti sunkumų. Į krovininį skyrių galima pakrauti iki 800 kg krovinių. Tai tikrai labai geras rodiklis. Atlenkiamas krovinių skyriaus bortas turėtų atlaikyti iki 500 kg apkrovas, tad krovimo procesas dar paprastesnis. Kabina nuo netyčia pasislinkusio krovinio apsaugota specialiomis grotelėmis. Deja, tokios apsaugos neturi atlenkiamas krovinių skyriaus bortas, tad nepasižiūrėjus galima labai greitai pažeisti dažus. Juo labiau, kad įkraunant didesnius krovinius juo dar bus ir laipiojama. Taigi, šitą dalyką reiktų įvertinti.
Kelyje
Kadangi „Dacia" - antrinė „Renault Nissan" aljanso įmonė, tai visas pagrindines detales ji gauna iš „vyresniųjų giminaičių". Į „Dacia" montuojami tiek dyzeliniai, tiek ir benzininiai „Renault" varikliai. Tradiciškai, modeliai su benzininiais varikliais kainuoja pigiau, tačiau 1,6 l 90 AG agregatas krovininiam automobiliui silpnokas. Kalbėti apie šių variklių patikimumą sudėtinga. Automobilis naujas, rida nedidelė, tad apie jo pliusus ir minusus galima spręsti nebent gilinantis į „Renault" variklių istoriją.
Tuščias automobilis labai dinamiškas dėl palengvinto kėbulo. Deja, dėl sustiprintos automobilio pakabos jį gerokai purto prastuose keliuose. Norint važiuoti minkštai, automobilį reikia pakrauti. Būtent tada pasireiškia „Dacia" pakabos minkštumas, o paminose ir vaire pasijaučia tamprus grįžtamasis ryšys. Kita vertus, tie, kurie pirks šį modelį, pirks jį krovinių vežiojimui, tad tuščias jis, tikėtina, bus retai. Potencialūs jo pirkėjai - ūkininkai ar smulkūs verslininkai, kuriems reikalingas paprastas, patikimas, praktiškas automobilis krovinių vežiojimui.
„Dacia Logan pick up" techninės charakteristikos
Variklis |
|||
Benzininis 1.6 MPI 90 |
Dyzelinis dCi 70 |
||
Variklio tipas |
K7M 710 |
K9K 792 |
|
Variklio tūris, cm3 |
1 598 |
1 461 |
|
Maksimali galia AG, esant apsukoms |
90/5500 |
70/4000 |
|
Maksimalus sukimo momentas Nm, esant apsukoms |
128/3000 |
160/1700 |
|
Įpurškimo tipas |
Daugiataškis |
Direct Common Rail + multi-injection |
|
Važiuoklė |
|||
Apsisukimo skersmuo |
11,25 |
||
Priekinė pakaba |
Pseudo MacPherson |
||
Užpakalinė pakaba |
H-tipo ašis su torsionais |
||
Ratlankiai |
6.0 J 15 |
||
Padangos |
185/65 R15 |
||
Stabdžių sistema |
|||
Electronic brake distribution ir ABS |
Priklausomai nuo sąrangos |
||
Priekiniai stabdžiai |
Diskiniai |
||
Užpakaliniai stabdžiai |
Būgniniai |
||
Eksploataciniai rodikliai |
|||
Maksimalus greitis, km/val. |
163 |
146 |
|
100 km/val. pasiekia per, s |
13 |
16,8 |
|
Kuro sąnaudos mieste l/100 km |
11,0 |
6,2 |
|
Kuro sąnaudos užmiestyje l/100 km |
6,5 |
4,8 |
|
Mišrus ciklas |
8,1 |
5,3 |
|
Kuro bako talpa |
50 |
||
Automobilio svoris |
1 090 |
1 140 |
|
Leidžiamas automobilio svoris |
1 890 |
1 940 |
|
Automobilio masė su priekaba (GTW) |
2 540 |
2 590 |
|
Keliamoji galia |
800 |
800 |
Nuotrauka gamintojo ©
Parengta pagal užsienio spaudą
Autoreviu.lt informaciją atgaminti visuomenės informavimo priemonėse ir interneto tinklalapiuose be raštiško UAB „IKS" sutikimo draudžiama.
Šeimos elektromobilis: pasirinkimas nedidelis, tačiau kokybiškas
Naujų elektromobilių pasiūla sparčiai plečiasi, tačiau elektra varomos transporto priemonės besidairantiems žmonėms neretai tenka ieškoti kompromisų.
Nauji „Audi S3 Sportback“ ir „S3 Limousine“
Daugiau greičio, daugiau galios, daugiau važiavimo malonumo
Kokį automobilį rinktis: benzininį, dyzelinį ar hibridinį?
Kokio tipo varikliu varomo automobilio įsigijimas šiuo metu būtų ekonomiškai patraukliausias variantas.
Automobilių ekonomiškumas auga ne tik techninių duomenų lentelėse
Akivaizdu ir tai, jog nebeliko automobilių, neva turinčių neįtikėtinas 3 l / 100 km siekiančias sąnaudas.
Geriausi 2013 m. projektiniai modeliai
2013 m. baigėsi. Bet nelabai seniai, tad galima prisiminti
„Škoda Octavia“ - naujasis "Metų automobilis"
Pirmadienio vakarą sostinės „Litexpo" rūmuose ...
„Euro NCAP“ išbandė 11 naujų modelių saugumą
Europos organizacija „Euro NCAP" nelabai seniai
Automobiliui „Renault 6“ – 45 metai
2013 m. spalio mėn. sukako 45 metai nuo tos dienos, kai...
Trivietis elektromobilis „Nissan BladeGlider“
Išskirtinis pastarųjų metų automobilių parodų bruožas
Net patyrusiems patirties niekad nebūna per daug
Jau dvi savaitės kai vyksta Lietuvos „Metų automobilio 2014"