Dar kartą apie „Škodą“ – „Škoda Fabia“
Atnaujinta: 2020-03-09
  • IM-65965-Skoda-Fabia__Small_
  • IM-65805-Fabia__Small_
  • IM-65360-Skoda-Fabia-4__Small_
  • HR_65357_bagazine__Small_
  • HR_65364_vidus__Small_
  • baltieva

Ar gera yra 3–4 metų senumo mašina? Solidumo, brangumo ir patikimumo įvaizdį ji paveldėjo iš VW. Teisybę sakant, „Fabia“ iš „Škodos“ turi tik emblemą ir kai kurie modeliai turi benzininius „Škoda“ variklius. Visa kita – 100 proc. VW: naudojant tą pačią platformą ir variklius buvo sukurtas „Polo“. Va iš kur griežtas dizainas ir brangios apdailos medžiagos, vokiškos kietos sėdynės. Be to, „Fabia“ turi labai erdvų vidų. Joje žymiai patogiau negu „Octavia“, o universalas dar gali pasigirti ir talpia bagažine.

Viltis pateisins ir dailus „Fabia“ kėbulas. Cinkuotas iš dviejų pusių, jis prekinės išvaizdos nepraranda ir po penkių metų intensyvios eksploatacijos. Kokybiška salono apdaila taip pat neskuba senti. Trūkumas tik vienas – greitai prasitrina PD svirties gaubtas, todėl jį reiktų pakeisti natūralios odos gaubtu. Deja, graži išvaizda slepia vidines problemas. Vienus būdingus defektus lėmė konstrukcinis nebaigtumas, kitus – surinkimo kokybė. Mažai kas žino, tačiau pagal pagaminimo ir patikimumo kokybę „Fabia“ nusileidžia „Octavia“.

Laikantis vokiškų tradicijų, į „Fabia“ buvo montuojama daug skirtingų variklių. Atmetus egzotiškus, kurių antrinėje rinkoje labai mažai, populiariausi lieka du 1,4 l varikliai: vieną jų gamino VW, kitą –„Škoda“.

Absoliutus rinkos lyderis – senas čekų gamybos variklis su apatiniu paskirstymo velenu, savo istoriją skaičiuojantis nuo socializmo laikų. Žinoma, prieš atsidurdamas „Fabia“, jis buvo modernizuotas, gavo kuro įpurškimo sistemą, vožtuvų hidraulinį stūmoklį ir, priklausomai nuo modifikacijos, išvystydavo 60 arba 68 AG (dabar nebegaminamas). Miestui tokio variklio užtenka, bet greitkelyje, esant pakrautai mašinai ir veikiant kondicionieriui, jam reikia labai pasistengti. Jei galvojate dažnai vykti į užmiestį, galvokite apie 68 AG variklį (mieste tarp 60 ir 68 AG juntamo skirtumo nėra).

Variklio priežiūra nėra sudėtinga. Tereikia būti pasiruošusiam pakeisti KPM grandinę, vandens siurblį ir uždegimo kasetę. Tai daug nekainuos. Gerokai brangesnis yra įpurškimo purkštukų ir purvo suėsto variklio valdymo kompiuterio keitimas. Purkštukai gali pradėti ožiuotis po 100 000 km, kompiuteris veikia patikimiau.

Mašinos su VW varikliu antrinėje rinkoje sutinkamos rečiau. Pats savaime vokiškas variklis gerokai progresyvesnis: 16 cilindrų su dviem viršutiniais paskirstymo velenais, priklausomai nuo modifikacijos išvystantis 75 arba 100 AG. Tiesa, mašinos su šiais varikliais ganėtinai brangios. Beje, mašinas su 100 AG varikliu ir brangia komplektacija pirkdavo, o su 75 AG varikliu pirkdavo tik tie, kas norėjo APD, nes su kitais varikliais „automatas“ nebuvo derinamas. Tiesa, „Škoda“ su APD pasirodė tada, kai šios mašinos pradėjo brangti, tad toks variantas ganėtinai retas. Mechanikai teigia, kad VW variklis yra labai patikimas, bet galbūt taip yra dėl informacijos trūkumo.

Kaip supratote, naudota „Fabia“ greičiausiai turės MPD. Ko iš jos galima tikėtis? Pasiruoškite keisti sankabą. Teisingai elgiantis ji tarnauja 100 000 km. Reiktų nepamiršti, kad „Fabia“, kaip ir visų VW mašinų, sankaba „minkšta“ ir prie jos reikia priprasti. Tie, kuriems tai nepasiseka, sudegina sankabą per 10 000–20 000 km. Esant šaltam orui, gali pradėti tekėti sankabos cilindrai – ir pagrindinis, ir darbinis. Abiem atvejais pamina prasmenga. Laikui bėgant pradeda klibėti ir pavarų pasirinkimo prievadas – ypač pirmosios. Paprastai padeda reguliavimas. Užtat PD nereikia keisti tepalo. Jis supiltas visam tarnavimo laikui, todėl tereikia kontroliuoti jo lygį.

APD tepalo keitimas taip pat nenumatytas, bet po 4–5 metų jį reiktų pakeisti. Apie APD būdingas problemas ir tarnavimo laiką kol kas mažoka informacijos.

„Fabia“ važiuoklės gyvybiškumą konkrečiai sunku įvertinti. Yra dalių, kurios tarnauja labai ilgai, yra ir gerokai silpnesnių. Tokie yra priekinis skersinio stabilumo stabilizatorius ir priekinės stebulės guoliai. Ankstesnės kartos stabilizatoriai sudarė vientisą kūną su plastikinėmis įvorėmis. Kai šios išlįsdavo iš guminių pagalvėlių ir pradėdavo kalti, tekdavo keisti visą stabilizatorių. Vėliau atsirado naujos kartos stabilizatoriai, suderinami su senaisiais, ir problemos neliko. Priekinės stebulės guoliai laiko 30 000–45 000 km. Jų konstrukciją taip pat keitė, bet tai nepadėjo.

Staigmenų gali pateikti ir vairo sistema su elektriniu stiprintuvu. Jei vairo sukimo jėga staigiai keičiasi, o prietaisų panelyje užsidega variklio ir elektros stiprintuvo gedimo lemputės, greičiausiai sugedo vairo pasukimo daviklis. Stiprintuvas genda rečiau. Tokiu atveju vairą pasukti tampa gerokai sunkiau. Jei pradėjo tekėti krumpliastiebinė pavara (tai gali būti po 60 000 km), ją reikia keisti.

Mašinose su galiniais būgniniais stabdžiais greitai susidėvi galinės trinkelės ir darbiniai stabdžių cilindrai. Jie paprastai atlaiko vieną trinkelių komplektą.

Kitoms važiuoklės dalims priekaištų nėra. Stabdžių suportai, jei keičiant trinkeles bus valomi, nestrigs. Vairo traukės, rutulinės atramos ir atraminės gumos tarnauja ilgai. Ypač gyvybingi sustiprintos pakabos amortizatoriai. Paprastai jie tarnauja ilgiau kaip 100 000 km.

Deja, elektros įranga nėra tokia patikima. Labiausiai gali nervinti galinio stiklo plautuvas. Tai vamzdelis nušoks, tai purkštuko gaubtulis ar pats purkštukas pasimes. Šios detalės nėra brangios, bet problema ganėtinai dažna. Gali pradėti tekėti ir priekinio stiklo plautuvo siurblys.

Dar viena problema: krosnelės sklendės prievado gedimas, po kurio į saloną savaime pradeda plūsti šiltas oras. Sklendę tenka keisti. Jei savaime įsijungia ar išsijungia kondicionierius, reikia keisti garintuvo temperatūros daviklį.

Po 3–4 metų eksploatacijos mūsų purvinais keliais gali pradėti „grybauti“ elektronika. Kai užkimba stiklo keltuvo mygtukas, užtenka jį pakeisti. Jei pradeda ožiuotis ne tik stiklų, bet ir veidrodėlių elektros prievadai ir vidinis centrinio užrakto blokatorius, greičiausiai oksidavosi vairuotojo durelėse esantis patogumo blokas (montuojamas kartu su stiklo pakėlimo varikliuku). Tik neskubėkite pirkti stiklo pakėlimo varikliuko, kai duryse kažkas zirzia, o stiklas nenusileidžia. Greičiausiai apatinėje stiklo dalyje nušoko stiklo pakėlimo mechanizmo kabė. Išardykite duris ir įstatykite ją į vietą.

Jei atidarius duris salone neužsidega šviesa, nepypsi signalinis zirzeklis, o signalizacija „grybauja“, reiškia, kad sugedo viena iš elektrinių spynelių (greičiausiai – vairuotojo durelių).

Elektros įrangos gedimas gali tapti ir variklio perkaitimo priežastimi. Kartais nustoja veikti aušinimo sistemos ventiliatoriaus varikliukas. Deja, dažniau sugenda pats ventiliatorius, o jis kainuoja tikrai nemažai.

Taigi „Fabia“ negalima pavadinti pačia patikimiausia mašina. Techniškai sudėtingam „Passat“ tiek gedimų gal ir būtų norma, bet paprastutei „Fabia“ – per daug. Tiesa, nebūtinai visus šiuos gedimus turės jūsų mašina. Be to, jei palyginsime „Fabia“ su, tarkim, 3–5 metų senumo „Peugeot 206“, negalima sakyti, kad pežo patikimesni. Taigi, jei „Fabia“ jums patinka, traukia jos solidi ir patraukli išvaizda, pirkite.

Techninės „Skoda Fabia“ charakteristikos

Kėbulas

 

Tipas

hečbekas

Durų/vietų skaičius

5/5

Išmatavimai

 

Ilgis, mm

3960

Plotis, mm

1646

Aukštis, mm

1451

Automobilio masė, kg

1245

Pakrauto automobilio masė, kg

1720

Bagažinės tūris, l

260–1016

Variklis

 

Tipas

Turbininis dyzelinis

Darbinis tūris, cm3

1896

Galia AG, esant aps./min

128 esant 4000

Sukimo momentas, Nm esant aps./min

310 esant 1900

Transmisija

 

Varantieji ratai

priekiniai

Pavarų dėžė

Mechaninė, 6 pavarų

Vairo sistema

 

Apsisukimo skersmuo, m

10,4

Stabdžiai

 

Priekiniai

Diskiniai ventiliuojami

Užpakaliniai

Diskiniai

Dinamika

 

Maksimalus greitis, km/val.

206

100 km/val. pasiekia per, s

9,5

Kitos charakteristikos

 

Kuras

Dyzelinas

Kuro sąnaudos, l/100 km:

 

- miestas

7,1

- užmiestis

4,5

- mišrus ciklas

5,4

Naujus Škoda automobilius galite įsigyti UAB Baltieva

 

Komentarai (0)
Prisijunkite, kad galėtumėte komentuoti

Kokį automobilį rinktis: benzininį, dyzelinį ar hibridinį?

Kokio tipo varikliu varomo automobilio įsigijimas šiuo metu būtų ekonomiškai patraukliausias variantas.

Automobilių ekonomiškumas auga ne tik techninių duomenų lentelėse

Akivaizdu ir tai, jog nebeliko automobilių, neva turinčių neįtikėtinas 3 l / 100 km siekiančias sąnaudas.

Geriausi 2013 m. projektiniai modeliai

2013 m. baigėsi. Bet nelabai seniai, tad galima prisiminti

„Škoda Octavia“ - naujasis "Metų automobilis"

Pirmadienio vakarą sostinės „Litexpo" rūmuose ...

„Euro NCAP“ išbandė 11 naujų modelių saugumą

Europos organizacija „Euro NCAP" nelabai seniai

Automobiliui „Renault 6“ – 45 metai

2013 m. spalio mėn. sukako 45 metai nuo tos dienos, kai...

Trivietis elektromobilis „Nissan BladeGlider“

Išskirtinis pastarųjų metų automobilių parodų bruožas

Net patyrusiems patirties niekad nebūna per daug

Jau dvi savaitės kai vyksta Lietuvos „Metų automobilio 2014"

Nereikalingiausios modernių automobilių funkcijos

Daugelis moderniuose automobiliuose esančių funkcijų tikrai naudingos ir ...