Net ir būdamas miesto visureigis, „Honda HR-V“ atrodo per daug subtiliai, todėl užsitarnavo moteriško automobilio reputaciją. Neapsigaukite. Subtilios linijos slepia tikrai ne žaislinę mašiną. Daugelis mašinų gali pavydėti jos tvirtumo ir patikimumo.
„Miesto“ visureigiais paprastai vadina aktyviam poilsiui skirtas mašinas, todėl jų išvaizda turi džipo atributų – platesnes ratų arkas, galingas bagažines ant stogo, braižymams atsparius buferius. Salonai ir bagažinė pritaikyta išvykoms į gamtą ir sportinio inventoriaus gabenimui.
HR-V viso šito nėra. Ji iškart buvo kuriama kaip stilingas miesto visureigis. Trumpesnė trejų durų versija, debiutavusi 1998 metais, skirta mažas šeimas turintiems žmonėms. Bagažinė jos nebloga, bet užpakalinė sėdynė tiks nebent vaikams. Kaip šeimyninį automobilį galima rinktis tik metais vėliau pasirodžiusią penkių durų versiją.
Pagal važiavimo savybes tai – tikra „Honda“. Azartiškai valdomas automobilis su tolygia trumpaeige pakaba. Važiuoti asfaltu mašina labai gera, o išmalti kaimo keliukai skirti ne jai. HR-V reiktų vertinti kaip patogų miesto visureigį.
Šios mašinos gali turėti 1,6 l 105 AG benzininį variklį arba VTEC 125 AG variklį. Įvertinus palyginti nedidelę, 1150–1250 kg, automobilio masę, 1,6 l variklio užtenka. Kita vertus, 125 AG gerokai staigesnis.
Varikliai pasižymi patikimumu, bet yra viena ypatybė – aktyviai važinėjat 1000 km „suvalgoma“ 100–200 gr tepalo. Tai palyginti nedaug, bet daugumas japoniškų automobilių savininkų įpratę tepalus tikrinti kartą per dvejus metus. Šiuo atveju reiktų tai daryti dažniau, nes sunaudojant 200g/1000 km tepalo nelieka po 15 000 km.
Tepalo lygio daviklio HR-V nėra, o per mažo slėgio signalas įsijungia tik tada, kai lieka trečdalis. Tepalo pilti jau vėlu. Prieš perkant HR-V variklį reikia apžiūrėti ypač atidžiai. Gali būti mašina parduodama pasivažinėjus be tepalo. Tapę mašinos savininku bent kartą per mėnesį patikrinkite tepalo lygį.
HR-V gali turėti 5 pavarų MDP ir bepavarinį automatinį keitiklį.
MPD nėra jokių pretenzijų. Tepalai keičiami kas 45 000 km. Rekomenduotina naudoti firminius „Honda“ tepalus. Sankaba, jei jos nedeginsite bekelėse, tarnaus 150 000 km.
Bepavarinis keitiklis CVT – įdomus daikčiukas. Pagal kuro sąnaudos ir greitėjimo dinamiką jis nenusileidžia MPD, o pagal patogumą – automatinei pavarų dėžei. Automobilis su keitikliu važiuoja savotiškai. Įjungus D žymą ir paspaudus akseleratorių tachometro rodyklė sustingsta ties 3000 apsukų riba, pavarų persijungimo nejausite, nes jų nėra, o mašina greitėja. Prie to reikia priprasti.
Normaliai elgiantis keitiklis tarnaus ne mažiau negu 150 000 km, bet jam kenkia staigūs startai, sunkių priekabų tampymas ir važinėjimas klampiu gruntu, kuriame ratai prasisuka. Jei bandymą pajudėti lydi staigus šuolis, tokios mašinos vertėtų atsisakyti. Sugadinto keitiklio remonto kainą nenuspėjama. Gal užteks du kartus pakeisti tepalus, o gal teks keisti startinės sankabos paketą. Jei susidėvėjo skriemuliai ir diržas, keitiklį teks keisti. Tai labai nepigu.
Prieš perkant mašiną su CVT, pavarų dėže būtina patikrinti. Tai turi atlikti „Honda“ keitiklį išmanantis specialistas, o ateityje su keitikliu teks elgtis pagal visas taisykles. Iš pradžių į juos buvo pilami specialūs tepalai su indeksu CTV. Vėliau buvo sukurtas naujas produktas ATF-Z1. Nusipirkus mašiną su CTV, mechanikai rekomenduoja iškart tepalą pakeisti į ATF–Z1 ir ateityje keisti jį kas 45 000 km.
HR-V neturi pažemintos pavaros, be kurios į bekelę lįst nevertėtų, o dujų išmetimo sistemos nuo kelio yra tik per 170 mm. Atminkite – HR-V nėra džipas.
Prievado konstrukcija tokia pat kaip lengvosios. Įprastomis sąlygomis varantieji ratai yra priekiniai, jiems pradėjus prasisukti, automatiškai įsijungia užpakaliniai. Rinkoje galima rasti ir tik priekiniais ratais varomų variantų. Paprastai jie kainuoja mažiau, tačiau toks pirkinys nėra pateisinamas. HR-V be visų keturių varančiųjų ratų netenka savo pagrindinio privalumo – nustoja būti automobiliu bet kokiam orui.
HR-V transmisija problemų taip pat nekelia. Nors kardano veleno kryžmės nenuimamos ir susidėvėjus tenka keisti visą veleną, bet net 150 000 km joms ne riba. Automatinė užpakalinio tilto pajungimo sankaba, palyginus su ankstesniu CR-V, beveik negirgžda. Norint visiškai užkirsti kelią pašaliniams garsams, „Honda“ rekomenduoja jai ir užpakalinio tilto reduktoriui naudoti DPSF tepalą. Jo vertėtų įpilti nusipirkus mašiną ir keisti kas 60 000 km.
Atrodytų žaislinis HR-V turi labai tvirtą važiuoklę. Nuo pirmosios pagrindinių pakabos ir vairo sistemų detalių pakeitimo dienos jos apie save primena maždaug po 120 000 km. Jei nusipirkote 70 000 nuvažiavusią mašiną, jums tai dar ilgai nekels galvos skausmo.
Priekinėje pakaboje maždaug kas 40 000 km tenka keisti stabilizatoriaus įvores. Stabilizatoriaus atrama gerokai tvirtesnė. Brangiausios detalės – amortizatoriai ir svirtys, jie kartu su rutulinėmis atramomis ir atraminėmis gumomis turėtų tarnauti 120 000–150 000 km.
Priklausomoje užpakalinėje pakaboje įvorės ir atramos tarnauja ilgiau, amortizatoriai trumpiau. Kada nors turėtų neatlaikyti ir reaktyvinės galinio tilto trauklės, jungiančios jį su kėbulu, tačiau net ir daugiau kaip 150 000 nuvažiavusios mašinos retai dėl šios problemos užsuka į servisus.
Vairo mechanizmą galima tik pagirti. Krumpliastiebinė pavara nei kala, nei teka net ir palyginti senose mašinose. Traukės ir jų antgaliai taip pat pasižymi ilgaamžiškumu.
Apie tai, kad HR-V turi stabdžius, paprastai prisimenama atėjus laikui keisti trinkeles. Priekinės paprastai tarnauja 45 000 km, o diskai atlaiko mažiausiai du trinkelių komplektus. Kita vertus, jie retai viršija 100 000 km ribą. Užpakaliniuose būgniniuose stabdžiuose priekinės trinkelės dėvisi greičiau už galines (maždaug 75 000 km), tad ,jei jas laiku sukeisite vietomis, komplektas tarnaus maždaug 100 000 km.
Pirmųjų laidų mašinose palyginti greitai subyrėdavo užpakalinių stebulių guoliai. Dabar problema išspręsta, jie tarnauja ne trumpiau už priekinius. Jei po 100 000–150 000 km teks pakeisti porą guolių tai, – normalus reiškinys.
HR-V važiuoklė tikrai tvirta ir jei jos specialiai negandinsite, galima sutikti su mechanikais, teigiančiais, kad ši pakaba – amžina.
Kėbulas nuo korozijos, kelio purvo ir druskų apsaugotas patikimai, jei pastebėjote, kad mašina rūdija, labai gali būti, kad ji buvo patekusi į avariją.
Jei pilsite nekokybiško benzino, kas 10 000–15 000 km teks keisti degimo žvakes. Vožtuvų prievado tarpelius reiktų reguliuoti kas 45 000 km, bet galima tą daryti ir kas 90 000 km. Kas 100 000 km reiktų keisti KPM diržą. Beje, paprastai skriemulių pirmą kartą keičiant diržą keisti nereikia – jie atlaiko ir antrą diržą. Pagalbinių mechanizmų prievado diržai keičiami pagal jų nusidėvėjimą. Nuo purvo blogai apsaugotas kondicionieriaus diržo įtempimo skriemuliukas, jį gali tekti keisti po 40 000 km.
Būdingų variklio gedimų HR-V neturi. Viskas veikia be priekaištų. Net kai užsikemša purkštukai, droselinės sklendės blokas arba tuščios eigos reguliatorius, problema išsprendžiama juos praplovus.
Apie tepalus jau rašėme – stebėkite jų lygį ir problemų nebus.
Kaip matote, HR-V – patikima mašina. Išskyrus brangiai kainuojantį keitiklį, kuris patenka į rizikos grupę. Aišku, prieš perkant mašiną CVT reikia patikrinti ir nusipirkti gerą mašiną. Iš antrų rankų HR-V verčiau pirkti su mechanine pavarų dėže.
Kitais atžvilgiais automobilis reikalauja minimalių investicijų. Jei ne brangios detalės, HR-V su MPD reiktų laikyti vienu iš geriausių antrinės rinkos automobiliu. Kita vertus, visada galima pasiieškoti pigesnių detalių...
„Honda HR-V“ techninės charakteristikos
Bendri duomenys:
Varantieji ratai – priekiniai
Kuro markė – 95
Kuro sąnaudos 100 km: – 8,2 l
Maksimalus greitis – 165 km/val.
100 km/val. pasiekia per 11,7 s
Kėbulas
Tipas – visureigis
Durų skaičius – 5
Variklis
Variklio tipas – L4
Variklio tūris – 1590 cm3
Galia, AG/aps./min – 105/2000
Sukimo momentas Nm/aps./min – 135/3500
Maitinimo sistema – paskirstytas įpurškimas
Pavarų dėžė – mechaninė, 5 pavarų
Stabdžiai
Priekiniai – diskiniai ventiliuojami
Užpakaliniai – būgniniai
Dydis ir masė
Ilgis – 4110 mm
Plotis – 1695 mm
Aukštis – 1580 mm
Ratų bazė – 2450 mm
Prošvaisa – 170 mm
Bendra masė – 1195 kg
Pilna automobilio masė – 1610 kg
Bagažinės tūris – 2875 kg
Kuro bako talpa – 55 l
Prekyba naujais HONDA automobiliais
Ateikite į saloną ir išsirinkite patys.
Autoreviu.lt informaciją atgaminti visuomenės informavimo priemonėse bei interneto tinklalapiuose be raštiško UAB "IKS" sutikimo draudžiama.
Šeimos elektromobilis: pasirinkimas nedidelis, tačiau kokybiškas
Naujų elektromobilių pasiūla sparčiai plečiasi, tačiau elektra varomos transporto priemonės besidairantiems žmonėms neretai tenka ieškoti kompromisų.
Nauji „Audi S3 Sportback“ ir „S3 Limousine“
Daugiau greičio, daugiau galios, daugiau važiavimo malonumo
Kokį automobilį rinktis: benzininį, dyzelinį ar hibridinį?
Kokio tipo varikliu varomo automobilio įsigijimas šiuo metu būtų ekonomiškai patraukliausias variantas.
Automobilių ekonomiškumas auga ne tik techninių duomenų lentelėse
Akivaizdu ir tai, jog nebeliko automobilių, neva turinčių neįtikėtinas 3 l / 100 km siekiančias sąnaudas.
Geriausi 2013 m. projektiniai modeliai
2013 m. baigėsi. Bet nelabai seniai, tad galima prisiminti
„Škoda Octavia“ - naujasis "Metų automobilis"
Pirmadienio vakarą sostinės „Litexpo" rūmuose ...
„Euro NCAP“ išbandė 11 naujų modelių saugumą
Europos organizacija „Euro NCAP" nelabai seniai
Automobiliui „Renault 6“ – 45 metai
2013 m. spalio mėn. sukako 45 metai nuo tos dienos, kai...
Trivietis elektromobilis „Nissan BladeGlider“
Išskirtinis pastarųjų metų automobilių parodų bruožas
Net patyrusiems patirties niekad nebūna per daug
Jau dvi savaitės kai vyksta Lietuvos „Metų automobilio 2014"