Dėl Europos automobilių pramonės nesėkmių kaltinami „Hyundai“ ir „KIA“
Atnaujinta: 2020-03-09
  • IMGP4716__Large_

Automobilių pardavimams Europoje smunkant, prancūzų gamintojai toliau ieško kaltų dėl „Peugeot", Citroen" ir „Renault" nesėkmių. Šį kartą kritikos strėlės buvo nukreiptos į Pietų Korėjos įmones „Hyundai" ir „KIA". Prancūzų valdininkų teigimu, šie gamintojai tyčia mažina savo gaminių kainas, kad išsikovotų didesnę rinkos dalį, negu dabar turi. Valdininkų teiginiams būtų galima pritarti, jeigu juos palaikytų ir automobilių srities ekspertai. Pastarų nuomonė šį kartą kitokia.

Įdomu tai, kad, nepaisant ekspertų teiginių, Prancūzijos valdžios atstovai savo antipatiją Pietų Korėjos gamintojams pateikia viešai. Tarkim, pramonės ministras Arno Monteburas pareiškė, kad „Hyundai" ir „KIA" su prancūzų automobilių gamintojais konkuruoja pastariesiems nepriimtinomis dempingo sąlygomis. Jis pažymėjo, kad, esą, dirbtinai sumažinę kainas, korėjiečiai jau užvaldė didelę Europos naujų automobilių rinkos dalį.

Šiek tiek tiesos ministro žodžiuose yra. Iš paskutinės Europos automobilių gamintojų asociacijos ataskaitos matyti, kad „Hyundai" ir „KIA" tikrai sugebėjo gerokai padidinti Europoje parduodamų automobilių skaičių. Abu gamintojai per pusmetį pardavė daugiau negu 391 000 naujų automobilių. Tai net 17 proc. daugiau negu prieš metus. Bendra „KIA" ir „Hyundai" rinkos dalis Senajame Pasaulyje išaugo nuo 4,7 iki 5,9 proc. Jų konkurentai iš Prancūzijos tuo pat metu turėjo skaičiuoti nuostolius. Per pirmąjį pusmetį prancūzų gamintojų pardavimai sumažėjo apie 20 proc.

Šią sėkmę pastebi ir automobilių srities ekspertai, tik jie susiklosčiusią situaciją vertina kitaip. Pasak jų, korėjiečių pardavimai auga, nes jie tiksliai paskirsto lėšas ir, suvokę, ko reikia Europos pirkėjams, siūlo jų lūkesčius atitinkančius automobilius. Pastebima, kad smarkiai auga mažalitrių automobilių su dyzeliniais varikliais paklausa. Be to, ir „Hyundai", ir „KIA" įsitvirtina Europoje kurdamos nuosavas gamyklas ES šalių narių teritorijose. Valstybės gauna mokesčius, kuriamos naujos darbo vietos, o tai prisideda prie prekių ženklų populiarinimo.

Beje, tai ne pirmas viešas prancūzų valdininkų pasisakymas per kelis pastaruosius Prancūzijos automobilių pramonės nuosmukio metus. Praėjusią savaitę spaudoje pasirodė pranešimas, kad „Renault" išsigelbėjimo ieškos Afrikos žemyne. „Renault" viceprezidento Žano Kristofo Kiuglerio teigimu, Afrikos šalių rinka pastaraisiais metais vystosi labai sparčiai. Būtent todėl „Renault" turi paskubėti ir užsiimti vietą šiame augančios ekonomikos krašte, nes artimiausiu metu į jį turėtų patraukti ir kiti automobilių gamintojai. Tada kovoti dėl „vietos po saule" bus sudėtingiau.

Kaip rimtą argumentai Afrikos naudai Ž. K. Kiugleris pateikė tą faktą, jog Pietų Afrikos Respublikoje antrinės „Renault" įmonės „Dacia" automobiliai yra labai populiarūs ir jų pardavimai nuolat auga.

Apie ekspansiją į Afrikos rinką prancūzai ne tik kalba, bet ir labai rimtai jai ruošiasi. Daroma viskas, kad eksportas į šį kontinentą nenutrūktų ir šiemet „Renault" planuoja parduoti beveik 6 mln. naujų automobilių.

Gali būti, kad pastarasis žingsnis tikrai padės atsigauti Prancūzijos automobilių gamintojams, nes dėl pastarųjų metų nesėkmių specialistai linkę kaltinti ir... šalies vadovus. Atsakomybę už tai, kad kadaise galingi automobilių gamintojai dabar išgyvena ne pačius geriausius laikus, turėtų prisiimti ir šalies prezidentas.

Duisburgo Eseno universiteto Automobilių pramonės ekonomikos katedros profesoriaus Ferdinando Dudenhoferio teigimu, naujasis šalies vadovas Francas Holandesas nė neįsivaizduoja, kaip sukasi automobilių pramonė. Pasak profesoriaus, dabar šaliai vadovauja socialistas, apsėstas idėjos, kad žmonėms reikia tik gerų naujienų. Jis kišasi į privačių įmonių veiklą, draudžia atleisti darbuotojus, o mainais siūlo subsidijas. Deja, tokios priemonės negali išspręsti įsisenėjusių problemų. Jeigu po tokių veiksmų automobilių gamintojas „Peugeot" bankrutuos, kaltinti dėl to bus galima naująjį šalies prezidentą, įsitikinęs profesorius.

 

Parengta pagal užsienio spaudą

 

Autoreviu.lt informaciją atgaminti visuomenės informavimo priemonėse bei interneto tinklalapiuose be raštiško UAB "IKS" sutikimo draudžiama.

 

Komentarai (0)
Prisijunkite, kad galėtumėte komentuoti

Kokį automobilį rinktis: benzininį, dyzelinį ar hibridinį?

Kokio tipo varikliu varomo automobilio įsigijimas šiuo metu būtų ekonomiškai patraukliausias variantas.

Automobilių ekonomiškumas auga ne tik techninių duomenų lentelėse

Akivaizdu ir tai, jog nebeliko automobilių, neva turinčių neįtikėtinas 3 l / 100 km siekiančias sąnaudas.

Geriausi 2013 m. projektiniai modeliai

2013 m. baigėsi. Bet nelabai seniai, tad galima prisiminti

„Škoda Octavia“ - naujasis "Metų automobilis"

Pirmadienio vakarą sostinės „Litexpo" rūmuose ...

„Euro NCAP“ išbandė 11 naujų modelių saugumą

Europos organizacija „Euro NCAP" nelabai seniai

Automobiliui „Renault 6“ – 45 metai

2013 m. spalio mėn. sukako 45 metai nuo tos dienos, kai...

Trivietis elektromobilis „Nissan BladeGlider“

Išskirtinis pastarųjų metų automobilių parodų bruožas

Net patyrusiems patirties niekad nebūna per daug

Jau dvi savaitės kai vyksta Lietuvos „Metų automobilio 2014"

Nereikalingiausios modernių automobilių funkcijos

Daugelis moderniuose automobiliuose esančių funkcijų tikrai naudingos ir ...