Dienos žibintai visoms naujoms transporto priemonėms nuo 2011 m. kelių eismo saugumui užtikrinti
Atnaujinta: 2020-03-09
  • Arden_Jaguar_XJ_AJ14_Noble_Cat_-_Frontside_LED-Daylights
  • Arden_Jaguar_XKR_AJ20_Wild_Cat_MY2010_-_Front_side_LED-Daylights
  • automobiliai
  • pirma-lentele
  • antra_lentele
  • trecia_lentele
  • ketvirta_lentele

Norėdama padidinti kelių eismo saugumą, Europos Komisija nusprendė taikyti specialius dienos žibintus (angl. DRL - day time running lights, toliau DŽ) visose naujo tipo transporto priemonėse nuo 2011 metų. DŽ - specialūs žibintai, kurie automatiškai įsijungia užvedus variklį. Jie ypač padidina transporto priemonės matomumą kitiems eismo dalyviams ir naudoja mažiau energijos palyginus su esamais artimųjų šviesų priekiniais žibintais. Tose šalyse, kur dienos žibintų naudojimas jau privalomas, kelių eismo saugumo rezultatai labai teigiami.

Atlikti tyrimai rodo, kad dienos žibintų naudojimas svarbus kelių eismo saugumui. Visi eismo dalyviai, įskaitant pėsčiuosius, dviratininkus ir motociklininkus, gali aptikti, atpažinti ir nustatyti transporto priemones su DŽ geriau ir greičiau. Privalomojo DŽ naudojimo klausimas buvo svarstomas Europos Komisijos aukšto lygio darbo grupėje „Cars 21" („Konkurencingos automobilių pramonės reglamentavimo sistema 21-ajame amžiuje") kartu su aukščiausio lygio vadovais iš valstybių narių, pramonės ir nevyriausybinių organizacijų (NVO), kur gavo visų pritarimą. Direktyva, kuri buvo priimta 2008-09-24, numato, kad nuo 2011 m. vasario 7 d. visose naujo tipo keleiviniuose automobiliuose ir furgonuose turi būti įrengti DŽ. Krovininiuose automobiliuose ir autobusuose - nuo 2012 m. rugpjūčio mėnesio.

Transporto priemonėse DŽ įsijungia automatiškai, užvedus variklį. Tamsiu paros metu vairuotojas būtinai turi įjungti artimas šviesas, o DŽ turi automatiškai išsijungti.

Aplinkosaugos požiūriu, dieną veikiantys žibintai - efektyvus sprendimas, siekiant pagerinti transporto priemonių matomumą. Kadangi ši technologija skirta naudoti dieną, ji yra žymiai veiksmingesnė ir efektyvesnė negu esami apšvietimo prietaisai. Naudojant įprastus artimųjų šviesų žibintus suvartojama 25-30 proc. automobilio energijos. Naudojant DŽ šviesos diodų technologiją, energijos suvartojama iki 10 proc. mažiau.

2007 m. lapkričio mėnesį Europos Komisija teigiamai balsavo pasauliniame forume (Transporto priemonių Jungtinių Tautų Europos ekonominės komisijos derinimo Europai (UN / ECE) taisyklės) dėl DŽ. Siekiant išvengti skirtingų transporto priemonių reikalavimų, kurie pakenktų Europos piliečių poreikiams ir Europos pramonei, buvo priimtas sprendimas. Tai techninis pasiūlymas, kaip suderinti 76/756/EEB direktyvą su JT / EEK reglamentu Nr. 48 (IP/08/1061 ).

DŽ naudojimas automobiliuose, furgonuose ir sunkvežimiuose padaro juos matomus, o tai padidina saugumą keliuose. Tai bus teigiamas indėlis į mūsų bendrą tikslą - sumažinti žuvusiųjų skaičių Europos keliuose, mažinant taršą ir sunaudojamo kuro kiekį.

Saugumas

Dienos žibintai padeda išvengti 58 proc. nelaimingų atsitikimų ir sunkių sužalojimų*. Štai kodėl siūlome dienos žibintus - jie suteikia daugiau saugumo keliuose negu paprasti artimųjų šviesų žibintai.

DŽ yra daug efektyvesni negu įprasti artimųjų šviesų žibintai. Standartiniai artimųjų šviesų žibintai - geras pagalbininkas tamsiu paros metu.

Eismo dalyviai transporto priemones su DŽ pamato daug anksčiau.

*Pagal SWOV Institute atliktus tyrimus dėl Europos Sąjungos kelių eismo saugumo.

Mažesnės kuro sąnaudos

Kuro sąnaudos ženkliai sumažėja naudojant DŽ. Tai dar viena priežastis, įrodanti DŽ naudojimo privalumus lyginant su artimų šviesų žibintų naudojimu.

Pagal BAST (Vokietijos federalinis kelių institutas) tyrimų duomenis:


Ši lentelė rodo, kiek padidėja kuro sąnaudos litrais/ skirtingose transporto priemonėse naudojant skirtingus apšvietimo prietaisus.
Pirmas stulpelis (Passenger car Petrol) - keleiviniai automobiliai su benzininiu varikliu.
Antras stulpelis (Passenger car Diesel) - keleiviniai automobiliai su dyzeliniu varikliu.
Trečias stulpelis (Truck) - sunkvežimiai.

Pirma eilutė (Low beam during the day) - paprastų artimų šviesų žibintų naudojimas dienos metu.
Antra eilutė (Daytime running light with bulbs) - standartiniai dienos žibintai su kaitrinėmis lemputėmis.
Trečia eilutė (Daytime running light with LED) - dienos žibintai su šviesos diodais.

Sakykime, kad per metus nuvažiuosime 30 000 km. Lentelėje matome rezultatus:

Pirmas stulpelis (Passenger car Petrol) - keleiviniai automobiliai su benzininiu varikliu.
Antras stulpelis (Passenger car Diesel) - keleiviniai automobiliai su dyzeliniu varikliu.
Trečias stulpelis (Truck) - sunkvežimiai.

Pirma eilutė (Low beam during the day) - paprastų artimų šviesų žibintų naudojimas dienos metu:
Antra eilutė (Daytime running light with bulbs) - standartiniai dienos žibintai su kaitrinėmis lemputėmis.
Trečia eilutė (Daytime running light with LED) - dienos žibintai su diodinėmis lemputėmis;

Taigi matome, kad naudojant DŽ kuro ekonomija net 90 proc.

Standartinės kaitrinės lemputės galingumas 50-55 W, o šviesos diodo - 0,5 W. Įprastai viename LED dienos žibinte būna 4-5 šviesos diodai, iš viso 2,5 W, tai yra 22 kartus mažiau negu kaitrinė lemputė.
Sumažėja generatoriaus apkrova, atitinkamai suvartojama mažiau kuro, mažiau išmetama kenksmingų dujų į aplinką!

Išvada:

 Automobilis kelyje geriau matomas - sumažėja avarijų ir nelaimingų atsitikimų skaičius.
 Mažesnės kuro sąnaudos - mažinate išlaidas kurui.
 Mažiau išmetama kenksmingų dujų į aplinka - tausojate gamtą.*
 Ilgesnis kaitrinių arba Xenon lempučių tarnavimo laikas (dienos metu bus naudojami LED DŽ) - mažinate automobilio remonto išlaidas.
 Su DŽ jūsų automobilis atrodys gražiau bei moderniau.


*Kuro suvartojimo ir CO2 išmetimų lentelė pagal „Light, Sight, Initiative, 2008" duomenis:

Energijos suvartojimas pagal „Light, Sight, Initiative, 2008" duomenis:

 

Dienos žibintų DUK

1. Kas yra dienos žibintai?
Tai specialūs žibintai, pagaminti taikant LED (šviesos diodų) technologiją. DŽ skirti naudoti tik šviesiu paros metu. DŽ negali būti naudojami tamsiu paros metu, nes DŽ skirti atkreipti eismo dalyvių dėmesį, o ne apšviesti kelią.
2. Ar galima dienos žibintus naudoti kitose šalyse?
Taip, galima, nebent tos šalies įstatymai reglamentuoja, kad būtina naudoti tik artimųjų šviesų žibintus. Informaciją apie DŽ naudojimą rasite oficialiuose Europos Sąjungos leidiniuose, direktyvose (ECE R87) ir taisyklėse. Kai kuriose šalyse (pvz.: Vokietijoje, Prancūzijoje, Didžioje Britanijoje, Belgijoje ir kt.) rekomenduojama naudoti dienos žibintus.
3. Ar galima naudoti dienos žibintus Lietuvoje vietoj artimų šviesų žibintų šviesiuoju paros metu?
Taip, nes tai reglamentuojama Kelių eismo taisyklių XII skyriaus 102 punkte: „Šviesiuoju paros metu motorinių transporto priemonių, traktorių, savaeigių mašinų vairuotojai privalo važiuoti keliais su įjungtomis artimosiomis arba specialiai šiam metui skirtomis žibintų šviesomis."
4. Kaip rinktis kokybiškus dienos žibintus?
Įsidėmėkite, kad dienos žibintai turi būti sertifikuoti ir ženklinti pagal ES reikalavimus. DŽ turi būti visiškai atsparūs vandeniui ir nekenkti kitiems veikiantiems automobilio prietaisams (pvz., nekokybiški DŽ gali trukdyti automagnetolai, radijui).
5. Ar galima pačiam sumontuoti dienos žibintus?
Ne, nes DŽ montavimas yra dalinis automobilio perdarymas, kurį reglamentuoja ECE R87 direktyva. DŽ montuoti gali tik įmonės, turinčios reikiamą įrangą ir specialistus. DŽ montavimas turi būti vykdomas pagal Valstybinės kelių transporto inspekcijos patvirtintą įmonės standartą. Sumontavus DŽ, įmonės darbuotojas turi išduoti DŽ montavimą patvirtinantį dokumentą ir užklijuoti identifikacinį lipduką. DŽ montavimą patvirtinantį dokumentą reiks pateikti UAB „Tuvlita" darbuotojams per privalomąją automobilio techninę apžiūrą. Šio dokumento gali pareikalauti ir kelių policininkai.
6. Kokioms transporto priemonėms tinka dienos žibintai?
Dienos žibintai yra universalūs ir tinka bet kurioms transporto priemonėms. Kartais reikės specialių montavimo priedų.
7. Ar dienos žibintai naudojami šviesiuoju paros metu yra geresni negu artimųjų šviesų žibintai?
Taip, nes dienos žibintai buvo sukurti tam, kad automobilis būtų geriau matomas dienos metu. Artimųjų šviesų žibintai buvo sukurti tam, kad automobilis butų matomas tamsiu paros metu ir vairuotojui apšviestų kelią.
8. Kaip veikia dienos žibintai?
DŽ turi automatiškai įsijungti kartu su užvestu transporto priemonės varikliu. DŽ turi automatiškai išsijungti, kai įjungiamos stovėjimo (gabaritų) ar artimosios šviesos, taip pat tiesiog išjungus variklį.
9. Kaip ilgai veikia dienos žibintų lemputė?
Iki 10 000 valandų, kai naudojama šviesos diodų technologija.
10. Ar galima naudoti rūko žibintus vietoj dienos žibintų?
Tai buvo numatyta pereinamajame laikotarpyje kai kuriose šalyse. Tačiau, kalbant apie efektyvumą, šis sprendimas neatitinka DŽ naudojimo.
11. Ar galima naudoti dienos žibintus vietoj rūko žibintų?
Ne, nes dienos žibintai negali būti naudojami kaip aktyvus šviesos spindulys, kurį vairuotojas naudoja apšviesti kelią.
12. Kas įeina į DŽ komplektą?
DŽ komplekte turi būti montavimo laidai, jungiklis, saugiklis, tvirtinimo elementai ir valdymo blokas. Skirtinguose modeliuose valdymo blokai yra įmontuoti į dienos žibintų korpusą.

2010 m. sausio 27 d. Valstybinė kelių transporto inspekcija prie Susisiekimo ministerijos patvirtino UAB „Tercija" standartą „Dienos žibintų įrengimas motorinėse transporto priemonėse. Techniniai reikalavimai". Šis standartas UAB „Tercijai" suteikia teisę perdirbti motorines transporto priemones įmontuojant dienos žibintus. Sumontuotiems dienos žibintams išduodamas dokumentas (pažyma liudijimas) ir užklijuojamas lipdukas. Pažymą liudijimą reikės pateikti privalomos techninės apžiūros metu arba sustabdžius kelių policijai.

 

Komentarai (0)
Prisijunkite, kad galėtumėte komentuoti

Efektyvūs stabdžiai saugo slidžiame kelyje

Efek­ty­vūs stab­džiai rei­ka­lin­gi bet ku­riuo me­tų lai­ku, ta­čiau la­biau­siai - žie­mą

Apie automobilių variklių žvakes

Nors dyzelinių ir benzininių automobilių variklių žvakės

13 „Mitų griovėjų“ sugriautų automobilinių mitų

Laidą „Mitų griovėjai" žino beveik visi televizijos žiūrovai.

Lyginame: variatorius, robotizuota PD ir automatinė PD

Nesvarbu, pirksite naują ar naudotą automobilį, tikrai kils klausimas ...

Autoservise gali ir "nurengti"

Sunku būtų rasti vairuotoją, negirdėjusį nė vienos istorijos apie...

2011-ieji – perversmo automobilių pramonėje metai

Galima drąsiai teigti, kad 2011 m. įeis į automobilizmo istoriją.

Pasaulinės automobilių pramonės laukia nauja krizė?

Įvertinus tai, kad dauguma Japonijos gamyklų vis dar nedirba, klausimas tampa labai aktualus

Servisų meistrai tyko lengvatikių

Dalis automobilių remonto dirbtuvių meistrų sėkmingai įvaldė techniką, kaip pasipelnyti iš patiklių ir mažai ką apie mašinų remontą išmanančių žmonių.

Automobilių vagies prisipažinimas

Rusijos žiniasklaidoje pasirodė įdomus straipsnis, kurio autorius teigia gavęs interviu iš automobilių vagystėmis užsiimančio žmogaus.

Prenumeruokite mūsų naujienlaiškį: