Pirmtakai
„Dodge Stratus“ pirmtakas buvo automobilis „Spirit“, pirmą kartą pristatytas 1988 m. Šis modelis buvo parduodamas tik JAV, o Europoje apie jį beveik nieko nežinoma. „Spirit“ galėjo turėti 2,5 l 102 AG arba 3 l 143 AG variklį, JAV buvo ganėtinai populiarius.
1995 m. „Spirit“ gamyba buvo nutraukta. Jį pakeitė modelis „Stratus“. Pirmoji „Stratus“ karta turėjo tik sedano kėbulą ir 4 cilindrų 2 l 133 AG arba 2,4 l 152 AG variklius. Naudojant šio automobilio bazę taip pat buvo gaminami sedanai „Chrysler Cirrus“, Europoje žinomi kaip „Chrysler Stratus“ ir „Plymouth Brezze“, kabrioletai „Chrysler Sebring“ ir „Chrysler Convertible“.
2000 m. buvo pristatyta nauja „Dodge Stratus“ karta. Antros kartos „Stratus“ turėjo ne tik sedano, bet ir kupė kėbulą, o dviejų durų automobilis galėjo turėti ne tik 2,4 l 142/150 AG variklį, bet ir V6 3 l 201/203 AG. Į sedanus buvo montuojami 2,4 l 152 AG ir V6 2,7 l 203 AG varikliai. „Chrysler“ galėjo pirkėjams pasiūlyti net kabrioletą „Sebring“ su 2 l 141 AG varikliu.
Populiarus, nes mažas
Mūsų antrinėje rinkoje amerikietiškos mašinos nėra naujiena. Vienas populiaresnių – „Dodge Stratus“.Tai vienas mažesnių ir pigesnių bendrovės modelių. Tiesa, žodis „mažesnis“ šiuo atveju vartojamas su tam tikra išimtimi, nes Europoje „mažomis“ vadina mašinas iki 3,5 m ilgio, o už Atlanto tokiais automobiliais nelabai kas važinėja. Ten mėgsta „normalius“, didelius automobilius. Tarkim tas pats „Stratus“ yra 4855 mm ilgio, taigi ilgesnis už 5 BMW ar „Mercedes E-class“.
Kaip dažnai būna su amerikietiškais modeliais, „Dodge Stratus“ turi dvynį „Chrysler Sebring“. Pastarąjį automobilį galima parsivežti iš Europos, nes jie ten buvo oficialiai tiekiami. Nėra prasmės to daryti, nes jie bus brangesni už tiesiai iš Amerikos atgabenamus automobilius.
Priekinių žibintų trūkumai
Tradicinė daugelio amerikietiškų automobilių problema – priekiniai žibintai. Jie ir nauji šviečia silpnokai, o kai plastikiniai stiklai „pasipuošia“ įbrėžimais ir patamsėja, situacija tampa švelniai tariant liūdna. Būtent todėl rekomenduojama nusipirkus automobilį nepagailėti pinigų ir sumontuoti ksenoninius žibintus. Pigesnis variantas – optikos poliravimas, tačiau reikia žinoti, kad jį teks kartoti.
Variklio galios galimybės
Net pats kukliausias „Dodge Stratus“ turi 2,4 l 152 AG 4 cilindrų variklį. Tokios galios užtenka ir miestui, ir užmiesčiui, bet yra manančių, kad 4 cilindrų variklis amerikietiškam automobiliui netinka. Tokiems klientams „Dodge“ siūlo 2,7 l 203 AG V6 agregatą.
Jei ieškote kupė, rintis teks iš 2,4 l 142 ar 150 AG arba 3 l 201 ar 203 AG V6 variklių. Kartais rinkoje pasitaiko ir „europietiškų“ „Chrysler Sebring“ su 2 l 141 AG varikliu, tačiau pastarojo meistrai pirkti nerekomenduoja, nes jis nėra patikimas, o remontas kainuoja daug.
Labai populiarius yra 2,4 l variklis. Genda jis retai, meistrai moka jį remontuoti, atsarginės dalys nėra problema. Didžiausias pavojus 4 cilindrų varikliui – perkaitimas, tad aušinimo skysčio temperatūrą būtina atidžiai stebėti. Jei variklis perkaito arba tokį jį pirkote, teks keisti cilindrų bloko galvutės tarpinę. Jei tai nepadės, teks paišlaidauti galvutės remontui. Laimė, kitokių problemų 2,4 l variklis neturi. Po 200 000–250 000 km gali prireikti išsamaus remonto.
Patikimiausiu laikomas 2,7 l variklis, jo eksploatacinės išlaidos nėra didelės. Tai susiję ne tik su tuo, kad jis rečiau genda, bet ir su tuo, kad jis neturi KMP diržo, kurį kartu su skriemuliais tektų keisti kas 60 000 km. V6 variklyje naudojama labai tvirta grandinė, kuri išsitampo tik po 200 000–250 000 km, bet ją jau reikia skubiai keisti, nes galima sugadinti variklį.
Nerūpestingi savininkai – papildomos išlaidos
Pasak mechanikų, pagrindinė amerikietiškų mašinų, ypač pigesnių, problema – jų savininkai. Daugelis JAV gyventojų į mašinas žiūri kaip į gelžgalius, kuriais galima nesirūpinti. Būna, kad mašinos laiku nepereina techninės apžiūros, o keičiant tepalus supilami pigiausi mineraliniai. Todėl pasitaiko atvejų, kai amerikietiškų mašinų varikliai pradeda strigti po 150 000 km. Šiaip „Dodge Stratus“/„Chrysler Sebring“ variklio detalės nėra brangios, tačiau sugedus kuro siurbliui ar starteriui piniginę teks pakrapštyti.
Ką reikia žinoti apie automatinę pavarų dėžę
Nepaisant to, kad į „Dodge Stratus“/„Chrysler Sebring“ buvo montuojamos mechaninės pavarų dėžės, rasti tokią mašiną ganėtinai sudėtinga, nes JAV vairuotojų, norinčių perjunginėti pavaras, nėra daug. Deja, 4 pavarų APD nėra tobula: staigiau paspaudus akseleratorių, jaučiamas vėlavimas, o persijungiant pavaroms galima pajusti trukčiojimą. Kita vertus, APD – laiko patikrinta ir patikima. Pasak meistrų, jei važinėjama ramiai, PD tarnaus 300 000–400 000 km. Be to, šioms APD galima rasti nebrangių remonto komplektų, bet už darbą vis tiek teks pakloti nemažą sumą. Galima pasidžiaugti, kad PD bus visiškai atkurta, o panašus japoniškų ar europietiškų mašinų APD remontas kainuoja daugiau. Beje, kai pavarų dėžė pradeda ožiuotis, tai dar nereiškia, kad reikia skubiai ją remontuoti. Dažnai užtenka pakeisti vadinamąjį solenoidų bloką. Jei jaučiamas kietas persijungimas iš trečios į ketvirtą pavarą, paprastai užtenka perprogramuoti APD. Taip pat APD kas 30 000–40 000 km būtina keisti tepalus ir naudoti „Mopar“ kompanijos gaminius, nes kiti tepalai gali lengvai sugadinti transmisiją.
Pakaba – tvarkingiems miesto keliams
„Dodge Stratus“/„Chrysler Sebring“ pakaba tokia pat, kaip ir daugelio amerikietiškų mašinų. Ji nepritaikyta greitam važinėjimui vingiuotais keliais, tačiau puikiai tinka miestui ir net prastesniam kaimo keliukui. Pajusite, kokia ji patogi ir minkšta. Pakaba ganėtinai patikima, bet niekas nesako, kad amerikietiškos pakabos geriausios pasaulyje. Iki japoniškų analogų joms toloka, bet priklausančius 100 000–130 000 km tarnaus.
Modelio privalumai
Didelis šio modelio privalumas – paprasta konstrukcija, galimybė remontuoti ir nebrangios atsarginės dalys. Paprastai po 100 000 km „Dodge Stratus“/„Chrysler Sebring“ savininkams tenka keisti amortizatorius ir rutulines atramas, įvores ir stabilizatoriaus stovus. Taip pat po 100 000 km reiktų patikrinti stabdžius, nes trinkelių, tarnaujančių 20 000–40 000 km, tenka keisti priekinius diskus. Užpakaliniai stabdžiai – būgniniai.
Žinotina: detalių kaina labai priklauso nuo gamintojo. Tokioms paplitusioms mašinoms kaip „Dodge Stratus“/„Chrysler Sebring“ detales gamina ne viena bendrovė. Jei vienoje parduotuvėje kainos jums pasirodė per didelės, paieškokite kitos, kur, tikėtina, kainos bus mažesnės.
Jei mėgstate patogias dideles mašinas, bet jums nesvarbi salono apdaila, tai „Dodge Stratus“ arba „Chrysler Sebring“ jums puikiai tiks. Iš amerikietiškų mašinų antrinėje rinkoje šios yra lengvai įperkamos. Gal ir nėra idealiausios, tačiau eksploatacija nebrangi, o viduje lengvai telpa penki suaugę keleiviai.
„Dodge Stratus 2.0 16V“ techninės charakteristikos
KĖBULAS |
|
Kėbulo tipas |
sedanas |
Vietų skaičius |
5 |
Durų skaičius |
4 |
VARIKLIS |
|
Variklio tipas |
L4 |
Variklio tūris, cm3 |
1996 |
Galia AG/aps.min. |
132/6000 |
Sukimo momentas Nm/aps.min. |
175/5000 |
Maitinimo sistema |
Paskirstytas įpurškimas |
PRIEVADAS |
|
Varantys ratai |
Priekiniai |
Pavarų dėžė |
APD, 4 pavarų |
PAKABA |
|
Priekinė |
Dviguba skersinė svirtis, spyruoklė, |
Užpakalinė |
Dviguba skersinė svirtis, spyruoklė, |
STABDŽIAI |
|
Priekiniai |
Diskiniai |
Užpakaliniai |
Būgniniai |
KURAS |
|
Kuro tipas |
Benzinas, A 95 |
MATMENYS |
|
Ilgis, mm |
4725 |
Plotis, mm |
1804 |
Aukštis, mm |
1374 |
Ratų bazė, mm |
2743 |
Padangų dydis |
195 |
Leidžiama masė, kg |
1332 |
Bagažinės tūris, l |
445 |
Kuro bako tūris, l |
60 |
Parengta pagal užsienio spaudą
Nuotraukos iš http://constructeurs.photos.caradisiac.com
Laikas keisti turimą automobilį? Galite pasinaudoti nemokama autoreviu.lt skelbimų sistema. Tai tikrai nėra sudėtinga. Tiesiog reikia užsiregistruoti ir galite talpinti skelbimus.
„Nissan Micra ELLE“ – pažangiausia moters draugė
Stilinga, žavi ir mylinti didmiestį...
Savaitgalis su „Nissan Juke“ arba kaip aš dar labiau įsimylėjau šį žavų mažylį
Džiugu, kad autoreviu.lt bendravimas su ...
„Hyundai ix35“ – pažindinamės iš naujo
Labai pravartu po pertraukos vėl sėsti prie...
Įdomiausi kasdieniai modeliai iki 6 000 lt
Mūsų keliasi važinėja ganėtinai daug automobilių, tačiau
Tikriems vyrams
Ypatingus automobilius, tokius kaip...
„Renault Grand Scenic“
Trečiosios kartos „Renautl Grand Scenic" debiutavo ...
Lietuvis - vėl brangus pirkėjas
Vos prieš mėnesį besiderantys ir atidūs lietuviai automobilių turguose buvo nelaukiami pirkėja
Išnykę JAV automobilių prekių ženklai
2010-2011 m. nustojo egzistuoti keletas automobilių prekių ženklų.
Renkamės naudotą automobilį – kaip vėliau išvengti išlaidų
Taigi, ką reiktų atsiminti? Kiekvienas senas automobilis kadaise buvo naujas ir stovėjo salone.
„Kia Sorento“ (2002 - 2009) – svečias iš Korėjos
„Kia Sorento" rinkoje pasirodė 2002 m. ir iškart tapo...