Du automobiliai viename – „Volvo Duett“ sukanka 60 metų
Atnaujinta: 2020-03-09
  • 5684_1_5
  • 5702_1_5
  • 49551_1_5
  • 5683_1_5__Large_

2013 m. liepos 4 d. „Volvo Duett" sukanka 60 metų - „Volvo" pirmąjam serijiniam universalui, pradėjusiam garbingas bendrovės universalų gamybos tradicijas.

Kompaktinis PV444 pirmą kartą parodytas 1944 m. Tai buvo automobilis, kuris „Volvo" transformavo iš vietinės reikšmės mašinų gamintojo į gerbiamą tarptautinės rinkos žaidėją.

Pradėtas gaminti 1947 m. ir tuo pačiu metu tampa aišku, kad ne tik lengvieji automobiliai turi paklausą, bet ir įvairiems poreikiams skirtos nedidelės komercinės klasės mašinos.

„Volvo" tuo metu neturėjo ką pasiūlyti, nes PV444 turėjo unitarinę konstrukciją ir jį nebuvo lengvą gaminti.

Komercinė PV versija privalėjo turėti lengvą, bet stiprų važiuoklės rėmą.

Tokios versijos gamyba pradėta 1949 m. vasarą. Pagal dydį ir kainą ji buvo panaši į PV444, taip pat ir išvaizda, nes buvo „pasiskolinti" priekiniai sparnai ir variklio gaubtas.

Tačiau 445 skyrėsi nuo 444 apdailos grotelėmis. Keliamoji galia buvo šiek tiek didesnė kaip 500 kg, priklausomai nuo kėbulo versijos. Tie kas kasdien naudojosi 445, netrukus sužinojo, kad automobilis pakelia daugiau, nei oficialiai buvo leidžiama.

Visiškas miestietis

Mažas 1,4 l, 40 AG variklis su vienu velenėliu turėjo pakankamai galios efektyviai važinėti miesto eismo sąlygomis. Pavarų dėžė leido greitai įsibėgėti, bet automobilis dėl to buvo triukšmingas.

445-as modelis konstruotas ant važiuoklės, už vairuotojo sėdynės kėbulo nebuvo. Todėl Švedijoje darbavosi daugiau kaip 30 skirtingų kėbulų gamybos bendrovių, naudojųsių „Volvo" važiuoklę. Dauguma tokių automobilių buvo furgonai arba pikapai, konstruktiškai paprasti, iš plieno pagamintų kėbulų - nedaug.

Šių automobilių salonas labiau praktiškas ir funkcionalus, nei komfortiškas. Vienas svarbiausių dalykų - žemos grindys. Jos įtiko visiems šio modelio vairuotojams, pirkusiems automobilį darbui.

Po kelerių metų 445-to modelio važiuoklių gamybos „Volvo" suprato, kad jų tvirtumas neversdavo pirkėjų keistį seną automobilį į naują - jie buvo tiesiog geri. 1952 m. pradžioje „Volvo" turėjo 1.500 ilgai neparduotų 445-o modelio mašinų, stovinčiu ne gamyklos teritorijoje. Tai suerzino Assarą Gabrielssoną, „Volvo" prezidentą. Be to, vis daugiau automobilių gamintojų pradėjo siūlyti savo gamybos furgonus ir universalus, tad kėbulų gamintojai sulaukė sunkių laikų.

„Sukurk nuosavą furgoną"

Sukdamasis iš esamos padėties „Volvo" prezidentas sugalvojo šūkį: „Sukurk nuosavą furgoną". Ir taip gimė „Volvo Duett", pirmasis universlas „Volvo" gamoje. Jaunas inžinierius Erikas Skoogas ir maža jo komanda iš karto pradėjo dirbti. Jie ant 445-jo važiuoklės sukūrė universalo kėbulą, kuris tiko ir žmonėms, ir prekėms vežti. Užsisakęs būtinų įrankių po mažiau kaip 15 mėnesių - 1953 m. liepos 4 d. - pirmąjį „Volvo Duett" pristatė svarbiausiam klientui - prezidentui Assarui Gabrielssonui.

Dauguma „Duett" gamybos darbų buvo atliekama „Volvo" gamykloje Olofstrome, o galutinis montavimas Geteborge.

Su „Duett" atsiradimu "Volvo" galėjo pasiūlyti tiek komercinius furgonus, tiek ir daugiau prabangos šeimyniniam naudojimui, o ne vien tik verslo tikslams. Tad „Duett" turėjo dvejopą paskirtį - darbinei savaitei ir šeimos savaitgaliui. Iš to ir kilo jo pavadinimas - „Duett", tai yra, du viename.

Kaip ir jo pirmtakas, „Duett" galėjo būti tiekiamas tik kaip važiuoklė, tačiau tai darėsi vis retesniais atvejais.

Praktiškas ir erdvus, su arba be galinių langų, galėjo atlikinėti ir mažojo, ir vidutinio transporto funkcijas. Tai buvo puikus pasirinkimas smulkiajam verslui.

Gaminta šios versijos: važiuoklės, universalo, furgono, keleivinė ir „210 Duett".

„Duett" tapo savo paties gyvenimo legenda, šiandien yra vienas iš populiariausių bei labiausiai ieškomų entuziastų ir kolekcininkų.

Paskutinis rėminis  "Volvo"

Prie pirmųjų „Duett" buvo pridedamos raidės, žyminčios kėbulo tipą ir apdailos lygį. 1960 m. prekyboje pasirodė kruopščiai atnaujintas modelis, su vientisu priekiniu stiklu ir 4 laipsnių mechanine pavarų dėže, pakeistas ir jo pavadinimas į 210. Dar po dviejų metų 210-is gavo B18 variklį. „Duett" tapo paskutiniu rėminiu „Volvo" modeliu. Nepaisant visų techninių keitimų, jis per visą gyvavimą išsaugojo savo pirminę išvaizdą.

Švedijoje 1969 m. įsigaliojus naujiems, griežtesniems saugos reikalavimams, „Volvo", suprato, kad „Duett" nepraeis bandymų. Tai ir paskatino nutraukti jo gamybą.

Paskutinis automobilis su kėbulo numeriu 97.299 eksponuojamas „Volvo" muziejuje.

Priskaičius ir atskiras važiuokles, iš viso pagaminta 101.492 „Duett".

Nutraukus „Duett" gamybą „Volvo" pasiūlė du kitus universalus: „220 Amazon" ir 145.


Komentarai (0)
Prisijunkite, kad galėtumėte komentuoti

Šeimos elektromobilis: pasirinkimas nedidelis, tačiau kokybiškas

Naujų elektromobilių pasiūla sparčiai plečiasi, tačiau elektra varomos transporto priemonės besidairantiems žmonėms neretai tenka ieškoti kompromisų.

Nauji „Audi S3 Sportback“ ir „S3 Limousine“

Daugiau greičio, daugiau galios, daugiau važiavimo malonumo

Kokį automobilį rinktis: benzininį, dyzelinį ar hibridinį?

Kokio tipo varikliu varomo automobilio įsigijimas šiuo metu būtų ekonomiškai patraukliausias variantas.

Automobilių ekonomiškumas auga ne tik techninių duomenų lentelėse

Akivaizdu ir tai, jog nebeliko automobilių, neva turinčių neįtikėtinas 3 l / 100 km siekiančias sąnaudas.

Geriausi 2013 m. projektiniai modeliai

2013 m. baigėsi. Bet nelabai seniai, tad galima prisiminti

„Škoda Octavia“ - naujasis "Metų automobilis"

Pirmadienio vakarą sostinės „Litexpo" rūmuose ...

„Euro NCAP“ išbandė 11 naujų modelių saugumą

Europos organizacija „Euro NCAP" nelabai seniai

Automobiliui „Renault 6“ – 45 metai

2013 m. spalio mėn. sukako 45 metai nuo tos dienos, kai...

Trivietis elektromobilis „Nissan BladeGlider“

Išskirtinis pastarųjų metų automobilių parodų bruožas

Net patyrusiems patirties niekad nebūna per daug

Jau dvi savaitės kai vyksta Lietuvos „Metų automobilio 2014"

Prenumeruokite mūsų naujienlaiškį: