Nelaimingi atsitikimai susiję su dviratininkais didžiausią pavojų kelia būtent jiems, nepriklausomai nuo įvykio kaltininko. Susidūrimai su sunkvežimiais yra ypač pavojingi. Praėjusiais metais Lietuvoje buvo sužeisti 352 dviratininkai, 26 - žuvo.*
Kiti eismo dalyviai, dažniausiai lengvųjų automobilių vairuotojai, sukelia daugumą su dviratininkais susijusių nelaimingų atsitikimų. Susidūrimo su didelių gabaritų automobiliais pasekmės yra skaudžiausios. „Dėl savo svorio, dydžio ir greičio sunkvežimiai kelia ypatingą pavojų dviračiu važiuojantiems žmonėms. Susidūrimas gali ir neįvykti, tačiau greitai važiuojančio sunkvežimio sukeltas stiprus vėjo gūsis dviratininkui yra pavojingas", - perspėja „Renault" vairavimo mokyklos direktorius. „Dėl šios priežasties didelių gabaritų automobilius vairuojantys asmenys lenkdami dviratininką turi būti ypač atsargūs ir išlaikyti didesnį atstumą."
Ypatingas pavojus dviratininkui iškyla tuomet, kai šalia esantis didelis automobilis suka į dešinę. Vairuotojas gali nepastebėti toje pačioje eismo juostoje greta važiuojančio dviratininko, nes dalis prie pat automobilio ir zona esanti šalia dešinės pusės priekio yra aklojoje zonoje. Nyderlanduose beveik trečdalis sunkiomis traumomis pasibaigiančių nelaimingų atsitikimų, kurių dalyviais yra sunkvežimių vairuotojai ir dviratininkai įvyksta dėl aklosios zonos, kai yra sukama į dešinę pusę.**
Verta prisiminti, kad sukant į dešinę pusę sunkvežimis iš pradžių gali priartėti prie kairiosios juostos pusės ir sudaryti didelį tarpą iki šaligatvio. Tačiau manevro metu sunkvežimis vėl prie jo priartėja. Toje vietoje esančiam dviratininkui gresia didelis pavojus.
Patarimai dviratininkams:
• Prisiminkite, kad vairuotojas gali jūsų nematyti.
• Venkite važiavimo šalia sunkvežimių - ypač šalia sankryžų, net jei atstumas tarp šaligatvio ir automobilio yra didelis.
• Būkite atsargūs, nes net ir nerodantis posūkio signalo automobilis gali staiga atlikti manevrą.
• Kai laukiate tuščioje sankryžoje ir toje pačioje juostoje greta sustoja sunkvežimis, leiskite jam važiuoti pirmam, kad būtumėte tikri ar bus važiuojama tiesiai, ar sukama.
* http://www.lra.lt
**Šaltinis: Europos dviratininkų federacija (angl. European Cyclists Federation)
7 patarimai, kaip keliuose jaustis saugiu už motociklo vairo
Lietuvoje už motociklo vairo dažniausiai sėda 40-44 metų didžiųjų miestų gyventojai
Kaip išsirinkti dviratį internetu?
Kaip išsirinkti ir kodėl yra patartina rinktis dviratį internetu. Patarimai bei gairės, kuriomis vadovaujantis taps lengviau išsirinkti sau tinkamiausią dviračio variantą.
Kaip išsirinkti dviratį?
Kokį dviratį pirkti, koks dviratis tinkamiausias Jūsų pomėgiui, pagal ką rinktis dviratį, svarbios dviračio dalys
Kad važiavimas dviračiu netaptų kančia: dažniausios traumos ir kaip jų išvengti
Dažniausiai pasitaikančios lėtinės dviratininkų traumos
Taisyklės, kurias privalo žinoti kiekvienas dviratininkas
Dviratininkai yra lygiateisiai eismo dalyviai, keliuose turintys teises ir pareigas bei privalantys laikytis kelių eismo taisyklių
Atviras laiškas – Dėl motociklų „modelinių metų“ žymėjimo motorinių transporto priemonių registracijos liudijimuose
Motociklų savininkams problemos kyla pirmą kartą Lietuvos Respublikoje registruojant ...
Speciali dviratininkų apranga – tarsi jų antra oda
Plintant dviračių kultūrai Lietuvoje kaip ant mielių auga ir...
Didžiausi ir skaudžiausi pavojai tyko vasarą
Tiek Vilniuje, tiek kituose šalies miestuose dviračių transporto priemonių pastebimai daugėja...
„Hyosung“ motoroleriai – madingas vasaros akcentas
Už lango, kad ir ne kalendorinė, bet jau vasara.
Naujienos ALT 2013 parodoje
Prabėgusį savaitgalį Vilniuje, „Litexpo" parodų centre šurmuliavo... (Papildyta)