„EBS, ETC, HAS, ACC“ ir kiti...
Atnaujinta: 2020-03-09
  • DSC08565

Tiek naujų, tiek naudotų automobilių pirkėjus, sąlyginai, galima suskirstyti į dvi kategorijas. Vieniems reikia „visų privalumų", kitiems jų visai nereikia. Galima spėti, kad tie pirkėjai, kurie atsisako papildomos įrangos, elgiasi taip nežinodami, ką modernios sistemos duoda tiek automobiliui, tiek ir jo vairuotojui. Taigi, dar kartą pasikalbėkime apie modernias automobilines sistemas.

Pirma kategorija - būtinos

ABS (Antilock Brake System) - Stabdžių antiblokavimo sistema

Šią sistemą šiandien turi absoliuti dauguma automobilių, tačiau tikrai ne visi vairuotojai žino, ką ji „veikia" jų transporto priemonėje. Ši sistema saugo stabdžius nuo užsiblokavimo. Tarkim jūs staigiai stabdote norėdami apvažiuoti netikėtai atsiradusią kliūtį. ABS sistema apsaugos nuo nekontroliuojamo slydimo ir užtikrins, kad automobilis liktų valdomas.

Nors kalbama, kad ji reikalinga tik „žaliems" vairuotojams, tačiau keliai, ypač žiemą, yra tokie nenuspėjami, kad ji padeda ir saugo visus.


EBD (Electronic Brake Force Distribution) - Elektroninė stabdžių jėgos paskirstymo sistema

Užtikrina, kad visi automobilio ratai stabdytų vienodai. Jeigu automobilio ratams tenka skirtinga apkrova, EBD užtikrins, kad visi ratai stabdys vienodai efektyviai, o mašina liks valdoma.

EBS (Electronic Braking System) - Ekstrinio stabdžio sustiprinimo sistema

Užtikrina maksimalų automobilio lėtėjimą. Jeigu esant ekstremaliai situacijai vairuotojas stabdo per silpnai, EBS užtikrins, kad automobilis stabdytų maksimaliai efektyviai.

Ši sistema daugiausia naudos duos jauniems vairuotojams arba vairuojančioms merginoms, kurios pavojingoje situacijoje gali sutrikti ir per silpnai paspausti stabdžių paminą.

ESP (Electronic Stability Programme) - Dinaminės stabilizacijos sistema

Išlaiko vairuotojo numatytą judėjimo trajektoriją. Jeigu ESP pajus, kad nukrypstama nuo numatytos trajektorijos, tai savarankiškai ištaisys padėti mažindama sukimo momentą. Jei automobilis turi Automatinę pavarų dėžę, bus įjungta žemesnė pavara, jei MPD - pristabdyti reikiami ratai.

Vėlgi sklinda kalbos, kad ši sistema trukdo „patyrusiems" vairuotojams „mėgautis važiavimu". Būtent todėl daugelyje modelių numatyta galimybė išjungti ESP. Visgi eismo įvykių suvestinės šią nuomonę aiškiai paneigia. ESP reikalinga ne tik „žaliam" ir daug klaidų prie vairo darančiam, tačiau ir patyrusiam, bet norinčiam važiuoti saugiai, vairuotojui.


Antra kategorija - Naudingos

ETC (Electronic Traction Control) - nuo ratų prasisukimo sauganti sistema

Užtikrina, kad ratai neprasisuks greitėjant arba važiuojant slidžia danga. Jeigu ETC pajus, kad kuris nors ratas prasisuka, tai automatiškai jį „sulėtins" ir padidins kitų varančių ratų sukimo momentą.

Ši sistema ypač naudinga užpakalinius arba visus keturis varančius ratus turintiems modeliams, bei priekiniais ratais varomiems automobiliams su galingais varikliais.

HAH (Handbrake with Automatic Hold) - Automatinis stovėjimo stabdis

Opcija, galima daugelyje modernių automobilių, tačiau vieningos nuomonės ar ji labai būtina nėra. Automatinis stabdis įsijungia automobiliui sustojus ir išsijungia pradedant judėti. Žinoma, palikta galimybė jį įjungti ir išjungti savarankiškai. Sistema labai padeda pajudėti į įkalnę.

Ši sistema ypač praverčia „žaliems" arba į kalniuką  nemokantiems pajudėti vairuotojams.

HAS (Hill Start Assist) - Kilimo į kalną kontrolės sistema

Prilaiko automobilį kai vairuotojas jau atleido stabdžių paminą, bet dar nepaspaudė akceleratoriaus.

Ypač naudinga jauniems ar pirmą kartą į kalnus vykstantiems vairuotojams.

HDC (Hill Descent Control) - Nusileidimo nuo kalno kontrolės sistema

Kontroliuoja automobilį stačiose nuokalnėse. Jeigu automobilis pradeda neplanuotai greitėti, HDC jį pristabdo tam naudodama variklio pajėgumus.

Naudinga dažnai į bekelias sukančių visureigių vairuotojams. Bekelėje ji padės saugiai nusileisti nuo stačių skardžių.

RSC (Roll Stability Control) - Nuo apsivertimo sauganti sistema

Suveikia staigiai manevruojant, kai automobilis pavojingai palinksta. Jeigu RSC pajus artėjantį apsivertimą, ji sumažins variklio galią ir pristabdys atitinkamus ratus.

Naudinga visureigių ir vienatūrių su aukštu svorio centru savininkams.

ACC (Adaptive Cruise Control) - Adaptyvinė kruiz kontrolė

Palaiko ne tik nuolatinį nustatytą greitį, bet ir saugų atstumą iki priešais važiuojančio automobilio. Jeigu ACC užfiksuos pavojų, tai savarankiškai sumažins greitį ir vėl jį padidins, kai kliūtis bus apvažiuota. Tai - sena, gerai pažįstama kelionės kontrolė su papildomomis galimybėmis.

Ji labai naudinga ilgus atstumus įveikiantiems vairuotojams.

Taigi, trumpai dabar naudojamas sistemas būtų galima apibūdinti taip. Tikimės, kad šios žinios padės jums lengviau apsispręsti renkantis „papildomas opcijas". Nepamirškite, kad svarbiausia - saugumas, tačiau neverta pirkti visko iš eilės. Pagalvokite, kokiais keliais ir kur dažniausiai važinėsite ir pagal tai „komplektuokite" savo automobilį arba rinkitės atitinkamai sukomplektuotą.

Parengta pagal užsienio spaudą

Autoreviu.lt informaciją atgaminti visuomenės informavimo priemonėse bei interneto tinklalapiuose be raštiško UAB "IKS" sutikimo draudžiama.

Komentarai (0)
Prisijunkite, kad galėtumėte komentuoti

Kokį automobilį rinktis: benzininį, dyzelinį ar hibridinį?

Kokio tipo varikliu varomo automobilio įsigijimas šiuo metu būtų ekonomiškai patraukliausias variantas.

Automobilių ekonomiškumas auga ne tik techninių duomenų lentelėse

Akivaizdu ir tai, jog nebeliko automobilių, neva turinčių neįtikėtinas 3 l / 100 km siekiančias sąnaudas.

Geriausi 2013 m. projektiniai modeliai

2013 m. baigėsi. Bet nelabai seniai, tad galima prisiminti

„Škoda Octavia“ - naujasis "Metų automobilis"

Pirmadienio vakarą sostinės „Litexpo" rūmuose ...

„Euro NCAP“ išbandė 11 naujų modelių saugumą

Europos organizacija „Euro NCAP" nelabai seniai

Automobiliui „Renault 6“ – 45 metai

2013 m. spalio mėn. sukako 45 metai nuo tos dienos, kai...

Trivietis elektromobilis „Nissan BladeGlider“

Išskirtinis pastarųjų metų automobilių parodų bruožas

Net patyrusiems patirties niekad nebūna per daug

Jau dvi savaitės kai vyksta Lietuvos „Metų automobilio 2014"

Nereikalingiausios modernių automobilių funkcijos

Daugelis moderniuose automobiliuose esančių funkcijų tikrai naudingos ir ...