Ekoekspedicijos „Honda Civic“ nugalėtojai nustebino patys save
Atnaujinta: 2020-03-09
  • Honda_I_ZoliapjovesIlgesys_Andrius_Rytis__Large_
  • Honda_II_SaintLiter_Albinas_Nerijus__Large_
  • Honda_III_8000RPM_Linas_Arturas__Large_
  • HondaExpedition_7day_1__Large_
  • HondaExpedition_7day_2__Large_
  • HondaExpedition_7day_3__Large_
  • HondaExpedition_7day_4__Large_
  • HondaExpedition_7day_5__Large_
  • HondaExpedition_7day_6__Large_
  • HondaExpedition_7day_7__Large_

Gegužės 13  d. vakare „HONDA CIVIC ekspedition Eco Drive Challenge 2012" dalyviai, įveikę apie puspenkto tūkstančio kilometrų, finišavo Vilniuje, prie "Nippon Auto" HONDA automobilių salono, iš kur praėjusį pirmadienį ir pradėjo savo kelionę. Ekspedicijos laimėtojai, Andrius Kriščiūnas ir Rytis Markevičius, savo ekipažą pavadinę romantišku „Žoliapjovės ilgesys" vardu, sunkiai galėjo patikėti savo pasiektu rezultatu - jų šios kelionės vidutinės degalų sąnaudos tėra 4,37 l/100 km.

Į neįprastą ekožygį 7 vienodais „Honda Civic" automobiliais su benzininiu 1,8 l darbinio tūrio varikliu ir automatine pavarų dėže leidosi 14 "Honda" tūkstantinės atrankos dalyvių. Ir nei vienas šios neįprastai ilgos ekonominio vairavimo ekspedicijos atstovas neįsivaizdavo, kaip susiklostys ši savotiška jų gyvenimo "avantiūra". Net penki iš septynių ekipažų pagerino neseniai tokiame pačiame žygyje dalyvavusių latvių geriausią rezultatą - 4,73 l/100 km.

Kova tarp ekipažų užvirė nuo pat pirmos dienos. Pirmąją ir trečiąją vietas užėmusių ekipažų, kurių kiekvienas nuvažiavo daugiau, kaip po 4400 km, visos kelionės degalų sąnaudos tesiskiria vos 1,8 l - laimėtojai iš viso kelionėje sudegino 193,1 l benzino, o trečiosios vietos rezultatas 196,3 l.

Septynios ilgos dienos, kasdien po 300-800 km, šešios šalys, nuolat besikeičiantis landšaftas ir... vos 60-70 km/h greitis... Kelias, žemėlapiai, navigacijos prietaisai ir žymos privalomuosiuose punktuose... Nuolatinis automobilio kompiuterio duomenų sekimas... Nuolatinis konkurentų veiksmų stebėjimas - kas ką veiksmingo sužinojo ar išmoko? Kaip keisti vairavimo taktiką? Automobilis, viešbutis, automobilis, viešbutis... Ir visą laiką šalia - žmogus, kuris iki tol buvo visai nepažįstamas... O nuo šiol - daugeliui artimas draugas.

Daugiausia iš visų ekipažų - net keturis kartus - tapę dienos laimėtojais, ekipažo „Žoliapjovės ilgesys" nariai Andrius ir Rytis šioje kelionėje gerokai nustebino pirmiausia patys save. Rytis dar prieš išvykstant minėjo, jog nuolat vairuoja tik daug degalų sunaudojančias transporto priemones. Po kelionės jis ypač pabrėžė ekipažo komandinį darbą ir džiaugėsi, jog jo bendražygiu tapo būtent Andrius, su kuriuo vairavo pakaitomis. Anot Ryčio Markevičiaus,  „tokiame žygyje šturmano vaidmuo yra ne mažiau svarbus, kaip vairuotojo": teisingai suplanuotas maršrutas, kaip ir komandos draugo koja ant akseleratoriaus pedalo, taupo kiekvieną svarbų degalų lašą.

Antrąją vietą užėmusio ekipažo „Saint Liter" nariai Albinas Aleksiejūnas ir Nerijus Kiseliovas paskutiniąją kelionės dieną buvo ypač užsidegę, nes jautė, kad jau turi pagrindo pasiekti labai aukštą rezultatą. Po pirmojo ekspedicijos etapo likę paskutinėje septintoje vietoje, finalinį, septintą, etapą baigė pirmi! Nerijus tai pakomentavo taip: "šiandien panaudojom viską, ko išmokom per visas šias dienas, taigi didžiąją šio paskutiniojo etapo dalį mūsų automobilio borto kompiuteris rodė, jog važiuojam vos su 3,9 l/100 km sąnaudom. Šiandien tikėjomės ypač gerų rezultatų". Vidutinės šio ekipažo visos kelionės degalų sąnaudos labai artimos ekspedicijos nugalėtojams - vos 4,41 km/100 km.

Ekspedicijos trečiojoje vietoje - turbūt geriausiai jai pasirengęs ir daugiausiai ekovairavimo patirties turintis ekipažas „800 RPM" (Artūras Žukas ir Linas Butkus), iš kurių antrąją vietą tiesiog vos per 0,02 l/100 km paskutiniajame etape „atėmė" „Saint Liter" komanda. Abu „800 RPM" nariai yra dažni ekoralių dalyviai, tad jie bene vieninteliai tikrai žinojo, su kokiais iššūkiais teks susidurti. Tačiau, kaip kartais sakoma „sekasi naujokams", taip šįkart ir atsitiko - matyt, kažkur ekipažas pergudravo pats save... Tačiau niekad entuziazmo neprarandantis Linas į klausimą, ar pakartotų šį nelengvą žygį, atsakė: „taip, tikrai, tik dar ne rytoj, ir ne poryt..."

Geros nuotaikos nuovargis neužtemdė ir „Honda Civic" ekspedicijos dalyvėms moterims. Ketvirtoje, jau nebe prizinėje,  vietoje likusio ekipažo „Santa's Little Helpers" narė Asta Pranaitytė sakė, jog jai labai rūpi ir savo automobiliu pamėginti važiuoti ekonomiškai. O dėl labai permainingo važiavimo šiek tiek nuo jų atsilikęs „High Heeled Honda" moteriškas ekipažas po finišo tiesiog tryško entuziazmu. Gentrūna Gabartienė sakė: „noriu nusiprausti, pasikeisti drabužius ir - vėl į ekspediciją!". O jos bendrakeleivė Neringa Jonaitytė pridūrė: "Mes jau jaučiamės laimėję!"

Tikra tiesa: neįprasta ekspedicija baigėsi, tačiau visi jos dalyviai laimėjo svarbiausią prizą - tuziną naujų draugų ir neįkainojamą patirtį, kurios jau niekaip nebeištrinsi. Nebeištrins jos net ir autosportininkas, „Racer Team" ekipažo narys Andrius Firantas, tuoj po finišo prigludęs prie savo vairuojamo sportinio Honda S2000, su kuriuo vos prieš porą dienų iki ekožygio starto puikiai pasirodė „Fast Lap" lenktynėse Kačerginėje, ir ištaręs: „Kaip gerai, kad man nereikia taupyti jo degalų..."

„Honda Civic" ekspedicija tapo tikru iššūkiu visiems be išimties jos dalyviams, o pasiekti rezultatai tik patvirtino, jog ekonomiškai vairuoti gali kiekvienas.

 

Komentarai (0)
Prisijunkite, kad galėtumėte komentuoti

Šeimos elektromobilis: pasirinkimas nedidelis, tačiau kokybiškas

Naujų elektromobilių pasiūla sparčiai plečiasi, tačiau elektra varomos transporto priemonės besidairantiems žmonėms neretai tenka ieškoti kompromisų.

Nauji „Audi S3 Sportback“ ir „S3 Limousine“

Daugiau greičio, daugiau galios, daugiau važiavimo malonumo

Kokį automobilį rinktis: benzininį, dyzelinį ar hibridinį?

Kokio tipo varikliu varomo automobilio įsigijimas šiuo metu būtų ekonomiškai patraukliausias variantas.

Automobilių ekonomiškumas auga ne tik techninių duomenų lentelėse

Akivaizdu ir tai, jog nebeliko automobilių, neva turinčių neįtikėtinas 3 l / 100 km siekiančias sąnaudas.

Geriausi 2013 m. projektiniai modeliai

2013 m. baigėsi. Bet nelabai seniai, tad galima prisiminti

„Škoda Octavia“ - naujasis "Metų automobilis"

Pirmadienio vakarą sostinės „Litexpo" rūmuose ...

„Euro NCAP“ išbandė 11 naujų modelių saugumą

Europos organizacija „Euro NCAP" nelabai seniai

Automobiliui „Renault 6“ – 45 metai

2013 m. spalio mėn. sukako 45 metai nuo tos dienos, kai...

Trivietis elektromobilis „Nissan BladeGlider“

Išskirtinis pastarųjų metų automobilių parodų bruožas

Net patyrusiems patirties niekad nebūna per daug

Jau dvi savaitės kai vyksta Lietuvos „Metų automobilio 2014"