Elektra varomas supermini automobilis
Atnaujinta: 2020-03-09
  • Renault_44597_global_en__Small_
  • Renault_44603_global_en__Small_
  • Renault_44608_global_en__Small_
  • Renault_44610_global_en__Small_
  • Renault_44611_global_en__Small_

„Renault ZOE" skelbia naujos eros pradžią, nes elektromobiliai tampa prieinami kiekvienam. Tai svarbus žingsnis automobilių pramonei ir „Renault" kompanijai. Per 115 gyvavimo metų šis prekės ženklas patvirtino gebėjimą kurti prieinamas naujas technologijas. „ZOE" modelis simbolizuoja „Renault" strateginį planą „Drive the change" bei naujo „Renault Z.E." asortimento pradžią. Modelis buvo kuriamas remiantis „Renault" patirtimi elektromobilių gamyboje, todėl jis pasižymi kompaktišku ir patraukliu dizainu bei prieinama kaina. Prieš pradedant šio modelio prekybą 2013 -aisias, 2012 m. pradžioje „Renault ZOE" buvo pristatytas Ženevos automobilių parodoje, o Prancūzijoje juo pradėta prekiauti jau 2012-ųjų pabaigoje. Kitose Europos šalyse automobilis pasirodys 2013-2014 metais.

„ZOE" KŪRIMO PRADŽIA

Tik elektra varomas „Renault ZOE" yra dailių, aptakių linijų supermini automobilis. Originalus automobilio priekis suteikia patrauklią išvaizdą, o prekės ženklui - naują tapatybę. Mėlynas logotipas, priekiniai žibintai ir tamsinti langai sukuria „ZOE" tikro elektromobilio įvaizdį, o salono vidaus apdaila pasižymi aukšta kokybe ir patogumu.

2008-ųjų pabaigoje prasidėjusios dizaino paieškos

2008 m. sausio pabaigoje Davoso forume Carlosas Ghosnas paskelbė apie „Renault" tikslą pradėti prekybą keturiais elektromobilių modeliais. Pirmasis projektas X10 - masinei prekybai skirtas supermini elektromobilis. Automobilio dizainas išrinktas konkurso būdu. Direktyvose, kurios buvo pateiktos 2009-ųjų sausio 21 dieną, nurodyta, kad dizainas turi būti: „novatoriškas, simpatiškas ir atspindintis patikimumą".

„ZOE" - išskirtinis automobilis

Pirmieji kūrybiniai pasiūlymai buvo itin radikalūs. Projektuotojai naująja elektros era pasinaudojo kaip galimybe iš naujo sukurti automobilį. Remiantis tyrimais žingsnis po žingsnio buvo sugrįžta prie racionalesnių sprendimų. Perėjimas nuo vidaus degimo prie elektros energijos pirkėjams savaime yra žymus įpročių pokytis, todėl buvo svarbu, kad „ZOE" modelio stilius nebūtų pernelyg neįprastas. Buvo siekiama sukurti išsiskiriantį automobilį, remiantis formaliaisiais automobilių dizaino principais.

„Automobilio santykiui su aplinka perteikti projektuotojai įkvėpimo ieškojo gamtoje. Automobilis turėjo būti pateiktas kaip dinamiškas, o ne statiškas objektas, kurio varomoji jėga yra švari ir natūrali. Dizaino idėjų stenduose buvo matyti ryškūs dangaus atvaizdai, šėlstanti jūra arba žiemos kraštovaizdžio linijos."

Linijos perteikiančios grynumą ir emocijas

Automobilio dizaino konkursą laimėjo Jeanas Sémérivas. Jo kūrinyje vyravo du esminiai elementai - grynumas ir emocija. Grynumas pasireiškė kėbulo linijose, o emocijas perteikė dinamiškas žavesys. Automobilis atrodė itin patvarus: dinamiškas įvaizdis, kompaktiškos, lenktos formos, 2 588 mm pločio vėžė bei paaukštinta šoninė linija.

„Mūsų tikslas buvo sukurti judėjimui skirtą automobilį. Ten kur baigiasi viena linija - prasideda kita. „ZOE" dizainas buvo suprantamas kaip visuma, kaip vandens lašas. Jame nėra aštrių kampų."

Jeanas Sémérivas, „Renault ZOE" kėbulo dizaineris

Pastebimas elektrinis automobilis

Visuose „ZOE" modeliuose galite pamatyti mėlynuojantį „Renault" logotipą, priekinius žibintus ir tamsiai mėlyno atspalvio langus, pabrėžiančius, jog tai - elektromobilis. Serijiniams automobiliams nebūdingi galiniai žibintai yra permatomi, su mėlynais koncentriniais apvadais. Žibintai raudona spalva sužimba tik stabdant arba naktį įjungus žibintus. Tai suteikia kėbulo spalvai tolygumo.

Patraukli išvaizda

2009 metais prisijungęs Laurensas Van Den Ackeris atliko svarbius dizaino pakeitimus. Jis modifikavo modelio priekį, kad būtų atspindėta nauja prekinio ženklo tapatybė. Todėl „ZOE" modelyje montuojami dailių formų, dviejų halogenų priekiniai žibintai bei su juodomis grotelėmis kontrastuojantis didesnis logotipas. Oro įsiurbimo angos prie žibintų primena šypseną ir suteikia patrauklią išvaizdą.

2009 m. liepos 28 d. Guyancourt Technologijų centre Jeanas Semerivas savo darbą pristatė vadovų komandai. Projektuotojo sukurtas dizainas turi jo braižą: nykščio antspaudo reljefą ant galiniame statramstyje įrengtos galinių durelių rankenos.

Bandymai pradėti 2010 m. kovo mėnesį. Modelio prototipas nedaug tesiskyrė nuo 2012 m. pabaigoje prekyboje pasirodžiusio modelio.

Jauki aplinka

„ZOE" salono dizainą sukūrė Dominique Marzolfas, kurio pirmuose eskizuose taip pat dominavo grynumo tema. Prietaisų skydas buvo išpjautas iš vieno bloko tiksliomis, tvarkingomis linijomis. Tokiu būdu suprojektuota velenėlio atraiža, kuri yra panaši į vėjo turbiną. Šis komponentas pagamintas iš automobilių pramonėje naujai atsiradusios medžiagos. Medžiaga  yra labai švelni, nes buvo įkvėpta namų interjero. Jaukią, atsipalaidavimą skatinančią salono aplinką pabrėžia pasteliniai spalvų tonai („Life" ir „Zen" versijose) bei pažangios technologijos. „Renault R-link" multimedijos 7 colių ekranas tarsi kybo priekinio skydelio centre, o ant valdymo pulto esantis skystųjų kristalų ekranas primena apie „ZOE" modernumą.

Sėdynėse įrengtos galvos atramos, apmuštos blyškių spalvų audiniu („Zen" versija), impregnuotu „Teflon" dėmių apsauga, kad valymas būtų paprastesnis. „ZOE" nulinę emisiją žymi transporto priemonės inicialai „Z.E." (angl. Zero emission), ant pavarų rankenos ir vairuotojo sėdynės galvos atramos. Stogo apmušale ir prietaisų skyde galima įžvelgti elektros grandinę primenančią piktogramą.

Oficialus pristatymas: 2012 m. Ženevos automobilių paroda

„ZOE" dizainas galutinai buvo suformuotas 2010 m. liepą. Paroda organizuota dviem etapais. Pirma Jeano Semerivo kurto „ZOE" modelio uždara peržiūra įvyko 2010 m. Paryžiaus automobilių parodoje. Parodoje pristatytas automobilis, kurio 90 proc. dizaino turinio buvo perduota masinės gamybos modeliui.

Galutinis projektavimo proceso etapas: pasaulinis užbaigto „ZOE" modelio pristatymas 2012 m. Ženevos automobilių parodoje. Panašumas tarp masinei gamybai skirto „ZOE" modelio ir jo prototipo buvo akivaizdus.

„ZOE" - pirmoji 210 km atstumą galinti įveikti elektra varoma transporto priemonė (NEDC)

Priklausomai nuo vairavimo stiliaus ir oro sąlygų, „Renault ZOE" gali įveikti nuo 100 iki 150 km atstumą - ilgiausią savo kategorijoje. Pagal sertifikavimo bandymus, paremtus standartizuotu NEDC ciklu, „Renault ZOE" yra vienintelis elektromobilis, galintis nuvažiuoti 200 km (210 km). Šį pasiekimą galima priskirti „Range OptimiZEr" sistemai, kuri įrengta kiekviename „ZOE" modelyje ir 25 procentais pailgina automobilio nuvažiuojamą atstumą.

„Range OptimiZEr" sistema susideda iš trijų pagrindinių techninių naujovių, kurių kiekviena trečdaliu padidina „ZOE" veikimo laiką:

§  naujos kartos stabdymo sistema, sugrąžinanti energiją;

§  šilumos siurblys;

§  ir „Michelin EnergyÔ" E-V padangos.

Naujos kartos energiją sugrąžinanti stabdymo sistema įkrauna akumuliatorių lėtėjimo ir stabdymo metu.

Energiją sugrąžinanti stabdymo sistema leidžia varikliui atlikti generatoriaus funkciją. Kai vairuotojas atleidžia greičio pedalą, lėtėjimo metu variklis susigrąžina kinetinę energiją ir paverčia ją elektros srove, kuri įkrauną bateriją. Kitu atveju energija, išsiskyrusi besiliečiant stabdžių kaladėlėms, būtų pašalinta kaip šiluma.

„Renault" pasikvietė į pagalbą kompaniją „Bosch", kad sukurtų naujos kartos sistemą, maksimaliai taupančią energiją stabdymo metu. Ši sistema sumaniai paskirsto stabdymo galią tarp besiliečiančių stabdymo kaladėlių ir variklio stabdžio, kad padidintų akumuliatorių įkraunantį variklio stabdį. Šių dviejų komponentų veikimas yra puikiai suderintas, kad neleistų automobiliui trūkčioti ar varikliui smarkiai stabdyti važiavimo metu.

Šilumos siurblys taupo „ZOE" energiją

Šią naujovę, naudojamą įrengiant gyvenamuosius namus, pirmą kartą aptinkame masinės gamybos automobilio modelyje. Jos veikimo principas žinomas jau seniau, tačiau sunkiausia buvo ją pritaikyti automobiliui. Buvo sukurti specialūs valdymo algoritmai, įvertinantys terminę inerciją ir transporto priemonės vidaus galingumą.

§  Vėsinant saloną sistema veikia kaip įprasta elektrinė oro kondicionavimo sistema.

§  Šildant saloną sistema veikimo ciklą pakeičia atvirkštiniu. Ji kaupia ore aplink automobilį esančią šilumą, suspaudžia ir įkaitina ją bei nukreipia į automobilio vidų.

Sistema leidžia vairuotojui įšildyti vidaus saloną, nenaudojant papildomos automobilio energijos. Mažinant šildymo sistemos energijos sąnaudas, žymiai sumažinamas energijos sąnaudų skirtumas šiltuoju ir šaltuoju sezonu. Tam pačiam rezultatui pasiekti šilumos siurblys sunaudoja tris kartus mažiau energijos negu įprastinė salono šildymo sistema.

Norima vidaus salono temperatūra pasiekiama greičiau ir išsilaiko stabilesnė nei automobilyje su vidaus degimo varikliu, kuriame salono šildymas priklauso nuo variklio išskirtos šilumos.

„ZOE" nuvažiuojamą atstumą prailgina „Michelin ENERGYTM E-V" padangos

„Renault ZOE" - pirmas automobilis, kuriame sumontuotos „Michelin" sukurtos energiją taupančios padangos. Derinant energijos taupymą, saugumą ir patvarumą, buvo sukurtos padangos, mažinančios energijos sąnaudas, atsirandančias dėl pasipriešinimo riedėjimui, ir kartu leidžiančios elektromobiliui staigiai greitėti.

Iki 30 procentų elektromobilio energijos sąnaudų tenka padangoms. Kiekvieną kartą ratui apsisukant, su važiuojamąja dalimi susilietusi padanga deformuojasi veikiama automobilio svorio. Besikeičiant jos struktūrai, komponentai įkaista ir dalis energijos prarandama. Mažinant šilumos išsiskyrimą, įmanoma sumažinti energijos sąnaudas. Padanga „Michelin ENERGYÔ E-V" važiuojant sukaupia nedaug šilumos, todėl mažėja energijos sąnaudos. Tuo pat metu su keliu besiliečiantis gumos plotas stabdymo metu gali sparčiai įkaisti, taip sumažindamas automobilio sustabdymui reikalingą atstumą.

Vairuotojas taip pat prisideda prie energijos taupymo

Vairuotojai gali padidinti elektromobilio nuvažiuojamą atstumą pasitelkdami daugiau gudrybių, nei vairuodami automobilį su vidaus degimo varikliu.

§  Vairuoti ekonomiškai pavyzdžiui, iš ankšto numatyti stabdymą, stabdyti varikliu, rinktis ekonomišką vairavimo stilių. Laikantis šių nurodymų galima sutaupyti 16 procentų energijos.

§  Automobilio prietaisų skydelis ir „R-Link" multimedijos sistema  teikia vairuotojui informaciją, kaip efektyviai išnaudoti transporto priemonės galią, lengvai pasiekti kelionės tikslą ir kada įkrauti automobilį (žiūrėti toliau pastraipoje, kurioje aprašoma „R-Link").

§  Įjungti ekonominį režimą, 10 procentų prailginantį nuvažiuojantį atstumą.

§  Salono šildymui naudoti autonominio salono kondicionavimo funkciją (žiūrėti 3 skyrių: „ZOE": dėmesys keleivių komfortui).

Pagalbinė informacija vairuotojui prietaisų skydelyje

„ZOE" prietaisų skydelyje įmontuotas TFT ekranas informuoja vairuotoją apie jo vairavimo stiliaus ir energijos sąnaudų parametrus. Prietaisų skydelio parametrai:

§  indikatorius, rodantis baterijos elemento įkrovos būseną ir nuvažiuoti likusį atstumą kilometrais. Šis rodiklis skaičiuojamas pagal paskutiniuosius 200 nuvažiuotų kilometrų. „Reset" pradinės būsenos sugrąžinimo funkcija, apskaičiuodama likusį nuvažiuoti atstumą, pasitelkia trumpesnę skaičiavimo ataskaitą - 30 paskutinių nuvažiuotų kilometrų;

§  ekonometras, rodantis transporto priemonės energijos sąnaudas arba susigrąžinimą esamu metu;

§  automobilio greitis, rodomas skaitmeniniu formatu, ir pavarų svirties pozicija, primenanti automatinės pavarų dėžės svirties padėtis („Neutral", „Drive", „Reverse", „Park");

§  borto kompiuterio pateikiama informacija: nuvažiuotas atstumas, vidutinės energijos sąnaudos (kWh/100km), bendros ir momentinės energijos sąnaudos (kWh), laikas, lauko temperatūra ir t. t.

„Driving style indicator" funkcija keičia TFT ekrano fono spalvą, pasikeitus vairavimo stiliui: žalia reiškia ekonomišką vairavimą, mėlyna - įprastą vairavimą, o violetinė spalva - dinamišką vairavimą, sunaudojantį daugiau energijos.

Ekonomiškas režimas

Šiuo režimu išlaikomas vienodos „ZOE" energijos sąnaudos, sumažinant oro kondicionavimą ir šildymą bei variklio galingumą. Režimas aktyvuojamas jungikliu centriniame valdymo pulte. Įjungus režimą, TFT ekrano apačioje pradeda šviesti trumpinys ECO. Vairuotojui pageidaujant spartesnio greitėjimo (pvz., lenkiant), funkciją galima išjungti stipriau nuspaudus akceleratorių.

Du „ZOE" informacijos ir nuotolinio valdymo paslaugų paketai

„Renault ZOE" vairuotojai gali gauti pageidaujamą informaciją naudodamiesi dviem paslaugų paketais:

„My Z. E. Connect" („ZOE" modelio standartinėje komplektacijoje) ir „My Z. E. inter@ctive" (papildomoje „Life" arba „Standard" modelių įrangoje).

Informacijai gauti nuotoliniu būdu skirtas „My Z. E. Connect" paketas

Nesvarbu, kur vairuojas bebūtų, reikiamą informaciją jis gali gauti naudodamasis išmaniuoju telefonu arba kompiuteriu:

§  įkrovimo lygį, likusį apytikslį atstumą, įvertintą pagal naujausius vairavimo duomenis, paskutinio įkrovimo laiką, įkrovimo būseną, jei automobilis, prijungtas prie kroviklio (įkraunamas ar ne), likusį laiką iki visiško įkrovimo ir mėnesio įkrovimo duomenų istoriją1;

§  įkrovos terminalų vietas kiekviename mieste;

§  praktinius patarimus, kaip tinkamai naudotis elektromobiliu ir prailginti nuvažiuojamą atstumą, pvz., naudojant autonominio kondicionavimo funkciją salono vidaus šildymui, pasirenkant vairavimo stilių ir t. t.;

§  naudotojai gali elektroniniu paštu ir trumpąja žinute gauti pranešimus apie įkrovimo pradžią ir pabaigą bei apie įspėjimus dėl žemo baterijos elemento lygio ar įkrovimo nutrūkimo.

Nuotoliniam automobilio valdymui skirtas „My Z. E. inter@ctive" paketas

Naudodamiesi šiuo paketu savo išmaniajame telefone ar kompiuteryje vairuotojai gali:

§  įjungti ir nustatyti išankstinio kondicionavimo funkciją;

§  pradėti nuotolinį įkrovimą;

§  nustatyti kasdienio įkrovimo planą, pasirenkant laiko intervalus;

§  optimizuoti įkrovimo planą pagal elektros kaštus ir CO2 kiekį (funkcija galima tik naudojantis kompiuteriu).

„Chameleon" - sparčiam įkrovimui

Perversmą sukėlęs patentuotas „Renault" kroviklis prisitaiko prie naudojamo įkrovos terminalo, vienfazio ar trifazio, iki 43 kW galios. Tokiu būdu „Renault ZOE" gali įkrauti iki 80 procentų akumuliatoriaus talpos per 30 min. „Chameleon" turi unikalų privalumą: „ZOE" gali būti įkrauta net esant kintančiam elektros srovės stiprumui, pavyzdžiui, esant 11 kW (beveik 2 valandų įkrovimas) arba 22 kW (per vieną valandą įkraunama 80 procentų akumuliatoriaus talpos). Šie tarpiniai energijos lygiai daug efektyviau taupo akumuliatoriaus veikimo laiką ir turi mažesnį poveikį akumuliatoriaus plokštelei nei įkrovimas „greituoju" būdu (43 kW). Šiuo metu Europoje yra daugiau nei 4 000 11 kW arba 22 kW galios įkrovimo terminalų, dar vadinamų „greitojo įkrovimo terminalais". Vokietijoje šie greito įkrovimo (3 režimo) viešieji terminalai paplitę labiausiai.

„Chameleon" - „Renault" naujovė, skatinanti platesnį elektromobilių naudojimą.

„Chameleon" yra „Renault" sprendimas elektromobilyje įrengti galingą, bet nebrangų integruotą kroviklį.

Pagrindinis šio sprendimo tikslas - atitraukti variklį ir inverterį nuo jų pagrindinių funkcijų ir aprūpinti trauka,

kad jie taip pat prisidėtų prie baterijos elemento įkrovimo.

„Renault" sukūrė naują posisteminę skirstymo dėžę, kuri valdo įkrovimo procesą, kintamąją srovę konvertuoja į nuolatinę srovę ir keičiasi informacija su įkrovimo terminalu.

„Chameleon" kroviklio skirstymo dėžė yra šiek tiek didesnė ir sunkesnė už 3 V kroviklį, esantį daugumoje

rinkoje siūlomų elektra varomų transporto priemonių, tačiau dėl inverterio ir variklio apvijos, krovimo galingumas gali pasiekti 43 kW.

Po „ZOE" variklio dangčiu įrengtas „Chameleon" kroviklis supaprastina didelės galios (43 kW) įkrovimo degalinėse naudojamą technologiją: šioms greito įkrovimo degalinėms srovę lyginantis įrenginys jau nebūtinas, todėl jų įrengimas atpinga ketvirtadaliu, lyginant su dabartine kaina, o pats procesas tampa paprastesnis. Ši naujovė padės plėsti elektromobilių naudojimą.

„Renault R-Link" - visuose „ZOE" modeliuose

„Renault R-Link" integruota ir prie interneto prijungta multimedijos sistema nuo pat prekybos pradžios siūloma visuose „ZOE" modeliuose. „Renault R-Link" visas multimedijos funkcijas - navigaciją, radiją, telefoną, „Bluetooth" garso transliacijas, muziką, mobiliųjų įrenginių prijungimą, internetu teikiamas paslaugas (priklausomai nuo modelio) - sujungia į vieną sistemą.

Pagrindinių funkcijų aktyvavimas piršto prisilietimu arba balsu

Vairuotojai, naudodamiesi 7 colių skersmens lietimams jautriu ekranu ar balso atpažinimo funkcija, gali padiktuoti navigacijos sistemai adresą arba pateikti nurodymus: „paskambink", „atverk mano programas", „atidaryk mano elektroninį paštą" ir t. t.

„Text to Speech" (TTS) funkcija leidžia rašyti žinutes ar perklausyti kitų aplikacijų RSS naujienų pranešimus automobiliui važiuojant.

Elektromobilio vairavimui skirtos „R-Link" funkcijos

„ZOE" modelyje „R-Link" turi elektromobilio vairavimui skirtų funkcijų. „TomTomÒZ. E. LIVE" navigacinė sistema parodo apskritimą, kurio dydis atitinka transporto priemonei likusį nuvažiuoti atstumą. Ši funkcija taip pat praneša, ar automobilyje yra užtektinai energijos galutiniam kelionės taškui pasiekti. Jei energijos nepakanka, prietaisas gali parodyti trumpiausią kelią iki įkrovimo terminalo. Jis taip pat gali pateikti patį ekonomiškiausią maršrutą energijos sąnaudų atžvilgiu ir parodyti įkrovimo terminalų išsidėstymą. „TomTom" informacija pagal transporto priemonės geografinę padėtį arba važiavimo kryptį.

„Renault R-Link" yra sujungta „ZOE" centriniu kompiuteriu, kad būtų galima pasinaudoti naujomis transporto priemonės funkcijomis. Važiavimo metu vairuotojai gali peržvelgti energijos sąnaudų istoriją, elektros energijos srovės judėjimą iš akumuliatoriaus į elektrinius prietaisus, tokius kaip variklis, oro kondicionavimo sistema, šildymo sistema, „R-Link" sistema ir t. t.

Vairuotojai, atvažiavę į norimą vietą, gali įvertinti, ar vairavo ekonomiškai, pasirinkdami „Driving eco2" funkciją. Ši funkcija išanalizuoja vairavimo stilių ir pateikia asmeniškai parenkamus patarimus, skirtus dar taupesniam vairavimui. Nuvažiuotų kelionių palyginimai padeda vairuotojui tobulinti ekonomiško vairavimo įgūdžius.

„R-Link" jungtis su internetu

„Renault R-Link" įmontuota „Edge 2.75G" jungtimi taip pat yra prijungta prie interneto. Internetinės paslaugos, tokios kaip „TomTom LIVE" ir „Coyote Series alerts", suteikia vairuotojui informaciją apie eismo sąlygas ir taupo vairuotojo kelionės laiką.

„TomTom LIVE" - padeda vairuotojui pasirinkti geriausią maršrutą:

§  „HD Traffic" - geriausia eismo informacijos sistema rinkoje, nagrinėjanti eismo srautus ir kelionės pradžioje pateikianti tikslų atvykimo laiką.

§  „TomTom Places" - didžiausia vietovių duomenų bazė (prisijungus prie interneto atnaujinama kelionės metu) padeda vairuotojui surasti tikslią, netoli esančios tarnybos vietą ar adresą mieste.

§  „Weather" - pateikia trijų dienų orų prognozę.

§  „Danger zones"[1] - pateikia informaciją apie pavojingas kelio zonas.

„Coyote Series"1 - pagalbinė vairavimo priemonė prisideda prie vairavimo saugumo, padėdama numatyti bet kokius galimus sulėtėjimus. Priemonė informuoja apie rizikingas vietas bei pavojingas zonas. Priemonė taip pat praneša apie eismo įvykius arba kliūtis kelyje.

„Renault R-Link" originali automobilinių programėlių parduotuvė

„R-link" parduotuvė siūlo daugybę programėlių ir paslaugų, kurios neturi konkurentų, parduotuvėje galite įsigyti apie penkiasdešimt priedų. „R-Link" parduotuvė turi nuo bendro pobūdžio ir specializuotų informacinių programų (turizmo, sporto, skirtų moterims, kultūrinių ir t. t.) iki automobilių programų („Renault" pagalba, elektroninis gidas, dialoginis transporto priemonės vadovas). Norėdama išleisti didelį kiekį automobilių priedų, „Renault" į pagalbą pasikvietė keletą partnerių - aplikacijų kūrimo įmones bei jaunų verslininkų įsteigtas bendroves.

Išleisdama „ZOE" į prekybą, „Renault" kompanija pasiūlė pirkėjams internetinį pasą, padėsiantį jiems naudotis „R-Link":

§  tris mėnesius nemokamai naudotis „TomTom Live" ir „Coyote Series" internetinėmis paslaugomis.

§  trejus metus nemokamai naudotis keliomis programomis („Zen" ir „Intens" versijų standartinėje komplektacijoje, kaip papildoma įranga „Life" versijoje): el. paštu, „R-Link Tweet", „Renault Assistance". Šis pasiūlymas bus pamažu plečiamas naujomis programėlėmis.

§  trejų metų prieiga prie „R-Link" parduotuvės („Zen" ir „Intens") duomenų parsisiuntimui tiesiai iš automobilio.

„ZOE" parenka reikiamą temperatūrą

„ZOE" yra įdiegta autonominio oro kondicionavimo funkcija, todėl vairuotojo nurodytu metu orą automobilio salone galima atvėsinti arba sušildyti iki reikiamos temperatūros (parinkta vertė - 22 °C). Ši funkcija, kurią galima aktyvuoti automobilio „R-Link" planšetėje arba nuotoliniu būdu - kompiuteriu ar išmaniuoju telefonu - sušildo arba atvėsina orą „ZOE" salone, kai automobilis yra prijungtas prie įkrovimo terminalo. Elektros energijos kiekis, reikalingas pasiekti norimą temperatūrą, imamas tiesiogiai iš lizdo, o ne iš akumuliatoriaus, tokiu būdu išsaugant „ZOE" važiavimui likusį atstumą.

Vairuotojui pradėjus važiuoti, oro kondicionavimo ar šildymo funkcija tiesiog palaiko nustatytą temperatūrą, išvengiant būtinybės padidinti energijos sąnaudas dėl didelio temperatūros lygių skirtumo kompensavimo.

Netgi kai „ZOE" nėra prijungta prie kroviklio, autonominio kondicionavimo funkcija gali būti nedelsiant aktyvuota, bet ne daugiau kaip penkioms minutėms. Tai galima padaryti dviem būdais:

  spustelėjus mygtuką, esantį ant laisvų rankų kortelės,

  pasinaudojant išmaniuoju telefonu ar kompiuteriu.

„ZOE" keleiviai kvėpuoja švaresniu oru

Aktyvuotos anglies dalelių filtras valo orą salone, sugeria nemalonius kvapus ir teršalus. Sudarytas iš elektrostatinių sluoksnių ir aktyvuotos anglies, filtras sulaiko ozono, azoto dioksido, sieros dioksido, tolueno, benzeno ir angliavandenilių daleles (dulkes, žiedadulkes). Jis taip pat filtruoja vos kelių mikronų dydžio teršalus, pavyzdžiui, žiedadulkes ar suodžius.

Pažangus oro kondicionavimas, apsaugantis nuo odos išsausėjimo

Intensyviai naudojant įprastinį oro kondicionavimą oda gali išsausėti. Siekiant maksimalaus komforto, „ZOE" oro kondicionierius automatiškai reguliuoja drėgmės kiekį salone.

„Toxproof" sertifikatas

Šį sertifikatą automobilio salonui suteikė „TÜV Rheinland", pripažinta nepriklausoma organizacija. Jis

patvirtina, kad visos „ZOE" salono gamyboje panaudotos medžiagos visiškai atitinka „TÜV Rheinland Toxproof" transporto priemonių salonams keliamus kriterijus, kuriuos nustatė „TÜV Rheinland LGA Products GmbH". Šie kriterijai buvo nustatyti siekiant maksimaliai sumažinti bet kokių alerginių reakcijų riziką.

ištirti lakūs organiniai junginiai, cheminės medžiagos, kurios gali sukelti odos ar kvėpavimo takų alergiją ir kvapai.

„Toxproof" sertifikavimas užtikrina, kad „ZOE" žiedadulkių filtras efektyviai apsaugo nuo dalelių, kurios gali turėti neigiamos įtakos oro grynumui ir kokybei.

„Take care by Renault" privalumai (tik „ZOE Zen" modeliuose)

Kartu su autonominiu oro kondicionavimu ir prieš tai apibūdintu filtru, „Take Care" pakuotę sudaro:

toksiškumo jutiklis, kuris aptinka didelę teršalų koncentraciją ir aktyvuoja automatinę salono oro recirkuliacijos funkciją;

orą valantis oro jonizatorius. Valymo funkcija naikina mikroorganizmus, pavyzdžiui, grybelius, alergenus ir bakterijas, esančius salono ore. Atsipalaidavimą skatinanti funkcija generuoja neigiamus jonus, siekiant atkurti pusiausvyrą su teigiamais jonais, kurių koncentracija uždarose patalpose paprastai yra didelė;

kvapų difuzorius, padedantis atsipalaiduoti ar stimuliuoti organizmą. „ZOE" siūlomi du kvapai: „Besiskleidžiantis žiedas" ir „Raminanti kvapioji kananga". Yra trys kvapų intensyvumo nustatymai: kvapiosios medžiagos paskleidžiamos tam tikrais intervalais, siekiant išvengti oro persodrinimo kvapais. Kvapų efektyvumą įrodė Vokietijos instituto Psyrecon 2011 m. gruodžio mėn. atliktas šių kvapų tyrimas, kuriame dalyvavo 60 dalyvių. (Psyrecon yra Vokietijos institutas, kuris specializuojasi psichofiziologiniuose moksliniuose tyrimuose) Kvapus sukūrė įmonė „Firmenich", tiekianti koncentratus pirmaujantiems pasaulio kvepalų gamintojams. Galima įsigyti ir kitus šešis aktyvius kvapus (papildymo kasetėse); juos taip pat galima užsisakyti interneto svetainėje www.renault.fr („Renault Boutique" puslapyje);

„Teflon" apmušalai įdiegti tam, kad valyti sėdybes būtų paprasčiau. Ši nematoma bekvapė danga padaro audinį atsparų vandeniui ir dėmėms.

„Renault" siūlo automobilių priežiūros inovacijas. Atsižvelgiant į tai, kad šviesios spalvos gali būti legvai suteptos, „ZOE" automobiliai komplektuojami su paprasto valymo rinkiniu (tik „Zen" versijose). Rinkinį sudaro valiklis, specialiai pritaikytas plastiko ir grūdėtai „ZOE" salono paviršių apdailai.

Speciali elektromobilių konstrukcija

„Renault ZOE" yra gaminama remiantis B platforma, audojama maždaug dvidešimtyje Aljanso modelių, įskaitant naująjį „Renault Clio". Priekinė pakaba, kuri taip pat montuojama „Clio IV" modeliuose, yra „McPherson" tipo su pažemintu balansyru. Porėmis ir pažeminta pakaba yra perimti iš aukštesnio segmento automobilių modelių („Megane"), todėl automobilis yra patogesnis, o jo vairavimas pasižymi didesniu tikslumu. Galinė pakaba yra su programuojamo lankstumo balansyru. Iš visų „Renault" grupės automobilių pakabų ji yra pati tvirčiausia, kad atlaikytų ant važiuoklės sumontuoto akumuliatoriaus svorį. Jos optimizavimas leido pasiekti dar didesnį komforto lygį važiuojant. Panaudotos poliuretano gumos padidino slopinimą.

Dinaminės savybės

Sinchroninis elektros variklis su rotoriaus rite pasižymi puikiu elektros energijos vartojimo efektyvumu visuose eksploatacijos etapuose. 65 kW (88 AG) galios variklis maksimalų 220 Nm sukimo momentą pasiekia itin greitai, per mažiau kaip vieną šimtąją sekundės dalį. Automobilis pagreitėja staigiai net esant mažiausiems variklio sūkiams. Nuo 0 iki 50 km automobilis įsibėgėja vos per keturias sekundes.

Akumuliatorius sumontuotas žemiau grindų lygio, todėl tinkamas automobilio svorio pasiskirstymas tarp galinių ir priekinių ratų (59 proc./41 proc. automobiliui nejudant) užtikriną geresnį sukibimą. Lyginant su „Clio 3" platforma, „Renault ZOE" svorio centras yra 35 mm žemiau, vėžė - 16 mm platesnė, o platformos sukamasis standumas padidėjo 55 proc. Tai leido pagerinti automobilio stabilumą ir valdymą.

Automobilio vairavimas pasižymi tikslumu, todėl jį lengva valdyti. „Renault ZOE" naudojami sujungimo strypai tokie patys kaip „Clio 3 RS" automobilyje, kuris yra vertinamas dėl puikių vairavimo savybių ir traukės su guminiais tvirtinimo prie porėmio taškais, specialiai sukurtais siekiant dinamiškesnio valdymo. Mažas vairo apsisukimų skaičius (2,71 apsisukimo nuo fiksatoriaus iki fiksatoriaus) su elektriniu vairo stiprintuvu, perimtu iš aukštesnio segmento automobilių, pagerina valdymą ir didina vairavimo malonumą.

Patogesnis važiavimas

Kadangi nėra sankabos sistemos ar konverterio, dėl redukcinės pavaros, ratams perduodančios variklio sukimo momentą, automobilio pagreitėjimas yra tolygus.

Tyla salone ir vibracijos nebuvimas vairuotojui leidžia pailsėti. Važiuojant lėčiau kaip 40 km per valandą automobilis yra ypač tylus. Viršijus šį greitį, didžiausią triukšmą kelia ratų trintis į kelio paviršių ir oro srautas virš kėbulo. Triukšmo lygis „ZOE" salone važiuojant nuo 40 iki 75 kilometrų per valandą greičiu yra tarp 60 ir 65 dB - tai yra nuo dviejų iki trijų kartų mažiau negu lygiaverčio galingumo transporto priemonės su vidaus degimo varikliu.

Tyla salone leidžia vairuotojui mėgautis audiosistemos garso kokybe. „Renault ZOE" „Zen" ir „Intens" versijose yra sumontuota „3D Sound by Arkamys" audiosistema. Naudodama skaitmeninio signalų apdorojimo programinę įrangą, ši sistema sukuria erdvinio garso efektą. Vairuotojai gali pasirinkti garso zonas salone: tik vairuotojo, priekinių sėdynių arba viso automobilio salono.

Kad vairuoti būtų ramiau, artėjant prie gyvenamųjų zonų, „ZOE" sumontuota Z.E. Voice" išorinio garso sistema įspėja pėsčiuosius apie artėjantį automobilį ir suteikia jiems galimybę įvertinti jo greitį: signalo intervalai skiriasi priklausomai nuo automobilio greičio. „Z.E. Voice" veikia automobiliui važiuojant nuo 1 iki 30 kilometrų per valandą greičiu. Stovėdamas automobilis neskleidžia jokio garso. Buvo atlikti specialūs garso tyrimai, siekiant sukurti „ZOE" charakterį atspindintį garsą. Jis buvo sukurtas kartu su IRCAM mokslinių tyrimų instituto (pranc.Institut de Recherche et Coordination Acoustique/Musique) garso suvokimo ir kūrimo komanda. Vairuotojai gali pasirinkti vieną iš trijų garsų: „Pure", „Glam" ir „Sport". Sistemą galima išjungti mygtuko spustelėjimu. Vairuotojui užvedus variklį ji įsijungia automatiškai.

Visuose „Renault ZOE" modeliuose sumontuota sistema, padedanti įveikti įkalnę. Ši sistema kelias sekundes neleidžia automobiliui įkalnėje riedėti atgal, kol vairuotojas atleidžia stabdį ir nuspaudžia akseleratorių.

Kad vairavimas nekeltų rūpesčių, elektra varomas variklis nereikalauja priežiūros, yra atsparus vandeniui ir jo nereikia tepti. Elektra varomų transporto priemonių eksploatacinės išlaidos yra iki 20 proc. mažesnės nei automobilių su vidaus degimo varikliais. Jame nėra paskirstymo diržo, oro ar kuro filtro, nereikia keisti tepalo.

Kokybės įspūdis siekiant patrauklumo

„ZOE" sukuria patrauklaus ir kokybiško automobilio įvaizdį. Grynindamos šio automobilio dizainą, konstravimo ir kokybės įspūdžio komandos dirbo kartu. LED dienos šviesos žibintai, įkrovimo lizdas su „Z.E." diodais automobilio priekyje, aptakios linijos ir apšvietimo technologija yra tik kelios iš funkcijų, padedančių sukurti „ZOE" įvaizdį. Variklio dangčio išpjova išryškina variklio grotelių ir žibintų formas. Siekiant gaminio kokybės ypatingas dėmesys skirtas tarpams ir jungtims tarp kėbulo dalių. Siekta, kad kreivės spindulys neviršytų 2 mm, o tarpas tarp padangos ir rato arkos būtų dar mažesnis.

Automobilio viduje ypač stengtasi užtikrinti apdailos ir surinkimo kokybę. Prietaisų skydelio juostelės pagamintos iš patrauklios medžiagos, kuri yra maloni lietimui.

Kokybė Flins gamykloje

„Renault ZOE" kaip ir naujasis „Renault Clio" yra gaminami Flins gamykloje, taikant tuos pačius aukštus surinkimo kokybės standartus. Siekiant pagerinti kokybę, buvo sugriežtinti reikalavimai smulkių defektų šalinimui surinkimo linijos pabaigoje.

„ZOE" - visapusiškai išbandytas

„Renault ZOE" bandymų metu įveikė 850 000 km, kad būtų išbandytos jo dinaminės charakteristikos, atliktos korekcijos ir įvertintas patikimumas bei ilgaamžiškumas pačiomis įvairiausiomis eksploatacijos sąlygomis. Bandymų metu automobiliui teko ištverti viską: ekstremalias temperatūras, sausumą, drėgmę, nelygų kelio paviršių, dulkes ir žvyrą. Patikrinimo punktų sąraše ypatingas dėmesys buvo skiriamas akumuliatoriaus ir elektros variklio darbui. Esant itin žemoms temperatūroms (iki -20 °C) Kirunoje (Švedija) atlikti bandymai patvirtino akumuliatoriaus atsparumą šalčiui.

Kasdienis vairavimas

Kaip ir kitos šio segmento transporto priemonės, „Renault ZOE" dalyvavo EDAU grupės bandymuose (prancūzų kalbos akronimas, reiškiantis išvaizdos ir patvarumo bandymus imituojant eksploataciją). Nuo 2010 metų atliekamuose bandymuose siekiama per dviejų mėnesių laikotarpį imituoti kasdienį vairavimą, atitinkantį trejų metų trukmės transporto priemonės eksploatavimą. Pagal šių bandymų rezultatus „ZOE" pateko tarp geriausių automobilių rinkoje, vertinant išvaizdos ilgaamžiškumą.

Sandarumo bandymai

Įvairūs sandarumo bandymai yra bendrųjų „Renault" bandymų dalis: plovimas aukšto slėgio purkštukais, bandymas dušo salone imituojant iki 800 mm/h intensyvumo visų tipų kritulių poveikį (vietoje atliekami lietaus bandymai ir didžiausi žinomi kritulių kiekiai visame pasaulyje). Automobilis buvo išbandytas net 40 centimetrų gylio vandens rezervuare važiuojant 10 kilometrų per valandą greičiu su visiškai panardintu akumuliatoriumi, siekiant užtikrinti, kad neįvyktų jokių gedimų.

Elektros variklių testai

„Renault ZOE" elektros variklis buvo sukurtas ir išbandytas Lardy techniniame centre, Prancūzijoje. Su „ZOE" „5A 2 kartos" varikliu buvo atlikti visi elektrotechninių parametrų ir charakteristikų (greitis, sukimo momentas), važiavimo ciklų modeliavimo ir patvarumo (šilumos ir vibracijos) bandymai. Bandymai buvo atliekami per aštuonių - dvylikos savaičių laikotarpį, atitinkantį įprastinę 20 metų trukmės eksploataciją.

Akumuliatoriaus bandymai

Lardy centro 2 500 m² ploto elektros bandymų stotyje yra išmėginami „Renault" elektra varomų transporto priemonių akumuliatoriai. Jų mechaninis ir cheminis patvarumas yra vertinamas pagal naudojimo laiką.

Įkrovimo infrastruktūros bandymai

„Renault" vykdė kampaniją, skirtą išbandyti viešųjų įkrovimo terminalų infrastruktūrą vienuolikoje Europos šalių. Kampanijos tikslas - sudaryti įkrovimo terminalų sąrašą, paskelbti informaciją apie visus veikimo trūkumus ir užtikrinti, kad būtų sudarytos reikiamos sąlygos „Renault ZOE" gamybos pradžiai.

Geresnė garantija nei automobiliams su vidaus degimo varikliais

Kaip ir automobiliai, turintys vidaus degimo variklius, „ZOE" parduodamas su dvejų metų neribotos ridos garantija arba trejų metų ir 100 000 km garantija (priklausomai nuo šalies, pagal vietoje parduodamų automobilių su vidaus degimo varikliais pasiūlą).

„Renault Z. E." asortimento automobiliams taip pat suteikiamos šios papildomos garantijos:

  Elektros pavaros garantija: 5 metai/100 000 km.

  Neribota akumuliatoriaus garantija: nuomos sutartyje nurodoma, kad akumuliatorius visada turi būti veikiantis, o jo įkrovos pajėgumas turi būti didesnis nei 75 proc. pradinės talpos. Jei vienas iš šių dviejų punktų nėra vykdomas, akumuliatorius pakeičiamas nemokamai.

„Zoe" saugumas

„Renault ZOE" buvo sukurtas remiantis su sauga susijusia „Renault" patirtimi ir metodikomis. „ZOE" ir akumuliatoriaus konstrukcija buvo sustiprinta, kad ir keleiviai, ir akumuliatorius būtų apsaugoti nuo smūgio poveikio. Siekiant dar didesnio saugumo, elektroninė sistema nuolat seka kiekvieno elemento (pagrindinio akumuliatoriaus komponento) būklę ir, prireikus, nedelsiant atjungia elektros srovę.

90 „ZOE" transporto priemonių dalyvavo avarijos simuliacijoje

Projektavimo etape 90 „ZOE" automobilių dalyvavo įvairiuose atsparumo susidūrimui -  priešpriešiniam, šoniniam, galiniam smūgiui - bandymuose. Siekiant įvertinti techninių sprendimų efektyvumą ir nustatyti su sauga susijusius parametrus. Atliekant priešpriešinio susidūrimo bandymą transporto priemonė sulėtėja nuo 64 iki 0 kilometrų per valandą 120 cm atstumu, esant 35G lėtėjimui. Bandymų tikslas - užtikrinti, kad konstrukcija veiksmingai apsaugotų saloną, jame esančius žmones ir akumuliatorių. Šiame bandyme „ZOE" stogo linija išliko nepažeista ir po bandymo buvo įmanoma atidaryti duris. Manekenai nepatyrė didelių traumų, o akumuliatorius nenukentėjo. Saugumo sumetimais oro pagalvės valdymo kompiuteris nedelsiant atjungė akumuliatorių.

Pasyvusis saugumas

Apribojimai, susiję su pėsčiųjų apsauga susidūrimo atveju, buvo vertinami nuo pat transporto priemonės kūrimo pradžios. Variklio dangčio, priekinio buferio ir priekinių žibintų forma ir sudėtinės dalys buvo optimizuoti siekiant sumažinti pėsčiųjų sužeidimo riziką. Automobilio priekinėje dalyje yra daug gniuždymo zonų, ypač aplink įkrovimo lizdą, siekiant išsklaidyti smūgio jėgą, susilpninti standžiąsias zonas ir sustiprinti deformaciją. Tarp „ZOE" priekinio stiklo ir variklio dangčio taip pat yra lankstus kryžminis jungiamasis elementas, padedantis efektyviau absorbuoti smūgio energiją.

Pasyvusis saugumas

„ZOE" pasyviojo saugumo įranga:

  Vairuotojo ir priekyje sėdinčio keleivio priekinės saugos oro pagalvės;

  Priekinės šoninės saugos oro pagalvės (galvos ir krūtinės ląstos);

  „Keleivių sulaikymo pagalvėlės" tipo oro pagalvės priekinėse sėdynėse;

  Priekinės sėdynės, sukurtos ir išbandytos siekiant sumažinti kaklo traumų riziką;

  Trijų taškų saugos diržai su įtempikliais priekyje;

  Trijų taškų saugos diržai su jėgos ribotuvais gale;

  „Fix4Sure" sėdynės, apsaugančios nuo išnirimo iš saugos diržų, priekyje ir gale;

  „Isofix" tvirtinimo sistema ant galinių sėdynių ir priekinės keleivio sėdynės.

Aktyvusis saugumas

„ZOE" aktyviojo saugumo įranga:

  ABS su avarinio stabdymo pagalbine sistema;

 Elektroninė stabilumo kontrolės (ESC), traukos kontrolės (ASR) ir nepakankamo/per didelio pasukimo kontrolės (CSV) sistemos;

  Elektroninė stabdžių jėgos paskirstymo sistema (EBD);

  Greičio ribotuvas;

  Palydovinės navigacijos ekrane rodomas leistinas maksimalus greitis;

  Staigaus stabdymo metu automatiškai įsijungianti avarinė signalizacija;

  Automobiliui pradėjus važiuoti, durys automatiškai užsirakina.

Keleivių apsauga po avarijos

Keleivių sauga įvykus avarijai, teikianti pagalbą avarinių tarnybų operacijų metu arba ankstesniame etape mokymo metu, yra dar vienas „Renault" prioritetas. Likus aštuoniolikai mėnesių iki pirmųjų elektrinių transporto priemonių gamybos pradžios, Paryžiaus regiono ugniagesiai dalyvavo rengiant „Renault" pagalbos tarnybų vadovą, kuriame pateikiamos rekomendacijos dėl veiksmų, atliekamų su elektra varomomis transporto priemonėmis (energijos rūšies patikra, 400 V grandinės atjungimas, 12 V akumuliatoriaus atjungimas, keleivių išlaisvinimo būdai, veiksmai, atliekami su transporto priemonėmis, kurios dega ar yra vandenyje, ir t. t.). Nuo to laiko „Renault" bendradarbiavimas su priešgaisrinės apsaugos tarnyboms buvo tęsiamas.

Skubios ir techninės pagalbos teikėjams skirtus „Renault" vadovus, kiekvienai „Renault Z.E." gamos transporto priemonei atskirai, galima nemokamai parsisiųsti iš interneto svetainės www.infotech.renault.com.

Gaisro gesinimo testai, atlikti bendradarbiaujant su Paryžiaus regiono priešgaisrinėmis tarnybomis, parodė įprastinių gaisro gesinimo priemonių efektyvumą: vanduo užgesina ugnį be jokio nepageidaujamo šalutinio poveikio.

Nulinė emisija eksploatuojant

Kaip ir visos elektra varomos transporto priemonės, važiuodama „ZOE" neišskiria CO2, azoto oksidų, anglies monoksido, smulkiųjų dalelių, kvapų ir kelyje neskleidžia variklio triukšmo (išskyrus keliamą besidėvinčių dalių). Todėl elektra varomi automobiliai turi teigiamą poveikį miestui - padeda gerinti oro kokybę ir mažinti miesto triukšmą.

Taikant griežtesnius išmetamų teršalų kiekio reglamentus (nuo Euro 1 iki Euro 6), oro kokybė miestuose gerėja, tačiau ši pažanga priklauso nuo vietos transporto priemonių parko atnaujinimo tempų. Laipsniškas elektra varomų transporto priemonių integravimas spartina oro kokybės gerinimą. Jeigu elektra varomų transporto priemonių dalis viso miesto transporto priemonių parke išaugtų iki 20 proc., išmetamų teršalų kiekio koncentracija galėtų sumažėti nuo 20 iki 40 proc., priklausomai nuo taršos šaltinio.

Elektra varomų transporto priemonių poveikis anglies pėdsakui tampa vis reikšmingesnis

Automobiliui važiuojant išmetamo CO2 kiekis priklauso nuo valstybių elektros gaminimo būdų. Atsižvelgiant į Europos energijos rūšių santykį, „ZOE" išmeta 58 g CO2/km, lyginant su naujojo „Toyota Prius" 89 g. Prancūzijoje didžioji dalis elektros energijos pagaminama iš anglies neišskiriančių šaltinių, todėl emisijos ekvivalentas tėra vos 15 g CO2/km.

2010 metais 18 proc. elektros energijos Europoje buvo pagamina iš atsinaujinančių išteklių, šis skaičius augs didėjant elektros energijos gamybos būdų iš atsinaujinančių energijos šaltinių įvairovei. Europos elektros pramonei atstovaujanti asociacija „Eurelectric" prognozuoja, kad nuo 2010 iki 2020 m. anglies dioksido išskyrimo elektros gamyboje intensyvumas (g CO2/kWh) Prancūzijoje ir Europoje sumažės 15 proc. Ši pažanga turės teigiamą ir tiesioginį poveikį visoms esamoms elektra varomoms transporto priemonėms, priešingai nei transporto priemonių su vidaus degimo varikliais atveju, kai technologijų pažanga automatiškai neturi jokios tiesioginės naudos visiems jau eksploatuojamiems automobiliams.

55 proc. „ZOE" detalių bus pagaminta vietoje, kai jose bus pradėti montuoti Cleon pagaminti „Renault" elektros varikliai. Šis skaičius, kuris per ateinančius metus turėtų išaugti, padės sumažinti logistikos operacijų lemiamą anglies dioksido pėdsaką.

„Charging eco²" - pakrovimo išlaidų bei emisijų sumažinimas

„Charging eco²" yra „Renault" sukurta novatoriška internetu teikiama paslauga, skirta padėti vairuotojams geriausiu būdu ir tinkamiausiu laiku įkrauti savo transporto priemonę. Šis įkrovos planavimo asistentas leidžia vairuotojams pasirinkti pigios energijos su nedideliu anglies pėdsaku laikotarpius, siekiant išvengti įkrovimo piko valandomis.

Šia paslauga, kuri yra siūloma „My Z.E. inter@ctive" pakuotėje, galima pasinaudoti prisijungus prie interneto svetainės https://www.services.renault-ze.com. Spalvomis pažymėta juosta vairuotojo savaitiniame įkrovimo grafike rodo elektros tarifų skalę, piko valandas ir išmetamą CO2 elektros energijos kiekiui pagal valandas. Vairuotojai gali įvesti savo laiko reikalavimus, kartu su elektros energijos kainomis, taikomomis pagal jų sutartį, ir nurodyti pageidaujamą kainos ir CO2 emisijos pusiausvyrą. Algoritmas gauna informaciją iš „Renault" sudarytų kiekvienos šalies duomenų bazių ir parodo optimizuotus laiko tarpsnius, per metus sutaupomas lėšas eurais bei CO2 emisiją, sumažintą išvengus krovimo didžiausios apkrovos valandomis, skaičiuojant kilogramais.

„Renault" požiūris į akumuliatorių perdirbimą, kuris yra neatskiriamas elektra varomų transporto priemonių ekosistemos elementas

Siekdama akumuliatorius perdirbti aplinką tausojančiu būdu, atitinkančiu taikytinus teisės aktus, „Renault" įsteigė organizaciją, apimančią visas šalis, kuriose ji parduoda elektra varomas transporto priemones. Šis požiūris atsispindi pirmojoje su bendrove „Umicore" - pasauline ličio jonų akumuliatorių perdirbimo lydere - pasirašytoje bendradarbiavimo sutartyje.

Sugadinti arba eksploatuoti netinkami akumuliatoriai yra surenkami ir siunčiami į diagnostikos centrus, kur jie rūšiuojami ir atrenkami pakartotiniam naudojimui automobilių pramonėje arba galutiniam perdirbimui. Jei akumuliatoriaus negalima išimti, automobilis siunčiamas pas ardymo specialistą.

Perdirbimo proceso pirmajame etape išardomi akumuliatoriaus surenkamieji mazgai. Kai kurias atvejais iš 250 kg akumuliatorius tik 10 kg svorio išsiunčiama utilizavimui, o likę 240 kg bus panaudojami pakartotinai., Visi komponentai, neskaitant celių, bus tinkamai perdirbti naudojant įprastus procesus (plastmasės, metalo, ir t. t.). Modulius, sudarytus iš elementų grupių, perdirba specializuotos akumuliatorių perdirbimo bendrovės.

Nuo 2011 m. „Umicore" yra atsakinga už „Renault" elektra varomų transporto priemonių akumuliatorių perdirbimą. Modulius ir celes perdirba naudodama pirometalurginį procesą, o vėliau hidrometalurgijos būdu išgauna metalą. Šis procesas atitinka ES reglamentuose nustatytus tikslus: didesnės nei 85 proc. elektra varomų transporto priemonių dalies ir didesnės nei 50 proc. akumuliatorių dalies perdirbimo-utilizavimo normą.

PRAKTINIS ELEKTROMOBILIO NAUDOJIMO VADOVAS

Kur galima nusipirkti „ZOE" ir atlikti jo techninę priežiūrą?

„Renault ZOE" galima įsigyti ir jo priežiūrą atilikti „Renault" tinkle.

  „Renault Z.E." centrai: specializuoti elektromobilių pardavėjai teikia rekomendacijas pirkėjams dėl juos dominančios prekės. Siūloma išbandyti elektromobilį bandomųjų važiavimų metu.

„Renault Z.E." ekspertai: „Z.E." ekspertai turi specializuotas „Z.E." remonto dirbtuves, kuriose galima remontuoti automobilius. „Renault" servisai, kurie nėra pažymėti „Z.E. ekspertų" žyma, perduos elektromobilius remontuoti „Z.E." ekspertų" servisams.

Šiuo metu Europoje yra 219 „Renault Z. E." centrų ir 642 „Renault Z. E." ekspertai.

„Z. E." tinkamumas

„Renault" tinklo pardavėjai kreipsis į potencialius klientus, prašydami užpildyti klausimyną, skirtą įvertinti „Z. E." tinkamumą jiems. Tikslas - įsitikinti, kad pirkėjai elektra varoma transporto priemone ir toliau galės važinėti savo kasdieniais maršrutais ir kad jų namai yra tinkami sieninio įkrovimo terminalo įrengimui. Jei būtų priešingai, pardavėjai pasiūlytų įsigyti automobilį su vidaus degimo varikliu. Klientų pasitenkinimas yra pagrindinis „Renault" prioritetas.

Pradėti vairuoti elektra varomą automobilį su „Z.E. box" - paprasta

„Z.E. Box" informacija supaprastina pradėjimą naudotis elektra varoma transporto priemone. Pteikiama informacija:

  „Z.E. Automobilis": elektromobilio įsigijimas su pirkėjo pasirinkta papildoma įranga ir priedais.

„Z.E. Akumuliatorius": galimybės išsinuomoti vieną iš kelių variantų (metinė rida/nuomos trukmė), siekiant patenkinti specifinius vairuotojų poreikius.

  „Z.E. Įkrovimas": „ZOE" visų pirma gali būti įkrauta iš sieninio įkrovimo terminalo (ne mažesnės nei 3 kW galios); įkrovimas užtrunka nuo šešių iki devynių valandų. Dėl sieninio įkrovimo terminalo įrengimo kliento namuose „Renault" pardavėjai padės klientui susisiekti su „Z.E. Ready" sertifikatą turinčiu montuotoju. Automobilio prijungimui prie sieninio įkrovimo terminalo ar viešųjų įkrovimo terminalų (standartinio arba greitojo įkrovimo) skirtas įkrovimo kabelis komplektuojamas kartu su automobiliu. Pagrindiniai šio terminalo privalumai yra įkrovimo sparta, atitiktis standartams ir ergonomiškumas.

  „Z.E. Paslaugos":

  Mobilumo garantija ilgoms kelionėms: iki 25 proc. nuolaida „Renault Rent", „Avis" ir „Europcar" agentūrų trumpalaikei automobilių su vidaus degimo varikliais nuomai.

  Garantijos ir techninės priežiūros pratęsimas iki septynerių metų/175 000 km (išskyrus elektros pavaros sistemą).

  „Planinės techninės apžiūros" paslauga, sudaranti pirkėjams sąlygas pasirinkti derinį (metai/rida), pritaikytą prie jų įpročių ir atitinkantį jų akumuliatoriaus nuomos sutartį.

  „RCI Banque" siūlo ir draudimo paslaugą.

„Renault ZOE" įkrovimas

90 proc. atvejų klientai savo transporto priemonę galės įkrauti iš „namų bazės" per sieninį įkrovimo terminalą. Tai yra klientų mėgstamiausias variantas: paprastai automobilio akumuliatorius įsikrauna per naktį. Devyniose pasaulio šalyse atlikti bandymai rodo, kad vartotojai, kurie gerai žino savo elektromobilio nuvažiuojamą atstumą, savo transporto priemones vidutiniškai krauna ne daugiau kaip du ar tris kartus per savaitę.

Vis dėlto, jei vairuotojai savo automobilį nori įkrauti atokiau nuo jo kasdienio įkrovimo taško, jie gali pasinaudoti viešuoju įkrovimo terminalu. Vis daugiau šių terminalų įrengiama gatvėse ir prekybos centrų automobilių stovėjimo aikštelėse, saugomose automobilių stovėjimo aikštelėse, degalinėse. Sutaupytų kilometrų skaičius priklauso nuo terminalo galios (nuo 3 iki 43 kW). Su įrengtu „Chameleon" įkrovikliu, per vieną lizdą automobilio šone, terminalo tiekiama energija galima įkrauti „ZOE" akumuliatorių, užtrunkant nuo 30 minučių iki devynių valandų.

Šios stotys pamažu įrengiamos visose Europos šalyse. 2012 m. pabaigoje Europoje buvo apie 20 000 viešųjų įkrovimo terminalų - 50 proc. daugiau nei 2011 metų pabaigoje. Siekiant skatinti terminalų skaičiaus augimą, „Renault" sudarė daug bendradarbiavimo sutarčių su, pavyzdžiui, „E. Leclerc" prekybos centrų grandine, „Vinci" parku ir „Unibail Rodamco" (Europoje veikiančiais prekybos centrais).

 


[1] Veikia ne visose šalyse.

 

Komentarai (0)
Prisijunkite, kad galėtumėte komentuoti

Šeimos elektromobilis: pasirinkimas nedidelis, tačiau kokybiškas

Naujų elektromobilių pasiūla sparčiai plečiasi, tačiau elektra varomos transporto priemonės besidairantiems žmonėms neretai tenka ieškoti kompromisų.

Nauji „Audi S3 Sportback“ ir „S3 Limousine“

Daugiau greičio, daugiau galios, daugiau važiavimo malonumo

Kokį automobilį rinktis: benzininį, dyzelinį ar hibridinį?

Kokio tipo varikliu varomo automobilio įsigijimas šiuo metu būtų ekonomiškai patraukliausias variantas.

Automobilių ekonomiškumas auga ne tik techninių duomenų lentelėse

Akivaizdu ir tai, jog nebeliko automobilių, neva turinčių neįtikėtinas 3 l / 100 km siekiančias sąnaudas.

Geriausi 2013 m. projektiniai modeliai

2013 m. baigėsi. Bet nelabai seniai, tad galima prisiminti

„Škoda Octavia“ - naujasis "Metų automobilis"

Pirmadienio vakarą sostinės „Litexpo" rūmuose ...

„Euro NCAP“ išbandė 11 naujų modelių saugumą

Europos organizacija „Euro NCAP" nelabai seniai

Automobiliui „Renault 6“ – 45 metai

2013 m. spalio mėn. sukako 45 metai nuo tos dienos, kai...

Trivietis elektromobilis „Nissan BladeGlider“

Išskirtinis pastarųjų metų automobilių parodų bruožas

Net patyrusiems patirties niekad nebūna per daug

Jau dvi savaitės kai vyksta Lietuvos „Metų automobilio 2014"

Prenumeruokite mūsų naujienlaiškį: