Europos Komisija automobilių stiklų gamybos įmonėms "Asahi", "Pilkington", "Saint-Gobain" ir "Soliver" skyrė didesnę nei 1,3 mlrd. eurų baudą už susitarimą dėl kainų. Tai yra didžiausias bauda, kada nors skirta Europos Sąjungoje (ES), praneša naujienų agentūra "The Associated Press".
Prancūzijos kompanijai "Saint-Gobain" skirta 896 mln. eurų bauda - didžiausias kada nors vienai kompanijai skirta bauda.
Komisijos duomenimis, keturios minėtos bendrovės kontroliuoja 90 proc. Europos automobilių stiklų gamybos rinkos, kurios vertė 2003 metais siekė 2 mlrd. eurų.
ES konkurencijos komisarė Nelė Krus (Neelie Kroes) sakė, kad minėtos kompanijos dėl kainų susitardavo penkerius metus, ir pridūrė, jog bauda yra tokia didelė todėl, kad Europos pramonė "privalo išmokti pamoką skausmingu būdu".
"Jei apgaudinėjate, gausite didelę baudą, - sakė N. Krus. - Šios kompanijos automobilių pramonę ir vartotojus apgaudinėjo penkerius metus".
Bendrovei "Saint-Gobain" Europos Komisija baudą padidino 60 proc., nes tai ne pirmas kartas, kai bendrovė prisidėjo prie kartelinio susitarimo. "Saint-Gobain" dėl kartelių buvo nubausta pernai, 1998 metas ir 1984 metais.
Japonijos kompanijai "Asahi Glass" skirta 113,5 mln. eurų bauda. Bauda buvo sumažinta 50 proc., nes bendrovė bendradarbiavo su Europos Komisija.
Didžiosios Britanijos kompanija "Pilkington PLC" turės sumokėti 370 mln. eurų, o Belgijos įmonė "Soliver NV" - 4,396 mln. eurų.
Komisijos duomenimis, stambiausių stiklų Europos automobilių gamintojams tiekėjų - "Asahi", "Pilkington" ir "Saint-Gobain" - atstovai 1998-2003 metais reguliariai susitikdavo aptarti savo produkcijos kainų, pasidalindavo rinką ir klientus.
ELTA
Efektyvūs stabdžiai saugo slidžiame kelyje
Efektyvūs stabdžiai reikalingi bet kuriuo metų laiku, tačiau labiausiai - žiemą
Apie automobilių variklių žvakes
Nors dyzelinių ir benzininių automobilių variklių žvakės
13 „Mitų griovėjų“ sugriautų automobilinių mitų
Laidą „Mitų griovėjai" žino beveik visi televizijos žiūrovai.
Lyginame: variatorius, robotizuota PD ir automatinė PD
Nesvarbu, pirksite naują ar naudotą automobilį, tikrai kils klausimas ...
Atsidariusiose parodose – inžinerinės pramonės ir transporto verslo potencialas
LITEXPO vykstančio parodos sukvietė...
Autoservise gali ir "nurengti"
Sunku būtų rasti vairuotoją, negirdėjusį nė vienos istorijos apie...
2011-ieji – perversmo automobilių pramonėje metai
Galima drąsiai teigti, kad 2011 m. įeis į automobilizmo istoriją.
Pasaulinės automobilių pramonės laukia nauja krizė?
Įvertinus tai, kad dauguma Japonijos gamyklų vis dar nedirba, klausimas tampa labai aktualus
Servisų meistrai tyko lengvatikių
Dalis automobilių remonto dirbtuvių meistrų sėkmingai įvaldė techniką, kaip pasipelnyti iš patiklių ir mažai ką apie mašinų remontą išmanančių žmonių.
Automobilių vagies prisipažinimas
Rusijos žiniasklaidoje pasirodė įdomus straipsnis, kurio autorius teigia gavęs interviu iš automobilių vagystėmis užsiimančio žmogaus.