Europos kartingo čempionatas prasidėjo Portugalijoje
Atnaujinta: 2020-03-09
  • R
  • Justas_Jonusis_Wsk_Master_Sarno_26-04-2015-51
  • Justas_Jonusis_Wsk_Master_Sarno_26-04-2015-62
  • Justas_Jonusis_Wsk_Master_Sarno_26-04-2015-71
  • Justas_Jonusis_Wsk_Master_Sarno_26-04-2015-101
  • R

Portugalijoje vykusiame pirmajame CIK-FIA Europos kartingo čempionato etape tarp KF ir KF-Junior klasių Portimao trasoje dalyvavo ir du Lietuvos atstovai. Šveicarijos „RB Racing" komandą KF klasėje atstovavo Rokas Baciuška, o Italijos „DR Racing" komandos spalvas KF-Junior klasėje gynė lietuvis Justas Jonušis.

Vyresnių sportininkų KF klasėje iš Baltijos šalių kovojo du sportininkai - estas Juri Vips ir lietuvis Rokas Baciuška.

Rokas, atstovaujantis Šveicarijos „RB Racing" komandą vienose treniruotėse buvo devintas, kitose parodė 27 laiką ir tai komandą nuteikė optimistiškai, juk šioje klasėje iš viso rungtyniavo net 61 dalyvis.

Pirmieji kvalifikaciniai važiavimai taip pat nuteikė optimistiškai. Pirmajame Rokas po susidūrimo su priešininku finišavo 16 vietoje, kitame - puikioje 9 pozicijoje. Prasidėjus trečiajam važiavimui R. Baciuška pakilo iki 7 vietos. Deja, likus 7 ratams iki finišo Oliver Hodgson iš Didžiosios Britanijos trenkėsi į lietuvį ir abu sportininkai pasitraukė iš kovos. Susumavus rezultatus dėl šio incidento Rokui iki pagrindinio finalo pritrūko vos trijų pozicijų. Jis turėjo dalyvauti „antrojo šanso" važiavime.

Startavęs ketvirtoje vietoje jis savo šanso nepaleido - finišavo ketvirtas ir iškovojo teisę dalyvauti pagrindiniame finale, į kurį patenka tik 34 greičiausieji.

Pusfinalyje, startavęs iš 32 vietos lietuvis lenkė varžovus vieną po kito, tačiau jam ir vėl nepavyko - iki finišo likus vos 5 ratams lietuvis pasitraukė iš kovos dėl variklio gedimo.

Prieš finalą komanda Rokui sumontavo atsarginį variklį, kuris nebuvo toks geras. Po nebaigto pusfinalio jis turėjo startuoti tik iš 28 vietos ir nerizikavo - stengėsi tiesiog išlaikyti poziciją ir finišavo toje pat 28 vietoje.

„Galėjau tikrai daug geriau pravažiuoti. Turėjau daug greičio. Gaila, bet viena avarija ir tas nelemtas variklis sugedo visiškai nelaiku," - po finišo pasakojo Rokas Baciuška.

Po pirmojo etapo Rokas bendroje įskaitoje klasifikuojamas 28 vietoje.

Iš karto po šių lenktynių R. Baciuška kibs į mokslus, o po Roko laukia pasirodymas Lietuvos kartingo čempionate ir, birželio viduryje, labai svarbios lenktynės Latvijoje, kur vyks III Pabaltijo „Rotax Max" kartingo čempionato etapas.

Vienintelis KF-Junior klasės lenktynininkas iš Pabaltijo, Justas Jonušis per treniruotes, kaip ir dauguma, kentėjo nuo keisto padangų elgesio.

Prasidėjus kvalifikaciniams važiavimams J. Jonušis gavo kiek geresnes padangas, tačiau dviejuose važiavimuose iš keturių jis pateko į avarijas. Tik pirmas kvalifikacinis važiavimas praėjo puikiai - Justas finišavo 11 vietoje. Tačiau kituose dviejuose - incidentai. Vieną kartą pats Justas lenkė vieną lyderių  Logan Seargent ir abu sportininkai susidūrė. Kitą kartą jau lietuvį išmušė vienas iš varžovų Justas išlėkė iš trasos.

Susumavus rezultatus Justas dėl patekimo į pagrindinį finalą turėjo startuoti taip vadinamame „antrojo šanso" važiavime. Iš jo 6 greičiausi sportininkai patenka į finalą.

Startavęs iš 23 vietos lietuvis vos per septynis ratus turėjo aplenkti bent 17 priešininkų. Jam tai padaryti beveik pavyko. Lietuvis buvo greičiausias trasoje, per 7 ratus sugebėjo aplenkti 11 varžovų, bet finišavo per 5 vietas nuo tikslo... Tačiau tai geras rezultatas, nes į pagrindinį finalą pateko vos du jo amžiaus sportininkai. Visi kiti - bent keleriais metais vyresni ir jau ne pirmą sezoną važiuoja šioje klasėje.

„Savaitgalis buvo sunkus, bet geras. Galėjo būti ir geriau, bet kažkiek kortas sumaišė neprognozuojamos padangos, kažkiek ir pačiam nepavyko, nes patekau į avarijas," -  pasakoja Justas Jonušis.

Lietuvis po pirmojo Europos čempionato etapo klasifikuojamas 33 vietoje iš 64 dalyvių.

Pirmasis Europos kartingo čempionato etapas baigėsi nemaloniu įvykiu. Šiais metais Tarptautinės automobilių federacijos Kartingo komitetas (CIK-FIA) šiais metais pasirašė sutartį su sportinių padangų tiekėju iš Italijos „LeCont", kuris tapo vieninteliu KF-Junior klasės padangų tiekėju Europos čempionatui. Šios padangos tapo nemaloniu siurprizu visiems dalyviams. Pasirodo, į Europos čempionatą atvežtos padangos turėjo labai skirtingas charakteristikas.

Per lenktynių savaitgalį sportininkams leidžiama naudoti 4 komplektus naujų padangų - po 2 treniruotėms ir varžyboms. Jos skiriamos atsitiktine tvarka, kuri, kaip paaiškėjo vėliau, nulėmė lenktynių favoritus.

Dėl to kentėjo visos komandos, tarp jų ir Italijos komandos „DR Racing" gretose rungtyniaujantys sportininkai - vienas favoritų Rusijos atstovas Artiomas Petrovas, italas Filippo Lazaroni ir lietuvis Justas Jonušis.

„Iš pradžių niekaip nesupratom, kodėl treniruotėse važiuodami su senomis padangomis buvom gerokai greitesni negu tada, kai sumontavom naujas padangas. Analizavom telemetrijos duomenis, lyginom su kitų komandos lenktynininkų duomenimis, reguliavom kartingą, tačiau negalėjom net pagalvoti, kad dėl to kaltos padangos," - pasakojo J. Jonušis.

Paprastai naujomis padangomis „apautas" kartingas viename rate yra apie 0,5 sek. greitesnis už tą, kuris važiuoja senomis. Tačiau šįkart viskas vyko atvirkščiai - naujomis padangomis „apautas" kartingas kartais tapdavo gerokai lėtesnis. Komanda išbandė įvairiausius reguliavimus, bet nieko negalėjo padaryti.

Ta pati desperatiška padėtis vyko ir kitų komandų stovyklose - niekas negalėjo suprasti, kodėl staiga vieni komandos sportininkai yra gerokai greitesni už kitus.

Viskas išaiškėjo tik sekmadienį, kai buvo sumontuoti dar vieni naujų padangų komplektai. Tada vieni staiga tapo gerokai lėtesni, o kiti netikėtai pagreitėjo. Komandos kartu ėmė tyrinėti padangų būklę, jas lyginti ir suprato kas nutiko.

Po lenktynių organizatoriai, komandų atstovai ir padangų tiekėjas sprendė ką daryti, kad tai nesikartotų kituose etapuose. Kitame etape arba bus atsisakyta dabartinio padangų tiekėjo, arba „LeCont" pagamins visiškai naujų padangų partiją.

Bet kokiu atveju šio etapo rezultatai nebuvo anuliuoti, nes tai grėstų milžinišku tarptautiniu skandalu. Tačiau pirmąjį etapą laimėjo nebūtinai tie, kurie greičiausi. Laimėjo tie, kurie gavo daugiau geresnės sudėties padangų.

Komentarai (0)
Prisijunkite, kad galėtumėte komentuoti

Dakaras 2020: Pietų Amerika ar Afrika?

Vos baigėsi 2019 m. Dakaro ralis, prasidėjo spekuliacijos dėl maratono 2020-aisiais.

Kur šį savaitgalį stebėti „Samsonas Motorsport Rally Utena“

Kur stebėti lenktynes ir kokios įdomiausios greičio ruožų vietos?

Automobilių ralio stebėjimo tradicijos pasaulyje

Žiemos virusas, kuris nepalieka abejingų \ \ \ \

„Hyosung“ motoroleriai – madingas vasaros akcentas

Už lango, kad ir ne kalendorinė, bet jau vasara.

Kaip gimė „Renault Alpine“ modelis

„Renault Spéciale" ir „Rédélé Spéciale" pagrindas buvo „4CV" bazė su

„Renault Sport“ kolekcija

Vakar Rygoje Pabaltijo šalių žurnalistai susipažino su "Renault" sportinių automobilių gama

„Auto show millennium 2012“

Antroji moto klubo „Aliens MC" organizuojamo ...

„Bike show millennium 2012“

Jau esame įpratę, kad birželio pradžioje...

Motociklininkų sezono atidarymas Alytuje

Foto reportažas iš Alytaus

Baikerių viduržiemis 2012

Prabėgusį savaitgalį, tradiciškai, netoli Vilniaus ...

Prenumeruokite mūsų naujienlaiškį: