„Fiat“ prekių ženklo sėkmės paslaptis
Atnaujinta: 2020-03-09
  • BMW_MINI_FIAT-115__Medium_

„FIAT" - (Fabrica Italiana Automobili Torino) didžiausia Italijos automobilių korporacija. Gamina lengvuosius, sportinius automobilius, sunkvežimius ir žemės ūkio techniką. Korporacijai priklauso ir aerokosminę produkciją gaminančios įmonės. Pagrindinė būstinė yra Turine.

Įmonę 1899 m. įkūrė investitorių grupė, tarp kurių buvo ir Džiovanis Anjeli. Iš pradžių įmonė gamino automobilius pagal „Renault" licenciją su „De Dion" varikliais.

Dž. Anelis nuo pat pradžių gamybą organizavo remdamasis savo socialistinėmis idėjomis apie galimą pramonininkų ir darbininkų bendradarbiavimą. 1903 m. Italija panaikino tarifus importuojamam plienui. Tai leido smarkiai išplėsti gamybą: pasirodė originalūs taksi automobiliai, sunkvežimiai, autobusai, suklestėjo variklių lėktuvams ir laivams gamyba.

„Fiat" modeliai, skirti elitiniams pirkėjams, tapo populiarūs ne tik Italijos, bet ir pasaulinėje rinkoje. Taip pat „Fiat" prekių ženklas įsitvirtino tarp „lenktyninių" prekių ženklų, tokių kaip „Lancia", „Storero", „Miller" ir „Nazzaro".

Europoje „Fiat" tapo žinomas kaip originalių automobilių gamintojas, kai modelis „S61" su 10,5 l varikliu 1911 m. laimėjo Prancūzijos „Grand Prix".

Džovanis Anjeli palyginti greitai suprato, kad nuo vienetinių modelių reikia pereiti prie serijinės gamybos ir 1912 m. prasidėjo masinė „F.I.A.T." modelių gamyba. Taip pat jis vienas pirmųjų suprato, kad norint išsiskirti, reikia turėti savitą stilių, o stiliaus kūrimą geriausiai patikėti profesionaliam dailininkui stilistui.

Pirmasis modelis, sukurtas laikantis šios koncepcijos, buvo „Tipo Zero", pasirodęs 1912 m. Kadangi automobilis nelabai skyrėsi nuo kitų gamintojų modelių, Dž. Anjeli, siekdamas individualumo, įpareigojo savo darbuotojus sukurti šešias skirtingas radiatorių apdailas. „F.I.A.T." ir „Alfa Romeo" pirmieji pradėjo užsakinėti savo serijinių automobilių kėbulus pas tokius meistrus kaip „Loakti ir Toreta" ar „Zagato ir Turing".

Taip pat nuo pat nuo pirmųjų veiklos metų „Fiat" užtikrino stabilią automobilių gamybą ir užsienyje. Gamykla JAV buvo atidaryta jau 1909 m. Toks žingsnis puikiai atspindėjo Dž. Anjeli požiūrį į darbą. Taip pat jis planavo gamybos sistemos kontrolės metodų tobulinimą. Šių planų įgyvendinimu tapo projektas „Lingotto" - 1922 m. pradėjęs dirbti didžiausias Europoje automobilių gamybos kompleksas.

Šis projektas rėmėsi konkrečia strategija: buvusį vienetinį ir skirtą tik elitui automobilį paversti masine produkcija. Tikslas buvo pasiektas taikant visiškai naujus industrinius gamybos organizavimo principus ir įdiegus konvejerines gamybos linijas.

 

Dabar gaminami modeliai

Tipas

Metai

Straipsnis

500

Mini automobilis

 

„Fiat 500"

Panda

Mini automobilis

 

 

Punto Evo

Mažas automobilis

 

Pirmosios kartos „FIAT Punto" (1993-1999)

Bravo

Kompaktinis automobilis

 

 

Linea

Kompaktinis automobilis

 

 

Sedici

Mažas visureigis

 

 

Doblo

Daugiatikslis vienatūris

 

 

Qubo

Mažas visureigis

 

 

Grande Punto

Mažas automobilis

 

 

New Croma

Vidutinis automobilis

 

 

Palio

Mažas automobilis

 

 

Idea

Vienatūris

 

 

Multipla

Vidutinis vienatūris

 

 

 

 

 

FIAT atidaro muziejų

Parengta pagal užsienio spaudą

Autoreviu.lt informaciją atgaminti visuomenės informavimo priemonėse bei interneto tinklalapiuose be raštiško UAB "IKS" sutikimo draudžiama.

 

 

Komentarai (0)
Prisijunkite, kad galėtumėte komentuoti

Šeimos elektromobilis: pasirinkimas nedidelis, tačiau kokybiškas

Naujų elektromobilių pasiūla sparčiai plečiasi, tačiau elektra varomos transporto priemonės besidairantiems žmonėms neretai tenka ieškoti kompromisų.

Nauji „Audi S3 Sportback“ ir „S3 Limousine“

Daugiau greičio, daugiau galios, daugiau važiavimo malonumo

Kokį automobilį rinktis: benzininį, dyzelinį ar hibridinį?

Kokio tipo varikliu varomo automobilio įsigijimas šiuo metu būtų ekonomiškai patraukliausias variantas.

Automobilių ekonomiškumas auga ne tik techninių duomenų lentelėse

Akivaizdu ir tai, jog nebeliko automobilių, neva turinčių neįtikėtinas 3 l / 100 km siekiančias sąnaudas.

Geriausi 2013 m. projektiniai modeliai

2013 m. baigėsi. Bet nelabai seniai, tad galima prisiminti

„Škoda Octavia“ - naujasis "Metų automobilis"

Pirmadienio vakarą sostinės „Litexpo" rūmuose ...

„Euro NCAP“ išbandė 11 naujų modelių saugumą

Europos organizacija „Euro NCAP" nelabai seniai

Automobiliui „Renault 6“ – 45 metai

2013 m. spalio mėn. sukako 45 metai nuo tos dienos, kai...

Trivietis elektromobilis „Nissan BladeGlider“

Išskirtinis pastarųjų metų automobilių parodų bruožas

Net patyrusiems patirties niekad nebūna per daug

Jau dvi savaitės kai vyksta Lietuvos „Metų automobilio 2014"

Prenumeruokite mūsų naujienlaiškį: