„Ford Mondeo“ - 1993 - 2000
Atnaujinta: 2020-03-09
  • Ford_mondeo_Ghia
  • Ford_mondeo2
  • Ford_mondeo1
  • Ford_mondeo

„Ford“ mašinos visada pasižymėjo tuo, kad buvo prieinamos daugeliui žmonių. Ne išimtis tapo ir „Ford Mondeo“, gamintas nuo 1993 iki 1997 metų. Tai buvo pirmasis „pasaulinis“ modelis, sukurtas atsižvelgiant į visų kontinentų vairuotojų poreikius. Turbūt todėl pasižymėjo puikiomis techninėmis charakteristikomis, bet buvo ganėtinai blankus.

Situacija pasikeitė 1998 metais, kai „Mondeo“ išvaizda buvo gerokai pagražinta. Automobilis gavo didžiulius įkypus priekinius žibintus, kiek kitokią važiuoklę. Šį kartą papasakosime apie pirmosios kartos „Mondeo“, nes keliuose būtent jų yra daugiausiai. Nepaisant ganėtinai garbingo amžiaus, „Mondeo“ lenkia ne vieną naujesnį tos pačios klasės modelį.

1994 metais jis buvo pripažintas „Metų automobiliu“, tačiau ir šiandien jo važiavimo kokybė, patogumas, interjeras ir ergonomika nėra pasenusi. Sklandūs priekinio panelio išlinkimai pereina į durų apdailą, centrinė konsolė kiek pasukta į vairuotoją, puiki prietaisų skydelio ergonomika. Bazinė modifikacija tik iš pirmo žvilgsnio gali pasirodyti kukli. Taip, nėra elektros paketo, kondicionieriaus ir brangios apdailos, bet visose mašinose yra dviejų krypčių reguliuojamas vairas su stiprintuvu ir saugos pagalvė vairuotojui, oro filtravimo sistema „Micron Air“ ir durų spynelės su specialiais elementais, neleidžiančiais atrakinti mašinos metaline liniuote.

Papildoma įranga priklauso nuo komplektacijos, o jos buvo penkios: „Mondeo“, „CLX“, „GLX“, „S1“ ir –prabangiausia – „Ghia“. Šiuose modeliuose buvo kondicionierius, antra saugos pagalvė, nuotolinis durelių atidarymas ir pan. „Ghia“ galėjo pasigirti odiniu salonu, priekinio stiklo elektriniu šildymu, kompiuteriu, autopilotu ir užpakalinių stiklų atidarymo blokatoriumi. Be to, prietaisų panelyje kartkartėmis užsidegdavo dvi „snaigės“: geltona, kai temperatūra lauke nukrenta žemiau +1...+3 C, raudona – kai temperatūra žemesnė ir galimas plikledis. Vienu patikimiausių „Ford Mondeo“ mechanizmų meistrai įvardija transmisiją.

Nei pavarų dėžė, nei sankaba neturėtų pateikti savininkui jokių nemalonių staigmenų. Ir mechaninė, ir automatinė pavarų dėžės pasižymi ilgaamžiškumu. Jos tarnauja ilgiau už kitus mazgus ir agregatus. Tepalas į mechaninę pavarų dėžę supilamas gamykloje ir, pasak servisų darbuotojų, papildyti jį tenka labai retai. Vienintelė problema – sukimo guolio gedimas automobiliuose su hidrauline sankaba. Remontuojant gedimą pavarų dėžės nuimti nereikia. Automatinę pavarų dėžę galima sugadinti tradiciškai – staigūs startai ir stabdymai sudegina frikcionus. Natūralus greičių dėžės senėjimas ir dėvėjimasis prasideda po 150 000 km.

Optimalus yra bet kuris iš keturių cilindrų benzininių „Zetec“ serijos variklių, o pats kukliausias (1,6 l 90 AG) variklis ne itin tinka sunkiai šeimyninei mašinai. Nusipirkus tokią mašiną reiktų pakeisti variklio diržą, degimo žvakes ir tepalą. Diržus „Ford“ rekomenduoja keisti kas 5 metus arba nuvažiavus 80 000 km. Kas 10 000 km vertėtų pakeisti žvakes. Originalios žvakės turėtų tarnauti iki 20 000 km, tačiau blogas benzinas sutrumpina šį laiką. „Mondeo“ su kondicionieriais gali perkaisti variklis. Siekiant to išvengti, aušinimo skystį, jei jis žalias, reikia keisti kas treji, jei raudonas – kas šešeri metai. Kasmet reiktų išvalyti radiatorius. Taip pat variklis gali kaisti, jei sugedęs aušinimo ventiliatorius. Jei įjungus kondicionierių už variklio esantis ventiliatorius nesisuka, reikia ruoštis remontuoti cilindrų bloko galvutę, nors šiaip „Zetec“ serijos varikliai labai patikimi. Jei bus pasirinktas modelis su 90 AG turbininiu dyzeliniu varikliu, reikia pasiruošti didesnėms išlaidoms. Variklyje yra du dantytieji diržai, kuriuos pagal instrukciją reiktų keisti kas 50 000 km, tačiau galima tai daryti ir kas 40 000 km. Blogiau nebus. Kiek sudėtingiau su turbina. Pirmosios problemos prasideda po 45 000 km, o naudojant ne rekomenduojamą tepalas – dar anksčiau. Turbina gali veikti  maždaug 150 000 km. Žiemą, pasikonsultavus, reikia nepamiršti į dyzelį įpilti antiparafininių priedų. Taip pat nereiktų labai „spausti“ variklio ir jokiu būdu nesistengti užgesusios mašinos užvesti tempiant, nes paprastai tik nutrūksta diržas.

„Ford Mondeo“ yra du modeliai. Jie nėra patikimi, bet jų aptarnavimas kainuoja maždaug dvigubai daugiau. Mūsų šalyje jie sutinkami retai, bet apie juos verta žinoti. Tai mašina su visais keturiais varančiaisiais ratais ir modelis su „elektronine“ pakaba. Pirmajai versijai gali būti sunku rasti detalių, antrosios taip pat nevertėtų rinktis, nes problemų su valdymo bloku ir sudėtingais amortizatoriais tikrai nebus išvengta. Elektronikai „nepatinka“ purvini keliai, ji gali atsisakyti veikti, todėl nenustebkite, jei turėdami tokią mašiną kaimo keliuke pajausite, kad viena pusė nusileido žemiau už kitą arba mašina beveik dugnu liečia žemę. Taip pat problemų kelia elektros instaliacija. Užtenka atverti variklio dangtį ir pažvelgti į priekinių amortizatorių atramas – jei iki jų eina laidai, prieš jus mašina su „elektronine“ pakaba. Aišku, ją galima išmontuoti, bet tai – papildomos išlaidos. „Ford Mondeo“ važiuoklę reiktų tikrinti kas 30 000 km. Problemos gali kilti dėl lygių šoninių greičių lankstų, kurių pakabos nelabai vykusios konstrukcijos, o tai lemia greitą susidėvėjimą.

Ką apie savo „Mondeo“ sako savininkai

„Ford Mondeo Wagon“, 1995 m., 1,8 16 V variklis. Patogus šeimyninis automobilis, pritaikytas ir tolimoms kelionėms, ir važinėjimui mieste.

„Ford Mondeo“, 1994 m, 1,8 l dujos/benzinas, hečbekas. Kainos ir kokybės santykis geresnis negu vokiškų automobilių. Variklis be priekaištų, bet pavarų dėžė trukdo įsibėgėti – pavaros trumpokos. Pagal aptarnavimą „Mondeo“ toks pats pigus, kaip ir „Scorpio“. Mechanikai mano, kad „Mondeo“ remontas neatneš staigmenų, o automobilis neturi firminų ligų.

Naujas „Ford Mondeo Ghia“. Salonas platesnis už E klasės „Mercedes“. Žiemą labai padeda klimato kontrolė ir priekinio stiklo pašildymas. Didelė bagažinė. Silpnokas variklis, nes mašina sunki. Esant didelėms apsukoms triukšmauja dantytasis diržas. Smulkūs šoniniai veidrodėliai, nepatogus ilgųjų šviesų žibintų valdymas. Nesuprantamai veikia ABS – suveikia tada, kai iki ratų blokavimo dar toli. Mašina ir toliau lengvai valdoma, bet stabdyti – sunkiau. Važiuojant daugiau kaip 60 km/val. užpakalinių durų zonoje girdimas švilpimas.

„Ford Mondeo“ 2001 m, „Core Sedan“ 2 l 154 AG. Mechaninė PD, ABS, kondicionierius, vairuotojo ir priekinio keleivio saugos pagalvė, elektra šildomi veidrodžiai, elektra reguliuojama vairuotojo vieta, šildomas priekinis stiklas, centrinis užraktas, vairo fiksatorius. Patogus kelyje. Aukštesnis už pirmtakus. Patogi vairuotojo vieta. Idealiai valdomas, tuoj pat reaguoja į vairo pasukimą ar stabdymą.  Ypatingų nusiskundimų nėra, bet nesuprantama, kodėl variklio dangtį atidaryti reikia lauke, atrakinant po „Ford“ simboliu esančią spynelę. Gal tai tik konkrečios mašinos problema, bet žiemą šildant saloną nustodavo veikti prietaisų panelio indikatoriai. Blogesnė negu ankstesniuose modeliuose apžvalga iš galo. Galėtų būti geresnė salono garso izoliacija.

„Ford Mondeo“ (deja, bet metų) Galingas ir ekonomiškas variklis, erdvus salonas. Įdomi durų rankenėlių ir tarpinių konstrukciją – žiemą po plovimo visai neprišąla. Servise lankausi kas 20 000 km. Realūs trūkumai: 1. Nėra apiplovimo bakelio skysčio lygio indikatoriaus. 2. Aliumininis variklio karterio padėklas, kurį nedidelis smūgis gali suskaldyti, todėl reikia pasirūpinti papildoma apsauga.

FORD Mondeo wagon Išoriniai matmenys (I x P x A, mm) 4805x1810x1470 Ratų bazė (mm) 2755 Ratų vėžės, priekinių/užpakalinių (mm) 1525/1540 Prošvaisa (mm) 130 Salono dydis I x P x A (mm) 1900x1445x1210 Bendra masė (kg) 1450 Pakrauto automobilio masė (kg) 1725 Talpumas 5 žmonės Minimalus apsisukimo spindulys (m) 5.8 Variklis Kuras benzinas Cilindrų skaičius/padėtis 4/iš eilės Darbinis variklio tūris (cm3) 1998 Maksimalus galingumas/apsukų skaičius 107(145)/6000 Maksimalus sukimo momentas Nm/apsukų skaičius 190(19.4)/4500 Kuro bako talpa (l) 58 Pavarų dėžė/pakopų skaičius automatinė /4.

Parengta pagal užsienio spaudą

Autoreviu.lt informaciją atgaminti visuomenės informavimo priemonėse ir interneto tinklalapiuose be raštiško UAB „IKS" sutikimo draudžiama.

 

Komentarai (0)
Prisijunkite, kad galėtumėte komentuoti

Šeimos elektromobilis: pasirinkimas nedidelis, tačiau kokybiškas

Naujų elektromobilių pasiūla sparčiai plečiasi, tačiau elektra varomos transporto priemonės besidairantiems žmonėms neretai tenka ieškoti kompromisų.

Nauji „Audi S3 Sportback“ ir „S3 Limousine“

Daugiau greičio, daugiau galios, daugiau važiavimo malonumo

Kokį automobilį rinktis: benzininį, dyzelinį ar hibridinį?

Kokio tipo varikliu varomo automobilio įsigijimas šiuo metu būtų ekonomiškai patraukliausias variantas.

Automobilių ekonomiškumas auga ne tik techninių duomenų lentelėse

Akivaizdu ir tai, jog nebeliko automobilių, neva turinčių neįtikėtinas 3 l / 100 km siekiančias sąnaudas.

Geriausi 2013 m. projektiniai modeliai

2013 m. baigėsi. Bet nelabai seniai, tad galima prisiminti

„Škoda Octavia“ - naujasis "Metų automobilis"

Pirmadienio vakarą sostinės „Litexpo" rūmuose ...

„Euro NCAP“ išbandė 11 naujų modelių saugumą

Europos organizacija „Euro NCAP" nelabai seniai

Automobiliui „Renault 6“ – 45 metai

2013 m. spalio mėn. sukako 45 metai nuo tos dienos, kai...

Trivietis elektromobilis „Nissan BladeGlider“

Išskirtinis pastarųjų metų automobilių parodų bruožas

Net patyrusiems patirties niekad nebūna per daug

Jau dvi savaitės kai vyksta Lietuvos „Metų automobilio 2014"

Prenumeruokite mūsų naujienlaiškį: