Greitosios pagalbos automobilių evoliucija Lietuvoje
Atnaujinta: 2020-03-09
  • Nissan_NAVARA_ambulance_003
  • GAZ-22B_ambulance
  • odessa-raf-2203-ambulance-01
  • RAF-977-Latvija_ambulance
  • UAZ-452-ambulance
  • UAZ-469BG
  • UAZ-3962-ambulance

Daugelis dar turbūt pamenate, ar net patiems yra tekę pasivažinėti, sovietiniais laikais gyvavusius greitosios pagalbos automobilius "RAF-977 Latvija" ir "UAZ-452", dar liaudiškai vadintu "piliule", o kaimuose medicinos punktai neįsivaizdavo savo gyvenimo be visureigių UAZ-469 ir UAZ-3151.

Pastarieji nepasižymėjo įpatingu komfortu ar išvaizda, tačiau turėjo vieną nepakartojamą savybę, kuri šiais laikais pasigendama šiolaikiniuose greitosios pagalbos automobiliuose, tai - pravažumas. UAZ nežinojo nepravažiuojamų kelių, atvažiuodavo iki namo durų bet kokiame kaime ar vienkiemyje, nors purvas ir pažliugę keliai atrodydavo neįveikiami.

Tačiau sovietiniai UAZ buvo griozdiški, nepatogūs, juose tebuvo vietos neštuvams. Palyginimui, šiuolaikiniai greitosios medicinos pagalbos automobiliai apginkluoti sudėtinga aparatūra, reikalinga reanimacijai - deguonies kaukės, defibriliatoriai, elektrokardiografai, neštuvai, spinalinės lentos, kaušiniai neštuvai, pernešimo-pervežimo kėdės, infuzinių tirpalų sistemos, įtvarai, deguonies sistemos, defibriliatoriai, monitoriai, atsiurbėjai.

Bet, kaip su pravažumu?

Ši žiema vėl įrodė, kad, dar yra kelių, kurių dabartiniai greitosios medicinos pagalbos automobiliai negali įveikti, o medikams tenka klampoti per purvą ir sniegą kartais net iki kilometro, kad padėtų besiprašantiems pagalbos. Deja, kartais vien tik todėl, kad eismo sąlygos būna sudėtingos, medikai nesuspėja laiku suteikti reikiamos pagalbos.

Šilutėje įsikūrusi bvendrovė ėmė spręsti šį klausimą. Įmonė jau senai yra gerai žinoma savo gaminamais greitosios medicinos pagalbos automobiliais. Automobiliai yra  projektuojami ir gaminami Lietuvoje, o kuriant ir projektuojant greitajai pagalbai pritaikytus automobilius dirba geriausi Lietuvoje greitosios medicinos pagalbos technikos specialistai.

Įmonė specializuojasi greitosios medicinos pagalbos automobilių gamyboje normaliems keliams (priekiniai arba galiniai varantieji ratai: 4x2) arba visiškai bekelei, sunkiai išvažiuojamiems keliams (visi keturi varomi ratai:4x4, su papildomomis funkcijomis:diferencialų blokavimai, žeminančios pavaros ir pan.)

2011 metų rudenį įmonės patalpose gimė pirmasis nepriklausomos Lietuvos greitosios pagalbos visureigis „Nissan Pathfinder" - modernus, su visa reikiama pirmosios pagalbos įranga, o svarbiausia, sugenabtis įveikti nepravažiuojamus kelius . Perdarytas automobilis  kaip mat rado savo pirkėją ir šiandien sėkmingai darbuojasi bei gelbsti atokiose vietose gyvenančius ligonius Šakių rajone. „Nissan Pathfinder" modelio pagrindu sukurta gretoji pagalba jau dvi žiemas nekartą vadavo kitus greitosios pagalbos automobilius iš pusnų ir pažliugusių kelių pinklių. Jeigu prisimintume sovietinius laikus, tai kiekvienos greitosios pagalbos tarnybos parkas neapsiejo be tokių automobilių, kaip UAZ 452 arba UAZ 469.

Šilutiškių ambicijos tuo nesibaigė ir imtas įgyvendinti padidinto pravažumo reanimobilio projektas. Keletas įtempto darbo mėnesių į tarnybą gelbstint ligonius stojo dar vienas visureigis-gretoji pagalba „Nissan Navara", kuris puikiai atlieka jam keliamas užduotis - įveikti nepravažiuojamus kelius ir pasiekti nuo pagrindinių susisiekimo kelių nutolusiais sodybas ar gyvenvietes.

„Nissan Pathfinder" ir „Nissan Navara" ginkluoti 2.5 litro, 190 АG varikliais, kurie generuoja net 450 Nm sukimo momentą. Užsakant „Nissan Navara" gretosios pagalbos automobilį galima rinktis ir silpnesnį, tačiau kitais parametrais prilygstantį galingąjam, 144 АG motorą arba galingiausią klasėje, trijų litrų darbinio tūrio ir 231 АG variklį, kuris išvysto net 550 Nm sukimo momentą.

Važiuojant šiais visureigiais galima pasirinkti važiavimo režimą priklausomai nuo esamų sąlygų. Nuvalytais keliais važiuojant užteks ir dviejų galinių varančiųjų ratų. Esant lengvoms bekelės salygoms, važiuojant per sniegą ar purvą įjungiamas keturių varančiųjų ratų režimas, kuris sukimo momentą paskirsto 50/50 santykiu tarp priekinės ir galinės ašių. Na, o esant sudėtingoms bekelės sąlygoms, važiuojant per smėlį ar gilų purvą, naudojama keturių varančiųjų ratų sistema su palėtintoju. Iš keblios padėties išsivaduoti vairuotojui padeda diferencialo blokavimo funkcija.

Nors valstybė šiuo metu išgyvena ne geriausius laikus, tačiau, kada kalbame apie ligonių gelbėjimą nutolusiose ir neprivažiuojamose vietovės, visureigis yra vienintelis ir, daugumoje atvejų, nepamainomas pagalbininkas.

 

Komentarai (0)
Prisijunkite, kad galėtumėte komentuoti

Šeimos elektromobilis: pasirinkimas nedidelis, tačiau kokybiškas

Naujų elektromobilių pasiūla sparčiai plečiasi, tačiau elektra varomos transporto priemonės besidairantiems žmonėms neretai tenka ieškoti kompromisų.

Nauji „Audi S3 Sportback“ ir „S3 Limousine“

Daugiau greičio, daugiau galios, daugiau važiavimo malonumo

Kokį automobilį rinktis: benzininį, dyzelinį ar hibridinį?

Kokio tipo varikliu varomo automobilio įsigijimas šiuo metu būtų ekonomiškai patraukliausias variantas.

Automobilių ekonomiškumas auga ne tik techninių duomenų lentelėse

Akivaizdu ir tai, jog nebeliko automobilių, neva turinčių neįtikėtinas 3 l / 100 km siekiančias sąnaudas.

Geriausi 2013 m. projektiniai modeliai

2013 m. baigėsi. Bet nelabai seniai, tad galima prisiminti

„Škoda Octavia“ - naujasis "Metų automobilis"

Pirmadienio vakarą sostinės „Litexpo" rūmuose ...

„Euro NCAP“ išbandė 11 naujų modelių saugumą

Europos organizacija „Euro NCAP" nelabai seniai

Automobiliui „Renault 6“ – 45 metai

2013 m. spalio mėn. sukako 45 metai nuo tos dienos, kai...

Trivietis elektromobilis „Nissan BladeGlider“

Išskirtinis pastarųjų metų automobilių parodų bruožas

Net patyrusiems patirties niekad nebūna per daug

Jau dvi savaitės kai vyksta Lietuvos „Metų automobilio 2014"

Prenumeruokite mūsų naujienlaiškį: