Senkant naftai, vis dažniau susimąstoma apie mūsų Žemės kuro resursus , visas pasaulis vis garsiau kalba, jog hibridiniai automobiliai - mūsų ateitis. Tačiau didžiajai daliai lietuvių hibridinis automobilis - dar nematytas mechanizmas , apie kurį sklando daug įvairiausių gandų ir istorijų.
Hibridinis automobilis, naudoja vidaus degimo variklį ir integruotą pakartotinai įkraunamą energijos saugojimo sistemą. Tokiais automobiliais pasaulyje pradėta prekiauti nuo 1997 metų. Didžiausias pasaulyje automobilių gamintojas „Toyota" - šiuo metu gaminantis gausiausią hibridinių automobilių gamą, turi didžiausią patirtį šioje srityje. Iki šių dienų pasaulyje jau parduota daugiau nei 3 milijonai hibridinių „Toyota" ir „Lexus" automobilių.
Bandant paneigti ar patvirtinti dažniausiai girdimas kalbas apie hibridus, kalbintas UAB „Mototoja", atstovaujančios - „Toyota" ir „Lexus" Lietuvoje, vadovas Edmundas Povilauskas.
Ar tikrai pamiršime kelią į degalinę?
Dažniausiai akcentuojamas hibridinių automobilių privalumas - mažos kuro sąnaudos.
E. Povilauskas: „Jūs tikrai labai greitai pajusite, ką tai reiškia! Paimkime pavyzdžiu, "Lexus" modelį „CT 200h Comfort Eco". Tai automobilis, turintis 1,8 l darbinio tūrio vidaus degimo variklį, kurio vidutinės kuro sąnaudos gali būti tik 3,8 l / 100 km. Ką tik pasirodžiusio „Toyota Yaris Hybrid" kuro sąnaudos apskritai neįtikėtinos -mieste vos 3.1 l / 100 km. Hibridinių transporto priemonių kuro taupymas labiausiai išryškėja važinėjant mieste ir yra susijęs su efektyviu elektros variklio naudojimu įsibėgėjant ir stabdant, riedant „laisva eiga" ar nuokalnėje, jau nekalbant apie lūkuriavimą sankryžose, ar stovint „kamštyje" - tokiu atveju hibridinio automobilio benzininis variklis „užgesinamas" ir naudojama tik elektrinė pavara. Būtent hibridinė sistema kaupia energiją, kuri priešingu atveju būtų iššvaistoma (pvz., stabdant standartiniuose automobiliuose energija prarandama: išsiskiriant šilumai ir dylant stabdžių trinkelėms). Elektrinis variklis dirba ir darant manevrus, ir lenkiant, ir važiuojant įkalne - net ir užmiesčio keliuose nuolat dirba abu varikliai tam, kad taupytų Jūsų kurą ir pinigus."
Ar užsives žiemą?
Teko girdėti, jog hibridinės transporto priemonės nėra visiškai patikimos šaltomis žiemomis.
E. Povilauskas: „Netiesa, nes hibridinėje sistemoje elektrinis variklis palaiko įprastinį benzininį variklį, kuris neleidžia hibridiniam akumuliatoriui ekstremaliomis sąlygomis visiškai išsikrauti ir užtikrina optimalų jo įkrovimą net atšiauriomis žiemos sąlygomis. Benzininis variklis taip pat greitai sušildo automobilio saloną esant šaltoms oro sąlygoms ir, nepriklausomai nuo lauko temperatūros, garantuoja automobilio funkcionalumą.
Ar tarnaus ilgai?
Pasakojo, jog hibridiniai varikliai gali būti ne tokie patvarūs.
E. Povilauskas: „Visiškai nepagrįstos kalbos. "Toyota" ir „Lexus" klientai hibridiniais automobiliais jau nuvažiavo milijardus kilometrų ir yra dalyvavę įvairiose ralio bei ištvermės lenktynėse. Tai įrodė puikų hibridinio automobilio atsparumą gedimams, negana to šių automobilių techninio aptarnavimo kaštai yra netgi mažesni negu įprastų automobilių. Pavyzdžiui, nuo 2005 metų Baltijos šalyse jau parduota daugiau nei 1000 "Lexus" hibridinių automobilių ir per šį laikotarpį tik vieną hibridinį akumuliatorių teko pakeisti garantine tvarka. Be to, visiems "Lexus" ir „Toyota" hibridinės sistemos komponentams suteikiama net 5 metų garantija."
Daug vietos?
Skaitėme, jog elektros akumuliatoriai užima labai daug vietos.
E. Povilauskas: „Tam tikruose modeliuose buvo, pabrėžiu - buvo ši problema. Gamintojas sprendžia šį klausimą labai intensyviai - išleidžiami nauji hibridiniai modeliai jau turi gerokai mažesnius akumuliatorius, kurie leidžia padidinti bagažinės erdvę iki klasės konkurentų lygio. "Lexus" ir naujųjų „Toyota" hibridinių transporto priemonių akumuliatorius sumontuotas po galine sėdyne, kur įprastinėse transporto priemonėse yra kuro bakas. Dėl mažesnių kuro sąnaudų kuro bako tūris irgi yra mažesnis, o optimalaus išdėstymo dėka bagažui vietos irgi yra pakankamai. Pavyzdžiui, "Lexus CT 200h" modelio galines sėdynes galima išlankstyti taip, kad sutalpinsime 1 m3 dydžio bagažą. 2012 m. pardavimui pateikto "Lexus GS 450h" modelio bagažo skyriaus tūris yra net 465 litrai."
Bet visgi, ar apsimoka?
Žmonės kalba, kad visgi brangesnės hibridinės transporto priemonės nepateisina kuro ekonomijos.
E. Povilauskas: „Na, skaičiai rodo ką kitą. Be mažesnių kuro sąnaudų hibridiniai automobiliai turi taip pat mažiau brangių dylančių detalių. Pavyzdžiui, hibridinis automobilis neturi sankabos mechanizmo, generatoriaus ir variklio paleidimo variklio, nė vienas hibridinis komponentas nenaudoja hidraulinio skysčio, todėl jie visiškai nereikalauja priežiūros. Stabdant elektriniu varikliu, stabdžių trinkelės susidėvi kur kas mažiau ir, jas prireikia keisti dvigubai rečiau. Lygindami hibridinių modelius su alternatyvomis - benzininius variklius turinčiais automobiliais, skaičiai rodo, kad kainų skirtumas tarp įprastu ir hibridiniu varikliais varomų automobilių „ištirps" maždaug po 80 000 km ridos. Mitas ir tai, kad šie automobiliai itin brangūs.
Vietoj išvados
Važiuojam išbandyti ir visu tuo įsitikinti patys.
Šeimos elektromobilis: pasirinkimas nedidelis, tačiau kokybiškas
Naujų elektromobilių pasiūla sparčiai plečiasi, tačiau elektra varomos transporto priemonės besidairantiems žmonėms neretai tenka ieškoti kompromisų.
Nauji „Audi S3 Sportback“ ir „S3 Limousine“
Daugiau greičio, daugiau galios, daugiau važiavimo malonumo
Kokį automobilį rinktis: benzininį, dyzelinį ar hibridinį?
Kokio tipo varikliu varomo automobilio įsigijimas šiuo metu būtų ekonomiškai patraukliausias variantas.
Automobilių ekonomiškumas auga ne tik techninių duomenų lentelėse
Akivaizdu ir tai, jog nebeliko automobilių, neva turinčių neįtikėtinas 3 l / 100 km siekiančias sąnaudas.
Geriausi 2013 m. projektiniai modeliai
2013 m. baigėsi. Bet nelabai seniai, tad galima prisiminti
„Škoda Octavia“ - naujasis "Metų automobilis"
Pirmadienio vakarą sostinės „Litexpo" rūmuose ...
„Euro NCAP“ išbandė 11 naujų modelių saugumą
Europos organizacija „Euro NCAP" nelabai seniai
Automobiliui „Renault 6“ – 45 metai
2013 m. spalio mėn. sukako 45 metai nuo tos dienos, kai...
Trivietis elektromobilis „Nissan BladeGlider“
Išskirtinis pastarųjų metų automobilių parodų bruožas
Net patyrusiems patirties niekad nebūna per daug
Jau dvi savaitės kai vyksta Lietuvos „Metų automobilio 2014"