Hibridinis „Honda CR-Z“
Atnaujinta: 2020-03-09
  • honda_cr_z__3_
  • honda_cr_z__4_
  • honda_cr_z
  • honda_cr_z__1_
  • honda_cr_z__2_
  • honda_cr_z__5_
  • IMGP7669
  • IMGP7672
  • IMGP7681
  • IMGP7728
  • IMGP7675
  • IMGP7722
  • IMGP7727
  • IMGP7677
  • IMGP7701

Staiga ir be jokios aiškios priežasties pabrangus kurui dažnas vairuotojas pajaučia, kad automobilis iš susisiekimo priemonės pamažu tampa prabangos preke. Deja, dažno iš mūsų gyvenimo tempas toks, kad atsisakyti automobilio neišeina. Suprasdami tokias tendencijas, automobilių gamintojai rinkai siūlo vis daugiau elektromobilių arba hibridinių modelių. Vienas iš tokių yra „Honda CR-Z".

Savo išvaizda „Honda CR-Z" primena praėjusio amžiaus pabaigoje gamintą modelį „Honda CR-X". Dizainas išskirtinis, pastebimas. Tik jau dabar aišku, kad tokia nekasdieniška išvaizda sulauks ir palaikymo, ir pasmerkimo.

Kėdutę verčiau dėti į priekį...

Panaši ir minėtų automobilių paskirtis. „CR-X" buvo sukurtas tam, kad mokytų amerikiečius ekonomiško/ekologiško važiavimo. Tokiam pat tikslui sukurtas ir „CR-Z", tačiau ekonomika ir ekologija jau tapo aktuali ir Senajame Pasaulyje. Taigi, nors tai dvivietis ir sportinį modelį primenantis automobilis, jis toks nėra. Tiksliau, tai - dar mūsų kraštuose retas, sportinis hibridas, kuris gali ir taupyti kurą, ir suteikti vairuotojui greito važiavimo teikiamus malonumus.

nes gale vietos mažoka

„Honda CR-Z" turi lygiagretaus prievado tipą Integrated Motor Assist (IMA). Elektrinis varikliukas įsikūręs tarp benzininio variklio ir pavarų dėžės. Hibridinio automobilio variklis 1,4 l VTEC „pasiskolintas" iš „Honda Jazz", tik čia jis 1,5 l. Bendra variklio su lygiagrečiąja hibridine sistema IMA galia yra 124 AG, esant 174 Nm sukimo momentui. Šiam modeliui tokios galios visiškai užtenka.

Vairuotojo vieta patogi

Automobilis yra palyginti žemas, bet ilgas. Kėbulas pasižymi puikiomis aerodinaminėmis savybėmis. Variklis nuleistas į apačią, automobilio svorio centras žemai, tad kelyje jis labai stabilus. Beje, priekiniai kėbulo statramsčiai maksimaliai nustumti į užpakalinę automobilio dalį. Atsisėdus tenka gerokai pasisukti, kol pasieki prie jų pritvirtintą saugos diržą, tačiau jie neužstoja matomumo net „išsitiesus" vairuotojo vietoje. Matomumas per priekinį stiklą taip pat puikus, o štai prie vaizdo per vidurinį veidrodėlį reikia pratintis - automobilio bagažinės dangtis padalytas į dvi stiklines dalis. Toliau esantys objektai matomi daugiau mažiau padoriai, o štai esančių šalia galima ir nepastebėti. Laimė, parkavimosi sistema yra ir bazinėje modelio versijoje. Be jos būtų tikrai sunku, nes, nors užpakalinis langas (tiksliau - du langai) ir šildomas, atskiro valytuvo jis neturi. Pasivažinėjus purvinais keliais langą teks valyti rankomis.

Automobilis ilgas, tad jame patogiai įsitaisys ir aukštesnis vairuotojas ar keleivis. Deja, tik vienas. Užpakalinės sėdynės yra ir net turi savo saugos diržus, jos tinka nebent daiktams susikrauti. Net ir vaikiškai kėdutei, kurią ten ne taip paprasta įsprausti, vietos ant jų mažoka. Bagažinė taip pat ne pati didžiausia. Jos tūrį galima padidinti atlenkus užpakalines sėdynes, bet tai - atskira kalba.

Bagažinė nedidelė

Automobilio galas atrodo aukštas, bet reikia nepamiršti, kad po bagažine ir įrankių skyriumi „slepiasi" hibridinės sistemos baterija. Taigi, apie „Honda CR-Z" kaip apie šeimyninį automobilį galvoti nereiktų. Jis puikiai tinka aktyviam laisvalaikio praleidimui. Sėdynės sumontuotos žemai, tačiau vairuotojo sėdynė reguliuojama įvairiomis kryptimis, tad joje patogiai jausis bet kuris vairuotojas. Atsisėdus jaučiasi, kad inžinieriai kūrė vairuotojui patogią vietą - visų svarbiausių funkcijų valdymas išdėstytas patogiai ir lengvai pasiekiamas. Centrinė konsolė pasukta į vairuotoją.

Futuristinės išvaizdos prietaisų skydelis kažkuo primena kompiuterinių žaidimų konsolių valdymo pultelį - per vidurį ryškiai mėlynas spidometras ir indikatoriai, o šonuose sumontuoti režimų perjungimo ir langų šildymo mygtukai.

Mygtukai išdėstyti patogiai

Šalia jų jaukiai įsikūrę veidrodėlių valdymo ir šildymo sistemos mygtukai. Automobilio kompiuterio valdymas įkeltas į vairo ratą. Patogu junginėti kelionės metu (tuo gali pasigirti ne visi nauji modeliai). Tiesa, keistai atrodo automobilio užvedimo procedūra. Įkišus raktelį į spynelę ir įjungus degimą reikia... nuspausti variklio užvedimo mygtuką. Išjungiamas variklis raktelio pasukimu. Na, bet tai - smulkmena, prie kurios galima įprasti.

Muzikos valdymas pasukas į vairuotoją

Beje, prietaisų skydelis tikrai futuristinis. Įkišus ratelį, užsidega ryškia melsva spalva. Užvedus variklį pagal nutylėjimą variklis dirba „Normal" režimu.

Žalia "aureolė" - važiuojame ekonomiškai

Vairuotojas dar gali pasirinkti „Eco" ir „Sport" variantus. „Eco" režimas skirtas miestui (galima važiuoti ir užmiestyje, bet „netraukiantis" variklis greitai pradeda erzinti). Pasirinkus šį režimą prietaisų skydelyje užsidega medžio simbolis, o kompiuteris optimizuoja ne tik variklio, bet ir kondicionieriaus veikimą. Kompiuteris rodo, kada reikia perjungti pavaras. Jeigu vairuotojas važiuoja ekologiškai/ekonomiškai, spidometro aureolė šviečia žaliai. „Iškritus" iš „Eco" važiavimo ritmo ji pamėlsta. Jeigu dažniausiai tenka važinėti po miestą arba stovėti spūstyse, šis režimas kaip tik. Juo labiau, kad sustojus ir išjungus pavarą variklis persijungia į „budintį" režimą. Paspaudus sankabą ir įjungus pavarą jis vėl pradeda veikti. Brangstant kurui tokie dalykai tikrai praverčia.

Išsukus už miesto, ypač jei laukia tolesnė kelionė, vertėtų įsijungti „Sport" režimą.

"Sport" režime spidometras paraudonuoja

Spidometro aureolė pasikeičia į raudoną, bet pats „CR-Z" tarsi atgyja. Jei prieš tai buvo judama kitu režimu, tai persijungimo momentu jaučiamas šuoliukas į priekį. Vėliau pavaros persijungia labai švelniai ir šokinėjimų nesijaučia. „Sport" režimu automobilis tampa labai dinamiškas ir gali lenktyniauti (bendro naudojimo keliuose tai nerekomenduotina) su galingesnius variklius turinčiais modeliais. Pasijaučia, kaip jautresnė tampa akceleratoriaus pamina, automobilis greitėja be didelių pastangų. Stangresnis tampa ir vairas, automobilis jo klauso tiksliai ir reaguoja į mažiausią pasukimą.

„CR-Z" - hibridinis automobilis, tad vien elektra jis nevažiuoja. Visą laiką veikia ir benzininis variklis, ir elektrinis. Pastarasis įsijungia ir „padeda" vairuotojui, automobiliui greitėjant. Tai matyti prietaisų skydelyje. Automobiliui stabdant arba važiuojant nuokalne, elektros variklio baterija kraunasi. Pasak „Honda" atstovų, visiškai iškrauti baterijos neįmanoma. Jeigu ji daugiau energijos atiduos automobiliui greitėjant, tai paskui tiek pat pasikraus jam stabdant. Beje, net ir važiuojant „Sport" režimu, kuro sąnaudos smarkiai neauga. Deja, „Start/Stop" sistema nustoja veikti.

Automobilis turi tik 6 pavarų MPD. Greičiausiai ji pasirinkta tam, kad vairuotojas galėtų maksimaliai kontroliuoti situaciją ir, priklausomai nuo važiavimo režimo, pats rinktis pavaras.

Priekiniame panelyje sumontuotas akinių dėklas

Palyginus su kitais bandytais modeliais, „CR-Z" man pasirodė kietokas automobilis. Lygiame, tiesiame kelyje to nesijaučia, bet pasukus į remontuojamą kelią duobutes galėjau suskaičiuoti. Kita vertus, tai - laisvalaikio automobilis, tad svarbiau, kad jis stabiliai stovėtų ant kelio ir tinkamai įveiktų posūkius, o bekelėms galima paieškoti ir kitų variantų.

Techninės charakteristikos

Vietų skaičius

2 (2)

Kėbulo tipas

Kupė

Ilgis, mm

4080

Plotis, mm:

1740

Aukštis, mm:

1395

Ratų bazė, mm:

2425

Prošvaisa, mm:

135

Automobilio masė,kg:

1200

Leidžiama automobilio masė, kg:

1522

Kuro bako talpa, l

40

Variklio tūris, cm3:

1497

Maitinimo sistema

Daugiataškis įpurškimas

Galia, AG:

124

Sukimo momentas, aps/min., Nm

174, esant 1000-1500

Kuras

Hibridinis

Pavarų dėžė

Mechaninė

Varantys ratai:

Priekiniai

Priekinė pakaba

MacPherson su suvedimo kampo reguliavimu, amortizatoriai, skersinio stabilumo stabilizatorius

Užpakalinė pakaba

Torsionas, amortizatoriai, skersinio stabilumo stabilizatorius

Priekiniai stabdžiai

Diskiniai, vėdinami

Užpakaliniai stabdžiai

Diskiniai

Vairo stiprintuvas

Elektrinis

Maksimalus greitis, km/val.

200

100 km/val. pasiekia per, s

9,9

Kuro sąnaudos mieste, l/100 km

6,1

Kuro sąnaudos, mišrus ciklas

5

Kuro sąnaudos užmiestyje, l/100 km

4,4

V. Misevičius

Prekyba naujais HONDA automobiliais

Ateikite į saloną ir išsirinkite patys.

VEHO, UAB

Autoreviu.lt informaciją atgaminti visuomenės informavimo priemonėse bei interneto tinklalapiuose be raštiško UAB "IKS" sutikimo draudžiama.

Komentarai (0)
Prisijunkite, kad galėtumėte komentuoti

Kokį automobilį rinktis: benzininį, dyzelinį ar hibridinį?

Kokio tipo varikliu varomo automobilio įsigijimas šiuo metu būtų ekonomiškai patraukliausias variantas.

Automobilių ekonomiškumas auga ne tik techninių duomenų lentelėse

Akivaizdu ir tai, jog nebeliko automobilių, neva turinčių neįtikėtinas 3 l / 100 km siekiančias sąnaudas.

Geriausi 2013 m. projektiniai modeliai

2013 m. baigėsi. Bet nelabai seniai, tad galima prisiminti

„Škoda Octavia“ - naujasis "Metų automobilis"

Pirmadienio vakarą sostinės „Litexpo" rūmuose ...

„Euro NCAP“ išbandė 11 naujų modelių saugumą

Europos organizacija „Euro NCAP" nelabai seniai

Automobiliui „Renault 6“ – 45 metai

2013 m. spalio mėn. sukako 45 metai nuo tos dienos, kai...

Trivietis elektromobilis „Nissan BladeGlider“

Išskirtinis pastarųjų metų automobilių parodų bruožas

Net patyrusiems patirties niekad nebūna per daug

Jau dvi savaitės kai vyksta Lietuvos „Metų automobilio 2014"

Nereikalingiausios modernių automobilių funkcijos

Daugelis moderniuose automobiliuose esančių funkcijų tikrai naudingos ir ...