„Hyundai i30“ – ekspansija tęsiasi
Atnaujinta: 2020-03-09
  • IMGP5889
  • IMGP5891
  • IMGP5895
  • IMGP5896
  • IMGP5897
  • IMGP5899
  • IMGP5900
  • IMGP5904
  • hyundai_i30__1_
  • hyundai_i30__2_
  • hyundai_i30__3_
  • hyundai_i30__4_
  • hyundai_i30__5_
  • hyundai_i30

Praėjusiais metais buvo proga išbandyti „Hyundai" modelių linijos atstovą „i20". Šiemet, tęsdamas pažintį su „i" serijos automobiliais, sėdau prie „i30" vairo. Šis modelis išsiskiria tuo, kad korėjiečiai „C" segmentui chečbekų dar nebuvo gaminę. Taigi - „i30" tapo jų „pirmu blynu". Iškart galima pasakyti, kad „blynas" neprisvilo.

Kadangi "Hyundai i30" buvo savotiškas korėjiečių debiutas, dizaineriai pasistengė ir modelis išėjo savitas. Tarkim, kad ir paslėptas išmetimo vamzdis arba iki viršutinių statramsčių kylantys priekiniai sparnai. Tai - miesto automobilis, bet dėl šio dizainerių sprendimo variklio dangtis atrodo platesnis ir sportiškesnis, bet ne agresyvus.

Kita vertus, kam nors gali užkliūti neproporcingai dideli užpakaliniai žibintai, tad, ar išvaizda patinka, tegul kiekvienas sprendžia pats. Šiuo atveju svarbesnis klausimas dėl automobilio funkcionalumo.

Automobilio durelės atsidaro gana plačiai, tad įsikelti kėdutę ar įsodinti vaiką sunku nebus. Pats salonas ganėtinai kuklus, bet tvarkingas. Ypatingų komforto elementų ieškoti nereiktų, apdailai panaudotas plastikas nėra iš brangiųjų, tačiau salonas ganėtinai aukštas ir erdvus - tilpo 4 suaugę vyrai ir dar liko vietos. Vairuotojo vieta ganėtinai patogi, matomumas geras visomis kryptimis, tačiau vairo rato norėtųsi kitokio. Bent jau bandytame modelyje jis buvo kietas ir nelabai malonus liesti. Visgi galėtų būti papildomas porankis ir dešinei rankai. Vietos jam tikrai užtektų.

Džiugina tai, kad automobilis ne tik erdvus, bet ir saugus. „Euro NCAP" avariniuose bandymuose „Hyundai i30" gavo 5 žvaigždutes. Jau bazinės sąrangos modelis turi 6 saugos pagalves, ABS+EBD sistemas. Šiandien tokia apsauga gali pasigirti toli gražu ne kiekvienas modelis.

Deja, taip ir nesupratau „Hyundai" inžinierių pasirinkto mygtukų išdėstymo.

Veidrodėlių, priekinių langų ir durų užrakinimo mygtukai sumontuoti patogiai durelių porankyje, muzikos reguliavimas iškeltas ant vairo, tačiau informacinio kompiuterio valdymo mygtukas paliktas spidometro apačioje dešinėje.

Pasiekti jį galima, tačiau tai nėra labai patogu ir saugu, o stoviniuoti kaskart panorus peržvelgti informaciją apie nuvažiuotus kilometrus ar kuro likutį taip pat nesinori.

Prietaisų skydelis neperkrautas informacija, įjungus maloniai nuteikė lengva, neįkyri melsva spalva. Tokia pat spalva švietė ir ekranėlis radijo, deja, vis dar „nekalbančio" lietuviškai.

Salone mažoka uždaromų daiktadėžių. Pagrindinė prie priekinio vairuotojo, dar viena siaura - centriniame panelyje ir viskas. Visos kitos daiktų pasidėjimo vietos atviros ir nelabai didelės.

Buvo dar vienas dalykas, kurio nesupratau - artimosios šviesos. Įjungus variklį prietaisų skydelyje užsidega lemputė, informuojanti, kad artimosios šviesos įjungtos, tačiau... neįsijungia prietaisų skydelio apšvietimas.

Dieną tai netrukdo, tačiau vakare šviesos reikia ir čia, tad tenka pačiam įsijungti artimąsias šviesas. Tai, žinoma, nėra sunku, bet problema ta, kad tokiu atveju sustojus ir išjungus variklį artimosios šviesos dega toliau. Lipant iš automobilio apie paliktas šviesas neįspėja ir garsinis signalas. Jei palieki automobilį 10 minučių, dar nieko, o jei šviesos degs per naktį?

Keistokas sprendimas, ypač turint omenyje, kad automobilis ganėtinai modernus. Jis turi radiją su dideliu skystųjų kristalų ekranėliu, kondicionierių, o spidometro viduryje esantis kompiuterio ekranėlis perspėja kada reikia perjungti pavarą. Norėtųsi tikėtis, kad tada, kai modelis bus atnaujinamas, šviesų įsijungimo ir prietaisų skydelio apšvietimo klausimas bus išspręstas.

Bagažinė nėra maža. Kaip ir priklauso chečbekams, ją galima padidinti sulanksčius užpakalines sėdynes, tačiau nuvylė sėdynių atsilenkimo kampas. Tikėjausi, kad jos su bagažinės grindimis sudarys vieną plokštumą. Deja, sėdynės nusilenkė tik maždaug 60 laipsnių kampu. Ne pats geriausias variantas, norint pervežti automobiliu didesnius daiktus ar jame miegoti. Jei vyksite su „Hyundai i30" į gamtą, nepatingėkite įsimesti palapinę. Bagažinėje ji tilps, o miegoti palapinėje bus patogiau.

Bandytas modelis buvo „i30 Classic+ESP 1.6 CRDi 6MT 2WD 66kW/90AG". Varikliui per beveik 600 km kelionę jokių priekaištų neturėjau. Jis veikė tyliai, buvo ekonomiškas (maždaug 5l/100 km kelio) ir dinamiškumo netrūko. Tiesa, per anksti įjungus aukštesnę pavarą variklis nesistengė prisitaikyti, bet pasigirsdavo piktas burzgimas, kuriam pritardavo kompiuterio ekranėlyje atsiradęs nurodymas „junk žemesnę". Trūkumu to vadinti negalima. Juo labiau, kad važiuojant tvarkingai vairuoti buvo labai malonu. Jis puikiai laikosi nurodytos trajektorijos, tvarkingai elgiasi ir išlieka stabilus sukant ar manevruojant ir iškart reaguoja į akceleratoriaus paspaudimą.

Kalbant apie pakabą, ji labiau pritaikyta geriems keliams. Greitkelyje jos visiškai nesijautė, tačiau pasukus į senokai lygintą kaimo žvyrkelį teko gerokai mažinti greitį ir atsargiai įveikti keliuką „puošiančias" duobes.

Jeigu į kaimo keliukus kasdien nesukate, „Hyundai i30" - neblogas pasirinkimas. Automobilis tarsi iškart pritaikytas mūsų rinkai - paprastas, bet erdvus, ganėtinai patogus ir palyginti nebrangus. Be to, panašu, kad jis tvirtas ir surinktas kokybiškai, tad 4-5 eksploatacijos metus problemų šeimininkui kelti neturėtų. Turint omenyje bendras automobilių pramonės tendencijas ir masinius pastarųjų metų kai kurių gamintojų atšaukimus, tai - visiškai neblogai. Taigi, „Hyundai i30"...

Hyundai i 30

BlueDriveTM
1.6 CRDI 66kW ISG

BlueDriveTM
1.6 CRDI 85kW ISG


1.6 CRDi

85kW

6MT

6MT

4AT

Variklis

Tipas

 

Dyzelinas, DOHC linijinis variklis, turbokompresorius, kietųjų dalelių filtras

Atitikimas ES reikalavimams

 

EURO V

EURO V

EURO V

Cilindrų skaičius

 

R4

Darbinis tūris, cm3

1.582

1.582

1.582

Vožtuvų skaičius

 

16

16

16

Maksimali galia, kW (AG)/aps./min

66,0(90)/

4 000

85,0(116)/

4 000

85,0(116)/

4 000

Maksimalus sukimo momentas, Nm/aps.min

235,0/

1 750 - 2 500

255,0/

1 750 - 2 500

255,0/

1 750 - 2 500

Įpurškimas

 

CRDi

CRDi

CRDi

Dinamika

Didžiausias greitis, km/val.

172

188

180

Įsibėgėjimas 0-100 km/val., sek.

14,9

11,6

12,8

Išmet. dujos ir degalų sąnaudos

Mieste, l / 100

4,6

4,9

7,0

Užmiestyje, l / 100

4,0

4,1

5,0

Vidutinės, l / 100

4,2

4,4

5,7

Emisija CO2, g/ km

110

115

150

Pavarų dėžė

Tipas

 

6 laipsnių MT

4 laipsnių AT

Perdavimo santykis

 

 

 

 

1-oji pavara

 

3,636

3,636

2,919

2-oji pavara

 

1,962

1,962

1,551

3-oji pavara

 

1,189

1,189

1,000

4-oji pavara

 

0,844

0,844

0,713

5-oji pavara

 

0,702

0,702

-

6-oji pavara

 

0,596

0,596

-

Atbulinės eigos pavara

 

3,583

3,583

2,480

Pagrindinė pavara

 

3,941

3,941

3,532

Važiuoklė

ABS stabdžiai: priekyje, mm

gale, mm

Aušinami diskiniai stabdžia

Diskiniai stabdžiai

Pakaba: priekyje, mm

gale, mm

McPherson pakaba, dujiniai amortizatoriai

Priklausoma pakaba, dujiniai amortizatoriai

Vairas

 

Krumpliastiebinis vairo mechanizmas su elektriniu stiprintuvu (MDPS)

Ratlankio matmenys

 

5,5J X 15"

Padangos

 

195/65R15

Matmenys

Ilgis, mm

4.280

Plotis¸ mm

1.775

Aukštis, mm

1.480

Atstumas tarp ašių, mm

2.650

Provėža: priekyje, mm

gale, mm

1.546

1.544

Minimalus apsisukimo spindulys, m

5,1

Svoriai ir tūriai

Masė be krovinio (mažiausia - didžiausia)*, kg

1 366-1 470

1 366-1 470

1 373-1 478

Pilnai apkrauto automobilio masė, kg

1.820

1.820

1.840

Maksimali leistina velkamos priekabos masė, be stabdžių, kg

550

550

550

Maksimali leistina velkamos priekabos masė, su stabdžiais, kg

1.400

1.400

1.300

Maksimalus krovinio svoris ant stogo , kg

80

Degalų bako talpa, l

53

Bagažo skyrius

Galinės sėdynės atlenkimas, l

340

Galinės sėdynės nulenkimas, l

1.250

* Skaičiai atitinka EB visos transporto priemonės tipo patvirtinimo sistemą  automobiliuose su įvairiais varikliais ir greičių dėžėmis. Masė be krovinio priklauso nuo automobilio įrangos lygio ir gamyklinių priedų.

** Varikliams be ISG sistemos

 

Lentelė iš faktoauto.lt

Tekstas ir nuotraukos V. Misevičiaus

 

Autoreviu.lt informaciją atgaminti visuomenės informavimo priemonėse ir interneto tinklalapiuose be raštiško UAB „IKS" sutikimo draudžiama.


 

 

Komentarai (0)
Prisijunkite, kad galėtumėte komentuoti

Kokį automobilį rinktis: benzininį, dyzelinį ar hibridinį?

Kokio tipo varikliu varomo automobilio įsigijimas šiuo metu būtų ekonomiškai patraukliausias variantas.

Automobilių ekonomiškumas auga ne tik techninių duomenų lentelėse

Akivaizdu ir tai, jog nebeliko automobilių, neva turinčių neįtikėtinas 3 l / 100 km siekiančias sąnaudas.

Geriausi 2013 m. projektiniai modeliai

2013 m. baigėsi. Bet nelabai seniai, tad galima prisiminti

„Škoda Octavia“ - naujasis "Metų automobilis"

Pirmadienio vakarą sostinės „Litexpo" rūmuose ...

„Euro NCAP“ išbandė 11 naujų modelių saugumą

Europos organizacija „Euro NCAP" nelabai seniai

Automobiliui „Renault 6“ – 45 metai

2013 m. spalio mėn. sukako 45 metai nuo tos dienos, kai...

Trivietis elektromobilis „Nissan BladeGlider“

Išskirtinis pastarųjų metų automobilių parodų bruožas

Net patyrusiems patirties niekad nebūna per daug

Jau dvi savaitės kai vyksta Lietuvos „Metų automobilio 2014"

Nereikalingiausios modernių automobilių funkcijos

Daugelis moderniuose automobiliuose esančių funkcijų tikrai naudingos ir ...