„Hyundai i40“ – Lietuvos „Metų automobilis 2012“
Atnaujinta: 2020-03-09
  • 2011MA-6
  • MAFinalas0129
  • 2011MA-13
  • 2011MA-14
  • MAFinalas0105
  • MAFinalas0110
  • MAFinalas0112
  • MAFinalas0113
  • MAFinalas0125
  • MAFinalas0126

Į daugiau nei mėnesį šalies automobilistų ir verslininkų kantrybę labiausiai dirginusį klausimą -kuriam iš 32 pretendentų lemta tapti metų karaliumi - atsakyta vėlų sekmadienio vakarą Lietuvos televizijos studijoje, iš kurios transliuotas  tradicinio, jau penkioliktąjį kartą Lietuvos žurnalistų autoklubo surengto konkurso „Metų automobilis 2012" finalas.

Papirko korėjietiškas progresas

Aidint gausiai susirinkusių organizatorių ir kviestinių svečių ovacijoms žurnalistų autoklubo prezidentas Valdas Valiukevičius geriausiojo automobilio prizą įteikė konkurso nugalėtoju pripažintą „Hyundai i40" pristačiusios „Fakto auto" bendrovės automobilių pardavimo direktoriui Kazimierui Maneikiui.

10 vertinimo komisijos narių „Hyundai i40" skyrė 52 balus - daugiausia iš visų į finalinį septynetuką patekusių automobilių, kas jam ir užtikrino nugalėtojo laurus.

Po nuodugnių automobilių bandymų vertinimo komisiją būsimasis konkurso nugalėtojas papirko kokybės, patikimumo ir įrangos įvairovės bei patrauklios kainos deriniu, prieinamu palyginti  dideliam pirkėjų skaičiui. Gausi įranga ir pažangūs techniniai sprendimai leidžia vairuotojui sutelkti dėmesį į svarbiausią dalyką - vairavimą, o keleiviams užtikrina patogią ir malonią kelionę. Hyundai i40 siūlomas su dviem 1,7 litro darbinio tūrio dyzeliniais 85 kW ir 100 kW galingumo varikliais, kurių degalų sąnaudų rodikliai tėra 4,3-6,0 l/100 km, o СО2 kiekis svyruoja nuo 113 iki 159 g/km priklausomai nuo modelio. Šį automobilį galima rinktis ir su vienu iš dviejų benzininių variklių: 1,6 litro darbinio tūrio tiesioginio įpurškimo arba su visiškai nauju 2,0 litro darbinio tūrio tiesioginio įpurškimo varikliu, kurį galima komplektuoti su 6 pakopų automatine pavarų dėže.

Baigiamojo vakaro metu pastebėta, jog ne tik vertinimo komisiją vis dažniau paperka korėjietiškų automobilių techninis progresas, tapęs itin ryškiu pastaraisiais metais.

Pelnęs 42 vertinimo komisijos balus antrąją vietą „Metų automobilio 2012" konkurse užėmė „Volkswagen Jetta" - vienintelis Vokietijos automobilių gamintojų atstovas, patekęs į finalinį septynetuką.

Trečioji vieta atiteko Švedijos automobilių gamintojų kūriniui „Volvo S60", surinkusiam 40 balų.

2 balais nuo trečiojo prizininko atsilikęs Prancūzijos gamintojų „Peugeot 508" automobilis laimėjo ketvirtąją vietą, o 30 balų surinkęs dar vienas korėjiečių atstovas „Kia Rio" - penktąją.

Finalinį septynetuką užbaigė „Citroen C4" (25 balai) ir „Toyota Yaris" (23 balai).

Tauta pasirinko „Volvo"

Per visą konkursą ne mažiau atkakli kova virė ir dėl antrosios pagal svarbą renginio nominacijos - „Tautos automobilio 2012", kurį rinko visos šalies gyventojai. Iki pat renginio finalo transliacijos pabaigos visi televizijos žiūrovai bei interneto vartotojai portale www.lrytas.lt galėjo balsuoti už jiems labiausiai patinkantį automobilį.

Tradiciškai šios nominacijos laureatą apdovanojančios Lietuvos autoverslininkų asociacijos prezidentas Petras Ignotas „Tautos automobiliu 2012" paskelbė „Volvo S60", pelniusį 2943 balsus. O jo konkurentu nuo pat renginio pradžios išlikęs „Audi A6" susilaukė 2788 gyventojų palaikymo.

„Metų visureigio 2012" titulas praktiškai be konkurencijos atiteko vokiškajam bekelės galiūnui „Volkswagen Amarok", pirmąjį kovinį krikštą gavusiam garsiajame Dakaro dykumų maratone.

Paperkančios naujovės

Jubiliejinis, penkioliktasis metų automobilio konkursas neapsiėjo ir be naujovių. Palankiai sutikta „Metų variklio" nominacija, kurią įsteigė vienas renginio rėmėjų - DNB bankas, kurio viceprezidentas Šarūnas Nedzinskas šios nominacijos laureatu paskelbė 3 litrų darbo tūrio 265 AG pajėgumą išvystantį, tačiau labai taupų, tik 6,8 litro degalų 100 km kelio naudojantį,  „Mercedes Benz ML" ratus sukantį jėgos agregatą.

Bene didžiausia renginio naujovė - „Miesto visureigio" nominacija. Iki šiol tradiciškai rinkę geriausią visureigį šiemet konkurso organizatoriai nusprendė padidinto pravažumo automobilius padalinti į dvi dalis: skirtus sunkioms eismo sąlygoms ir bekelei bei vadinamus „parketinius", miesto tipo visureigius. Būtent tokių automobilių kasmet vis daugėja - neretai konkurse dalyvauja 5-8 tokio tipo automobiliai. Todėl „Miesto visureigio" nominacija nuo šiol taps tradicine.

Po Druskininkų apylinkėse pasibaigusių bandymų komisijos nariai nusprendė, jog dėl naujos nominacijos varžysis „Audi Q3", BMW X3, „Mercedes-Benz ML" ir „Range Rover Evoque". LTV studijoje pirmoji „Miesto visureigio" nominacija paskirta „Audi Q3".

Jau kelis metus paeiliui tituluočiausias šalies lenktynininkas Stasys Brundza įvardija saugiausiąjį konkurso automobilį. Šįkart jis įspūdingu prizu įvertino mažylio „Chevrolet Aveo" saugumą.

„Laimos" žurnalo kolektyvas „Moterų aistros objekto" nominaciją paskyrė neleidžiančiam likti  abejingu „Range Rover Evoque", o jo dizainą geriausiu pripažino ir „TopGear" žurnalo redakcija.

„Verslo klasės" automobiliu „Lietuvos rytas" nominavo „Mercedes Benz ML", o „Hyundai Genesis Coupe" „Autosportas" pripažino sportiškiausiu konkurso automobiliu.

„Metų vairas" - kartingo atstovui

„Metų automobilio" konkursą rengiantis Lietuvos žurnalistų autoklubas kasmet „Metų vairu" apdovanoja lenktynininką, labiausiai garsinusį Lietuvos vardą užsienyje vykusiose automobilių sporto varžybose.

Šįkart „Metų vairas 2011" atiteko Simui Juodviršiui, kartingo „Rotax Euro Challenge" DD2 klasės nugalėtojui.

Į „Metų vairą" taip pat pretendavo ir Didžiosios Britanijos „Porsche Carerra Cup" žiedinių lenktynių „Pro-Am1" kategorijos nugalėtojas, 2012 metų FIA jaunųjų lenktynininkų akademijos dalyvis Jonas Gelžinis bei šalies automobilių ralio meistrai Vytautas Švedas su Žilvinu Sakalausku, laimėję NEZ (Šiaurės šalių zonos), Baltijos šalių ralio čempionatą ir šalies pirmenybes.

 

Konkurso spaudos centras -

Viešųjų ryšių agentūra „Visus Bonus" Tel./Faks: 8 (5) 230 57 25

 

Komentarai (0)
Prisijunkite, kad galėtumėte komentuoti

Kokį automobilį rinktis: benzininį, dyzelinį ar hibridinį?

Kokio tipo varikliu varomo automobilio įsigijimas šiuo metu būtų ekonomiškai patraukliausias variantas.

Automobilių ekonomiškumas auga ne tik techninių duomenų lentelėse

Akivaizdu ir tai, jog nebeliko automobilių, neva turinčių neįtikėtinas 3 l / 100 km siekiančias sąnaudas.

Geriausi 2013 m. projektiniai modeliai

2013 m. baigėsi. Bet nelabai seniai, tad galima prisiminti

„Škoda Octavia“ - naujasis "Metų automobilis"

Pirmadienio vakarą sostinės „Litexpo" rūmuose ...

„Euro NCAP“ išbandė 11 naujų modelių saugumą

Europos organizacija „Euro NCAP" nelabai seniai

Automobiliui „Renault 6“ – 45 metai

2013 m. spalio mėn. sukako 45 metai nuo tos dienos, kai...

Trivietis elektromobilis „Nissan BladeGlider“

Išskirtinis pastarųjų metų automobilių parodų bruožas

Net patyrusiems patirties niekad nebūna per daug

Jau dvi savaitės kai vyksta Lietuvos „Metų automobilio 2014"

Nereikalingiausios modernių automobilių funkcijos

Daugelis moderniuose automobiliuose esančių funkcijų tikrai naudingos ir ...