„Hyundai“ ir „Kia“ sumokės 410 mln. JAV dolerių už netikslią informaciją
Atnaujinta: 2020-03-09
  • IMGP4814__Large_

Korėjiečių automobilių gamintojai pasirengę sumokėti daugiau kaip 400 mln. JAV dolerių ir taip nuslopinti dėl pateiktos netikslios informacijos apie automobilių kuro sąnaudos kilusį skandalą.
Reikalas tas, kad gamintojų nurodytos kuro sąnaudos gerokai skyrėsi nuo realių, tad dabar nepatenkinti „Hyundai" pirkėjai gali pasidalinti 225 mln. JAV dolerių, nepatekinti „Kia" savininkai - 187 mln. JAV dolerių.

Praėjusių metų lapkritį kilo didelis skandalas, kai Amerikos aplinkos apsaugos agentūros atlikti bandymai parodė, jog daugelio JAV rinkoje parduodamų „Kia" ir „Hyundai" modelių realios kuro sąnaudos yra gerokai didesnės už tas, kurias gamintojai nurodė. Korėjiečiai buvo apkaltinti melaginga reklama.

Nors sumos skiriamos įspūdingos, realiai kompensacija vienam automobiliui neviršys 100 JAV dolerių. Išmoka bus skaičiuojama individualiai, priklausomai nuo automobilio markės ir ridos. Tarkim, jei automobilis nuvažiavo 24 000 km, o klaida dokumentacijoje sudaro 1 mylią/galonui, automobilio savininkas gaus 88 JAV dolerius.

Automobilių ekonomiškumo tikrinimas prasidėjo nuo kelių „Elantra" modelių savininkų skundų. Vėliau tyrimą atliko JAV aplinkosaugininkai ir nustatė, kad korėjiečių deklaruoti skaičiai neatitinka realybės. Paklaida sudarė 0,3 - 0,32 l/100 km kelio. Tarkim dvivietė „Elantra Coupe" 100 km kelio sudegindavo ne 8,1 l, o 8,4 l. Didžiausias netikslumas buvo užfiksuotas bandant „Kia Soul" modelį, kuris vietoj deklaruotų 6,92 l, 100 km kelio naudojo 8,4 l.

Kompensacijas gaus ne tik esantys, bet ir buvę savininkai, kurie spėjau išsiskirti su neekonomiškais automobiliais. Moralinė kompensacija sudarys 15 proc. nuo paskaičiuotos sumos. Skandalas apėmė maždaug 900 000 2011-2013 m. modelio automobilių, parduotų JAV ir Kanadoje iki 2012 m. spalio 31 d.

Praėjusiais metais surengtoje spaudos konferencijoje korėjiečių atstovai visokeriopai neigė tyčinį klaidingos informacijos pateikimą. Pasak jų, taip atsitiko dėl žmogiškojo faktoriaus ir skirtingų sąnaudų skaičiavimo metodikų, o ne dėl siekio apgauti pirkėjus.

Parengta pagal užsienio spaudą

 

Autoreviu.lt informaciją atgaminti visuomenės informavimo priemonėse bei interneto tinklalapiuose be raštiško UAB "IKS" sutikimo draudžiama.


 

 

Komentarai (0)
Prisijunkite, kad galėtumėte komentuoti

Kokį automobilį rinktis: benzininį, dyzelinį ar hibridinį?

Kokio tipo varikliu varomo automobilio įsigijimas šiuo metu būtų ekonomiškai patraukliausias variantas.

Automobilių ekonomiškumas auga ne tik techninių duomenų lentelėse

Akivaizdu ir tai, jog nebeliko automobilių, neva turinčių neįtikėtinas 3 l / 100 km siekiančias sąnaudas.

Geriausi 2013 m. projektiniai modeliai

2013 m. baigėsi. Bet nelabai seniai, tad galima prisiminti

„Škoda Octavia“ - naujasis "Metų automobilis"

Pirmadienio vakarą sostinės „Litexpo" rūmuose ...

„Euro NCAP“ išbandė 11 naujų modelių saugumą

Europos organizacija „Euro NCAP" nelabai seniai

Automobiliui „Renault 6“ – 45 metai

2013 m. spalio mėn. sukako 45 metai nuo tos dienos, kai...

Trivietis elektromobilis „Nissan BladeGlider“

Išskirtinis pastarųjų metų automobilių parodų bruožas

Net patyrusiems patirties niekad nebūna per daug

Jau dvi savaitės kai vyksta Lietuvos „Metų automobilio 2014"

Nereikalingiausios modernių automobilių funkcijos

Daugelis moderniuose automobiliuose esančių funkcijų tikrai naudingos ir ...