„Hyundai ix20“ – išbandytas
Atnaujinta: 2020-03-09
  • IMGP6001
  • IMGP6004
  • IMGP6006
  • IMGP6007
  • IMGP6008
  • IMGP6009
  • IMGP6010
  • IMGP6018
  • IMGP6096
  • IMGP6104
  • hyundai_ix20__1_
  • hyundai_ix20__2_
  • hyundai_ix20__3_
  • hyundai_ix20__4_
  • hyundai_ix20__5_
  • hyundai_ix20__6_
  • hyundai_ix20__14_
  • hyundai_ix20__20_
  • hyundai_ix20__21_
  • hyundai_ix20__22_
  • hyundai_ix20__23_
  • hyundai_ix20__24_
  • hyundai_ix20__25_
  • hyundai_ix20__26_
  • hyundai_ix20__27_
  • hyundai_ix20__28_
  • hyundai_ix20__29_
  • hyundai_ix20

Yra automobiliai, kurių priklausymą vienam ar kitam segmentui galima nustatyti iš pirmo žvilgsnio, tačiau yra ir kitokių modelių. Vienas tokių - „Hyundai ix20". Pagal rinkos klasifikaciją jis priskiriamas prie mažų vienatūrių. Į tą pačią kategoriją patenka kažkiek panašus modelis „Toyota Verso S", ir nelabai panašūs „Ford Fusion" ar „Skoda Roomster". Visgi, į kitas kategorijas taikyti netikslinga, nes už savo „pusbrolį" „Hyundai i20", „ix20" tiek didesnis, tiek aukštesnis, tiek ir gerokai erdvesnis. Iki mažo visureigio, kurį automobilis primena iš galo, jam trūksta kiek didesnės prošvaisos ir keturių varančių ratų.

Pastaruoju metu visi Europos rinkai skirti „Hyundai" yra projektuojami Ruselchaime esančiame dizaino centre laikantis lakios skulptūros koncepcijos. „ix20" netapo išimtimi, tad net nematant emblemos, įsižiūrėjus į priekio stilistiką ir priekinių žibintų linijas galima suprasti, kad prieš mus - vienas iš naujųjų „Hyundai", kurtų orientuojantis į jaunas šeimas ir aktyvius vairuotojus.

„ix20" panaudota „i20" platforma, tačiau vienatūris, kaip jau minėjau, gerokai didesnis ir erdvesnis. Jis gavo aukštas lubas, tad vietos galvai užtenka net aukštesniems žmonėms. Vairuotojas sėdi ganėtinai aukštai, reguliuojama tiek sėdynė, tiek vairas, tad įsikurti patogiai nėra sunku. Deja, atlenkiamas porankis patogus pasidėti ranką, tačiau perjungiant pavaras jis pradeda trukdyti.

Mygtukai išdėstyti aiškiai, suprantami, lengvai pasiekiami ir jų nėra per daug. Veidrodėliai užtektinai dideli, o jeigu automobilyje dar sumontuoti parkavimosi davikliai, tikimybė užkabinti kokią nepastebėtą kliūtį gerokai sumažėja. Visgi kartais posūkiuose dėl statramsčių reikia daugiau palinkti į šoną, norint pamatyti, kas vyksta aplinkui.

Pradedant nuo „i40" modelio, automobilio kompiuterio valdymas iškeltas ant vairo, tad žiūrėti kuro sąnaudas ar stebėti likutį dabar paprasta ir lengva.

Bandytas modelis turėjo ir „start/stop" sistemą, užvedančią variklį ne tik prie šviesoforų, bet ir nesėkmingai užgesus pakeliui, tačiau neturėjo, atrodyti jau tokios įprastos funkcijos kaip „Bluetooth". Šią opciją reikia užsisakyti papildomai.

Tiesa, jeigu priekyje patogiai įsitaiso aukštas vairuotojas, už jo sėdintis keleivis gali keliais įsiremti į vairuotojo sėdyne. Užtat į aukštį ir plotį erdvės tikrai užteks. Durelės, tiek priekinės, tiek užpakalinės, plačios, tad įlipti ir išlipti problemų nebus.

Automobilis turi nemažą bagažinę, kurią galima padidinti sulanksčius užpakalinių sėdynių eilę.

Beje, bagažinė turi savo „paslaptį". Tik atidarius yra pagrindinis skyrius, tačiau pakėlus jo „grindis" randame dar vieną skyrių, skirtą smulkesniems ir brangesniems daiktams.

Po šiuo skyriumi slepiasi atsarginis ratas.

Salono apdaila nėra prabangi, bet kokybiška - per tris kelionės dienas nuriedėjus 800 km niekas nepradėjo girgždėti ar cypsėti, nors teko keliauti ne tik asfaltu, bet ir kaimo žvyrkeliais.

Bandytas modelis turėjo 1,4 l dyzelinį 66 kW (77 AG) variklį ir 6 pavarų mechaninę PD. Prie pastarojo agregato veikimo reikia pasipratinti. Kompiuteris, matyt užprogramuotas kuro taupymui ir išmetamo CO2 mažinimui, tad palyginti greitai pradeda siūlyti jungti aukštesnes pavaras, tačiau kam jungti šeštą, jeigu kylant į kalniuką ir trečios per mažai? Akceleratorius, panašu, irgi turi tam tikrą ribą, tik pasiekus kurią įsijungia turbina ir variklis tampa kiek gyvesnis. Laimė, kad garso izoliacija nebloga, tad salone variklio per daug nesigirdi. Galbūt kad su galingesniu varikliu važiavimas būtų kiek linksmesnis, nes ramiai važiuoti taupant kurą gal ir gerai, tačiau vargina, kai norint aplenkti kitą transporto priemonę akceleratorių reikia įminti į grindis. Variklis traukt pradeda tik viršijus 2 000 sūkių ribą, sūkiams mažėjant trauka pastebimai mažėja.

Nepaisant to, kad variklis - palyginti mažas ir tikrai ne pats galingiausias, kuro sąnaudos nebuvo džiuginančios. Važiuojant mišriu režimu po trijų dienų jos buvo 5,5 l. Daugoka. Ir net 1,2 l daugiau negu deklaruoja gamintojas.

Važiuoti per tas dienas teko tiek asfaltu, tiek žvyrkeliais. „Hyundai ix20" užsirekomendavo kaip ganėtinai tylus ir patogus automobilis. Pakaba ganėtinai minkštai sugėrė kelio nelygumus. Kita vertus, dėl pakabos minkštumo automobilis juntamai krypdavo posūkiuose, vairas taip pat galėtų būti informatyvesnis. Tačiau rimtu trūkumu šito vadinti negalima. Juk automobilis buvo kurtas ne varžybų trasoms, o šeimyninėms išvykoms ar darbiniais pasivažinėjimams. Tam jis puikiai tinka. „Hyundai ix20" - patogus, erdvus, talpus šeimyninis vienatūris. Jeigu tenkina varikliai, su kuriais šis modelis realizuojamas mūsų rinkoje, „ix20" gali tapti jūsų šeimos draugu ir pagalbininku.

Techninės charakteristikos

 

 

Hyundai ix20

BlueDriveTM
1.4 CVVT ISG

BlueDriveTM
1.6 CVVT ISG

BlueDriveTM
1.4 CRDi 66kW ISG

5MT

6MT

6MT

Variklis

Tipas

Benzinas, DOHC linijinis variklis

Dyzelinas, DOHC linijinis variklis, turbokompresorius, kietųjų dalelių filtras

Atitikimas ES reikalavimams

EURO V

EURO V

Cilindrų skaičius

R4

Darbinis tūris

cm3

1.396

1.591

1.396

Cilindrų skersmuo

mm

77,00

77,00

75,00

Stūmoklio eiga

mm

74,99

85,44

79,00

Suspaudimo laipsnis

10.5:1

10.5:1

17.0:1

Vožtuvų skaičius

16

16

16

Maksimali galia

kW (AG)/aps./min

66,2 (90) / 6 000

91,5 (125) / 6 300

66,0 (90) / 4 000

Maksimalus sukimo momentas

Nm/aps./min

137,3 / 4 000

156,0 / 4 200

220,0 / 1 750 - 2 750

Įpurškimas

MPI

MPI

CRDi

ISG [Idle Stop & Go] sistema

Akumuliatorius

Ah

48 [AGM]

48 [AGM]

70 [AGM]

Įkroviklis

V / A

13,5 / 110

13,5 / 110

13,5 / 120

Starterio variklis

kW

1,3

1,3

1,7

Dinamika

Didžiausias greitis

km/val.

167

184

167

Įsibėgėjimas 0-100 km/val.

sek.

12,9

10,9

14,5

Išmetamosios dujos ir degalų sąnaudos

Mieste

l / 100 km

6,6

7,1

4,7

Užmiestyje

l / 100 km

5,1

5,2

4,2

Vidutinės

l / 100 km

5,6

5,9

4,3

Emisija CO2

g / km

130

139

114

Pavarų dėžė

Tipas

5 laipsnių mechaninė pavarų dėžė

6 laipsnių mechaninė pavarų dėžė

6 laipsnių mechaninė pavarų dėžė

Perdavimo santykis

1-oji pavara

3.769

3.615

3.769

2-oji pavara

2.045

1.955

2.040

3-oji pavara

1.370

1.370

1.294

4-oji pavara

1.036

1.036

0.905

5-oji pavara

0.839

0.893

0.702

6-oji pavara

-

0.774

0.596

Atbulinės eigos pavara

3.545

3.545

3.583

Pagrindinė pavara

4.267

4.267

3.941

Važiuoklė

ABS stabdžiai

Priekyje

Aušinami diskiniai stabdžiai

Gale

Diskiniai stabdžiai

Stovėjimo stabdys

Laiko galinius ratus

Pakaba

Priekyje

McPherson pakaba, dujiniai amortizatoriai

Gale

Priklausoma pakaba, dujiniai amortizatoriai

Vairas

Krumpliastiebinis vairo mechanizmas su elektriniu stiprintuvu (MDPS)

Ratlankio matmenys

6.0J x 16

Padangos

205/55R16

Matmenys

Ilgis

mm

4.100

Plotis

mm

1.765

Aukštis

mm

1.600

Atstumas tarp ašių

mm

2.615

Provėža

Priekyje, mm

1.547

Gale, mm

1.551

Minimalus apsisukimo spindulys

m

5,21

Svoriai ir tūriai

Masė be krovinio (mažiausia - didžiausia)*

kg

1 253 - 1 343

1 255 - 1 355

1 345 - 1446

Pilnai pakrauto automobilio masė

kg

1.710

1.710

1.800

Maksimali leistina velkamos priekabos masė, be stabdžių

kg

550

550

550

Maksimali leistina velkamos priekabos masė, su stabdžiais

kg

1.300

1.300

1.300

Maksimalus krovinio svoris ant stogo

kg

70

Degalų bako talpa

l

48

Bagažo skyrius

Galinės sėdynės atlenkimas

l

440

Galinės sėdynės nulenkimas

l

1.486

* Skaičiai atitinka EB visos transporto priemonės tipo patvirtinimo sistemą  automobiliuose su įvairiais varikliais ir greičių dėžėmis. Masė be krovinio priklauso nuo automobilio įrangos lygio ir gamyklinių priedų.

 

Lentelė - Inchcape.lt

Tekstas ir nuotraukos V. Misevičiaus

Autoreviu.lt informaciją atgaminti visuomenės informavimo priemonėse ir interneto tinklalapiuose be raštiško UAB „IKS" sutikimo draudžiama.

Komentarai (0)
Prisijunkite, kad galėtumėte komentuoti

Kokį automobilį rinktis: benzininį, dyzelinį ar hibridinį?

Kokio tipo varikliu varomo automobilio įsigijimas šiuo metu būtų ekonomiškai patraukliausias variantas.

Automobilių ekonomiškumas auga ne tik techninių duomenų lentelėse

Akivaizdu ir tai, jog nebeliko automobilių, neva turinčių neįtikėtinas 3 l / 100 km siekiančias sąnaudas.

Geriausi 2013 m. projektiniai modeliai

2013 m. baigėsi. Bet nelabai seniai, tad galima prisiminti

„Škoda Octavia“ - naujasis "Metų automobilis"

Pirmadienio vakarą sostinės „Litexpo" rūmuose ...

„Euro NCAP“ išbandė 11 naujų modelių saugumą

Europos organizacija „Euro NCAP" nelabai seniai

Automobiliui „Renault 6“ – 45 metai

2013 m. spalio mėn. sukako 45 metai nuo tos dienos, kai...

Trivietis elektromobilis „Nissan BladeGlider“

Išskirtinis pastarųjų metų automobilių parodų bruožas

Net patyrusiems patirties niekad nebūna per daug

Jau dvi savaitės kai vyksta Lietuvos „Metų automobilio 2014"

Nereikalingiausios modernių automobilių funkcijos

Daugelis moderniuose automobiliuose esančių funkcijų tikrai naudingos ir ...