Jei nežinojote, „Ford Focus“ kaip ir daugelį kitų modelių pastaraisiais metais pradėjo surinkti kaimyninėje Rusijoje. Ką mums siūlo rusiškai amerikietiška automobilių pramonė?
Pirmą kartą rusiškos gamybos „Focus“ rinką išvydo 2002m., o šiandien jų galima rasti antrinėje rinkoje.
Patys rusai pripažįsta, kad „Focus“ kokybe, tegu ir nedaug, nusileidžia europietiškiems, bet ne todėl, kad rinkti Rusijoje. Aukšta kokybė pasiekiama dviem būdais: arba maksimaliai automatizavus gamybą, arba naudojant aukštos kvalifikacijos rankų darbą. Kai gamyba nustoja būti vienetinė, bet dar netampa pakankamai masiška, rankomis nebeišeina kruopščiai atlikti visų operacijų, o aukštų technologinių linijų ir robotų naudojimas dar nėra ekonomiškai naudingas.
Pirmos kartos „Focus“ Rusijoje buvo gaminama nedaug: 10 000–20 000 vienetų per metus. Kėbulai buvo ruošiami rankomis, nedaug naudojant automatus. Tokios technologijos neleidžia pasiekti tokios pat kokybės, kaip gaminant masiškai.
Laimė, tai neturi įtakos eksploatuojant, nes beveik visos kitos dalys, įskaitant ir variklius, tiekiamos iš Europos. Aiškus brokas tvarkomas pagal garantiją, o apie specifines „amžiaus ligas“ kalbėti ankstoka.
Rusiški „Focus“ nuo europietiškų skiriasi ne tik surinkimo ir medžiagų kokybe, bet ir kai kurių detalių ir agregatų rusinimu. Tarkim, europinio lygio salonus gavo tik išskirtinė „Ghia“ versija, o kitos turėjo tenkintis paprastais durelių apmušalais be vidinių kišenėlių. Apmušalai dar kiaurai neprasitrynė, bet po kelerių metų eksploatacijos vaizdelis – nekoks.
Kita vertus, būtent „Focus“ tapo pirmuoju Rusijoje surenkamu modeliu, siūlančiu plačią modifikaciją. Be trijų skirtingų variklių ir abiejų tipų PD, pirkėjai dar galėjo rinktis kėbulo tipą: sedanas, hečbekas arba universalas, ir atlikimo variantus: „Ambiente“, „Comfort“, „Trend“ arba „Ghia“.
Beveik be jokios įrangos „Ambiente“ rinkoje sutinkamas retai. „Comfort“ gali pasigirti elektra valdomais priekiniais stiklais ir kondicionieriumi, „Trend“ turi oda aptrauktą vairą ir rūko žibintus; tik „Ghia“ turi visus privalumus.
Iki gamybos pradžios į Rusiją buvo tiekiami „Focus“ su varikliais, pritaikytais, kaip atrodė, A 92 benzinui. Deja, pritaikymas buvo toks nevykęs, kad mašinos vos judėdavo. Užuot pritaikęs „Zetec“ variklius A 95 benzinui, „Ford“ juos pakeitė Pietų Afrikoje gaminamais „Rocam“ varikliais. Pastarieji ramiai reaguoja į prastesnį kurą. 1,6 l benzininis variklis turi tik 98 AG, todėl jis tinka nebent ramiam važinėjimui mieste. Beje, pritaikytasis 1,8 l 115 AG „Zetec“ variklis mieste irgi atrodo vangokas. Šiaip „Zetec“ – neblogas variklis, tačiau, palyginus su specialiai trečio pasaulio šalims sukurtu „Rocam“, jie kaprizingesni. Aiškių problemų ar „ligų“ jie neturi.
Mechaninė pavarų dėžė, kaip ir visų europinių „Ford“, pasižymi pavyzdingu perjungimo tikslumu. Tiesa, ji turi vieną nemalonią smulkmeną – lengvas triukšmas važiuojant, kurį kelia diferencialo guoliai. Tenka tik susitaikyti, bet panašų triukšmą gali kelti ne pati PD, o dešinio prievado tarpinis guolis, kurį kas 100 000 km reiktų keisti. Laimė, tikrai rimtų problemų MPD neturi. Laikui bėgant gali pradėti leisti tepalus svirties riebokšlis arba nutrūkti svirties fiksatoriaus spyruoklė – svirtis pradės tabaluoti. Kartais sugenda greičių dėžėje sumontuotas greičio daviklis. Dėl to mašina gali sustoti. Gedimų šalinimas nėra brangus. Sankaba gali ištarnauti iki 150 000 km, tepalų PD keisti nereikia.
Apie APD galima pasakyti tik tiek, kad jis patikimesnis, tik kas 60 000 km reiktų nepamiršti pakeisti tepalų.
„Ford“ visada pasižymėjo puikiu valdymu, tad kai buvo nuspręsta pritaikyti „Focus“ prastesniems keliams, inžinieriai ne tik sumontavo aukštesnes spyruokles, bet ir padirbėjo pritaikydami mašiną tokiems keliams. Kita vertus, vargti daug nereikėjo, nes „Ford“ važiuoklė labai patikima. Visos pakabos detalės, išskyrus įvores ir stabilizatorių statramsčius, tarnauja daugiau kaip 100 000 km, o kai kurios, tarkim, priekinės svirtys su rutulinėmis atramomis, net 150 000 km. Tiesa, užpakalinėje pakaboje po 120 000–150 000 km teks keisti visas 8 svirtis.
Vairo sistemoje gali pradėti leisti skysčius hidraulinio stiprintuvo siurblio riebokšlis ir pradėti kalti krumpliastiebinė pavara. Jei pavara kala sukiojant vairą vietoje, dėl to nereiktų nerimauti – tokia situacija yra beveik su visais „Focus“. Krumpliastiebinę pavarą reikia keisti, jei kalimas, su smūgiais į vairą, prasideda nelygiame kelyje, bet šis gedimas gana retas.
Ne visų „Focus“ stabdžiai turi ABS. 1,6 ir 1,8 l variklius ir mechanines pavarų dėžes turinčios mašinos gavo užpakalinius būginius stabdžius, turinčios 2 l variklį ir APD – diskinius. Priekiniai diskai paprastai atlaiko du trinkelių komplektus, užpakaliniai – iki trijų. Būgniniuose stabdžiuose trinkelių keitimo laiku gali pradėti tekėti stabdžių cilindrai.
Rusiškų „Focus“ kėbulai dar nepradėjo rūdyti, bet problemų su dažais jau yra. Jie lupasi nuo slenksčių, po šoniniais veidrodėliais ir ties užpakalinių durelių rankenėle. Problemų gali sukelti ir silpni kai kurių hečbekų ir universalų penktųjų durelių amortizatoriai.
Yra ir elektros įrangos gedimų. Visose mašinose bent kartą buvo sugedęs valytuvų jungiklis. Kartais genda valytuvų relė. Paprastai užtenka ją išrinkti ir nuvalyti kontaktus. Periodiškai perdega langų šildytuvai. Mašinose su šildomomis sėdynėmis gali prasitrinti šildymo laidai. Paprastai juos pavyksta sutvarkyti nekeičiant šildymo elemento. Jei nustojo veikti variklio aušinimo ventiliatorius, tai arba sugedo jo varikliukas, arba prasitrynė į jį einantys laidai. Jei mašinoje yra kondicionierius, gali sutrūnyti aukšto slėgio vamzdeliai arba laidų pereinamoji mova.
Didžiausias galimas nemalonumas – užvedimo raktelio išdrožos susidėvėjimas. Net jei duris atidaro ir uždaro signalizacija, raktais tenka naudotis atidarant variklio dangtį ir kuro bako dangtelį. Kadangi į variklio dangčio spynelę neišvengiamai patenka purvo, o raktą tenka pasukti stipriau, rakto išdrožos ir slaptas šerdies mechanizmas pamažu trinasi. Kad netektų pirkti naujo raktų komplekto su fiksatoriumi, pardavėjo reikalaukite antro rakto. Pagal jį bus galima nustatyti, kokia variklio dangčio spynelės šerdis.
Žvakės, geriausiu atveju, tarnauja apie 20 000 km, dažnai jas tenka keisti ir po 10 000. Palyginti su kuro siurbliu – tai smulkmena. Apsauginis tinklelis apsineša purvu, siurblys pradeda smarkiau dirbti. Kurį laiką tinklelius mėgindavo keisti arba plauti, bet nieko gero. Jei siurblys pradėjo gausti, ruoškitės jį keisti. „Ford“ netgi teko atpiginti kuro siurblį, nes detalė, kuri turėtų veikti amžinai, Rusijoje buvo keičiama dažniau už žvakes.
Pagalbinių agregatų prievado diržas tarnauja iki 100 000 km. „Zatec“ variklyje užtenka keisti tik diržą, o „Rocam“ kartu tenka keisti ir skriemulius.
Jei gausite „Focus“ su „Rocam“ varikliu, dažniau keiskite greitai besidėvinčius žvakių laidus, kitaip teks dažnai keisti žvakes.
Jei „Focus“ turės „Zatec“ variklį, sustoję neskubėkite jo išjungti. Tegul dar padirba. Taip pat reikia nepamiršti praplauti tuščios eigos vožtuvą ir droselinės sklendės bloką.
Jei perkate automobilį su 1,8 l varikliu ir abejojate, ar buvo keistas diržas su skriemuliais, padarykite tai patys. Reikalas tas, kad į Rusijos rinką pateko partija variklių su brokuotais skriemuliais, galinčiais nutraukti diržą.
Tikėtis iš „Focus“ „Corolla“ ar „Almera“ patikimumo nevertėtų, bet pagal europines normas jis turi statistinį kiekį „ligų“, su kuriomis galima taikytis. Svarbiausias, kad tarp charakteringų būdingų prognozuojamų gedimų, pasirodančių po 4–5 metų važinėjimo, nėra tokių, kurie paliktų savininką be cento kišenėje. Kita vertus, dėvėto automobilio pirkimas visada loterija. Ypač, kai kalbame apie mašiną iš Rusijos.
„Ford Focus“ techninės charakteristikos
Kėbulas |
|
Kėbulas |
daw, Dbw |
Kėbulo tipas |
Sedanas |
Durų skaičius |
4 |
Vietų skaičius |
5 |
Ilgis, mm |
4369 |
Plotis, mm |
1702 |
Aukštis, mm: |
1481 |
Ratų bazė |
2615 |
Prošvaisa, mm |
170 |
Automobilio masė, kg |
1235 |
Leidžiama automobilio masė, kg |
1670 |
Bagažinės tūris, l |
-/490 |
Padangos |
195/60 R 15 |
Variklis |
|
Variklio tūris, cm3 |
1988 |
Kuro paskirstymo mechanizmas |
dohc |
Maitinimo sistema |
Paskirstytas įpurškimas |
Galia, AG |
130/5500 |
Sukimo momentas, Nm |
160/4400 |
Kuras |
А–95 |
Transmisija |
|
Varantys ratai |
Priekiniai |
Pavarų skaičius, APD |
4 |
Pavarų skaičius, MPD |
5 |
Pakaba |
|
Priekinė pakaba |
Skersinė svirtis |
Užpakalinė pakaba |
Sraigtinė spyruoklė |
Vairo sistema |
|
Vairo sistemos tipas |
Krumpliastiebinė pavara |
Vairo stiprintuvas |
Hidraulinis |
Apsisukimo spindulys, m |
10,9 |
Stabdžiai |
|
Priekiniai |
Diskiniai ventiliuojami |
Užpakaliniai |
Diskiniai |
ABS |
Yra |
Kiti duomenys |
|
Kuro bako talpa, l |
55 |
100 km/val. pasiekia per, s |
9,3 (11,3) |
Maksimalus greitis |
201 (201) |
Kuro sąnaudos kelyje, l/100 km |
7,2 (7,3) |
Kuro sąnaudos mieste, l/100 km |
11,8 (13,1) |
Kuro sąnaudos, mišrus ciklas, l/100 km |
8,7 |
Parengta pagal užsienio spaudą
Automobilis kasdienima naudojimui. Reikia tokio? Galite pasinaudoti nemokama autoreviu.lt skelbimų sistema. Tai tikrai nėra sudėtinga. Tiesiog reikia užsiregistruoti ir galite talpinti skelbimus.
Šeimos elektromobilis: pasirinkimas nedidelis, tačiau kokybiškas
Naujų elektromobilių pasiūla sparčiai plečiasi, tačiau elektra varomos transporto priemonės besidairantiems žmonėms neretai tenka ieškoti kompromisų.
Nauji „Audi S3 Sportback“ ir „S3 Limousine“
Daugiau greičio, daugiau galios, daugiau važiavimo malonumo
Kokį automobilį rinktis: benzininį, dyzelinį ar hibridinį?
Kokio tipo varikliu varomo automobilio įsigijimas šiuo metu būtų ekonomiškai patraukliausias variantas.
Automobilių ekonomiškumas auga ne tik techninių duomenų lentelėse
Akivaizdu ir tai, jog nebeliko automobilių, neva turinčių neįtikėtinas 3 l / 100 km siekiančias sąnaudas.
Geriausi 2013 m. projektiniai modeliai
2013 m. baigėsi. Bet nelabai seniai, tad galima prisiminti
„Škoda Octavia“ - naujasis "Metų automobilis"
Pirmadienio vakarą sostinės „Litexpo" rūmuose ...
„Euro NCAP“ išbandė 11 naujų modelių saugumą
Europos organizacija „Euro NCAP" nelabai seniai
Automobiliui „Renault 6“ – 45 metai
2013 m. spalio mėn. sukako 45 metai nuo tos dienos, kai...
Trivietis elektromobilis „Nissan BladeGlider“
Išskirtinis pastarųjų metų automobilių parodų bruožas
Net patyrusiems patirties niekad nebūna per daug
Jau dvi savaitės kai vyksta Lietuvos „Metų automobilio 2014"