Kažkada vienas automobilių pardavėjas, mums kalbantis apie komercinį transportą, pasakė, kad jo bandyti neapsimoka. Žmonės komercinius automobilius perka darbui per daug nesigilindami į jų charakteristikas. Gal ir yra tiesos, bet kai nuvažiuoji tokiu automobiliu ne vieną šimtą kilometrų, pradedi pastebėti tokius dalykus, kurių neužfiksuotum važinėdamas tik po miestą ir tik trumpais atstumais. Tarkim, kad ir naujiena mūsų rinkoje -„Nissan NV200". Šis automobilis iškart buvo kuriamas ir kaip krovininis, ir kaip keleivinis. Man teko vairuoti krovininį variantą.
Gamintojo pareiškimai, kad šis modelis gerokai kilstelėjo praktiškumo ir patogumo kartelę yra kiek perdėti. Dėl praktiškumo jie gal ir teisūs, tačiau patogumo, ypač kai automobiliu įveiki apie 700 km, gerokai pritrūksta. Bet apie viską iš eilės.
Tenka pripažinti, kad šis krovininis automobilis turi didžiausią ir talpiausią savo klasėje krovinių skyrių. Užpakalinės durelės atsidaro labai plačiai, tad sukrauti net ir didesnius krovinius nebus sunku. Pervežimo patogumui furgono lubose įtaisytas tinklas, tad galima išnaudoti beveik visą jo erdvę.
Modelyje, kurį teko vairuoti, atsidaro tik dešinės pusės šoninės durelės. Manau, kad tiek krovininis, tiek ir keleivinis variantai, kuriuose atsidaro abu šonai, yra praktiškesni.
„NV200" modelio ilgis 4 400 m, tačiau jo krovininio furgono ilgis siekia net 2 004 mm. Kadangi automobilis varomas tik priekiniais ratais, o užpakalinė pakaba labai kompaktiška, pavyko maksimaliai padidinti atstumą tarp užpakalinių ratų arkų. Važiavimo patogumas nuo to kiek nukentėjo. Važiuojant „žymiaisiais" Latvijos keliais vienu metu automobilį taip pradėjo mėtyti, kad sustojau apsižiūrėti, ar viskas gerai. Tikėtina, kad pakrautas automobilis kelyje stabilesnis, tačiau nevažinėsi visą laiką su kroviniu. Beje, nors vairuotojas ir priekinis keleivis sėdi aukštai, krovininio skyriaus grindys yra 520 mm nuo žemės. Tai - mažiausias aukštis šioje klasėje. Paties automobilio aukštis - 1 840 mm, tačiau dėl žemų grindų krovininiame skyriuje telpa 4,2 m3 krovinių. Krovinio svoris gali siekti beveik 800 kg.
Modelis, su kuriuo teko važiuoti trijų valstybių teritorija, turėjo dyzelinį 1,5 dCi variklį ir 5 pavarų MPD. Kadangi automobilis lengvas, tokio variklio jam visiškai užteko: mieste jis buvo ganėtinai ekonomiškas, užmiestyje - dinamiškas. Vidutinės kuro sąnaudos važiuojant mišriu režimu buvo 5,4 l/100 km, greitis, kai taisyklės leido - 130 km/val.; beje, aiškiai jautėsi, kad tai dar ne riba.
Vairuotojas, kaip minėjau, sėdi aukštai. Šoninio matomumo ribas praplečia dideli veidrodėliai, automobilyje net buvo sumontuota užpakalinio vaizdo kamera, kuri apsaugo nuo netikėtumų manevruojant. Vairas buvo kietas ir nemalonus. Be to, keista, kad kamerą ir elektra valdomus langus bei veidrodžius sumontavęs gamintojas pagailėjo poros papildomų mygtukų ant vairo: priekiniame panelyje sumontuota magnetola valdoma tiesiogiai.
Norint pasiekti mygtukus reikia gerokai pasilenkti į priekį. Važiuojant skirtingais regionais tai teko daryti dažnokai. Alternatyva - važiuoti be muzikos.
Vairuotojo sėdynė atrodė patogi tik pirmus 300 kilometrų. Kadangi automobilis - krovininis, sėdynė reguliuojasi labai mažai, nes atlošas beveik iškart atsiremia į krovininio skyriaus pertvarą. Važiuojant trumpais atstumais tai gal ir neužkliūtų, tačiau ilgoje kelionėje pradėjo varginti. Taip pat gamintojas galėjo pasirūpinti porankiais. Bent jau vairuotojui. Jie taip pat praverčia ilgoje kelionėje ir, tarkim, tokie modeliai kaip „Mercedes Benz Viano" juos turi.
Juolab, kad vietos kabinoje užtektinai - pavarų perjungimo svirtis sumontuota centrinėje panelėje, tarp vairuotojo ir keleivio sėdynių yra tik savotiška per vidurį atsidaranti daiktadėžė padėkliukas.
Turbūt ji specialiai pritaikyta didelėms byloms ar popierių krūvoms, bet vis tiek nesupratau, kodėl jos nebuvo galima padaryti atsidarančios iš viršaus. Taip pat nesupratau, kodėl įprastoje daiktadėžės vietoje prie priekinio keleivio buvo tik atviras stalčiukas. Gal tai padaryta taupant lėšas, tačiau abejoju, ar gabaliukas plastmasės labai padidintų automobilio, kuris turi kondicionierių ir užpakalinio vaizdo kamerą, kainą.
Žinoma, „Nissan NV200" - komercinis automobilis, tačiau kodėl jis negalėtų būti patogesnis? Važiuojant ilgus atstumus patogumo akivaizdžiai pradeda trūkti. Kita vertus, jei jis bus naudojamas tik mieste arba, tarkim, nuvežti krovinius iš Vilniaus į Kauną ir atgal, gal ir užtenka to, kas yra. Šiuo atveju, tikėtina, bus svarbiau tai, kad automobilis yra erdvus, manevringas ir ekonomiškas. Ir, o tai dar svarbiau, palyginti pigus. Automobilio pigumą įvertino ir britai, tad prieš porą mėnesių spaudoje pasirodė pranešimas apie tai, kad "NV 200" taps Londono taksi automobiliais:
„Nissan" bendrovė Londonui pristatė naują drąsią „juodojo taksi", kuriuo kasdien naudojasi 300 tūkst. žmonių, ateities viziją - „Nissan NV200 London Taxi"
„Nissan NV200 London Taxi" būdingi ženkliai mažesni išskiriamo anglies dvideginio rodikliai, palyginti su dabartiniais taksi modeliais. Tai atitinka miesto mero Boriso Johnsono Londono oro kokybės strategiją. „Nissan NV200 London Taxi" pasirodymą palaiko prie mero prisijungusios neįgaliųjų grupės ir įtakinga Londono taksi vairuotojų asociacija. Sostinėje numatyta išbandyti ir vien elektra varomą koncepcinį „e-NV200" modelį.
„NV200" taksi modeliai jau važinėja Tokijuje. Be to, „NV200" buvo išrinktas ypatingu Niujorko miesto „Ateities taksi". „Nissan NV200 London Taxi" įkūnija įdomią pasaulinę „Nissan" privačios nuomos viziją.
Sukurtas visapusiškai keleivių, vairuotojų ir netgi kitų eismo dalyvių gerovei užtikrinti, „Nissan NV200 London Taxi" yra daug efektyvesnis ir labiau tausojantis aplinką nei dabartiniai „juodieji taksi", taip pat gerokai komfortiškesnis, erdvesnis ir patogesnis keleiviams. Ypač daug dėmesio skirta keleiviams, turintiems mobilumo problemų.
Patvarus ir patikimas „Nissan NV200 London Taxi" sukurtas universalaus ir kompaktiško „NV200" miniveno, laimėjusio daugybę apdovanojimų, įskaitant „Tarptautinio metų furgono" titulą, pagrindu. Pristatytas 2009 m. pabaigoje, šis modelis pasirodė 40 šalių. Visame pasaulyje parduota daugiau nei 100 000 „NV200" automobilių.
Tiesa, ties tuo nebuvo sustota. Plėsdama "NV200" modelių gamą "Nissan" nusprendė pradėti elektromobilių gamybą:
Elektra varomas „NV200" modelis pasirodys 2013 m. -
Vien elektra varomo „e-NV200" gamyba prasidės 2013 finansiniais metais.
Antrasis „Nissan" vien elektra varomas automobilis bus gaminamas Barselonoje esančioje gamykloje.
Tai pagrindinis 100 mln. eurų vertės „Nissan" investicinis projektas Ispanijoje.
„Nissan" gamykloje ir jos tiekėjų įmonėse Ispanijoje bus sukurta daugiau nei 700 darbo vietų.
Universalus automobilis suteiks nepakartojamų potyrių juo keliaujančioms šeimoms ir verslininkams.
Salono funkcionalumu bei talpiu krovinių skyriumi šis modelis panašus į „NV200", jam taip pat būdingos mažiausios klasėje eksploatacinės išlaidos.
„Nissan" paskelbė apie vien elektra varomo, kompaktiško miniveno „e-NV200" gamybos pradžią 2013 finansiniais metais Barselonoje įkurtoje gamykloje. Naujasis modelis bus gaminamas apdovanojimą pelniusio „NV200", gaminamo šioje gamykloje, pagrindu. Tai bus svarbus naujoviškas sprendimas, papildysiantis pasaulinį „Nissan" lengvųjų komercinių automobilių asortimentą.
„e-NV200" taps antruoju „Nissan" elektromobiliu (EV) po 2010 m. pasirodžiusio ir daug apdovanojimų spėjusio susižerti „Nissan LEAF" modelio. Tai dar vienas „Nissan" ilgalaikio įsipareigojimo siekti mobilumo be taršos įrodymas. Tiek verslininkus, tiek šeimas „e-NV200" džiugins savo funkcionalumu ir erdviu salonu. Be to, jis perims dabartinio „NV200" modelio naujoviškus ir praktiškus sprendimus bei pažangiausius „Nissan LEAF" galios agregatus. Dėl šių įdiegtų sprendimų naujasis elektromobilis nuvažiuos panašų atstumą, kaip ir „Nissan LEAF". „e-NV200" būdingos ir į „LEAF" panašios važiavimo savybės, taip pat mažiausios klasėje eksploatacinės ir priežiūros išlaidos.
Numatyta, jog naujasis modelis, kurio gamybai Ispanijoje „Nissan" investavo 100 mln. eurų, padės sukurti apie 700 naujų darbo vietų. Barselona taps vienintele „e-NV200" gamintoja, kuri tieks šiuos modelius kitų šalių rinkoms, taip pabrėždama augantį „Nissan" gamybos operacijų Ispanijoje konkurencingumą.
„E-NV200" - DAR VIENAS „NISSAN" BENDROVĖS ŽINGSNIS Į PRIEKĮ, SIEKIANT TAPTI PIRMAUJANČIA LENGVŲJŲ KOMERCINIŲ AUTOMOBILIŲ GAMINTOJA
Anot „Nissan" viceprezidento Andy Palmerio, „e-NV200" yra tikras laimėjimas komercinių automobilių klasėje; tai dar kartą pabrėžia „Nissan" lyderystę elektromobilių segmente.
„Naujasis modelis bus erdvus, universalus ir praktiškas, kaip ir tradicinis kompaktiškas minivenas, tačiau važiuodamas jis neišskirs nė gramo anglies dvideginio ir užtikrins ypatingą važiavimo patirtį, kuria išsiskiria elektromobiliai. Svarbiausia yra tai, kad šio automobilio eksploatacinės ir priežiūros išlaidos bus mažiausios klasėje. Dėl šios priežasties jis taps ypač patraukliu pasiūlymu tiek verslininkams, tiek šeimoms."
„e-NV200" taps reikšmingu postūmiu „Nissan" siekiant iki 2016 m. tapti didžiausia lengvųjų komercinių automobilių gamintoja (tai pagrindinis vidutinės trukmės plano „Nissan Power 88" tikslas). Praėjusiais metais „Nissan" šventė istorinės reikšmės laimėjimą - per vienerius metus bendrovė pardavė daugiau nei milijoną lengvųjų komercinių automobilių visame pasaulyje.
Jau parduota apie 100 000 dabartinės „NV200" serijos modelių. „NV200" laimėjo naujosios kartos Niujorko miesto taksi konkursą „Ateities taksi" Jungtinėse Amerikos valstijose.
Šiuo metu Europoje intensyviai atliekami „NV200" prototipo pagrindu sukurtų elektromobilių vertinimai. Šie tyrimai bus tęsiami artimiausius mėnesius. Tyrimų rezultatai padės „Nissan" visapusiškai įvertinti pirkėjų reikalavimus prieš pradedant masinę gamybą 2013 finansiniais metais.
Beje, šiuo metu "Nissan NV200" parduodamas ypač palankiomis sąlygomis.
„Nissan NV200" techninės charakteristikos
MATMENYS |
||||||
Ratų bazė |
mm |
2725 |
||||
Ilgis |
mm |
4400 |
||||
Plotis su vedrodėliais |
mm |
2011 |
||||
Plotis be veidrodėlių |
mm |
1695 |
||||
Aukštis (nepakrauto) |
mm |
1860 |
||||
Priekinė iškyša |
mm |
835 |
||||
Galinė iškyša |
mm |
840 |
||||
Priekinė tarpvėžė |
mm |
1490 |
||||
Galinė tarpvėžė |
mm |
1510 |
||||
Prošvaisa (nepakrauto) |
mm |
158 |
||||
VARIKLIS |
||||||
Tipas |
K9K 1.5 dCi |
K9K 1.5 dCi DPF EURO5 |
||||
Cilindrų išdėstymas |
eilėje |
eilėje |
||||
Cilindrų skaičius |
4 |
4 |
||||
Vožtuvų skaičius cilindrui |
4 |
2 |
||||
Variklio tūris |
1461 |
1461 |
||||
Maksimali galia |
85HP (63kW) @ 3750 rpm |
110hv (81kW) @ 4000 k/min |
||||
Maksimalus sukimo momentas |
200 Nm @ 2000 rpm |
240 Nm @ 1750 k/min |
||||
Kuro tipas |
Dyzelinas |
Dyzelinas |
||||
Kuro tiekimo sistemos tipas |
„Commonrail" tiesioginis įpurškimas |
„Commonrail" tiesioginis įpurškimas |
||||
Akumuliatorius, 12V |
62Ah |
12v/60 Ah |
||||
Generatorius |
110 / 150* |
150 Amp |
||||
BAGAŽO / KROVININIO SKYRIAUS MATMENYS |
||||||
Ilgis |
mm |
2040 |
||||
Plotis |
mm |
1500 |
||||
Aukštis |
mm |
1358 |
||||
Plotis tarp ratų arkų |
mm |
1220 |
||||
Krovininės platformos aukštis (nepakrauto) |
mm |
524 |
||||
Krovininės dalies tūris |
m3 |
4,2 |
||||
Slankomos durys (plotis) |
mm |
693 |
||||
Slankomos durys (aukštis) |
mm |
1171 |
||||
Galinės durys (plotis) |
mm |
1262 |
||||
Galinės durys (aukštis) |
mm |
1228 |
||||
SVORIAI* |
||||||
Bendras automobilio svoris |
kg |
2000 |
||||
Nepakrauto automobilio svoris |
kg |
1269 |
||||
Naudinga apkrova |
kg |
677* |
||||
Maksimalus priekabos svoris (su stabdžiais) |
kg |
1100 |
||||
Maksimalus priekabos svoris (be stabdžių) |
kg |
640 |
||||
KURO SĄNAUDOS |
||||||
Mieste (l/100Km) |
5,7 |
6,1 |
||||
Užmiestyje (l/100Km) |
4,9 |
4,8 |
||||
Mišriu režimu - (l/100Km) |
5,2 |
5,3 |
||||
VAIRO MECHANIZAMAS |
||||||
Tipas |
Elektrinis vairo stiprintuvas, krumpliastiebis mechanizmas |
Elektrinis vairo stiprintuvas, krumpliastiebis mechanizmas |
||||
Maksimalus apsisukimo spindulys |
|
|
||||
tarp kelkraščių |
5,30 |
5,30 |
||||
tarp sienų |
5,55 |
5,55 |
||||
PAVARA |
||||||
Pavarų dėžės tipas |
5 pavarų, mechaninė |
5 pavarų, mechaninė |
||||
Sankabos tipas |
Sausa, mechaninė |
Sausa, mechaninė |
||||
Varantieji ratai |
priekiniai |
|
||||
RATAI IR STABDŽIAI |
||||||
Padangos |
175/70R14 |
175/70R14 |
175/70R14 |
|||
Ratlankiai |
lengvo lydinio 5.5J14 |
lengvo lydinio 5.5J14 |
lengvo lydinio 5.5J14 |
|||
Priekiniai |
Diskiniai |
Diskiniai |
Diskiniai |
|||
Galiniai |
Būgniniai |
Būgniniai |
Būgniniai |
|||
PAKABA |
||||||
Priekinė |
Statramstis |
Statramstis |
Statramstis |
|||
Galinė |
Lingės |
Lingės |
Lingės |
Lentelė, filmuota medžiaga, nuotraukos www.nissan.lt
Tekstas V. Misevičiaus
Autoreviu.lt informaciją atgaminti visuomenės informavimo priemonėse ir interneto tinklalapiuose be raštiško UAB „IKS" sutikimo draudžiama.
Šeimos elektromobilis: pasirinkimas nedidelis, tačiau kokybiškas
Naujų elektromobilių pasiūla sparčiai plečiasi, tačiau elektra varomos transporto priemonės besidairantiems žmonėms neretai tenka ieškoti kompromisų.
Nauji „Audi S3 Sportback“ ir „S3 Limousine“
Daugiau greičio, daugiau galios, daugiau važiavimo malonumo
Kokį automobilį rinktis: benzininį, dyzelinį ar hibridinį?
Kokio tipo varikliu varomo automobilio įsigijimas šiuo metu būtų ekonomiškai patraukliausias variantas.
Automobilių ekonomiškumas auga ne tik techninių duomenų lentelėse
Akivaizdu ir tai, jog nebeliko automobilių, neva turinčių neįtikėtinas 3 l / 100 km siekiančias sąnaudas.
Geriausi 2013 m. projektiniai modeliai
2013 m. baigėsi. Bet nelabai seniai, tad galima prisiminti
„Škoda Octavia“ - naujasis "Metų automobilis"
Pirmadienio vakarą sostinės „Litexpo" rūmuose ...
„Euro NCAP“ išbandė 11 naujų modelių saugumą
Europos organizacija „Euro NCAP" nelabai seniai
Automobiliui „Renault 6“ – 45 metai
2013 m. spalio mėn. sukako 45 metai nuo tos dienos, kai...
Trivietis elektromobilis „Nissan BladeGlider“
Išskirtinis pastarųjų metų automobilių parodų bruožas
Net patyrusiems patirties niekad nebūna per daug
Jau dvi savaitės kai vyksta Lietuvos „Metų automobilio 2014"