Išmanusis „Toyota Yaris“
Atnaujinta: 2020-03-09
  • toyota_yaris__1_
  • toyota_yaris__11_
  • toyota_yaris__12_
  • toyota_yaris__14_
  • toyota_yaris__16_
  • toyota_yaris__17_
  • toyota_yaris
  • toyota_yaris__1___Large_
  • toyota_yaris__4___Large_
  • toyota_yaris__5___Large_
  • toyota_yaris__6___Large_
  • toyota_yaris__9___Large_
  • toyota_yaris__10___Large_
  • toyota_yaris__11___Large_
  • toyota_yaris__12___Large_
  • toyota_yaris__13___Large_
  • toyota_yaris__Large_

Pirmąjį miesto automobilį „Yaris" „Toyota" pagamino praėjusiame amžiuje - 1999 m. Nuo tada šių automobilių pardavimai visose pasaulio rinkose nuolat augo. Matyt, todėl japonai nusprendė pasiūlyti rinkai naują „Yaris" versiją.

Naujosios kartos „Yaris" išvaizda gerokai lenkia pirmtaką. Tai - modernus kompaktiškas automobilis su išraiškinga priekine dalimi ir skulptūriniais šoniniais paviršiais. Dinamiškas, veržlus ir gal šiek tiek agresyvus įvaizdis.

Viduje „Yaris" atrodo gerokai erdvesnis, negu buvo galima įsivaizduoti. Į priekį nustumtas priekinis stiklas dar labiau padidina erdvės pojūtį. Šis modelis ilgesnis už pirmtaką, užtenka ir vietos virš galvos.

Interjero dizainas nėra prabangus, bet klasikinis stilius išlaikytas. Bendrame tamsiame priekinio panelio fone išryškėja metalo spalvos vėdinimo angų apvadai, stilingai atrodo centre esantys kondicionieriaus valdymo ratukai su chromuotais apvadais.

Automobilis turi neblogą garso sistemą, bet didžiausia naujovė - „Toyota Touch & Go" navigacijos sistema su visu Europos žemėlapiu, eismo informacija, greičio apribojimais ir saugos kameros perspėjimai, daugybė programų, įskaitant „Weather", „Fuel Prices", „Parking", „Find my Car", „Picture Viewer", „Glass of Water". Tai bene pirmas tokios klasės automobilis, gavęs šią sistemą ir liečiamąjį ekraną. Kadangi borto kompiuterio valdymo mygtukas įtaisytas nepatogiai - ant spidometro - reikiamą informaciją patogiau žiūrėti centriniame panelyje esančiame ekrane, juolab, kad jis ganėtinai didelis ir aiškiai matomas.

Deja, čia pasijaučia ir bene vienintelis sistemos trūkumas: net keli svarbūs mygtukai yra tolimesnėje nuo vairuotojo ekranėlio pusėje, tad pačiam mėginant juos pasiekti tenka nukreipti dėmesį nuo kelio. Gerai, jei šalia sėdi keleivis, nes važiuojant vienam dažnai žaisti su informacija neišeis.

Automobilyje laisvai telpa keturi suaugę žmonės - salone jiems vietos užtenka, sėdynės tokios formos, kad patogiai įsitaisys beveik bet kuris keleivis. Kad keleiviai greičiau sušiltų, yra ir specialus greito šildymo mygtukas.

Galvojant apie keleivių saugumą automobilyje buvo sumontuotos net 9 saugos pagalvės, įskaitant vairuotojų kelio apsaugą ir langų užuolaidėles.

Tiesa, automobilio bagažinė palyginti maža - vaikiškas vėžimėlis ar didelės tašės joje sunkiai tilps, tad tai reiktų įvertinti prieš leidžiantis į kelionę. Pliusas - papildomas skyrius po pagrindiniu bagažinės dangčiu, kur galima saugiau palikti brangesnius daiktus.

Beje, įvairių lentynėlių ar kišenių automobilyje yra ir daugiau. Stilingai ir patogiai atrodo lentynėlė netoli spidometro. Sakykit ką norit, bet moterys šią ertmę drąsiai gali naudoti būtiniausiu kosmetinių priemonių laikymui.

Įdomi detalė - automobilis turi išmanųjį ekraną, tačiau elektronika jis neperkrautas. Tarkim, „ESP' sistemos negauna nė viena modifikacija. Kita vertus, visi modeliai turi automobilio stabilumo kontrolės (VSC) ir traukos kontrolės (TRC) sistemas, kurių užtenka. Automobilis puikiai klauso vairo ir yra vienas manevringiausių klasėje - jo apsisukimo spindulys tik 4,7 m. Sudėjus tai ir neutralų vairą, puikiai tinkanti statistiniam vairuotojui, automobilį be didesnių pastangų 180 laipsnių kampu galima apsukti beveik bet kuriame kelyje. Turint omenyje „erdves" daugiabučių namų kiemuose ar situaciją aikštelėse, tai - dar vienas automobilio pliusas.

Bandytas modelis turėjo dyzelinį 1,4 l 90 AG variklį, bet jo visiškai užteko - keturis suaugusius žmones vežęs „Yaris" dinamiškas, manevringas ir ekonomiškas buvo tiek greitkelyje, tiek ir užmiesčio keliukuose. Aplenkti lėčiau važiuojančius transporto dalyvius buvo nesunku ir tik dėl keliuose nuo lapkričio pradžios įsigaliojusių apribojimų nesinorėjo išbandyti gazas - dugnas varianto. Posūkiuose buvo jaučiami posvyriai, tačiau nurodytos trajektorijos „Yaris" laikėsi.

Mechaninei pavarų dėžei, kurią turėjo automobilis, taip pat jokių pretenzijų nėra - viskas dirba tiksliai ir greitai. Tiems, kurie turi mažesnę vairavimo patirtį, apie reikiamos pavaros įjungimą perspės borto kompiuteris. Įdomu tai, kad ne vienas naujas automobilis, su kuriuo pastaruoju metu teko važiuoti, 6 pavaros norėjo pasiekus 65-75 km/val. greitį, „Yaris" 6 pareikalavo tik pasiekus 110 km/val. Panašiai tuo metu pasijautė ir aerodinaminis triukšmas, tačiau jis nebuvo tiks stiprus ir įkyrus, kad vargintų. Juo labiau, kad šiaip „Yaris" garso izoliacija yra labai nebloga.

Vidutinės kuro sąnaudos po poros dienų kelionės įvairiais keliais buvo 4,5 l/100 km - kiek didesnės, negu rašo gamintojas, bet priimtinos, turint omenyje kelią ir važiavusių žmonių skaičių.

Vos pasirodęs Europoje, „Yaris" tapo Metų automobiliu. Lietuvoje naujasis „Yaris" šiemet pateko į septintuką. Tai nemažai pasako apie svečią iš Rytų. Taigi, prieš save turime erdvų ir saugų, praktišką ir patogų miesto chečbeką. Tolimoms kelionėms su šeima ar išvykai į gamtą gal reiktų pasiieškoti kito varianto, tačiau, jei 90 proc. laiko važinėjate po miestus ir nesivežiojate daug daiktų, „Yaris" - visiškai neblogas pasirinkimas. Juo labiau, kad modelis su dyzeliniu varikliu dar pradžiugins ir mažomis kuro sąnaudomis, nekalbant apie visai gamai būdingą „tojotišką" patikimumą ir patvarumą.

Techninės charakteristikos

Variklis

1.4 D-4D

Tipas

1ND-TV

Cilindrų skaičius

4

Vožtuvų mechanizmas

8 vožtuvai, SOHC

Skersmuo x eiga, mm

73,0 x 81,5

Darbinis tūris, cm³

1364

Kompresija

16,5:1

Maksimali galia, DIN AG/aps./min

90/3800

Maksimali galia kW/aps./min

66/3800

Maksimalus sukimo momentas Nm/aps./min

205/1800-2800

Kuro įpurškimo sistema

Common-Rail tipas

Degalų oktaninis/setaninis skaičius

Dyzelinas

Stabdžiai

Priekyje

Aušinami diskai

Užpakalyje

Cilindras

Kėbulas

Priekinės pakabos tipas

MacPherson amortizatorius

Užpakalinės pakabos tipas

Torsioninis balansyras

Durelių skaičius

5

Sėdimų vietų skaičius

5

Matmenys

Ilgis, mm

3885

Plotis, mm

1695

Aukštis, mm

1510

Salono ilgis, mm

1915

Salono plotis, mm

1420

Salono aukštis, mm

1250

Atstumas tarp ašių, mm

2510

Provėža - priekyje, mm

1485

Provėža - užpakalyje, mm

1470

Priekinio išsikišimo ilgis, mm

790

Užpakalinio išsikišimo ilgis, mm

585

Važiuoklės prošvaisa, mm

135

Kuro sąnaudos

Kuro rūšis

Dyzelinas

Užmiestyje L/100km

3,5

Mieste L/100km

4,8

Vidutinės L/100 km

3,9

CO2 emisija, mišrus ciklas, g/km

104

Euro klasė

5

Svoris

Tuščio automobilio, kg

1060-1115

Bendrasis automobilio svoris, kg

1525

Keliamoji galia, kg

410-465

Bagažinės tūris, l

286

Kuro bako talpa

42

Savybės

Maksimalus greitis, km/val.

175

Įsibėgėjimas 0-100 km/val.

10,8

Aerodinaminis koeficientas

0,287

Vairavimas

Tipas

Krumpliastiebis ir dantratis

Vairo mechanizmo perdavimo skaičius

14,3

Ratų apsisukimo spindulys, m

4,7

Automobilio apsisukimo spindulys, m

5,0

Galios perdavimo sistema

Tipas

EC65

Sankaba

Sausas, atskiras diskas

Pavarų dėžė

Mechaninė

1. Pavara

3,538

2. pavara

1,913

3. Pavara

1,310

4. Pavara

0,971

5. Pavara

0,714

6. Pavara

0,619

Atbulinė pavara

3,333

Padangos ir ratlankiai

Ratų dydis

15 X 5J

Padangų dydis

175/65R15

Lentelė - Mototoja.lt

Tekstas ir nuotraukos V. Misevičiaus

 

Autoreviu.lt informaciją atgaminti visuomenės informavimo priemonėse ir interneto tinklalapiuose be raštiško UAB „IKS" sutikimo draudžiama.


 

Komentarai (0)
Prisijunkite, kad galėtumėte komentuoti

Kokį automobilį rinktis: benzininį, dyzelinį ar hibridinį?

Kokio tipo varikliu varomo automobilio įsigijimas šiuo metu būtų ekonomiškai patraukliausias variantas.

Automobilių ekonomiškumas auga ne tik techninių duomenų lentelėse

Akivaizdu ir tai, jog nebeliko automobilių, neva turinčių neįtikėtinas 3 l / 100 km siekiančias sąnaudas.

Geriausi 2013 m. projektiniai modeliai

2013 m. baigėsi. Bet nelabai seniai, tad galima prisiminti

„Škoda Octavia“ - naujasis "Metų automobilis"

Pirmadienio vakarą sostinės „Litexpo" rūmuose ...

„Euro NCAP“ išbandė 11 naujų modelių saugumą

Europos organizacija „Euro NCAP" nelabai seniai

Automobiliui „Renault 6“ – 45 metai

2013 m. spalio mėn. sukako 45 metai nuo tos dienos, kai...

Trivietis elektromobilis „Nissan BladeGlider“

Išskirtinis pastarųjų metų automobilių parodų bruožas

Net patyrusiems patirties niekad nebūna per daug

Jau dvi savaitės kai vyksta Lietuvos „Metų automobilio 2014"

Nereikalingiausios modernių automobilių funkcijos

Daugelis moderniuose automobiliuose esančių funkcijų tikrai naudingos ir ...