Pirmąjį miesto automobilį „Yaris" „Toyota" pagamino praėjusiame amžiuje - 1999 m. Nuo tada šių automobilių pardavimai visose pasaulio rinkose nuolat augo. Matyt, todėl japonai nusprendė pasiūlyti rinkai naują „Yaris" versiją.
Naujosios kartos „Yaris" išvaizda gerokai lenkia pirmtaką. Tai - modernus kompaktiškas automobilis su išraiškinga priekine dalimi ir skulptūriniais šoniniais paviršiais. Dinamiškas, veržlus ir gal šiek tiek agresyvus įvaizdis.
Viduje „Yaris" atrodo gerokai erdvesnis, negu buvo galima įsivaizduoti. Į priekį nustumtas priekinis stiklas dar labiau padidina erdvės pojūtį. Šis modelis ilgesnis už pirmtaką, užtenka ir vietos virš galvos.
Interjero dizainas nėra prabangus, bet klasikinis stilius išlaikytas. Bendrame tamsiame priekinio panelio fone išryškėja metalo spalvos vėdinimo angų apvadai, stilingai atrodo centre esantys kondicionieriaus valdymo ratukai su chromuotais apvadais.
Automobilis turi neblogą garso sistemą, bet didžiausia naujovė - „Toyota Touch & Go" navigacijos sistema su visu Europos žemėlapiu, eismo informacija, greičio apribojimais ir saugos kameros perspėjimai, daugybė programų, įskaitant „Weather", „Fuel Prices", „Parking", „Find my Car", „Picture Viewer", „Glass of Water". Tai bene pirmas tokios klasės automobilis, gavęs šią sistemą ir liečiamąjį ekraną. Kadangi borto kompiuterio valdymo mygtukas įtaisytas nepatogiai - ant spidometro - reikiamą informaciją patogiau žiūrėti centriniame panelyje esančiame ekrane, juolab, kad jis ganėtinai didelis ir aiškiai matomas.
Deja, čia pasijaučia ir bene vienintelis sistemos trūkumas: net keli svarbūs mygtukai yra tolimesnėje nuo vairuotojo ekranėlio pusėje, tad pačiam mėginant juos pasiekti tenka nukreipti dėmesį nuo kelio. Gerai, jei šalia sėdi keleivis, nes važiuojant vienam dažnai žaisti su informacija neišeis.
Automobilyje laisvai telpa keturi suaugę žmonės - salone jiems vietos užtenka, sėdynės tokios formos, kad patogiai įsitaisys beveik bet kuris keleivis. Kad keleiviai greičiau sušiltų, yra ir specialus greito šildymo mygtukas.
Galvojant apie keleivių saugumą automobilyje buvo sumontuotos net 9 saugos pagalvės, įskaitant vairuotojų kelio apsaugą ir langų užuolaidėles.
Tiesa, automobilio bagažinė palyginti maža - vaikiškas vėžimėlis ar didelės tašės joje sunkiai tilps, tad tai reiktų įvertinti prieš leidžiantis į kelionę. Pliusas - papildomas skyrius po pagrindiniu bagažinės dangčiu, kur galima saugiau palikti brangesnius daiktus.
Beje, įvairių lentynėlių ar kišenių automobilyje yra ir daugiau. Stilingai ir patogiai atrodo lentynėlė netoli spidometro. Sakykit ką norit, bet moterys šią ertmę drąsiai gali naudoti būtiniausiu kosmetinių priemonių laikymui.
Įdomi detalė - automobilis turi išmanųjį ekraną, tačiau elektronika jis neperkrautas. Tarkim, „ESP' sistemos negauna nė viena modifikacija. Kita vertus, visi modeliai turi automobilio stabilumo kontrolės (VSC) ir traukos kontrolės (TRC) sistemas, kurių užtenka. Automobilis puikiai klauso vairo ir yra vienas manevringiausių klasėje - jo apsisukimo spindulys tik 4,7 m. Sudėjus tai ir neutralų vairą, puikiai tinkanti statistiniam vairuotojui, automobilį be didesnių pastangų 180 laipsnių kampu galima apsukti beveik bet kuriame kelyje. Turint omenyje „erdves" daugiabučių namų kiemuose ar situaciją aikštelėse, tai - dar vienas automobilio pliusas.
Bandytas modelis turėjo dyzelinį 1,4 l 90 AG variklį, bet jo visiškai užteko - keturis suaugusius žmones vežęs „Yaris" dinamiškas, manevringas ir ekonomiškas buvo tiek greitkelyje, tiek ir užmiesčio keliukuose. Aplenkti lėčiau važiuojančius transporto dalyvius buvo nesunku ir tik dėl keliuose nuo lapkričio pradžios įsigaliojusių apribojimų nesinorėjo išbandyti gazas - dugnas varianto. Posūkiuose buvo jaučiami posvyriai, tačiau nurodytos trajektorijos „Yaris" laikėsi.
Mechaninei pavarų dėžei, kurią turėjo automobilis, taip pat jokių pretenzijų nėra - viskas dirba tiksliai ir greitai. Tiems, kurie turi mažesnę vairavimo patirtį, apie reikiamos pavaros įjungimą perspės borto kompiuteris. Įdomu tai, kad ne vienas naujas automobilis, su kuriuo pastaruoju metu teko važiuoti, 6 pavaros norėjo pasiekus 65-75 km/val. greitį, „Yaris" 6 pareikalavo tik pasiekus 110 km/val. Panašiai tuo metu pasijautė ir aerodinaminis triukšmas, tačiau jis nebuvo tiks stiprus ir įkyrus, kad vargintų. Juo labiau, kad šiaip „Yaris" garso izoliacija yra labai nebloga.
Vidutinės kuro sąnaudos po poros dienų kelionės įvairiais keliais buvo 4,5 l/100 km - kiek didesnės, negu rašo gamintojas, bet priimtinos, turint omenyje kelią ir važiavusių žmonių skaičių.
Vos pasirodęs Europoje, „Yaris" tapo Metų automobiliu. Lietuvoje naujasis „Yaris" šiemet pateko į septintuką. Tai nemažai pasako apie svečią iš Rytų. Taigi, prieš save turime erdvų ir saugų, praktišką ir patogų miesto chečbeką. Tolimoms kelionėms su šeima ar išvykai į gamtą gal reiktų pasiieškoti kito varianto, tačiau, jei 90 proc. laiko važinėjate po miestus ir nesivežiojate daug daiktų, „Yaris" - visiškai neblogas pasirinkimas. Juo labiau, kad modelis su dyzeliniu varikliu dar pradžiugins ir mažomis kuro sąnaudomis, nekalbant apie visai gamai būdingą „tojotišką" patikimumą ir patvarumą.
Techninės charakteristikos
Variklis |
1.4 D-4D |
Tipas |
1ND-TV |
Cilindrų skaičius |
4 |
Vožtuvų mechanizmas |
8 vožtuvai, SOHC |
Skersmuo x eiga, mm |
73,0 x 81,5 |
Darbinis tūris, cm³ |
1364 |
Kompresija |
16,5:1 |
Maksimali galia, DIN AG/aps./min |
90/3800 |
Maksimali galia kW/aps./min |
66/3800 |
Maksimalus sukimo momentas Nm/aps./min |
205/1800-2800 |
Kuro įpurškimo sistema |
Common-Rail tipas |
Degalų oktaninis/setaninis skaičius |
Dyzelinas |
Stabdžiai |
|
Priekyje |
Aušinami diskai |
Užpakalyje |
Cilindras |
Kėbulas |
|
Priekinės pakabos tipas |
MacPherson amortizatorius |
Užpakalinės pakabos tipas |
Torsioninis balansyras |
Durelių skaičius |
5 |
Sėdimų vietų skaičius |
5 |
Matmenys |
|
Ilgis, mm |
3885 |
Plotis, mm |
1695 |
Aukštis, mm |
1510 |
Salono ilgis, mm |
1915 |
Salono plotis, mm |
1420 |
Salono aukštis, mm |
1250 |
Atstumas tarp ašių, mm |
2510 |
Provėža - priekyje, mm |
1485 |
Provėža - užpakalyje, mm |
1470 |
Priekinio išsikišimo ilgis, mm |
790 |
Užpakalinio išsikišimo ilgis, mm |
585 |
Važiuoklės prošvaisa, mm |
135 |
Kuro sąnaudos |
|
Kuro rūšis |
Dyzelinas |
Užmiestyje L/100km |
3,5 |
Mieste L/100km |
4,8 |
Vidutinės L/100 km |
3,9 |
CO2 emisija, mišrus ciklas, g/km |
104 |
Euro klasė |
5 |
Svoris |
|
Tuščio automobilio, kg |
1060-1115 |
Bendrasis automobilio svoris, kg |
1525 |
Keliamoji galia, kg |
410-465 |
Bagažinės tūris, l |
286 |
Kuro bako talpa |
42 |
Savybės |
|
Maksimalus greitis, km/val. |
175 |
Įsibėgėjimas 0-100 km/val. |
10,8 |
Aerodinaminis koeficientas |
0,287 |
Vairavimas |
|
Tipas |
Krumpliastiebis ir dantratis |
Vairo mechanizmo perdavimo skaičius |
14,3 |
Ratų apsisukimo spindulys, m |
4,7 |
Automobilio apsisukimo spindulys, m |
5,0 |
Galios perdavimo sistema |
|
Tipas |
EC65 |
Sankaba |
Sausas, atskiras diskas |
Pavarų dėžė |
Mechaninė |
1. Pavara |
3,538 |
2. pavara |
1,913 |
3. Pavara |
1,310 |
4. Pavara |
0,971 |
5. Pavara |
0,714 |
6. Pavara |
0,619 |
Atbulinė pavara |
3,333 |
Padangos ir ratlankiai |
|
Ratų dydis |
15 X 5J |
Padangų dydis |
175/65R15 |
Lentelė - Mototoja.lt
Tekstas ir nuotraukos V. Misevičiaus
Autoreviu.lt informaciją atgaminti visuomenės informavimo priemonėse ir interneto tinklalapiuose be raštiško UAB „IKS" sutikimo draudžiama.
Šeimos elektromobilis: pasirinkimas nedidelis, tačiau kokybiškas
Naujų elektromobilių pasiūla sparčiai plečiasi, tačiau elektra varomos transporto priemonės besidairantiems žmonėms neretai tenka ieškoti kompromisų.
Nauji „Audi S3 Sportback“ ir „S3 Limousine“
Daugiau greičio, daugiau galios, daugiau važiavimo malonumo
Kokį automobilį rinktis: benzininį, dyzelinį ar hibridinį?
Kokio tipo varikliu varomo automobilio įsigijimas šiuo metu būtų ekonomiškai patraukliausias variantas.
Automobilių ekonomiškumas auga ne tik techninių duomenų lentelėse
Akivaizdu ir tai, jog nebeliko automobilių, neva turinčių neįtikėtinas 3 l / 100 km siekiančias sąnaudas.
Geriausi 2013 m. projektiniai modeliai
2013 m. baigėsi. Bet nelabai seniai, tad galima prisiminti
„Škoda Octavia“ - naujasis "Metų automobilis"
Pirmadienio vakarą sostinės „Litexpo" rūmuose ...
„Euro NCAP“ išbandė 11 naujų modelių saugumą
Europos organizacija „Euro NCAP" nelabai seniai
Automobiliui „Renault 6“ – 45 metai
2013 m. spalio mėn. sukako 45 metai nuo tos dienos, kai...
Trivietis elektromobilis „Nissan BladeGlider“
Išskirtinis pastarųjų metų automobilių parodų bruožas
Net patyrusiems patirties niekad nebūna per daug
Jau dvi savaitės kai vyksta Lietuvos „Metų automobilio 2014"