Įvedus apmokestinimą automobilio atsisakytų kas šeštas vairuotojas
Atnaujinta: 2020-03-09
  • IMGP1632__Small_

Nors naujoji Vyriausybė tvirtina neplanuojanti įvesti privalomo mokesčio už automobilį, ketvirtadalis vairuotojų mano, jog automobiliai apmokestinti bus. Tiesa, tokiam valdžios žingsniui pritartų vos 17,2 procentų respondentų, rodo lankomiausio transporto skelbimų portalo Autoplius.lt š.m. kovo mėnesį atlikta portalo lankytojų apklausa.

Dauguma vairuotojų (64,1 procentai) verčiau daugiau mokėtų už degalus nei susimokėtų fiksuotą metinį mokestį.

"Akcizas degalams Lietuvoje vis didėja. Tai lyg ir turėtų skatinti įsigyti ekonomiškesnių automobilių, atjauninti parką, tačiau šie veiksmai nedavė jokių rezultatų. Parkas koks buvo, toks ir liko. Išaugo tik nelegali prekyba kuru", - situaciją vertina Viktoras Daukšas, Autoplius.lt plėtros vadovas.

Apklausa parodė, jog dauguma šalies vairuotojų pasisakytų už tai, jog apmokestintos būtų tik brangiausios transporto priemonės. 42,2 procentai apklaustųjų teigė, jog mokestis turėtų galioti tik toms transporto priemonėms, kurių kaina viršija 100 tūkst. litų.

"Įvedus progresinius automobilių mokesčius, parkas taip pat ne atjaunės, o tik dar labiau sens. Vairuotojai persės į pigesnius, tai yra į senesnius automobilius, kad mokestis būtų mažesnis. Tai neduos jokių teigiamų rezultatų", - svarsto V. Daukšas.

Automobilių rinkos ekspertas tikisi, jog Vyriausybei nusprendus mokestį įvesti, jis nebus skirtas tik biudžeto skylėms užlopyti, bet ir skatins pozityvius pokyčius.

"Automobilių taršos mokestis motyvuotų žmones iškeisti didesnius automobilius į mažesnes transporto priemones. Tai padėtų atjauninti automobilių parką, didmiesčiuose sumažėtų opi parkavimo problema. Galų gale, būtų švaresnis oras",- sako V. Daukšas. Apklausa parodė, jog apie šeštadalis respondentų (16,2 procentai) mano, jog apmokestintos turėtų būti tik didžiausią taršą keliančios transporto priemonės.

Kiek mažiau respondentų norėtų, jog mokestis galiotų tik patiems galingiausiems automobiliams (14,9 procentai). Dar mažiau vairuotojų pasisakytų už mokestį visiems naujiems automobiliams (13,1 procentai).

Įvedus mokestį visiems automobiliams, nuosavos transporto priemonės atsisakytų šeštadalis vairuotojų. Šiek tiek daugiau respondentų parduotų antrą šeimos automobilį ir verstųsi su vienu. 8,1 procentą vairuotojų mokestis priverstų pagaliau išregistruoti jau nevažiuojančią transporto priemonę.

 

Beveik 60 procentų vairuotojų teigė, jog naujas mokestis nepakeistų jų vairavimo įpročių.

 

Komentarai (0)
Prisijunkite, kad galėtumėte komentuoti

Kokį automobilį rinktis: benzininį, dyzelinį ar hibridinį?

Kokio tipo varikliu varomo automobilio įsigijimas šiuo metu būtų ekonomiškai patraukliausias variantas.

Automobilių ekonomiškumas auga ne tik techninių duomenų lentelėse

Akivaizdu ir tai, jog nebeliko automobilių, neva turinčių neįtikėtinas 3 l / 100 km siekiančias sąnaudas.

Geriausi 2013 m. projektiniai modeliai

2013 m. baigėsi. Bet nelabai seniai, tad galima prisiminti

„Škoda Octavia“ - naujasis "Metų automobilis"

Pirmadienio vakarą sostinės „Litexpo" rūmuose ...

„Euro NCAP“ išbandė 11 naujų modelių saugumą

Europos organizacija „Euro NCAP" nelabai seniai

Automobiliui „Renault 6“ – 45 metai

2013 m. spalio mėn. sukako 45 metai nuo tos dienos, kai...

Trivietis elektromobilis „Nissan BladeGlider“

Išskirtinis pastarųjų metų automobilių parodų bruožas

Net patyrusiems patirties niekad nebūna per daug

Jau dvi savaitės kai vyksta Lietuvos „Metų automobilio 2014"

Nereikalingiausios modernių automobilių funkcijos

Daugelis moderniuose automobiliuose esančių funkcijų tikrai naudingos ir ...