Jaunatviškas veržlumas – „Audi A3 Sportback“
Atnaujinta: 2020-03-09
  • audi_a3_sportback__1_
  • IMGP2096
  • IMGP2097
  • IMGP2099
  • IMGP2100
  • IMGP2101
  • IMGP2105
  • IMGP2109
  • IMGP2134
  • IMGP2165
  • audi_a3_sportback__2_
  • audi_a3_sportback__3_
  • audi_a3_sportback__4_
  • audi_a3_sportback__5_
  • audi_a3_sportback__6_
  • audi_a3_sportback__7_
  • audi_a3_sportback__8_
  • audi_a3_sportback__9_
  • audi_a3_sportback__10_
  • audi_a3_sportback__11_
  • audi_a3_sportback__12_
  • audi_a3_sportback__13_
  • audi_a3_sportback__14_
  • audi_a3_sportback__15_
  • audi_a3_sportback

Modernus miestas niekada nemiega: automobilių gatvėse galima sutikti ir dieną, ir naktį. Naktiniai vairuotojai dažnokai būna agresyvūs, bandantys parodyti, kad gatvės priklauso tik jiems. Ypač mėgstama spausti nedidelius, elegantiškus automobilius, nes retas kuris pagalvoja, kad dailios linijos ir maloni išvaizda gali slėpti „galingą ir veržlią plieninę širdį".

Naujasis „Audi A3 Sportback" yra būtent toks - elegantiškas, harmoningų linijų, bet tuo pat metu galingas ir galintis toli už savęs palikti daugelį. Tuo įsitikinau porą dienų praleidęs prie „Sportback" su 2,0l 150 AG varikliu ir mechanine 6 pavarų dėže vairo, nors, pasak pardavėjų, modelis su automatine DSG pavarų dėže būtų nustebinęs dar labiau.

Gali būti ir taip, tačiau ir bandytas „Audi A3 Sportback", tik sėdus prie jo vairo, puikiai išblaškė visą vėluojančio pavasario sukeltą melancholiją ir apatiją. Tiesa, tam reikėjo įjungti „dynamic" važiavimo režimą.

Be šio automobilis turi kurą taupantį „efficiency", patogesnį „comfort", įprastą „auto" ir asmeniškai nustatomą „individual" režimus.

Džiugu, kad važiavimo režimo pakeitimas nebuvo vien „tušti žodžiai". Pasirinkus vieną ar kitą nustatymą atitinkamai keitėsi ir automobilio elgesys. Prie šito dar reiktų pridėti ir puikų automobilio valdymą bei klusnų reagavimą į visas komandas. Bet tai buvo kiek vėliau, nes pirma reikėjo ištrynėti ką šis modelis turi. Nepaisant nedidelių išmatavimų, į „Audi A3 Sportback"  sudėta tiek įvairios įrangos, kad užtektų porai žemesnės klasės automobilių.

Kaip ir priklauso aukštesnės klasės modeliui, „Audi A3 Sportback" turi visas vairuotojo ir keleivių saugumą užtikrinančias funkcijas. ESP, ASR, užpakaliniai parkavimo davikliai yra jau standartinėje sąrangoje. Bandytas modelis buvo aukštesnės sąrangos, tad dar turėjo ir priekinius parkavimo daviklius kurie labai praverčia ieškant laisvos vietos užgrūstuose miesto aikštelėse. Visa reikalinga informacija buvo pateikiama iškylančiame spalvotame ekranėlyje, kurį, esant norui, buvo galima ir paslėpti.

Važiuojant vienam gal tai ir tikslinga, nes ryškios spalvos gali blaškyti dėmesį, bet kai automobilyje sėdi vaikas ši „Audi Connect" sistema tampa puikiu „žaisliuku", galinčiu ilgam užimti mažąjį bendrakeleivį. Juo labiau, kad ir valdoma ji labai paprastai - centrinėje dalyje esančiu ratuku ir keliais mygtukais. Vienintelis trūkumas - mygtukai ganėtinai jautrūs, tad juos galima nuspausti ir netyčia uždėjus sunkesnio žieminio drabužio skverną.

Patogi ir pati vairuotojo vieta, tačiau sportinio tipo sėdynėse patogiai jausis tik vidutinio kūno sudėjimo žmogus, o stambesniam vairuotojui reiktų pagalvoti apie kitokią sėdynę.

Salono apdaila nuteikia maloniai - medžiagos kokybiškos, detalės puikiai dera viena su kita, solidumo priduoda ir aliumininiai dekoro elementai. Tiesa, nusivilti gali tiek, kurie įpratę kartu vežiotis daug smulkių daiktų - centrinis ranktūris - daiktadežė ganėtinai mažas ir su neslankiojančia viršutine dalimi, tad padėjus ant jo ranką, vairą tenka paleisti.

Prietaisų skydelis aiškiai matomas ir suprantamas. Jame pateikta pagrindinė darbinė informacija: spidometras, tachometras, kuro kiekio ir variklio temperatūros indikatorius. Papildoma informacija pateikiama taip vadinamos „FIS" sistemos ekranėlyje, esančiame tarp spidometro ir tachometro. Perspėjimas apie atidarytas dureles, atstumas, kurį galima įveikti su turimu kuru, vidutinis greitis ar degalų sąnaudos - viskas čia. Asmeniškai aš pasigedau tik lietuvių kalbos, nes kai kurie gamintojai jau siūlo rinkai modelius, „kalbančius" lietuviškai. Sistemos valdymas patogiai išdėstytas ant vairo, tad ją perprasti galima ganėtinai greitai.

Garso sistemos valdymas taip pat sumontuotas ant vairo. Didinti ar mažinti garsą sukiojant tam skirtą ratuką patogu, o štai ieškoti norimos radijo stoties jau kiek sudėtingiau - važiuojant didesniu greičiu pirštai dažnokai peršokdavo norimą eilutę ir procedūrą tekdavo kartoti.

Automobilis turėjo dviejų zonų klimato kontrolę. Šios sistemos apipavidalinimas, ypač naktį, atrodo puikiai, tačiau norint keliais laipsniais pakeisti temperatūrą, mažas chromuotas rankenėles reikia pasukti kelis kartus. Kai įpranti, viskas atrodo paprasta, tačiau pradžioje tai reikalauja daugiau dėmesio.

Nors „Audi A3 Sportback", tačiau tuo pat metu jis ir ganėtinai talpus. Salone vietos laisvai užteks keturiems suaugusiems žmonėms, o bagažinę, esant poreikiui pervežti didesnius daiktus, galima padidinti sulanksčius užpakalinę sėdynių eilę.

Visgi tikėtina, kad kroviniai šiuo automobiliu bus vežiojami ganėtinai retai, nes jis, visų pirma, buvo kurtas kaip automobilis vairuotojui. Ir tai puikiai jaučiasi. Važiuojant „dynamic" režimu lengvas akceleratoriaus spustelėjimas ir automobilis lengvai gali viršyti leistiną greitį. Siekdamas to išvengti, gamintojas pasirūpino, kad apie viršytą greitį vairuotoją įspėtų speciali funkcija, bet reikalas tas, kad ją įjungiantis mygtukas sumontuotas žemai, kairėje pusėje, šalia šviesų įjungimo rankenėlės, tad žinant, kad automobilis šviesas reguliuojasi pats, mygtuko galima ir nepastebėti.

Ištrūkus su automobiliu į užmiesčio kelią, jo galia ir dinamika džiugins, tačiau trinantis miesto gatvėse, kuriose spūstys - niūri kasdienybė, apie greičio ribojimo funkciją reiktų pagalvoti arba važiuoti „efficiency" režimu. Tada kils mažiau pagundų parodyti kelyje sutinkamiems išsišokėliams, ką gali šis, nedidelis, elegantiškas, bet galingas ir veržlus automobilis.

Audi A3 Sportback 2.0 TDI MT

Modelio metai

2013

Kėbulo tipas

Chečbekas

Ilgis

4310 mm

Plotis

1785 mm

Aukštis

1425 mm

Durų skaičius

5

Vietų skaičius

5

Varantys ratai

Priekiniai

Cilindrų skaičius/išdėstymas

4/Eile

Variklio gali AG/ esant sūkiams:

150/3500-4000

Variklio darbinis tūris

1968 cm³

Sukimo momentas/ esant sūkiams

320/1750-3000

Kuras

Dyzelinas

Kuro bako talpa

50 l

100 km/val. pasiekia per

8,7 s

Maksimalus greitis

216 km/val.

Kuro sąnaudos mieste

5,0 l/100 km

Kuro sąnaudos užmiestyje

3,7 l/100 km

Kuro sąnaudos, mišrus ciklas

4,2 l/100 km

Pavarų dėžė

Mechaninė

Automobilio masė

1385 kg

Pilna masė

1870 kg

Bagažinės tūris

380 l

Padangos

205/55 R16

Ratlankiai

16X6,5J

 

Tekstas ir nuotraukos V. Misevičiaus

 

Autoreviu.lt informaciją atgaminti visuomenės informavimo priemonėse bei interneto tinklalapiuose be raštiško UAB "IKS" sutikimo draudžiama

 

 

Komentarai (0)
Prisijunkite, kad galėtumėte komentuoti

Kokį automobilį rinktis: benzininį, dyzelinį ar hibridinį?

Kokio tipo varikliu varomo automobilio įsigijimas šiuo metu būtų ekonomiškai patraukliausias variantas.

Automobilių ekonomiškumas auga ne tik techninių duomenų lentelėse

Akivaizdu ir tai, jog nebeliko automobilių, neva turinčių neįtikėtinas 3 l / 100 km siekiančias sąnaudas.

Geriausi 2013 m. projektiniai modeliai

2013 m. baigėsi. Bet nelabai seniai, tad galima prisiminti

„Škoda Octavia“ - naujasis "Metų automobilis"

Pirmadienio vakarą sostinės „Litexpo" rūmuose ...

„Euro NCAP“ išbandė 11 naujų modelių saugumą

Europos organizacija „Euro NCAP" nelabai seniai

Automobiliui „Renault 6“ – 45 metai

2013 m. spalio mėn. sukako 45 metai nuo tos dienos, kai...

Trivietis elektromobilis „Nissan BladeGlider“

Išskirtinis pastarųjų metų automobilių parodų bruožas

Net patyrusiems patirties niekad nebūna per daug

Jau dvi savaitės kai vyksta Lietuvos „Metų automobilio 2014"

Nereikalingiausios modernių automobilių funkcijos

Daugelis moderniuose automobiliuose esančių funkcijų tikrai naudingos ir ...