Jaunimo ir moterų pamėgta „Mazda 323“ - 1998 - 2003
Atnaujinta: 2020-03-09
  • dvi
  • hechebkas
  • sonas
  • galas

Ką sako rūdys

Antrinėje rinkoje galima rasti „Mazda 323“, skirtų ir Europos, ir JAV rinkai.

Apžiūrint šeštos kartos „Mazda 323“, korozijos žymių neturėtų būti. Jei jų daug, tai aiškiai rodo, kad mašina patyrė rimtą avariją, buvo remontuota pigiame servise. Dažų nuoskėlas ant buferių reiktų vertinti teigiamai – jos rodo, kad mašina seniai nedažyta. Deja, išmetimo sistema nėra tokia gyvybinga kaip kėbulas. Eksploatuojant „Mazda 323“ visus metus, kartkartėmis reikia remontuoti arba keisti kurį nors šios sistemos elementą. Laimė, tokius darbus neblogai daro dažnas garažo meistras.

Patikimas ir ilgaamžis

Po šeštos kartos „Mazda 323“ variklio dangčiu ypač galingų agregatų nereiktų tikėtis, nes automobilis buvo skirtas ne greičio mėgėjams. Tai automobilis tiems, kuriems reikia patikimos ir patogios transporto priemonės. „Mazda 323“ varikliai sąžiningai tarnauja jiems priklausantį laiką, o jų galios visiškai užtenka ramiam važinėjimui. Dažniausiai.

Silpniausias iš į „Mazda 323“ montuotų yra 1,3 variklis, tačiau mašinos vis tiek žymimos „Mazda 323 1,4“. Variklio galia, priklausomai nuo rinkos, svyruoja nuo 75 iki 85 AG. Dažnai antrinėje rinkoje galima sutikti ir 1,5 l variklį. Jų galia taip pat gali skirtis. Europai skirtas modelis turi 73 AG, atvežtasis iš JAV turės 92 AG.

2000 m., po modernizacijos, 1,5 l variklio atsisakyta. Jį pakeitė galingesnis 1,6 l 98 AG arba, jei pavarų dėžė automatinė, 95 AG.

Bene dažniausiai antrinėje rinkoje sutinkamos mazdos su 1,5 arba 1,6 l varikliais. Į 1998–2000 m. gamintas buvo montuojami ir 1,8 l 114; 124 arba 135 AG varikliai. Tiesa, šiems varikliams meistrai turi pretenzijų – pasitaikė atvejų, kad po 100 000 km ridos variklis pradėdavo „ryti“ tepalą dėl susidėvėjusių žiedų.

Greičio ir aštrių pojūčių mėgėjams vertėtų pasiieškoti brangiausių „Mazda 323“ su 2 l varikliais, pasirodžiusių po 2000 m. Jos turi 130 arba 147 AG.

Į „Mazda 323“ buvo montuojami ir dyzeliniai 2 l 71; 86; 90 ar 101 AG varikliai. Žavėtis dyzeline mazda per daug neverta. Joms reikia tik originalių ir nepigių dalių, o tepalus su filtru rekomenduotina keisti kas 5 000 km. Be to, dyzelinės „Mazda 323“ dažniausiai parduodamos su nemaža rida.

Dabar galima rasti ir benzininių „Mazda 323“ su įmontuota dujų įranga. Ji padės sutaupyti daugiau negu dyzelinė. Perkant su dujų įranga, reikia labai įdėmiai apžiūrėti variklio riebokšlius, kurie dėl dujų greitai perdžiūva ir pradeda leisti skysčius.

Kokį variklį rinktis, kiekvienas sprendžia pagal savo poreikius ir galimybes. Bene optimaliausias kainos ir kokybės santykis – automobilis su 1,5 l varikliu, tik reikia pagalvoti apie jo amžių. Jei norite naujesnės ir galingesnės, galima pagalvoti apie „Mazda 323“ su 2 l varikliu. Juo labiau, kad rinktis tikrai yra iš ko.

Jei varikliu bus rūpinamasi, jis tarnaus ilgai. Tiesa, po 150 000–200 000 km gali pradėti sunktis tepalai. Greičiausiai teks keisti tepalo sandariklius arba vožtuvų riebokšlius. Laimė, tai nėra labai brangu. Beje, paprastai tai daroma tik vieną kartą. Kartais varikliuose su didele rida pradeda kalti hidrauliniai kompensatoriai, bet skubėti į artimiausią servisą neverta. Verčiau važiuokite į firminį „Mazda“ servisą, kur po diagnostikos gali tekti keisti ne juos, o tepalo siurblio paskirstymo vožtuvą.

Džiugina tai, kad jokių nemalonių staigmenų „Mazda 323“ varikliai nepateikia. Degimo žvakės tarnauja 10 000–20 000 km, tad pirkti brangiausių nėra prasmės. KMP diržas tvarkingai atitarnauja 100 000 km, o jo keitimas nėra labai brangus.

Vienintelis dalykas, kurio reiktų vengti – variklio plovimas. Praktika rodo, kad po šito dažnai pradeda gesti elektros instaliacija.

MPD – įprastas dalykas

Daugiausia rinkoje „Mazda 323“ su MPD. „Automatus“ dažniausia turi iš JAV atgabentosios. Abi pavarų dėžės patikimos, bet perkant automobilį su MPD reikia atkreipti dėmesį į tai, ar pavaros perjungiamos lengvai ir tiksliai. Jei taip nėra, teks remontuoti sinchronizatorių. 5 metų ir senesnėse gali tekti keisti sankabą. Šie darbai nebus labai brangūs, bet piniginę teks pakrapštyti.

Važiuokle rūpintis nereiks

Daugelis pabrėžia, kad šeštosios kartos „Mazda 323“ lengvai valdoma. Deja, yra ir minusų – mašinos pakaba kieta, pritaikyta Europai su jos lygiais keliais ir greitkeliais. Nedideli įdubimai įveikiami be problemų, bet vairuotojas ir keleivis jaučia, kad automobilis važiavo per nelygumą.

Pagirtina tai, kad „Mazda 323“ važiuoklė tarnauja ilgai ir patikimai. Jei mašinai daugiau negu 7 metai, ji ką tik atvaryta, važiuoklę gali tekti remontuoti. Džiugina tai, kad remontas greičiausia bus vienkartinis, o pakeistos detalės tarnaus apie 150 000–200 000 km. Detalės nėra labai pigios. Iš brangesnių palyginti trumpai tarnauja tik amortizatoriai, kuriuos gali tekti keisti po 50 000 km. Po 50 000–80 000 km gali tekti keisti stovus su stabilizatorių įvorėmis. Jos kainuoja labai nebrangiai, o pakeisti nesunku.

Taigi...

„Mazda 323“ – automobilis, kurį mėgsta jaunimas ir moterys. Tai lemia jos neįprastas sportinis dizainas, ekonomiškumas ir palyginti nedidelė kaina. Reiktų atsiminti, kad vakaruose į avariją patekusių automobilių niekas neremontuoja, jas pigiai parduoda. Vėliau jas perdaro garažiniai meistrai ir parduoda kaip geras. Tai, kad mašina buvo remontuota, nustatyti galima tik specialia įranga.

Dar viena užslėpta dėvėtų „Mazda 323“ problema – reikia labai daug tepalo. Dažnai įprastomis priemonėmis padidėjusio tepalo suvartojimo nepavyksta pašalinti, todėl savininkas skuba mašina nusikratyti, siūlydamas ją už mažesnę kainą. Naujas savininkas šią išoriškai niekuo nepasireiškiančią problemą pastebi tik mašiną įsigijęs. Taigi dar kartą primename – geras daiktas negali kainuoti pigiai. Prieš pirkdami nepatingėkite ir užsukę į artimiausią servisą leiskite ją apžiūrėti specialistui.

„Mazda 323 2.0 TDI“ techninės charakteristikos

KĖBULAS

Kėbulo tipas

Hečbekas

Durų skaičius

5

Vietų skaičius

5

Ilgis

4200 mm

Plotis

1705 mm

Aukštis

1410 mm

Ratų bazė

2610

Maksimali bagažinės talpa

1000 l

Minimali bagažinės talpa

355 l

VARIKLIS

Variklio tūris

1998 cm3

Maitinimo sistema

Tiesioginis įpurškimas

Turbininis įpūtimas

Yra

Galia

90/4000 AG

Sukimo momentas

220/1800 Nm

Kuras

Dyzelinas

TRANSMISIJA

Varantys ratai

Priekiniai

Pavarų skaičius, MPD

5

PAKABA

Užpakalinė pakaba

Sraigtinė spyruoklė

Priekinė pakaba

Sraigtinė spyruoklė

VAIRO SISTEMA

Vairo stiprintuvas

Hidraulinis

Vairo sistemos tipas

Krumpliastiebinė pavara, smagratis

Apsisukimo spindulys

9,9 m

STABDŽIŲ SISTEMOS TIPAS

Priekiniai stabdžiai

Diskiniai vėdinami

Užpakaliniai stabdžiai

Diskiniai

ABS

Yra

EKSPLOATACINIAI RODIKLIAI

Kuro bako talpa

55

100 km/val. pasiekia

12,2 s.

Maksimalus greitis

178 km/val.

Kuro sąnaudos užmiestyje

4,4 l/100 km

Kuro sąnaudos mieste

6,4 l/100 km

Prošvaisa

140 mm

Automobilio masė

1175 kg

Leidžiama automobilio masė

1715 kg

Padangų dydis

185/65 R14

Parengta pagal užsienio spaudą

Nuotraukos iš http://constructeurs.photos.caradisiac.com/

 

Autoreviu.lt informaciją atgaminti visuomenės informavimo priemonėse bei interneto tinklalapiuose be raštiško UAB "IKS" sutikimo draudžiama.

 

Reikia patogaus ir manevringo automobilio? Galite pasinaudoti nemokama autoreviu.lt skelbimų sistema. Tai tikrai nėra sudėtinga. Tiesiog reikia užsiregistruoti ir galite talpinti skelbimus.

Komentarai (0)
Prisijunkite, kad galėtumėte komentuoti

Šeimos elektromobilis: pasirinkimas nedidelis, tačiau kokybiškas

Naujų elektromobilių pasiūla sparčiai plečiasi, tačiau elektra varomos transporto priemonės besidairantiems žmonėms neretai tenka ieškoti kompromisų.

Nauji „Audi S3 Sportback“ ir „S3 Limousine“

Daugiau greičio, daugiau galios, daugiau važiavimo malonumo

Kokį automobilį rinktis: benzininį, dyzelinį ar hibridinį?

Kokio tipo varikliu varomo automobilio įsigijimas šiuo metu būtų ekonomiškai patraukliausias variantas.

Automobilių ekonomiškumas auga ne tik techninių duomenų lentelėse

Akivaizdu ir tai, jog nebeliko automobilių, neva turinčių neįtikėtinas 3 l / 100 km siekiančias sąnaudas.

Geriausi 2013 m. projektiniai modeliai

2013 m. baigėsi. Bet nelabai seniai, tad galima prisiminti

„Škoda Octavia“ - naujasis "Metų automobilis"

Pirmadienio vakarą sostinės „Litexpo" rūmuose ...

„Euro NCAP“ išbandė 11 naujų modelių saugumą

Europos organizacija „Euro NCAP" nelabai seniai

Automobiliui „Renault 6“ – 45 metai

2013 m. spalio mėn. sukako 45 metai nuo tos dienos, kai...

Trivietis elektromobilis „Nissan BladeGlider“

Išskirtinis pastarųjų metų automobilių parodų bruožas

Net patyrusiems patirties niekad nebūna per daug

Jau dvi savaitės kai vyksta Lietuvos „Metų automobilio 2014"

Prenumeruokite mūsų naujienlaiškį: