Jei asmuo pasišalino iš eismo įvykio vietos
Atnaujinta: 2020-03-09
  • tvarkymas
  • tikrinam
  • susidurimas
  • liniuote

Kiek Lietuvos keliuose ir keleliuose įvyksta susidūrimų, tiksliai pasakyti sunku, nes pagal šiuo metu galiojančias Kelių eismo taisykles policijos kartais galima ir nekviesti (visi atvejai nustatyti KET):

232 p. „Jeigu eismo įvykio metu nežuvo ir nebuvo sužeistas žmogus, o su eismo įvykiu susiję eismo dalyviai sutaria dėl eismo įvykio aplinkybių ir nekviečia policijos į eismo įvykio vietą, su eismo įvykiu susiję eismo dalyviai privalo eismo įvykio deklaracijoje nubraižyti eismo įvykio schemą, aprašyti eismo įvykio aplinkybes ir duoti visiems su eismo įvykiu susijusiems eismo dalyviams pasirašyti. Jeigu nė vienas su eismo įvykiu susijęs eismo dalyvis neturi eismo įvykio deklaracijos, eismo įvykio aplinkybės gali būti aprašomos ir eismo įvykio schema nubraižoma ant švaraus popieriaus lapo, kuriame nurodomi su eismo įvykiu susiję eismo dalyviai, transporto priemonės, eismo įvykio liudininkai, pateikiama informacija ir eismo įvykio aplinkybės patvirtinamos su eismo įvykiu susijusių eismo dalyvių parašais. Jeigu dėl eismo įvykio aplinkybių nesutariama, su eismo įvykiu susiję eismo dalyviai kviečia policiją į eismo įvykio vietą."

Atrodytų, viskas aišku, tačiau neretai eismo įvykyje dalyvavęs asmuo iš įvykio vietos pasitraukia be jokių paaiškinimų ir nepildęs dokumentų. Tai jau pabėgimas iš įvykio vietos.

Policija turi būti kviečiama, kai eismo įvykyje apgadinamos trys ar daugiau transporto priemonių, sužalojami žmonės arba:

234 p. „Jeigu dėl eismo įvykio padaryta tik turtinė žala ir nukentėjusio asmens eismo įvykio vietoje nėra, su eismo įvykiu susijęs eismo dalyvis privalo nedelsdamas pranešti apie eismo įvykį policijai."

Deja, kaip praktika rodo, šios taisyklės laikymasis taip pat kelia daug problemų. Kartais asmuo iš įvykio vietos nuvažiuoja nepastebėjęs, kad apgadino kitą transporto priemonę ar turtą, tačiau dažniausia taip mėginama pasprukti nuo gresiančios atsakomybės. Kodėl asmuo pasitraukė iš įvykio vietos - nepastebėjęs ar vengdamas atsakomybės - tenka aiškintis policijai. Vilniaus apskrities VPK Kelių policijos valdyba praėjusiais, 2008 metais, tyrė 2066 pasitraukimo iš eismo įvykio vietos bylas (tiek buvo „perspektyvių" bylų, kuriuose įmanoma nustatyti pasitraukusįjį).

Viskas prasideda, kai transporto priemonės (ar kito turto) savininkas kreipiasi į policiją. Tokio asmens kreipimasis į policiją registruojamas, policija pradeda tyrimą.

Pastebėjus savo apgadintą automobilį, patartina į policiją juo ir atvykti. Tada vietoje bus užfiksuoti ir aprašyti sugadinimai. Nustačius, kurioje vietoje automobilis buvo apgadintas, bus tikslinamos įvykio aplinkybės ir pradedama antrojo automobilio (dažniausiai) paieška. Jeigu yra filmuota medžiaga arba liudininkų parodymai, antrojo automobilio savininką rasti paprasčiau. Deja, taip būna ne visada, tad paieškos gali ir užsitęsti. Beje, antrąjį automobilį reikia rasti kaip galima greičiau, nes pasitraukęs iš įvykio vietos asmuo gali mėginti paslėpti buvusio susidūrimo pasekmes.

Nustačius pasitraukusį iš įvykio vietos automobilį, reikia rasti jo savininką ir nustatyti, kas tuo metu jį vairavo. Jei šiuo atveju paaiškėtų, kad automobilis yra parduotas, tačiau senasis savininkas jo neperrašė, nemalonumų gali turėti ir jis, tad, jei parduodate savo automobilį, ilgai neatidėliodami jį ir perregistruokite.

Dažniausia, tačiau ne visada (tarkim, įmonių automobiliai), automobilius vairuoja jų savininkai. Jeigu kyla abejonių arba savininkas teigia, kad tuo metu vairavo ne jis, liudininkai ir kitas eismo įvykio dalyvis iš kelių parodytų nuotraukų turi atpažinti tuo metu prie vairo sėdėjusį asmenį. Nustatytas įtariamasis kviečiamas į policiją. Pasitaiko tokių, kurie net gavę šaukimus vengia atvykti. Tada prasideda jų paieška. Asmuo ieškomas namuose, darbe, dažnai lankomose vietose, į pagalba pasikviečiami ir kitų miestų policininkai. Anksčiau ar vėliau asmuo surandamas ir jam tenka atsakyti ne tik dėl pasitraukimo iš eismo įvykio vietos, bet ir už vengimą atvykti į policiją.

Aiškinantis įvykio aplinkybes, apžiūrimas ir antrasis automobilis. Jeigu po pirminės jo apžiūros įrodymų, kad būtent ši transporto priemonė dalyvavo eismo įvykyje, neužtenka, apžiūrai sustatomi abu automobiliai. Mėginama atkurti buvusį eismo įvykį: tikrinamos sugadinimo vietos, jų aukštis, nukentėjusios detalės ir pan. Šios apžiūros metu, kad vėliau nekiltų neaiškumų, turi dalyvauti abiejų automobilių savininkai ir liudininkai (jei jų yra).

Jeigu ir po palyginimo lieka abejonių, ekspertizei paimama abiejų automobilių dažų. Dažus stengiamasi paimti kartu su gruntu, jie gali būti imami iš daugelio vietų, tad skubus pažeistos vietos valymas ar smulkus remontas šiuo atveju tikrai neišgelbės. Abiejų automobilių dažai siunčiami į Ekspertizių centrą. Čia nustatomos dažų cheminės sudėtys, jos palyginamos ir pateikiamos išvados. Ginčytis su ekspertizių išvadomis prasmės nėra. Įvertinus surinktą medžiagą sprendžiama, ką daryti toliau. Jeigu nustatoma, kad iš eismo įvykio vietos asmuo pasitraukė nepastebėjęs susidūrimo ir jo veiksmuose nėra tyčios, skiriama administracinė nuobauda, kaip už techninį eismo įvykį. Jeigu nustatoma, kad iš eismo įvykio vietos asmuo pasitraukė tyčia, mėgindamas nuslėpti girtumą ar tiesiog nenorėdamas atsakyti už pasekmes, byla keliauja į teismą. Tokiu atveju atsakomybė numatyta LR ATPK 130 str. 1 d. ,,Nepaklusimas uniformuoto policijos pareigūno teisėtam reikalavimui sustabdyti transporto priemonę, taip pat pasitraukimas iš eismo įvykio, su kuriuo vairuotojas yra susijęs, vietos pažeidžiant Kelių eismo taisykles - užtraukia baudą vairuotojams nuo trijų tūkstančių iki keturių tūkstančių litų su teisės vairuoti transporto priemones atėmimu nuo trejų iki penkerių metų arba administracinį areštą nuo penkiolikos iki trisdešimties parų su teisės vairuoti transporto priemones atėmimu nuo trejų iki penkerių metų, o asmenims, neturintiems teisės vairuoti transporto priemones, - baudą nuo keturių tūkstančių iki penkių tūkstančių litų su transporto priemonės konfiskavimu ar be konfiskavimo arba administracinį areštą nuo dvidešimties iki trisdešimties parų su transporto priemonės konfiskavimu ar be konfiskavimo".

Taigi, jei jau užkliudėte kitą automobilį, verčiau iškart sustokite ir informuokite apie tai automobilio savininką ar policiją. Jeigu susidūrimo nepajutote, bet gavote šaukimą į policiją, taip pat neverta slapstytis. Verčiau nuvykite ir viską išsiaiškinkite. Patikėkite, taip sutaupysite ne tik savo laiką, bet ir pinigų.

Už pagalbą ruošiant straipsnį autoreviu.lt dėkoja Vilniaus aps. VPK KPV AVS Paieškos poskyrio specialistui - vyr. inspektoriui Edgarui Rinkevičiui.

V. Misevičius

Autoreviu.lt informaciją atgaminti visuomenės informavimo priemonėse bei interneto tinklalapiuose be raštiško UAB "IKS" sutikimo draudžiama.

 

Komentarai (0)
Prisijunkite, kad galėtumėte komentuoti

7 patarimai, kaip keliuose jaustis saugiu už motociklo vairo

Lietuvoje už motociklo vairo dažniausiai sėda 40-44 metų didžiųjų miestų gyventojai

Kad važiavimas dviračiu netaptų kančia: dažniausios traumos ir kaip jų išvengti

Dažniausiai pasitaikančios lėtinės dviratininkų traumos

Taisyklės, kurias privalo žinoti kiekvienas dviratininkas

Dviratininkai yra lygiateisiai eismo dalyviai, keliuose turintys teises ir pareigas bei privalantys laikytis kelių eismo taisyklių

Ko nesuprantame vieni apie kitus kelyje?

Saugaus vairavimo tema nuolat linksniuojama ir ...

Nacionalinis kelių eismo taisyklių egzaminas

Prabėgusį penktadienį visoje Lietuvoje vyko ....

Apie pasikeitimus, suteikiant teisę vairuoti motociklus ir triračius

Žiema - laikotarpis, kai Lietuvos moto gyvenimas apmiršta...(papildyta)

„Geriausiojo vairuotojo“ titulo pernykštis nugalėtojas nebegins

Taigi, paskutinį rugsėjo sekmadienį sveikinsime

Geriausi vairuotojai sieks pakartoti pergales

Pernai geriausio Lietuvos vairuotojo titulą...

Prenumeruokite mūsų naujienlaiškį: