Ką siūlo naujasis „Toyota Auris“
Atnaujinta: 2020-03-09
  • toyota_auris__11_
  • toyota_auris__12_
  • toyota_auris__13_
  • toyota_auris__14_
  • toyota_auris__16_
  • toyota_auris__17_
  • toyota_auris__18_
  • autoreviu_prenumerata
  • toyota_auris__1_
  • toyota_auris__2_
  • toyota_auris__3_
  • toyota_auris__4_
  • toyota_auris__5_
  • toyota_auris__6_
  • toyota_auris__7_
  • toyota_auris__8_
  • toyota_auris__9_
  • toyota_auris__19_
  • toyota_auris__20_
  • toyota_auris__21_
  • toyota_auris

Po pertraukos „Toyota" vėl tapo didžiausiu pasaulyje automobilių gamintoju, o mūsų rinkoje pasirodė keltas naujų modelių. Šį kartą iš arčiau susipažinsime su vienu iš jų - „Toyota Auris".

Iš pirmo žvilgsnio reljefinė naujojo „Auris" išvaizda kažkuo primena hibridinį „Lexus CT200h", tačiau visgi tai - kitas modelis, kuriame puikiai dera naujosios „Toyota" dizaino ideologijos „Keen Look" ir „Under Priority". Tiesa, automobilio išorė šį kartą atrodo geriau negu vidus. Vidinis interjeras gali kiek nuvilti savo kampuotu dizainu, masyviu prietaisų skydeliu ir taip įprastais, bet nekaip atrodančiais mygtukais. Galbūt tai „Toyota" bandymas išlikti konservatyviai ir taip išsaugoti lojalius klientus, kuriais šis japonų automobilių gamintojas pagrįstai didžiuojasi, bet, tikėtina, tam buvo galima rasti ir kitų būdų. Juo labiau, kad šis automobilis dar ir nėra pigus. Tarkim, bazinis modelis kainuoja daugiau negu 50 000 Lt., bet jame elektra valdomi tik priekiniai langai. Pasižvalgius į konkurentus tampa aišku, kad šiuo atveju „Toyota" kiek suklydo.

Kiek moderniai atrodo „Auris" išorė, tiek senove dvelkia masyviu prietaisų skydeliu „pasipuošęs" automobilio vidus. Bandytas modelis buvo aukščiausios sąrangos, tad viršutinė prietaisų panelio dalis buvo aptraukta kiek kontrastuojančia su likusia salono apdaila minkšta oda. Bazinėse versijose jis iš kokybiško plastiko.

Galvodami apie keleivių patogumą, gamintojai naujajame modelyje sumontavo storesnę garso izoliaciją, pagerėjo ir automobilio priekinio pasipriešinimo koeficientas.

Atskirai reiktų paminėti priekines „Auris" sėdynes. Jos tokios pat patogios, kaip ir minėtame „Lexus CT200h". Palyginus su ankstesne versija, vairuotojo vieta nusileido 40 mm, vairo palinkimo kampas sumažėjo 2 laipsniais. 10 mm, iki 140 mm sumažėjo automobilio prošvaisa, tačiau jis tapo 30 mm ilgesnis - iki 4 275 mm.

Vairuotojo vieta patogi: tiek dėl sėdynės, tiek ir dėl kiek archajiškų, bet tinkamai ir patogiai išdėstytų mygtukų, tačiau matomumas per užpakalinio vaizdo veidrodėlį ganėtinai ribotas. Priežastis? Duoklė dizainui - siauras penktųjų durelių stiklas.

Bandytas modelis turėjo užpakalinio vaizdo kamerą, bet jeigu jos pasirinktoje sąrangoje nebus, vertėtų užsisakyti. Ir, ypač esant tokiam orui, nepamiršti papildomai nuvalyti kaskart sėdant į automobilį.

Centrinį panelį puošia jau įprastas lietimui jautrus skystųjų kristalų ekranėlis, kurį įrėmina minėti archajiški mygtukai. Keista, tačiau laiko ekranėlis nerodo. Atskiras mažas laikrodukas sumontuotas dešiniajame viršutiniame jo kampe, tad kelionės metu į laikrodį patogu žiūrėti tik keleiviui, o vairuotojui prie šios kiek neįprastos laikrodžio vietos tenka pasipratinti.

Moterims gali nepatikti tai, kad atsidarius skydelyje nuo saulės sumontuotą veidrodėlį jo apšvietimą teks įjungti ir išjungti pačioms.

Sutemus saloną užlieja taip pat jau įprasta tapusi, bet dar nenusibodusi maloni, rami melsva šviesa.

Dažna mažesnių automobilių problema - vieta ant užpakalinių sėdynių. Panašu, kad „Toyota" inžinieriams ją pavyko išspręsti. Jau ankstesnės kartos „Auris" buvo ganėtinai erdvus, o naujasis modelis tapo dar 20 mm platesnis. Visgi, jeigu rinktis modelį su panoraminiu stogu, kokį turėjo bandytas automobilis, reikia atminti, kad lubų aukštis kiek sumažės.

Daugumos mažų automobilių problema - centrinis ranktūris daiktadėžė. Ne visada jis būna patogus ar „savo vietoje". „Auris" išspręsta ir ši problema - daiktadežė sumontuota patogiai, slankiojantis jos viršus užtikrina, kad patogiai bus galima pasidėti ne tik kairę, bet ir dešinę rankas.

Bagažinė ganėtinai erdvi, tačiau pažemėjus visam automobiliui, žemiau tenka lenktis ir įkeliant ar išimant daiktus.

Bandytas modelis turėjo 2,0l bet tik 128 AG dyzelinį variklį ir 6 pavarų mechaninę dėžę. Jeigu kalbėti apie automobilio važiavimo savybes, tai čia viskas puiku. Naujasis „Auris" kelyje elgiasi klusniai, „bendrauja" su vairuotoju ir yra nuspėjamas. Japonų inžinieriai kiek patobulino modelio platformą. Siekdami kėbulo stabilumo jie kiek sutrumpino spyruokles ir sumontavo minkštesnius amortizatorius. Automobilis tapo patogesnis.

Bandyta naujovė turėjo „Start/stop" sistemą, kuri, nepaisant to, kad temperatūra už lango buvo minusinė, pradėjo veikti gana greit ir veikė tvarkingai visas tris bandymų dienas. Tai - neabejotinas „Auris" pliusas, nes kai kuriuose bandytuose kitų gamintojų modeliuose esant panašioms sąlygoms „Start/stop" sistema taip ir neįsijungė.

Stebina šiuo atveju kitkas - kodėl japonai į šį modelį nusprendė montuoti 2,0 l, bet tik 128 AG variklį? Šis variklis ganėtinai sunkus, o galios jam trūksta, tad krenta automobilio dinaminės charakteristikos. Be to ir ekonomišku jo nepavadinsi - miesto režimu vidutinės kuro sąnaudos buvo 6,2 l/100 km. Jeigu tai būtų benzinas, gal ir būtų pakenčiama, tačiau juk čia juk naujas automobilis su dyzeliniu varikliu. Matant kuro sąnaudas ir jaučiant galios trūkumą nebedžiugino ir tai, kad variklis veikė labai tyliai.

Sėdint prie vairo jokių sunkumų nekyla. Automobilis tiksliai reaguoja į visas komandas. Pavarų dėžė labai patogu, pavaros nėra ilgos, įsijungia tiksliai. Ne važiavimas, o tikras malonumas. Juolab, kad nekilo jokių sunkumų su automobilio valdymu. Jis nuspėjama ir tvarkingai, be jokio posvyrio, įveikdavo posūkius, ESP sistema įsijungdavo tik tada, kai jos tikrai reikėdavo. Beje, gamintojas numatė ir jos atjungimo galimybę.

Automobilis neturi jau įprastomis tampančių „aklųjų zonų" ar užvažiavimo ant skiriamosios juostos kontrolės sistemų, tačiau „Auris" gali didžiuotis savo automatine parkavimosi sistema. Tiesa, ją turi tik aukščiausios sąrangos modeliai, tačiau tiems, kas abejoja savo sugebėjimais parkuotis mieste, tokia sistema labai praverstų. Ji pradeda veikti jei automobilis juda ne didesniu kaip 35 km/val. greičiu ir gali padėti įsisprausti net ir į ganėtinai siaurą stovėjimo vietą. Mūsų miestuose, kur automobilių skaičius, nepaisant kalbų apie krizę ir augančias kuro kainas, vis dar auga, tokia sistema ypač „žaliems" vairuotojas leis jaustis tvirčiau.

Jeigu lyginsime „Auris" su konkurentais, jis būtų kažkur per vidurį - vieni turi daugiau „privalumų", kiti kainuoja mažiau, tačiau „Auris" turi kažką savo, nepakartojamo. Būtent todėl jis išsiskiria iš bendros miesto automobilių masės, ir būtent todėl „Toyota" gali girtis didžiausiu lojalių pirkėjų skaičiumi.

 

Toyota Auris techninės charakteristikos:

Variklis

1,4 D-4D

2,0 D-4D

Vožtuvų mechanizmas

SOHC 8 vožtuvų

DOHC 16 vožtuvų

Variklio darbinis tūris (cm3)

1364

1998

Cilindro skersmuo x eiga (mm)

73,0 x 81,5

86,0 x 86,0

Maks. galia (DIN AG) (kW/aps./min.)

(90) 66/3800

126/3600

Maks. sukimo momentas (Nm/aps./min.)

205/1800-2800

310/1800-2400

Taršos klasė

„Euro 5"

„Euro 5"

Maksimalus greitis (km/h)

180

 

Įsibėgėjimas 0-100 km/h (sek.)

12,5

 

Stabdžiai

Priekyje

Aušinami diskai

Aušinami diskai

Gale

Vientisas diskas

Vientisas diskas

Rankinis stabdis

Vientisas diskas

Vientisas diskas

Kuro sąnaudos

Vidutinės (l/100 km)

4,2

 

CO2

109

 

Kuro rūšis

Dyzelinas

Dyzelinas

Svoris

Parengto automobilio svoris (kg)

1195-1335

 

Bendrasis automobilio svoris (kg)

1815

 

Galios perdavimo sistema

Pavarų dėžė

Mechaninė 6 pavarų

Mechaninė 6 pavarų

 

Lentelė Toyota.lt

Tekstas ir nuotraukos V. Misevičiaus

 

Autoreviu.lt informaciją atgaminti visuomenės informavimo priemonėse bei interneto tinklalapiuose be raštiško UAB "IKS" sutikimo draudžiama.


 

Komentarai (0)
Prisijunkite, kad galėtumėte komentuoti

Kokį automobilį rinktis: benzininį, dyzelinį ar hibridinį?

Kokio tipo varikliu varomo automobilio įsigijimas šiuo metu būtų ekonomiškai patraukliausias variantas.

Automobilių ekonomiškumas auga ne tik techninių duomenų lentelėse

Akivaizdu ir tai, jog nebeliko automobilių, neva turinčių neįtikėtinas 3 l / 100 km siekiančias sąnaudas.

Geriausi 2013 m. projektiniai modeliai

2013 m. baigėsi. Bet nelabai seniai, tad galima prisiminti

„Škoda Octavia“ - naujasis "Metų automobilis"

Pirmadienio vakarą sostinės „Litexpo" rūmuose ...

„Euro NCAP“ išbandė 11 naujų modelių saugumą

Europos organizacija „Euro NCAP" nelabai seniai

Automobiliui „Renault 6“ – 45 metai

2013 m. spalio mėn. sukako 45 metai nuo tos dienos, kai...

Trivietis elektromobilis „Nissan BladeGlider“

Išskirtinis pastarųjų metų automobilių parodų bruožas

Net patyrusiems patirties niekad nebūna per daug

Jau dvi savaitės kai vyksta Lietuvos „Metų automobilio 2014"

Nereikalingiausios modernių automobilių funkcijos

Daugelis moderniuose automobiliuose esančių funkcijų tikrai naudingos ir ...