Kad automobilis šaltą rytą užsivestų
Atnaujinta: 2020-03-09
  • Automobilis_ziema

Oro temperatūrai nukritus žemiau nulio, galvos skausmu dyzelinius automobilius turintiems žmonėms tampa  kuro kokybė bei transporto priemonės techninė būklė. Jau rudenį reikėtų susirūpinti automobilio profilaktika: pakeisti kuro filtrus, pasirūpinti akumuliatoriumi, pakeisti tepalus, o vasarinius degalus - pritaikytais žiemai.

„Dyzelinio kuro kokybė itin svarbi sklandžiam automobilio darbui: kuo tokiame kure mažiau klampių medžiagų - parafinų, tuo lengviau užsikuria ir dirba variklis, - sako UAB „Lukoil Baltija" Tiekimo ir rinkos tyrimų grupės vadovas Saulius Navickas. - Net ne itin žemoje temperatūroje dyzeline pradeda kristalizuotis parafinai, kurie gali užkimšti degalų filtrą,  degalų tiekimo vamzdelius, purkštukus ir sutrikdyti variklio darbą, todėl žiemą naudojamas kitokių charakteristikų, minusinei temperatūrai pritaikytas dyzelinis kuras, dar vadinamas arktiniu."

Dažnai žmonės griebiasi „liaudiškų" priemonių, siekdami sutaupyti ir išvengti parafinų kristalizavimosi, viena jų - į dyzeliną įpilti iki 10 proc. benzino arba tepalų, kad pastarieji apsaugotų dyzeliną nuo sustingimo, bet automobilių specialistai to daryti nepataria.

„Tiek benzinas, tiek alyva skiriasi nuo dyzelino klampumu (benzinas turi mažesnę, o tepalas didesnę klampą negu dyzelinas). Klampesnis dyzelinas geriau sandarina ir tepa sujungimus, tačiau sunkiau prasikošia pro valymo filtrus, mažiau klampus dyzelinas -  atvirkščiai. Labiau stingsta klampesni degalai, todėl padidėja parafino kristalų susidarymo tikimybė esant žemai aplinkos temparatūrai, - sako VGTU Automobilių transporto katedros docentas Jonas Matijošius. - Dyzeliniame variklyje degusis mišinys ruošiamas aukštoje temperatūroje, todėl dyzelinas su benzino „priedu" greičiau išgaruoja ir atsiranda geresnės galimybės susidaryti degiąjam mišiniui, dyzelinas su tepalų „priedu" nespėja išgaruoti ir sudegti, todėl variklis tampa neekonomišku, daugėja išmetamų dūmų, daugiau nuodegų susikaupia degimo kameroje."

Pasak docento, degalų sudėtis labai svarbi variklio paleidimui žiemą: jeigu dyzelinas yra su lengvesniu priedu (benzinu), variklis paleidžiamas greičiau, bet jeigu sudėtis pasidaro per „lengva", blogėja degimo procesas, variklis trankiau dirba ir labiau dyla. Įpylus sumaišytų degalų į seno dyzelinio automobilio baką ir pavažinėjus porą kartų, gali nieko ir nenutikti, bet naujiems, technologiškai pažangiems dyzeliniams varikliams toks eksperimentas gali baigtis liūdnai.

„Lukoil Baltija" nuo lapkričio antros pusės parduodamas arktinės specifikacijos 1 klasės dyzelinas turi du pagrindinius žematemperatūrinius rodiklius: ribinio filtruojamumo temperatūrą (ne aukštesnė negu minus 22 laipsniai) ir susidrumstimo temperatūrą, kuri ne aukštesnė nei minus 16 laipsnių. Oro temperatūrai nukritus dar žemiau, numatomas ir 2 klasės dyzelino tiekimas, kurio drumstimosi temperatūra - ne aukštesnė, negu minus 22 laipsniai, o ribinė filtruojamumo - ne aukštesnė negu minus 32 laipsniai šalčio.

 

Komentarai (0)
Prisijunkite, kad galėtumėte komentuoti

Taupumo ralį laimėjo „Volkswagen“ atstovai

Finišavus dvi dienas trukusiam ekonominiam raliui...

Taupumo rezervų ieškos Lietuvos ir Lenkijos keliais

Vairuotojai, mokantys taupyti ir taupantys degalus

Tarptautinė konferencija – Baltijos „Žaliojo greitkelio“ infrastruktūros plėtra

Vakar, balandžio 28 d., Klaipėdoje įvyko tarptautinė konferencija, kurioje buvo ...

1500 kilometrų – tik 43 litrai kuro

Šie skaičiai ne iš vizijų ar sapnų pasaulio, nors kasdien kylant kuro kainoms jie - daugelio nepasiekiama svajonė.

Ieškos naujų ekonomijos rezervų

Kasdieną vis nauja kuro kainų pasiutpolkė šalies degalinėse verčia griebtis už galvų net ir tuos, kurie ...

Pigaus benzino era baigėsi

Vairuotojus dar šiemet gali išmaudyti šalto dušo srovė - yra ženklų, rodančių, kad metų pabaigoje litras benzino Lietuvos degalinėse gali kainuoti 5 litus. \

Dyzelino upės neužtvenkiamos

Į Lietuvą iš Rusijos ir Baltarusijos vilkikų bei automobilių bakuose kasdien įvežama apie 40 tonų degalų, kurie rinkoje tiesiog „išgaruoja".

„VAŽIUOK PROTINGAI IR TAUPIAI“

Per dieną žygio dalyviams teks įveikti net 426,670 km. trasą ir asfalto, ir žvyro keliais.

Naujausi skelbimai

Prenumeruokite mūsų naujienlaiškį: