Kaip elgtis, įvykus autobuso avarijai?
Atnaujinta: 2020-03-09
  • bus

Šių metų gegužės 1 d. Egipte įvyko skaudi nelaimė: autobusas su 40 turistų, važiavęs iš Šarm el Šeicho į Kairą, nulėkė nuo kelio, apsivertė ir užsidegė. Per avariją žuvo 8 žmonės, 20 buvo sužalota. Labai gaila, tačiau tokie įvykiai pasitaiko labai dažnai, o žiniasklaida nuolat praneša apie avarijas, į kurias patenka turistų autobusai. Šios katastrofos ypač skaudžios, nes per jas nukenčia daug žmonių.

Pagrindinė tokių avarijų priežastis – paprasčiausių saugumo taisyklių nepaisymas. Statistika rodo, kad autobusai į avarijas patenka dėl kelių priežasčių: greičio viršijimo, vairuotojų nuovargio, saugaus eismo taisyklių pažeidimų. Pavyzdžiui, avarija Egipte įvyko dėl to, kad vairuotojai egiptiečiai važinėja nepaisydami ne tik saugaus eismo taisyklių, bet ir fizikos dėsnių. Autobusų avarijos įvyksta ir dėl blogo oro (rūko, plikledžio) ar techninių problemų. Dažniausia genda stabdžiai, vairo mechanizmas, ratai, nudyla ar pažeidžiamos padangos ir t. t.

Sunku pasakyti, kas atsitiks autobusui po susidūrimo. Problema ta, kad lengvųjų automobilių saugumas tikrinamas bandymais. Jų metu išsiaiškinama, kas gali atsitikti automobiliui per avariją. Bandymų rezultatai rodo, kad po susidūrimo variklio skyrius sugeria smūgio jėgą ir yra sumaitojamas, salonas turėtų išlikti nepažeistas, o durys – lengvai atsidaryti. Davikliai, pritvirtinti prie manekenų, imituojančių vairuotoją ir keleivius, rodo, kokius sužalojimus galėtų patirti žmonės, patekę į avariją. Savaime suprantama, kad bandymų rezultatai tėra teorija. Visuomet svarbiausia sveikas protas ir rūpinimasis savo saugumu. Juk net oro pagalvė apsaugo tik tuo atveju, jei žmogus yra užsisegęs saugos diržą. Kitu atveju pagalvė ne saugo, o žaloja.

Autobusams tokie bandymai neatliekami, o jų gamintojai neprivalo prie sėdynių įtaisyti saugos diržų. Todėl keliuose lakstantys ir neprisisegusių turistų prikimšti autobusai yra savotiškos mirties kapsulės.

Likti gyvam per autobuso avariją galima. Žinoma, jei jis, važiuodamas dileliu greičiu, nesirėš į priešais atvažiuojantį sunkvežimį. Tam, kad išgyventumėte, laikykitės taisyklių ir atminkite: panika – baisiausias priešas.

Svarbiausia taisyklė – prisisekite. Jeigu autobuse yra saugos diržų, jų neignoruokite, nes būtent ši saugos priemonė, įvykus avarijai, 2–3 kartus sumažina galimybę žūti. Nereikėtų manyti, kad taisyklė galioja tik keliaujant lengvaisiais automobiliais. Žmogus „skrisdamas“ autobuso salone, net jeigu važiuojama 40 km/val. greičiu, gali susilaužyti kaklo slankstelius.

Paaiškėjus, kad susidūrimo nepavyks išvengti, elkitės taip: sėdėdami pasilenkite į priekį, sukryžiuokite rankas, uždėkite jas ant priešais esančios sėdynės atlošo ir prispauskite prie jų galvą. Kojas ištieskite į priekį, tačiau jų nekiškite po priekyje esančia sėdyne, nes tokioje padėtyje kyla reali grėsmė susilaužyti kojas. Jei susidūrimo momentu stovite, tai krisdami bandykite susigrupuoti. Šiuo atveju nereikia stverti kėdžių porankių ar bandyti griebti kitų daiktų, nes tik padidėja lūžių ir patempimų rizika. Reikia tiesiog kristi, tačiau stengtis griūti ant šono, sėdynės ar grindų. Taip elgdamiesi išvengsite sunkių sužalojimų.

Būtų idealu, jei prieš kelionę nuodugniai išsiaiškintumėte autobuso techninę būklę. Nevertėtų pasiduoti agentūrų, siūlančių pigias paslaugas, vilionėms. Geriau rinkti dideles ir patikimas kelionių organizavimo įmones.

Daugelis žmonių, sėsdami į autobusą, stengiasi užimti vietas pirmosiose eilėse, nes sėdint jose „geriausia matyti aplinką“. Jokiu būdu taip nesielkite! Tai pačios pavojingiausios vietos, nes po susidūrimo, sėdintys pirmose eilėse žmonės lekia tiesiai į priekinį stiklą. Pačios nepavojingiausios vietos – autobuso salono viduryje, dešinėje pusėje.

Atsitikus avarijai, svarbiausia blaiviai įvertinti situaciją. Nevertėtų kartu su kitais paklaikusiais iš baimės keleiviais bandyti ropštis iš autobuso pro duris. Verčiau elkitės pagal instrukciją: „ištraukite virvę – išstumkite stiklą“, išlipkite iš autobuso per atsarginį išėjimą.

Parengta pagal užsienio spaudą

 

Autoreviu.lt informaciją atgaminti visuomenės informavimo priemonėse bei interneto tinklalapiuose be raštiško UAB "IKS" sutikimo draudžiama

 

Komentarai (0)
Prisijunkite, kad galėtumėte komentuoti

Automobilio nuoma – kokios yra mano teisės Europoje?

Patarimai nuomojantis automobilį Europoje \ \

Įspūdžiai iš Balio salos

Skaitytojos parengtas foto reportažas

Projektas „Gražioji Lietuva“: savaitgalis Birštone

Kada paskutinį kartą lankėtės šiame Lietuvos kurorte?

Projektas „Gražioji Lietuva“: Iš Vilniaus į Druskininkus

Įpusėjęs pavasaris šiltais orais dar nedžiugina, bet dažnas pasvajoja apie atostogas ir...

2000 km istorijos pro visureigio langą (2-a dalis)

Tęsiame mūsų skaitytojos Vaivos atsiųstą pasakojimą apie 2000 km. kelionę iki Juodosios jūros.

2000 km istorijos pro visureigio langą - Ukraina (1-a dalis)

Senuosiuose Trakuose startavo projektas „2000 km istorijos": dešimt raitelių išjojo Juodosios jūros link. Raiteliams ir žirgams buvo skirta daug dėmesio, tačiau buvo pamiršti nuopelnai komandos, lydėjusios raitelius šiame nelengvame žygyje. \

Reportažas iš Perto, Australijos

Kaip ir mūsų didieji miestai, Pertas kenčia nuo spūsčių. Ypač didelės jos greitkeliuose tarp 16 ir 18 valandos.

Automobiliu - pasisemti kelionių įspūdžių

Laisvės pojūtis, neužmirštami įspūdžiai ir galimybė sutaupyti vilioja leistis į atostogų kelionę automobiliu.

Kelionė iš Vilnius į Ventės ragą

Vis dažniau pasigirsta, kad nepažinę savo krašto bandome ieškoti grožio kitur. Tai tiesa.

Prenumeruokite mūsų naujienlaiškį: