Kaip išsirinkti kemperį?
Atnaujinta: 2020-03-09
  • Integruotas
  • Mikroautobusas
  • Pusiau_integruotas
  • Su_alkova

Ketinantiems pirkti „namelį ant ratų" pataria UAB „Kemperija" vadovas Laimonas Mačiulis.

Ar kemperiai populiarėja?

Taip, susidomėjimas kemperiais didėja, pardavimai auga po keliasdešimt procentų kasmet. Manyčiau, taip yra todėl, kad žmonės ieško naujų būdų keliauti, įtakos turi ir gerėjanti ekonominė situacija.

Ar keliavimas kemperiu leidžia sutaupyti?

Dažnai galvojama, kad nusipirkus kemperį pavyks sutaupyti pinigų, tačiau toks keliavimo būdas nėra pigus. Svarbesnis čia yra ne sutaupymo, o patogumo, sąvęs neribojimo klausimas. Kemperis yra idealus pažintinėms kelionėms su šeima.

Kuriais atvejais kemperį geriau pirkti, o kuriais  - nuomoti?

Kemperių nuomą rekomenduočiau norintiems išbandyti tokį keliavimo būdą arba konkretų modelį. Reikia turėti omenyje, kad nuprendus išsinuomoti kemperį šiltuoju metų laiku kelionę reikės pradėti planuoti prieš pusmetį, o rinktis teks iš ribotos modelių pasiūlos. Nuosavas kemperis - puikus sprendimas be kelionių negalintiems gyventi žmonėms, taip pat dažnai važinėjantiems į parodas, kitais verslo reikalais,  ar sportininkams, pavyzdžiui, buriuotojams, kurie daug keliauja. Nuosavas kemperis suteikia daugiau galimybių rinktis, juolab kad jį galima ir išnuomoti. Taip elgiasi daugelis pirkėjų.

Nuo ko pradėti renkantis kemperį?

Pirmiausia patarčiau apsispręsti, kokiam tikslui jis bus dažniausiai naudojamas: darbui ar pažintinėms kelionėms? Ar tai bus poros kelionės, o gal prisijungs vaikai, anūkai? Jeigu kemperį perka sportininkas, bene aktualiausia tampa galimybės patogiai transportuoti sporto inventorių.

Alternatyva kemperiui yra prikabinamas namelis ant ratų, kuris yra gerokai pigesnis ir išties patogus tais atvejais, kai toje pačioje vietoje praleidžiama daug laiko. Namelius ant ratų kaip vasarvietes labai mėgsta tam skirtose poilsiavietėse pasistatyti vokiečiai, toks atostogavimo būdas populiarėja ir Lietuvos pajūryje. Nepatyrę keliautojai kartais nusprendžia pirkti namelį ant ratų todėl, kad palikę jį priemiestyje tikisi apvažiuoti miesto centrą automobiliu. Tačiau reikia nepamiršti, kad tempti prikabinamą namelį ant ratų yra šioks toks iššūkis net ir patyrusiam vairuotojui. Tolimesnėms kelionėms rekomenduotinas kemperis.

Kokie yra pagrindiniai kemperių tipai?

Mikroautobuso tipo kemperis (vok. Kastenwagen) išoriškai nesiskiria nuo mikroautobuso ir yra optimalus dviem žmonėms bei greitoms ilgoms kelionėms. Kastenwagen modelių kainos prasideda nuo 30 tūkstančių eurų.

Pusiau integruotas kemperis ­- šiek tiek brangesnis (nuo 33 tūkst. eurų) ir didesnių gabaritų kemperis, leidžiantis patogiai keliauti 2-4 asmenims. Pagrindiniai pusiau integruoto kemperio privalumai yra kuro ekonomija (2-2,5 l mažesnės dyzelino sąnaudos, lyginant su kemperiu su alkova), paprastesnis valdymas dėl aerodinaminių savybių, dažniausiai - ir dizainas.

Kemperis su alkova (miegama dvigule lova virš kabinos) - didžiausių gabaritų (aukštis siekia 3-3,15 m) kemperis, kuriame gali keliauti ir gyventi 6-7 asmenys. Tai geriausias pasirinkimas šeimai su vaikais. Šio tipo kemperių kaina beveik nesiskiria nuo pusiau integruotų, tačiau pasižymi didžiausiomis kuro sąnaudomis.

Integruotas kemperis - brangiausias (nuo 50 tūkstančių eurų) ir prabangiausias kemperio tipas, kuriame iš originalių tiekėjo dalių paliekama tik bazė, variklis ir važiuoklė. Integruotiems kemperiams gamintojai naudoja geriausias medžiagas ir įrangą, daug dėmesio skiriama surinkimo kokybei. Kadangi visas integruoto kemperio karkasas yra vientisas, šių modelių šilumos ir garso izoliacija taip pat yra aukščiausia.

Kokie yra populiarūs mitai, susiję su kemperiais?

Žmonės dažnai painioja kemperius su automobiliais, turinčiais papildomų patogumų. Pavyzdžiui, „Volkswagen Multivan" modelis gali turėti lovą, viryklę ar kitokią įrangą, tačiau tai nėra tikras turistinis automobilis. Kemperis turi turėti pilną komplektą: autonominį šildymą, viryklę, šaldytuvą, tualetą ir dušą.

Kitas paplitęs mitas - greičio ar kelių apribojimai kemperiams. Iš tikrųjų jie tokie patys, kaip ir lengviesiems automobiliams, nebent kemperis sveria daugiau nei 3,5 tonos. Miestų centruose kemperiais taip pat dažniausiai galima važinėti, išskyrus atvejus, kai kelią kerta pernelyg žemas tiltas ar panaši kliūtis. Pagrindinis skirtumas - keltų mokesčiai, kurie kemperiams, priklausomai nuo gabaritų, gali būti iki 50 proc. brangesni, ypač jeigu keltas yra tarptautinis.

Dažnai pirkėjai klausia, ar kemperis „žieminis", ar ne. Iš tiesų šiuolaikiniai kemperiai turi autonominį šildymą, leidžiantį patogiai jame jaustis esant net ir 20 laipsnių šalčio.  Bene vienintelis skirtumas tarp „žieminį" paketą turinčių ir jo neturinčių kemperių - gamykloje sumontuotas arba ne nuotėkų bako šildymas. Jeigu nuotėkų bakas nėra šildomas, keliaujant žiemą nepavyks naudotis dušu ar praustuvu. Todėl, jei to nepadarė gamintojas ir kemperiu ketinate naudotis žiemą, verta pasvarstyti apie nuotėkų bako šildymo įrengimą.

Kokie kemperiai populiariausi Lietuvoje ir užsienyje?

Lietuvoje daugiausia keliaujama kemperiais su alkova, tuo tarpu Europoje dažnesni pusiau integruoti kemperiai. Paaiškinimas paprastas: pas mus mėgstama keliauti didesnėmis grupėmis, o užsienyje keliones kemperiu dažniau gali sau leisti ir poros.

Tarkime, kad žmogus jau apsisprendė, kam naudos kemperį. Kokie tolesni žingsniai?

Pirmiausia - biudžetas, kuris gali labai susiaurinti variantų skaičių. Kiek esate pasirengę išleisti pirkiniui? Kemperių gamintojai paprastai siūlo rinktis iš trijų skirtingo apdailos ir įrangos lygio linijų: biudžetinės, vidutinės ir aukščiausios. Reikėtų iš anksto apgalvoti, kiek ir kokių lovų jums reikės, kur norėsite jas įrengti - juosmens lygyje, pasiekiamas laipteliais, kopetėlėmis, o gal pakabinamas? Nuo to priklausys ir bagažinės vieta bei talpa.

Kaip pasirinkti gamintoją?

Dažnai klaidingai manoma, kad kemperius gamina „Fiat" ar kitas automobilių gamintojas. Iš tikrųjų automobilio gamintojas tik tiekia automobilio bazę (važiuoklę) būsimų kemperių gamintojams, kurie atlieka tolesnį darbą. Pagrindinės kemperių bazės Europoje yra „Fiat Ducato", „Ford Transit", „Renault Master" ir „Mercedes-Benz Sprinter". Populiariausia yra „Fiat Ducato" bazė, nes Fiat yra daug investavusi į bazių kemperiams gamybą, turi atskirą pagalbos kelyje paslaugą kemperiams ir didelį aptarnavimo centrų tinklą visoje Europoje.

Pačių kemperių gamintojų - daug, vien žinomiausių būtų galima išvardyti tris dešimtis. Šiais globalios konkurencijos laikais vienareikšmiškai teigti, kad vieno gamintojo to paties kainų lygio modeliai yra geresni už kito gamintojo, būtų netikslu. Taip galėjo būti prieš dešimt metų ar daugiau. Dabar skirtingi gamintojai naudoja tas pačias komplektuojančias dalis ir įrangą, tad daug svarbiau yra tai, ar gamintojas turi atstovybę Lietuvoje, ar patogi jos vieta ir, žinoma, aptarnavimo kokybė. Jeigu atstovybės nėra, prireikus įsigyti specifinės gamintojo įrangos ar apdailos detalių konkrečiam modeliui, tai gali būti labai sudėtinga. Tiesa, perkantiesiems patarčiau „neužkibti" ant dažnai naudojamo kemperių pardavėjų triuko, kai iš pradžių pademonstruojamas aukščiausios linijos modelis, o vėliau siūlomas gerokai pigesnis, žemesnės linijos kemperis. Išsirinkus pigesnį to paties gamintojo modelį, tikėtis tų pačių rezultatų nevertėtų: pigesnis pirkinys dažniausiai reiškia, kad „sutaupysite" ir ant detalių kokybės, kitų dalykų. Rekomenduotina apžiūrėti būtent to gamintojo ir tos linijos kemperį, kurį ketinate įsigyti.

Tomas Knabikas

Komentarai (0)
Prisijunkite, kad galėtumėte komentuoti

Automobilio nuoma – kokios yra mano teisės Europoje?

Patarimai nuomojantis automobilį Europoje \ \

Įspūdžiai iš Balio salos

Skaitytojos parengtas foto reportažas

Projektas „Gražioji Lietuva“: savaitgalis Birštone

Kada paskutinį kartą lankėtės šiame Lietuvos kurorte?

Projektas „Gražioji Lietuva“: Iš Vilniaus į Druskininkus

Įpusėjęs pavasaris šiltais orais dar nedžiugina, bet dažnas pasvajoja apie atostogas ir...

2000 km istorijos pro visureigio langą (2-a dalis)

Tęsiame mūsų skaitytojos Vaivos atsiųstą pasakojimą apie 2000 km. kelionę iki Juodosios jūros.

2000 km istorijos pro visureigio langą - Ukraina (1-a dalis)

Senuosiuose Trakuose startavo projektas „2000 km istorijos": dešimt raitelių išjojo Juodosios jūros link. Raiteliams ir žirgams buvo skirta daug dėmesio, tačiau buvo pamiršti nuopelnai komandos, lydėjusios raitelius šiame nelengvame žygyje. \

Reportažas iš Perto, Australijos

Kaip ir mūsų didieji miestai, Pertas kenčia nuo spūsčių. Ypač didelės jos greitkeliuose tarp 16 ir 18 valandos.

Automobiliu - pasisemti kelionių įspūdžių

Laisvės pojūtis, neužmirštami įspūdžiai ir galimybė sutaupyti vilioja leistis į atostogų kelionę automobiliu.

Kelionė iš Vilnius į Ventės ragą

Vis dažniau pasigirsta, kad nepažinę savo krašto bandome ieškoti grožio kitur. Tai tiesa.

Prenumeruokite mūsų naujienlaiškį: