Kaip laikrodžiai derinami prie automobilių
Atnaujinta: 2020-03-09
  • mersas__Small_
  • MuhleGlasgute__Small_
  • oriswilliams__Small_
  • sinaudi__Small_
  • tagheuer2_1__Small_
  • porsche_design_07_0628_ptc_2007_01__Small_

Nesuklysime sakydami, kad laikrodininkai ir automobilininkai bendradarbiauja nuo pat savaeigių transporto priemonių atsiradimo. Pavyzdžiui, beveik visus tradicinius prietaisus, esančius mašinoje, sukūrė vienas talentingiausių išradėjų ir automobilių gamybos pionierius Edmonas Žežė, gyvenęs pirmojoje XX a. pusėje. Jo pavardė įamžinta pirmojoje pavadinimo „Jaeger – LeCoultre“ dalyje. E. Žežė tautietis laikrodininkas Luji Ševrolė labai žavėjosi mašinomis. Apsigyvenęs JAV sukūrė keletą automobilių modelių ir įsteigė garsiąją mašinų gamybos bendrovę.

Vėliau automobilininkų ir laikrodininkų santykiai atšalo, tačiau šiandien vėl bendradarbiauja. Tai parastai ir suprantamai paaiškino „Girard-Parregaux“ bendrovės prezidentas Luidžis Makaluzo. Pasak jo, automobilis puikiai atspindi savininko statusą, tačiau mašinos, skirtingai negu laikrodžio, neįmanoma pasiimti su savimi sėdant prie derybų stalo.

Taigi šiandien visi prestižiniai automobilių prekių ženklai turi savęs vertus laikrodžių modelius. Aišku, šiuo atveju kalbama ne apie 370 Lt kainuojančius laikrodėlius, kurie vienas nuo kito skiriasi tik logotipais ant ciferblatų. Kalbama apie liukso klasės laikrodžius, kainuojančius tiek, kiek patys automobiliai, kartais net brangiau.

Pavyzdžiui, „Mercedes“ sudarė sutartis su trimis laikrodžius gaminančiomis bendrovėmis. Automobilių gamintojai garsioje gamykloje „IWC“, esančioje Šafchauzeno mieste, užsakė pagaminti laikrodį „Ingenieur AMG“, derantį prie prabangiausių automobilių modelių. Sportinių automobilių „SLR McLaren Mersedes“ vairuotojai galės puikuotis laikrodžiais, pagamintais „TAG Neuer“ bendrovėje, susijusioje su automobilių sportu. Kuklesnė Vokietijos laikrodžių bendrovė „Muhl“ gavo užsakymą gaminti nebrangius laikrodžius, kuriuos nešios žmonės, vairuojantys A, B, C ir D klasės mersedesus.

Plačiau aptarsime keletą automobilinių laikrodžių modelių.

„Mercedes-Benz IWC Ingenieur AMG“

Šveicarijos laikrodžių gamintojai labai atsakingai vykdė „Mersedes“ užsakymą. Dėl „AMG“ prekių ženklo laikrodžio jie net nutarė atgaivinti legenda tapusius nesudaužomus „Ingenieur“ laikrodžius. Be to, „IWC“ naujam laikrodžio modeliui sukūrė ir naują mechanizmą, galintį veikti 44 valandas. Jam nebaisūs net labai stiprūs smūgiai. Ašį saugo ir reikiamoje padėtyje išlaiko dvi atramos ir skersinis iš rubino. Įspūdinga ir automatinio užvedimo suktuko apsauga. Vidinį paviršių saugo poliuretano pagalvėlės, kurios susilpnina smūgio jėgą. Be to, mechanizmą saugo ir papildomas vidinis korpusas iš vadinamosios minkštosios geležies. Jis saugo nuo elektromagnetinio poveikio.

Laikrodis pagamintas iš labai patvaraus ir lengvo titano. Gali būti nešiojamas su titano apyranke arba dirželiu. Jo korpusas labai sandarus, todėl su juo galima maudytis. Chronografas kainuoja 7700 eurų (apie 27 000 Lt), o automatinis laikrodis – 7200 eurų (apie 25 000 Lt).

„TAG Heuer Mercedes-Benz SLR McLaren“

Laikrodžių gamybos bendrovė „TAG Heur“ taip pat vertino automobilių pramonės giganto užsakymą. Laikrodininkai, norėdami užsakovams pasiūlyti išskirtinį gaminį, susitarė su „Zenith“ įmone dėl išskirtinės galimybės pasinaudoti legenda tapusiu mechanizmu „El Primero“. Jis gali rodyti laiką vienos dešimtosios sekundės dalies tikslumu. Šį mechanizmą pirkdavo net garsioji bendrovė „Rolex“. „Zenith“ vadovas Tjeris Natafas nutarė, kad „El Primero“ yra pagrindinis jo vadovaujamos bendrovės gaminamų laikrodžių ženklas, todėl griežtai atsisakė parduoti mechanizmą kitiems gamintojams. Reiktų pastebėti, kad „TAG Heuer“ konstruktoriai neapsiribojo vien tik kolegų sukurto gaminio panaudojimu. Rimtai padirbėję, jie sukūrė stilingą reguliatorių – laikrodį, kuris valandas, minutes ir sekundes rodo atskiruose ciferblatuose. Be to, laikrodininkai pridėjo ir laiko intervalų (12 valandų ir 30 minučių) matuoklius. Taigi „Mercedes-Benz SLR McLaren“ tapo futuristinio laikrodžio modeliu. Jo 40 mm skersmens korpusas pagamintas iš baltojo aukso. Šis 10000 (apie 35 000 Lt) eurų kainuojantis laikrodis nėra pardavinėjamas. Jis dovanojas žmonėms, įsigijusiems „SLR McLaren Mersedes“ sportinį automobilį.

 

„Muhle Glashutte Mercedes-Benz“

Kaip minėjome, kuklieji laikrodžių gamintojai iš mažyčio Vokietijos miestelio gavo „Mersedes“ bendrovės užsakymą gaminti laikrodžius, skirtus A, B, C ir D klasės automobilių šeimininkams. „Muhle“ bendrovė su malonumu ėmėsi šio užsakymo. Laikrodininkai net atsisakė savo logotipo ant laikrodžių ciferblato. Naujoji serija buvo pavadinta tiesiog „Mercedes-Benz“. Laikrodžiai nėra šedevras, tai tiesiog geri ir patikimi automatiniai laikrodžiai. Jų 42,4 mm skersmens korpusas iš plieno. Įmontuotas automatinis mechanizmas „ETA 2894“. Visų modelių ciferblatai juodi arba sidabro spalvos. Kainuoja nuo 1600 iki 2000 eurų (5600—7000 Lt).

 

„Sinn Audi Design“

„Audi-Volkswagen“ taip pat užsakė laikrodžius „Audi Design“, kuriuos pagamino vokiečių firma „Sinn“ iš Frankfurto prie Maino. „Audi Design“ automatinių laikrodžių ir chronografų korpusai plieniniai, jų skersmuo – 36,4 mm. Jie patikimi ir geri, kainuoja nuo 700 iki 1500 eurų (2450—5250 Lt). Akivaizdu, kad bendrovė „Audi“ su „Sinn“ laikrodininkais susitarė dėl laikrodžių, skirtų 1—6 klasės automobiliams, gamybos. Dar paslaptis, kokia įmonė gamins laikrodžius, skirtus „Audi“ limuzinams „A8“ arba „VW Phaeton“.

 

„Oris Williams-BMW F1“

Šveicarų bendrovė „Oris“ pradėjo gaminti automobilinius laikrodžius nuo tada, kai ėmė bendradarbiauti su „Formulės 1“ komanda, kuri anuomet vadinosi „Williams-BMW“. Dabar viskas pasikeitė: „BMW“ turi savo komandą, o „Williams“ bolidus varo „Renault“ varikliai. „Oris“ liko ištikimi „BMW“ stiliui. Šveicarų pagamintas juodos spalvos stilingas plieninis 45 mm skersmens chronografas puikiai dera prie juodų „bumerių“. Šių laikrodžių ciferblatas pagamintas iš dabar labai populiaraus anglies pluošto, rodyklės šviečia tamsoje. Laikrodžio korpuso tvirtinimas prie apyrankės puikus – lanksti jungtis idealiai prisitaiko prie riešo, o kaučiuko dirželis labai patogus. Šio automatinio chronografo pagrindas — „ETA/Valjoux 7750“ mechanizmas. Kainuoja 1900 eurų (6700 Lt).

 

„Porsche Design PTC Limited Edition“

Sklando legendos apie tai, kaip bendrovė „Porsche Design“ pateko į laikrodžių pramonę. Jai pirmuosius laikrodžius pagamino bendrovė „IWC“. Įdomu, kad tai pirmieji laikrodžiai, kurių korpusas buvo iš titano. Jie buvo labai populiarūs, todėl Ferdinandas Poršė primigtinai prašė tęsti laikrodininkų ir mašinų gamintojų bendradarbiavimą, didinti laikrodžių gamybos apimtis. „IWC“ šio pasiūlymo atsisakė. Jų motyvas buvo aiškus: įmonė negamina masinio vartojimo prekių, nes esant dideliems gamybos mastams, neįmanoma garantuoti aukštos kokybės. F. Poršė teko kreiptis į laikrodžių pramonės giganto „Swatch group“ vadovą Nikolasą Chajeką vyresnįjį ir prašyti, kad jo bendrovė pagamintų laikrodį prabangiausiam „Porsche“ modeliui. Įdomu tai, kad laikrodininkas N. Chajekas taip pat turėjo pasiūlymą automobilių gamintojams. Jis paprašė, kad F. Poršė padėtų įgyvendinti seną svajonę – pagamintų mažytį automobiliuką „Smart“. F. Poršė atsakė, kad tokios mašinytės jo nedomina. N. Chajekas įsižeidė ir atsisakė gaminti laikrodžius, skirtus „Porsche“. Galiausiai bendrovė „Mercedes“ ėmėsi gaminti „Smart“, o F. Poršė nusipirko garsią laikrodžių firmą „Eterna“, kurioje pradėjo gaminti stilingus „Porsche Designe“ laikrodžius. Čia buvo sukurta nemažai iš tiesų įspūdingų laikrodžių.

Vienas jų — pirmasis mechaninis chronografas su skaitmenine indikacija „Porsche Design Indicator“. Tai labai sudėtingas ir ypač gražus laikrodis, kainavęs 110 000 eurų (385 000 Lt). Viena bendrovės gaminamų naujovių — chronografas „PTC Limited Edition“. Korpusas iš titano, skersmuo – 42 mm. Ciferblato dizainas atitinka „Porsche“ prietaisų stilių: rodyklės ir padalos tokios pat, kokios ir automobilio prietaisų skydelyje. Jis nepraleidžia vandens, todėl su juo galima maudytis. Apyrankė impregnuota, todėl jai nekenkia sūrus jūros vanduo. Chronografo pagrindas automatinis „ЕТА2894“ mechanizmas (truputį modernizuotas „ETA/Valjoux 7750“). Kainuoja 6350 eurų (22 200 Lt). Laikrodžių gamyba ribojama: nutarta pagaminti tik 333 vienetus.

Parengta pagal užsienio spaudą

 

Autoreviu.lt informaciją atgaminti visuomenės informavimo priemonėse bei interneto tinklalapiuose be raštiško UAB "IKS" sutikimo draudžiama.

Komentarai (0)
Prisijunkite, kad galėtumėte komentuoti

Trečiosios kartos „BMW X6“

Vokietijos automobilių gamintoja BMW pristatė trečiosios kartos prabangų sportiškąjį visureigį X6.

Geriausi 2013 m. projektiniai modeliai

2013 m. baigėsi. Bet nelabai seniai, tad galima prisiminti

Geriausi automobiliai tolimoms kelionėms

Taip smarkiai brangstant kurui, taupūs automobiliai populiarėja.

Laukiamiausi 2012 metų automobiliai

7 naujovės, kurių nekantriai visi laukia.

„BMW“ ir „Porsche“ automobiliai bus išmokyti naujų triukų

Bene didžiausias automobilių gamintojų galvos skausmas - kova dėl naujų klientų.

Agresyviausi vairuotojai vairuoja „BMW“

"Kelių ereliai", chuliganai, nutrūkgalviai. Atlikus apklausą paaiškėjo, kad daugelis iš jų vairuoja...

„BMW“ istorija

Kai kurie automobilių gamintojai vis dar atspindi savo praeitį.

Automobilių rinkos klasifikacija

Informacija apie Lietuvoje parduodamus automobilius (atnaujinta 2011 m. rugpjutį)

Pasaulyje plinta padirbti automobiliai

Su kinais lyg ir aišku, tačiau paaiškėjo, kad klonuoti svetimus modelius mėgina ir europiečiai.

"BMW" muziejus

Automobilių mėgėjo Žymanto Bražiūno fotoreportažas iš „BMW” muziejaus.

Prenumeruokite mūsų naujienlaiškį: