Kaip taisyklingai važinėti mieste
Atnaujinta: 2020-03-09
  • 862276_roadsign_70__Small_
  • kelio_zenklai

Kaip taisyklingai važinėti miestePas mus daugelis įsitikinę, kad, jei jau turi teises ir automobilį, tai „viską žino“ apie vairavimą ir jo ypatumus. Problema ta, kad miestuose važinėja daug tokių „viską žinančių“, taip pat pasitaiko tokių, kurie „žino dar daugiau“ ir yra tokių, kurie nežino nieko, bet jiems į viską nusispjaut. Taigi manau, kad keli patarimai, kaip važinėjant mieste tausoti nervus ir laiką, bus ne pro šalį.

Prieš važiuodami pasirinkite maršrutą, kur eismo intensyvumas mažiausias. Tokiose gatvėse jūs pats galėsite pasirinkti važiavimo greitį, niekas neprimes jums savo važiavimo sąlygų. Taip pat tokiomis sąlygomis galėsite ramiai gerinti savo saugaus vairavimo įgūdžius.

Pirmas patikimo vairuotojo požymis – mokėjimas važiuoti tolygiai, nesukuriant pavojingų situacijų nei sau, nei aplinkiniams. Tam jums reikia išmokti numatyti, kaip toliau klostysis situacija kelyje, iš anksto pasiruošti galimiems pasikeitimams ir pasirinkti tinkamiausią automobilio valdymą. Norint, kad prognozė būtų teisinga, reikia stebėti padėtį kelyje ir naudotis visa galima informacija. Keli patarimai, kaip sekti padėtį kelyje:

1. Žiūrėdami į kelią, žvelkite kuo toliau į priekį, kad galimo pavojaus atsiradimas nebūtų netikėtas. Viena dažniausiai pasitaikančių problemų - tai pradedantieji  vairuotojai ir jų esminė klaida: jie stebi tik tai, kas vyksta prieš pat jų mašinos priekį. Paklauskite savęs, ką matote kelyje, ką daro kiti vairuotojai?

2. Nestebėkite ilgai vieno objekto. Jūs turite matyti:

  • kitų automobilių ir pėsčiųjų pasirodymą;
  • kitų vairuotojų rodomus signalus ir savo signalus;
  • kelio ženklus ir sankryžas;
  • šviesoforo ir reguliuotojo signalus;
  • kelio dangos būklę.
  • kelio elementus (pėsčiųjų perėjas, „gulinčius policininkus“ ir pan.).

3. Nuolat, ne rečiau kaip kartą per minutę žvilgtelkite į užpakalinio vaizdo veidrodėlį, stebėkite kelią už jūsų, ypač, jei prie jūsų artėja kita transporto priemonė. Žiūrėti reikia tada, kai įsitikinote, kad priekyje nėra kliūčių.

4. Prieš mažindami greitį pažiūrėkite į užpakalinio vaizdo veidrodėlį ir įsitinkite, kad stabdydami nesukursite kelyje pavojingos situacijos. Prireikus nemažindami greičio lengvai spustelkite stabdžio paminą: užsidegę stop signalai perspės kitus vairuotojus, kad jūs ruošiatės stabdyti. Atminkite, kad kelyje esate ne vienas. Kiti eismo dalyviai taip pat turi teisę saugiai naudotis keliu.

5. Prieš pradėdami persirikiuoti, pasukite galvą ir, žvilgtelėję į veidrodėlius, įsitikinkite, kad iš priekio, užpakalio ir šonų nekyla pavojaus. Stebėkite ne tik artimas, bet ir tolimesnes juostas – kitas automobilis gali pasirodyti iš bet kur.

6. Nuolat stebėkite situaciją šalikelėje. Iš ten netikėtai gali pasirodyti ne tik pėstysis, bet ir automobilis. Prognozuoti kitų eismo dalyvių elgesį nedideliame sraute žymiai lengviau negu mieste. Jūs turite matyti abi kelio puses.

7. Prieš persirikiuodami arba pasukdami du kartus įsitikinkite, kad vieta, kurią norite užimti, laisva.

8. Turite stebėti neįprastus manevrus darančius vairuotojus – važiuojančius be perspėjamųjų signalų arba sukančius neparodžius posūkio. Iš tokių „asų“ galima tikėtis visko.

Pastebėję daugiau požymių, rodančių galimą pavojų, galėsite tiksliau prognozuoti. Mokėjimas nuspėti apima ne tik mokėjimą matyti galima pavojų, bet ir suprasti, kokia konkrečia situacija tai gali baigtis.

Važiuodami nepamirškite laikytis kelių eismo taisyklių. Būkite ypač atidūs pėstiesiems. Žinokite jų teises.

Prieš sėsdami prie vairo dar kartą įdėmiai perskaitykite Kelių eismo taisykles ir prisiminkite bei pasitikrinkite ko jus mokė vairavimo mokykla.

Įspėjamieji signalai

Atminkite! Daug įtakos saugiam automobilio vairavimui daro įspėjamųjų signalų įjungimas laiku, tačiau įspėjamojo signalo įjungimas nesuteikia jums jokių privalumų bendrame sraute.

Taip pat reiktų žinoti:

  • veiksnius, lemiančius transporto priemonės padėtį;
  • transporto priemonių padėtį miesto ir užmiesčio keliuose;
  • važiavimo šaligatviu ar kelkraščiu taisykles;
  • transporto priemonių padėtį prieš sankryžą.

Važiuojant nereiktų per daug priartėti prie šaligatvių, ypač ten, kur daug pėsčiųjų; užimti iškart dvi eismo juostas; nuolat šokinėti iš vienos juostos į kitą; persirikiuoti paskutinę akimirką.

Prieš sukant reiktų užimti dešinę arba kairę kraštinę juostą, kad niekas jūsų negalėtų aplenkti. Rekomenduotina reikiamą juostą užsiimti iš anksto.

Manevravimo taisyklės

Judėjimo procesą sudaro 10 manevrų: judėjimo pradžia, persirikiavimas, sukimas į dešinę, judėjimas tiesiai, sukimas į kairę, apsisukimas, judėjimas atbulyn, apvažiavimas, lenkimas, sustojimas.

Turite žinoti jų atlikimo taisykles, derindami su perspėjamaisiais signalais. Taip pat reiktų atsiminti, kad skirtingose atkarpose transporto priemonės turi laikytis skirtingo greičio. Tam jūs turėtume žinoti: greičio pasirinkimą lemiančius veiksnius ir tai, kas draudžiama renkantis važiavimo greitį. Jei griežtų greičio ribojimų nėra, automobilio greitis turėtų būti toks, kad netikėtai kelyje pasirodžius kliūčiai spėtumėte laiku sustoti ar aplenkti kliūtį netrukdydami kitiems eismo dalyviams. Visada laikykitės saugaus atstumo.

Pasirikdami atstumą turite įvertinti savo kaip vairuotojo patirtį, kelio dangos būklę, oro sąlygas, savo ir priešais važiuojančio automobilio stabdžių sistemos būklę, modelį ir tipą, jūsų automobilio ir bendro srauto greitį. Laikydamiesi saugaus atstumo išvengsite galimo susidūrimo staigaus stabdymo atveju.

Jei automobilis senesnis, nevertėtų važiuoti į kelią su nesušilusiu varikliu. Jis dirba nenuosekliai ir staigiai paspaudus akseleratoriaus paminą gali užgesti pačiu netinkamiausiu momentu. Esant galimybei į kelią važiuokite be sustojimų ir pavarų perjungimo.

Kai jau pajudėjote, pasirinkite tokią važiavimo trajektoriją, kad važiuotumėte arčiau dešinio eismo juostos krašto. Judėjimui tiesiai galite pasirinkti bet kurią patogią juostą. Kairę kraštinę juostą kelyje užimkite tik norėdami lenkti, sukti į kairę ar apsisukti.

Jei važiuojamoji dalis padalyta į juostas, turite laikytis kelių žymėjimo ir važiuoti savo juosta. Kirsti žymėjimą galima tik lenkiant ir tik tose vietose, kur tai daryti leidžia taisyklės.

Automobilio greitis turi būti toks, kad galėtumėte valdyti automobilio judėjimą ir stebėti padėtį kelyje. Draudžiama staigiai mažinti greitį, stabdyti be priežasties, bet ir judėjimas mažu greičiau draudžiamas (išskyrus avarinę situaciją), jei tai trukdo kitiems eismo dalyviams.

Judėdami turite atminti apie šoninį intervalą ir atstumą, kad iškilus pavojui būtų galimybė tolygiai mažinant greitį išvengti ne tik susidūrimo su kliūtimi, bet ir apsaugoti nuo atsitrenkimo į jūsų automobilį važiuojančias iš paskos mašinas.

Gero kelio.

 

Autoreviu.lt informaciją atgaminti visuomenės informavimo priemonėse bei interneto tinklalapiuose be raštiško UAB "IKS" sutikimo draudžiama.

Komentarai (0)
Prisijunkite, kad galėtumėte komentuoti

7 patarimai, kaip keliuose jaustis saugiu už motociklo vairo

Lietuvoje už motociklo vairo dažniausiai sėda 40-44 metų didžiųjų miestų gyventojai

Kad važiavimas dviračiu netaptų kančia: dažniausios traumos ir kaip jų išvengti

Dažniausiai pasitaikančios lėtinės dviratininkų traumos

Taisyklės, kurias privalo žinoti kiekvienas dviratininkas

Dviratininkai yra lygiateisiai eismo dalyviai, keliuose turintys teises ir pareigas bei privalantys laikytis kelių eismo taisyklių

Ko nesuprantame vieni apie kitus kelyje?

Saugaus vairavimo tema nuolat linksniuojama ir ...

Nacionalinis kelių eismo taisyklių egzaminas

Prabėgusį penktadienį visoje Lietuvoje vyko ....

Apie pasikeitimus, suteikiant teisę vairuoti motociklus ir triračius

Žiema - laikotarpis, kai Lietuvos moto gyvenimas apmiršta...(papildyta)

„Geriausiojo vairuotojo“ titulo pernykštis nugalėtojas nebegins

Taigi, paskutinį rugsėjo sekmadienį sveikinsime

Geriausi vairuotojai sieks pakartoti pergales

Pernai geriausio Lietuvos vairuotojo titulą...

Prenumeruokite mūsų naujienlaiškį: