Kaip tinkamai išsirinkti naują automobilį
Atnaujinta: 2020-03-09
  • IMGP1695__Small_

Atėjo ta diena, kai tapo aišku, kad laikas įsigyti naują transporto priemonę. Lėšų yra, bankas sutinka duoti paskolą, tad galima keliauti į automobilių saloną ir... Tačiau šiuo atveju skubėti nereikia.

Automobilių salono pasirinkimas

Klaidinga manyti, kad skirtinguose salonuose bus skirtingos kainos tokio pat modelio ir tokios pat sąrangos automobiliams. Tai nėra turgus, kur galima už perkamas bulves ar agurkus nusiderėti litą-kitą.

Šiandien perkant automobilį oficialiame salone tokių dalykų nebūna. Jei viename automobilių salone jums patikęs modelis kainuos 40 000 Lt., tai vargu ar kitame gausite jį už 30 000. Tiesa, čia kalbama apie oficialius prekių ženklų atstovus, kadangi, kaip ten bebūtų, bet naujus automobilius geriausia pirkti būtent iš jų. Priešingu atveju mėginimas sutaupyti įsigyjant nepigų daiktą gali kainuoti dar brangiau.

Tarkim, pasidavę reklamos įtaigai radote kokią nors neaiškią kontorėlę miesto pakraštyje, kurioje jums patinkantis automobilis kainuoja gerokai pigiau negu jį parduoda oficialūs atstovai. Jūs susigundęs nuvažiuojate, malonus klerkas paaiškina, kad būtent tokios sąrangos automobilis vis dar stovi sandėlyje, tereikia jį nuplauti ir galima pasiimti.

Jūs ramia širdimi pasirašote sutartį, pervedate avansą, arba, dar blogiau, visą reikiamą sumą ir nekantraudami laukiate ryto, kada menamo salono darbuotojai atvarys blizgantį automobilį prie jūsų namų durų.

Ryte, gaunant automobilį staiga paaiškėja, kad:

Galutinė automobilio kaina bus gerokai aukštesnė. Gali būti, netgi aukštesnė, negu oficialaus platintojo salone, nes jūs sutartyje nepastebėjote smulkiu šriftu parašyto teksto (arba jis atsirado kiek vėliau) apie papildomos sąrangos elementų kainą, salonas sugalvojo pakeisti komisinio mokesčio ar bankinių operacijų aptarnavimo mokesčių dydį, taip pat reikia papildomai sumokėti už dokumentų apiforminimą, automobilio techninę apžiūrą, langų valiklį ir pan. Jei jūs pareikšite, kad nieko apie tai nežinojote, jums bus atsakyta, kad jūs buvote perspėtas žodžiu, o jei neišgirdote ar neįsiminėte, tai jau jūsų asmeninė problema;

Prie automobilio kainos nebuvo įrašytas PVM. Jį salono buhalterė įrašė vėliau.

Sutarties nutraukti ir atgauti savo pinigų jūs negalite, nes, pagal jūsų pasirašyta sutartį, už sutarties netesybas teks salonui sumokėti kokius 10 proc. nuo sutartos sumos.

Taigi, primename, yra oficialios automobilių kainos ir nebent per akcijas jos gali kiek sumažėti, tačiau tiesiog šiaip jie niekur negali kainuoti pigiau. Automobilių kainas, jei jų nėra internete, tikrai rasite oficialaus atstovo salone. Pelną automobilių salonai gauna ne tik iš automobilių pardavimų, bet ir už papildomos įrangos montavimą, tačiau apie tai - kitą kartą.

Dar viena gudrybė

Kai kurie salonai internete arba laikraščiuose išspausdina patrauklius skelbimus iš serijos: „Pas mus akcija". Ateinate į saloną ir sužinote, kad tokių automobilių nebėra, tačiau yra kiek brangesni, tačiau „geresnės" sąrangos. Vadybininkas mąsto paprastai - svarbu įvilioti klientą į parduotuvę, o ten, pamatęs savo svajonę jis susijaudins ir nuspręs ją pirkti.

Tokiu atveju, kad nebūtų tuščiai gaištamas laikas, verčiau paskambinti į saloną ir išsiaiškinti tikrąją situaciją. Taip pat pasiteiraukite jums informaciją suteikusio asmens pavardės ir pareigų.

Kartais tai tikslinga atlikti ir salono direktoriui, kad būtų aišku kiek sąžiningai vadybininkai atlieka savo darbą.

Kaip gauti prekę

Kaip turi elgtis pirkėjas? Jis turėtų:

Pirmiausia paskambinti į saloną ir pasiteirauti ar jį dominantis modelis tikrai yra.

Jei jis yra:

Reiktų susitarti su vadybininku dėl susitikimo laiko.

Jei nėra, palikti savo koordinates ir paprašyti, kad jus informuotų, kai jis bus atgabentas.

Sutartu laiku pasirodyti salone ir sumokėti už automobilį arba bent jau palikti avansą, salonuose vadinama „rezervacijos mokesčiu". Tik, kaip jau rašėme, prieš mokėdami pinigus gerai pagalvokite ar tai tas modelis, kurio norite. Avansą susigrąžinti būna labai sunku.

Jei automobilis salone, vadybininkas turi sutvarkyti reikiamus dokumentus: sąskaitą faktūrą ir automobilio techninį pasą. Tada jūs būsite paprašyti pasirašyti, kad automobilį gavote ir pretenzijų neturite. Prieš tai padarant reiktų:

Sutikrinti variklio, važiuoklės ir kėbulo numerius.

Atidžiai perskaityti visą sutartį; net tai, kas parašyta smulkiu šriftu.

Jei sumokėjote ir už draudimą bei registraciją (kai kurie salonai tai padaro savo lėšomis) atidžiai perskaitykite registracijos liudijimą, draudimo ir KASKO polisus, techninės apžiūros taloną.

Prieš atiduodamas jums naują automobilį salonas turi pašalinti gamyklinės konservacijos likučius, pripūsti padangas, kosmetiškai apdoroti saloną, nuplauti kėbulą ir pan.

Dokumentai

Pagaliau gavote automobilį ir išvažiuojate iš salono? Rankose turi būti dokumentai:

Techninis automobilio pasas, sąskaita faktūra, automobilio serviso knygelė su parašais ir antspaudais, magnetolos naudojimo instrukcija ir kodas, garantinis sertifikatas, privalomasis civilinis draudimas.

Taip pat reiktų vadybininko pasiteirauti ar bake užteks kuro iki pirmos degalinės. Dažnai autosalonai pagaili kuro arba už jį tenka papildomai mokėti.

Atmintinė perkantiems automobilį

Prieš keliaudami naujo automobilio susirašykite, ką reikia apžiūrėti ir ko negalima praleisti.

Kėbulas

Apžiūrėti kėbulą ar nėra įlenkimų ir įbrėžimų;

Tarpai tarp durų ir sparnų turi būti vienodo pločio, o durys neišsišauti iš kėbulo;

Tokie pat reikalavimai keliami bagažinės durelėms ir variklio dangčiui;

Apžiūrėkite lempas - ar nėra įskilimų ir įtrūkimų.

Spynelės

Išbandykite ar visos durelės vienodai užsirakina ir atsirakina;

Priekines dureles atrakinkite raktu;

Užblokuokite dureles iš vidaus;

Patikrinkite ar sandariai užsidaro bagažinė ir variklio dangtis.

Amortizatoriai

Išjunkite automobilį spausdami bagažinę arba variklio dangtį. Jei patraukus rankas automobilis šoktelės daugiau kaip du kartus - amortizatoriai netvarkoj.

Bagažinė

Pakelkite dangtį ir įdėmiai viską apžiūrėkite. Standartiniuose automobiliuose be atsarginio rato (yra automobilių, kuriuose jis nebūtinas) ten tūri būti:

Domkratas;

Buksyravimo kablys (jei jis įsukamas atskirai)

Ratų varžtų atsukimo raktas.

Lemputės

Be žibintų, gabaritų ir stop signalų patikrinkite:

Posūkio lemputes ir avarinį signalą;

Rūko žibintus;

Numerio, bagažinės ir salono apšvietimą;

Stiklo kėlikai

Patikrinkite visų durų stiklus atskirai. Jie turi nusileisti iki galo ir pakilti be jokių strigimų.

Mechanizmai salone

Patikrinkite vairo reguliavimą (jei jis reguliuojamas)

Vairuotojo ir keleivio sėdynių judėjimą; jos neturi būti laisvos;

Užpakalinių sėdynių susilankstymą ir perstumdymą (jei jos sulankstomos);

Galvos atramos fiksaciją;

Šildymo sistema ir kondicionierius

Užpakalinio stiklo šildymą galima patikrinti liečiant jį po įjungimo;

Įjunkite variklį ir patikrinkite kaip veikia krosnelė. Išmėginkite visus režimus ir keiskite oro srauto kryptis;

Įjunkite kondicionierių ir MAX režimu patikrinkite šalto oro srautą;

Oro srautas imant orą iš vidaus turi būti stipresnis negu imant orą iš išorės.

Parengta pagal užsienio spaudą

Autoreviu.lt informaciją atgaminti visuomenės informavimo priemonėse bei interneto tinklalapiuose be raštiško UAB "IKS" sutikimo draudžiama.<-->

Komentarai (0)
Prisijunkite, kad galėtumėte komentuoti

Šeimos elektromobilis: pasirinkimas nedidelis, tačiau kokybiškas

Naujų elektromobilių pasiūla sparčiai plečiasi, tačiau elektra varomos transporto priemonės besidairantiems žmonėms neretai tenka ieškoti kompromisų.

Nauji „Audi S3 Sportback“ ir „S3 Limousine“

Daugiau greičio, daugiau galios, daugiau važiavimo malonumo

Kokį automobilį rinktis: benzininį, dyzelinį ar hibridinį?

Kokio tipo varikliu varomo automobilio įsigijimas šiuo metu būtų ekonomiškai patraukliausias variantas.

Automobilių ekonomiškumas auga ne tik techninių duomenų lentelėse

Akivaizdu ir tai, jog nebeliko automobilių, neva turinčių neįtikėtinas 3 l / 100 km siekiančias sąnaudas.

Geriausi 2013 m. projektiniai modeliai

2013 m. baigėsi. Bet nelabai seniai, tad galima prisiminti

„Škoda Octavia“ - naujasis "Metų automobilis"

Pirmadienio vakarą sostinės „Litexpo" rūmuose ...

„Euro NCAP“ išbandė 11 naujų modelių saugumą

Europos organizacija „Euro NCAP" nelabai seniai

Automobiliui „Renault 6“ – 45 metai

2013 m. spalio mėn. sukako 45 metai nuo tos dienos, kai...

Trivietis elektromobilis „Nissan BladeGlider“

Išskirtinis pastarųjų metų automobilių parodų bruožas

Net patyrusiems patirties niekad nebūna per daug

Jau dvi savaitės kai vyksta Lietuvos „Metų automobilio 2014"

Prenumeruokite mūsų naujienlaiškį: